نیمی از برگزیدگان نخست کنکور هنر، از یک مدرسه خاص در تهران هستند

لازم به ذکر است که زمان پیشنهادی برای مطالعه هر درس اختصاصی 90 دقیقه الی 2 ساعت و برای درس عمومی 60 دقیقه الی 1 ساعت و نیم است. متخصصان با ارائه مشاوره تحصیلی کنکور به عنوان کاتالیزور عمل کرده و مانند یک پشتیبان و راهنما، فرد را در طول دوره آماده سازی برای آزمون مذکور راهنمایی می کند. ضرورت اولویت بندی تست ها از نکاتی است که تضمین کننده موفقیت شما در آزمون است. همان طور که گفته شد، شما می توانید برنامه ریزی خود را به صورت یک جدول زمان بندی طراحی کنید و در آن عنوان دروس و ساعات مطالعه هر یک را یادداشت نموده و برای هر کدام تعدادی تست آموزشی در نظر بگیرید. شرکت در آزمون های آزمایشی که از سطح کیفیت مناسبی برخوردار باشند، می تواند به موفقیت داوطلبان برای پذیرفته شدن در رشته مورد علاقه خود کمک بسیار زیادی نمایند. آزمون های آزمایشی کنکور سراسری در سال های اخیر با هدف آماده سازی و آشنایی داوطلب با فضای کنکور ایجاد شده اند که فرد با شرکت در هر مرحله از آزمون می تواند سطح علمی خود را محک زده و با منتشر شدن کارنامه هر دوره، خود را ارزیابی کند. تست زدن بعد از مطالعه دروس از الزامات یادگیری است، زیرا برای محک زدن میزان فراگیری و تثبیت مطالب در ذهن ضروری می باشد.

این تکنیک را باید پس از مطالعه و تست زنی آن مطلب یعنی در مرحله سوم مطالعه به کار برد، زیرا از آن جهت درک عمیق مطالب استفاده نمی شود و برای مرور مطالب و نکاتی که اهمیت زیادی ندارند ولی خواندن آنها الزامی است، می توان از این روش بهره برد. پاسخگویی صحیح به سوالات شیمی مستلزم بهره گیری متعادل از حفظیات و قابلیت حل مساله خواهد بود که در چند سال اخیر، تست های مفهومی و ترکیبی بیشتری از مباحث مرتبط با درس مهم و حساس شیمی در آزمون های سراسری طرح شده است. به طور مثال روش صحیح مطالعه زیست شناسی در یک ماه به صورت خوانش گفتار به گفتار یا فصلی است. بهتر است مکان مشخص و ثابتی که در آن آرامش دارید، برای خوانش دروس خود انتخاب کنید. با این روش شما کارها و وظایف را خود را در یک فضای منظم کنترل کرده و احساس آرامش بیشتری خواهید داشت. اگر شما بدون هیچ توقف و بدون هیچ نگاهی به پشت سر فقط راه بروید، بازده خوبی نخواهید داشت! درس شیمی، پنجمین و آخرین درس در دفترچه سوالات اختصاصی کنکور تجربی است که مدت 35 دقیقه فرصت پاسخگویی به 35 سوال آن را خواهید داشت.

پیشنهاد می شود که پیش از شروع روند نام نویسی، حتما دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1402 را دانلود و به دقت مطالعه نمایید. رشته هایی که در تمام واحد های دانشگاهی فوق ارائه می شوند، در دفترچه ای تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 تجربی گردآوری شده اند و داوطلبان می توانند پس از دانلود این دفترچه، حداکثر 150 کدرشته محل مندرج در آن را انتخاب نمایند. به مرحله ی اخر رسیدیم تا این مرحله سعی بر این بود که مراحل به گونه ای باشد که خود داوطلب نیز بتواند انتخاب رشته را انجام دهد. به این ترتیب که ضریب درس زبان و ادبیات فارسی برابر 4، زبان عربی برابر 2، دین و زندگی معادل 3 و زبان انگلیسی نیز معادل 2 می باشد و داوطلبان می توانند با توجه به این اعداد و ارقام، ساعات درسی خود را میان مباحث عمومی به دقت تقسیم نمایند تