مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی 1402

از اونجایی که تعداد متقاضیای رشته علوم تجربی در کنکور سراسری سال 1401 زیاد هستش و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها برای رشته های پر متقاضی این گروه آزمایشی کمه، انتخاب رشته علوم تجربی یکی از مهم ترین انتخاب رشته های کنکور سراسری ۱۴۰۱ در بین تمامی رشته های کنکور سراسری محسوب سایت ahmadikonkoor میشه. وی افزود: بنا به گفته سردار «کیومرث عزیزی»، فرمانده انتظامی شرق استان تهران فروشندگان سوالات کنکور دستگیر شدهاند و با توجه به برگزاری کنکور سال ۱۴۰۱ و رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای استان و شهرستان پاکدشت، فردی که سوالات کنکور سراسری را با مدارک جعلی در شبکه اجتماعی میفروخت، شناسایی شد. در این جلسات علاوه بر شناسایی نقاط قوت، حفظ آنها و شناخت نقاط ضعف و تلاش برای رفع این نکات، از تمام این تجارب برای برنامهریزی سایر مدارس به کار گرفته میشوند. به همین جهت، شما می توانید با کلیک بر روی هر یک از لینک های موجود در جدول زیر، علاوه بر آشنایی با کدهای مورد نظر برای ثبت نام کنکور سراسری، از نحوه دریافت و دسترسی به آن ها نیز مطلع شوید. یکی از اهداف مهم این جلسات هماهنگی برنامههای آموزشی مد نظر برای بهبود نتایج دانشآموزان است.

برای ادبیات هم بصورت تک پایه ای سیرتاپیاز دارم لازمه تعویض بشه ؟ فیزیک پایه دوازدهم که همیشه بیشترین تعداد تست را در بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی داشته است و 46 % بودجه بندی فیزیک هرسال متعلق به پایه دوازدهم و مباحث سنگین آن است. در ضمن لازم به ذکر است که کلیه متقاضیان نام نویسی کنکور سراسری 1401 به غیر از فارغ التحصیلان بخش های مرکزی شهرهای اصفهان، تبریز، تهران، شیراز، مشهد و بخش کن شهر تهران، بخش تجریش شهر شمیرانات، بخش لواسانات شهر شمیرانات باید فرم شماره یک را پر کرده و به تایید اداره آموزش و پرورش محل تحصیل یا محل فارغ التحصیلی و یا نزدیک ترین آموزش و پرورش محل سکونت خود برسانند. اکنون می بایست هزینه ثبت نام در آزمون را بپردازید و سریال 12 رقمی مربوطه را خریداری نمایید. همچنین اگر تمایل دارید در دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور انتخاب رشته نمایید، باید برای آن ها نیز سریال علاقه مندی جداگانه خریداری کنید. دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی و… این آزمون ها می تواند توسط موسسات مختلف برگزار شود یا هر داوطلب به صورت شخصی و با مراجعه به کتاب های کمک آموزشی محتوی آزمون های جامع و کنکور سال های گذشته، نسبت به انعقاد خود آزمون در منزل به شیوه مذکور اقدام نماید.

با سلام و درود، در صورت تحصیل در نظام جدید و یا دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی، مجاز به ادامه تحصیل در رشته روانشناسی خواهید بود. طبق روند سال قبل احتمال می رود دانشجویان دوره های روزانه دانشگاه ها به جهت ثبت نام در کنکور سراسری 1402 تا قبل از تاریخ 25 اسفند ماه 1401 به طور قطعی انصراف از تحصیل خود را اعلام نمایند. در صفحه ای که مقابلتان گشوده خواهد شد، بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون سراسری سال 1402” کلیک کنید. حال می توانید به صفحه اول سامانه ثبت نام بازگردید و پس از مطالعه نکات و اطلاعات موجود، بر روی دکمه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک کنید. به صفحه ای هدایت می شوید که اطلاعات درج شده شما را نمایش می دهد که در صورت مورد تایید بودن، باید تیک عبارت پایین جدول را علامت بزنید تا دکمه “ادامه روند پرداخت” برای شما فعال گردد.

شماره 3: داوطلبان می توانند دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را از صفحه اول دریافت نموده و با مطالعه آن، اطلاعات کامل را در خصوص نام نویسی کسب کنند. شماره 1: متقاضیان می توانند پس از ورود به سایت سازمان سنجش، از منوی سمت راست اولین گزینه را انتخاب نموده و در صفحه ای که نمایان می شود، بر روی لینک ثبت نام کلیک نموده و این فرآیند را به انجام برسانند. مدارک شخصی یا شناسنامه ای لازم جهت انجام فرآیند ثبت نام اینترنتی آزمون سراسری 1402 به شرح زیر می باشد. علاقه مندانی که با بررسی شرایط فوق، اطمینان پیدا کنند که هیچ گونه مشکلی برای ثبت نام کنکور ندارند، می توانند با فراهم آوردن مدارک ثبت نام کنکور 1402 در موعد مقرر به ثبت اطلاعات خود در سایت ثبت نام کنکور سراسری بپردازند. داوطلبا برای آمادگی و داشتن برنامه ریزی کنکور هنر باید دروس عمومی و اختصاصی اون رو طبق دروس مشخص شده در دفترچه ثبت نام کنکور هنر مطالعه کنن. شما برای تمامی دروس عمومی و تخصصی میتوانید انیمیشن مشاهده کنید.

حضور داوطلبانه حداقل شش ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد از تاریخ 31 شهریور 59 تا 31 شهریور ماه 67 الزامی است. وی درباره میزان رشد پذیرش در دوره های روزانه گفت: رشد ظرفیت پذیرش در دوره های روزانه در مدت ۳۰ سال گذشته شیب محدودی داشته است و در مقابل امسال نیز در دوره های پیام نور و غیرانتفاعی افزایش ظرفیت نداشتیم. با توجه به زمان کوتاهی که تا انتخاب رشته کنکور سراسری 97 مانده است بار دیگر شاهد استرس و اضطراب بیش از حد داوطلبان در این مرحله نیز هستیم. اما چگونه و با استفاده از چه اطلاعاتی می توان از خدمات این سایت بهره برد؟ شماره 4: همچنین می توان بدون ورود به صفحه سراسری، دسترسی آسان تر و مستقیم تری به لینک ثبت نام داشت. می توان گفت این سهمیه برای تمامی متقاضیان شرکت کننده در آزمون سراسری که خواستار استفاده از سهمیه های دیگر نباشند در نظر گرفته شده است که متناسب با محل دریافت مدرک تحصیلی سه سال آخر دبیرستان در سه بخش منطقه 1، 2 و 3 تقسیم بندی می شود. ممکن است دانشجویان دانشگاه های روزانه به هر دلیلی دچار محرومیت از شرکت در کنکور شده و خواستار اطلاع از شرایط رفع محرومیت کنکور 1402 باشند.

رتبه 6 کنکور علوم انسانی بیان کرد: شرایط کرونا نیز امکان بهرهگیری از کلاسها را نمیداد و تماماً از بستر کلاسهای آموزشی سامانه «شاد» بهره گرفتم. مثلا من همین امسال در آزمونهای آزمایشی کسی را سراغ دارم که رتبه ۱۸ آورده در حالی که پنج سال از درس و دانشگاه دور بوده ولی در کنکور آزمایشی شده رتبه ۱۸. ماکرو برای مشاوره نیست و دانش آموز از هر حیث آیتم حمایت قرار می گیرد و خود را برای بهترین سود در کنکور آماده می کند. چون چنین فردی می تواند بهترین مشاوره کنکور تجربی را به شما ارائه دهد. بهترین زمان مطالعه اول صبح است چون شما به اندازه کافی استراحت کردید و ذهن فعالی برای یادگیری مطالب تازه دارید. در بین زیرگروه های کنکور سراسری تجربی 97 ، زیرگروه 1 بیشترین متقاضی را دارد چون شامل رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی و کلیه رشته های پیراپزشکی است. فشار روانی در پایه دوازدهم به دلیل نزدیک بودن به آزمون کنکور سراسری، بیشتر از سالها دیگر است.

این آزمون هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور جهت گزینش داوطلبانی که واجد شرایط و توانایی های لازم جهت تحصیل در دانشگاه هستند، برگزار می گردد. این شرایط در دو بخش عمومی و اختصاصی دسته بندی می شوند که قسمتی از دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری را به خود اختصاص می دهند. شماره سریال 12 رقمی کارت اعتباری ثبت نام که پس از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری توسط سامانه در اختیار متقاضی قرار می گیرد. همچنین برای پوشش کامل دروس خلاصهای از نکات طلایی و جامع برای دروس ریاضی عمومی و معادلات دیفرانسیل به عنوان هدیهی این پکیج در اختیار شما قرار میگیرد. گاهی اوقات افرادی که آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور شروع کردند یا درگیر خواندن دروس دیگر هستند خودشان را فراموش میکنند، به تفریح، سلامت، استراحت و روحیه خودشان نمیرسند! علاقه مندان به کنکور سراسری که هرساله در پنج گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان های خارجه و هنر با یکدیگر به رقابت می پردازند، می بایست در بهمن ماه که دفترچه ثبت نام کنکور منتشر می شود به مطالعه آن بپردازند. نتیجه مطلوب را بدست نمی آورند و متاسفانه یک سال دیگر پشت کنکور می مانند و روحیه خود را از دست می دهند.اما جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود به این دلیل که مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره برای آگاهی شما عزیزان در این مقاله لیست رشته های کنکور سراسری 97 در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را در اختیارتان قرار داده اند و به طور کامل به بررسی نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری 97 پرداخته اند تا ابهاماتی که در این زمینه برای داوطلبان وجود دارد برطرف شود و امسال شاهد قبولی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه و رشته دلخواهشان باشیم.

یکی از این موارد حذف دروس عمومی از کنکور می باشد که هدف از اجرای این کار متمرکز کردن داوطلبان بر روی دروس اختصاصی عنوان شده است. در مرحله بعد شاهد درسنامه هر فصل هستیم که در قالب نمودار درختی بصورت منظم و دسته بندی شده آمده است. اجازه بدهید حدس بزنم : حتی اگر واقعا یک روپوش سفید پزشکی/ پرستاری برای خودتان ندوخته باشید و الان به جالباسی آویزان نباشد ( برای اینکه هر صبح بعد از بیداری آن را ببینید!) حتما در عالم خیال این کار را کرده اید! تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج کنکور سراسری 97 یعنی در مرداد ماه نوبت به انجام انتخاب رشته کنکور 97 در پنج گروه آزمایشی فرا می رسد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند با تهیه و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97 برای انتخاب رشته اقدام کنند.ضمن اینکه در نیمه اول شهریورماه اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 97 بر روی سایت قرار خواهد گرفت.پس از مشاهده نتایج آن دسته از داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته پذیرفته شده اند می بایست نسبت به ثبت نام حضوری خود در دانشگاه پذیرفته شده اقدام نمایند اما داوطلبانی که در این مرحله پذیرفته نشده اند می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۶ و یا تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۶ شرکت نمایند و بار دیگر شانس خود را جهت قبولی در دانشگاه امتحان نمایند.

2- برای ثبت نام در آزمون سراسری 1402 و بارگذاری عکس می بایست از طریق چه سایتی اقدام نمود؟ یکی از اطلاعاتی که لازم است در فرم ثبت نام درج گردد، کد نظام وظیفه آقایان می باشد که متقاضیان جهت دریافت آن می بایست از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند. ایجاد تعادل و هماهنگی بین کلاسهای مدرسه و مطالعه کنکور، نتیجهای است که باید از برنامهریزی کنکور تجربی انتظار داشته باشید. منابع کنکور 1401 تجربی نسبت به کنکور 1400 تغییراتی داشته است و داوطلبان باید در برنامه ریزی برای کنکور این تغییرات را مدنظر داشته باشند. همچنین بین گزینه های هر دو سوال فاصله ای مناسب ایجاد شده است تا افراد در زمان پاسخگویی دچار مشکل نشوند. پس از انتخاب درگاه پرداخت، گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنید. اکنون نوع سریال ثبت نام مدنظر خود را مشخص نموده و سپس گزینه “تایید و ادامه” را بفشارید.

اگر تا به حال با فرم نام نویسی آزمون سراسری مواجه شده باشید، قطعا با یک سری کادرهای مشخص مواجه شده اید که ممکن است اطلاعات مربوط به آن را در دسترس نداشته و برای دریافت آن ها دچار سردرگمی شوید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که داوطلبان معلولی که دارای مشکل جسمانی تایید شده توسط مراجع پزشکی هستند، جهت ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1402 می بایست در سازمان بهزیستی کل کشور پرونده ای تشکیل داده باشند. در پاسخ به داوطلبانی هم که تاکنون به خوبی مطالعه نکرده اند باید بگوییم که نباید زمان را از دست دهید ، مطالعه مباحث پر اهمیت در این بازه زمانی بسیار تعیین کننده است و چه بسیار داوطلبانی که از ماه های پایانی شروع کرده اند و توانسته اند در رشته و دانشگاه خوبی نیز پذیرفته شوند. دروس تخصصی درک عمومی هنر و خلاقیت تصویری و تجسمی در زیرگروه 1 از دروس ضریب دار و با اهمیت محسوب می شوند که ضریب 4 را به خود اختصاص داده اند. مطالعه منابع درک عمومی هنر اعم از جزوهها و کتابهای تست مکمل آموختههای شما هستند و مهارت شما را برای پاسخگویی به سوالات چهارگزینهای بالا میبرند.

توصیه می شود پس از دانلود و مشاهده سوالات، حتما پاسخ های خود را با پاسخنامه کلیدی مقایسه کنید و تعداد سوالات درست، غلط و نزده را مشخص نمایید. با این حال به کلیه متقاضیان ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق کنکور توصیه می گردد که پیش از اقدام به ثبت نام در این آزمون نسب به مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری اقدام کنند تا در حین انجام فرایند نام نویسی، با مشکل خاصی مواجه نشوند. معمولا هر ساله، ثبت نام کنکور سراسری از نیمه دوم بهمن ماه آغاز می شود و داوطلبان در این بازه زمانی فرصت دارند نسبت به جمع آوری و آماده نمودن مدارک مورد نیاز اقدام کرده و در موعد مقرر به بارگذاری آن ها و همچنین تکمیل فرم تقاضانامه مربوطه در سایت ثبت نام این آزمون بپردازند.

در این مرحله سریال ثبت نام خریداری شده، شماره تلفن همراه و کد امنیتی را در قسمت مربوطه درج کرده و سپس گزینه “تایید” را انتخاب کنید. مداد طراحی گرافیتی و نقاشی با مداد رنگی گزینه های مناسبی برای شما هستند. با وجود آزمون عملی مرحله انتخاب رشته در کنکور هنر اهمیت بیشتری پیدا می کند. هر داوطلب می تواند حداکثر در ۲ مجموعه از رشته ها در آزمون عملی شرکت کند. داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته از داخل این دفترچه هستند . از جمله اطلاعاتی که داوطلب باید قبل از انجام ثبت نام، آن ها را جمع آوری نماید عبارت اند از کد منطقه، کد دیپلم، کد استان، کد بخش، کد پیگیری اتباع غیرایرانی و… کد 13 رقمی مربوط به داوطلبان اتباع غیر ایرانی که این کد از طریق مراجعه به بخش سامانه اتباع غیر ایرانی سایت سازمان سنجش و ثبت اطلاعات اقامتی قابل دریافت می باشد.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی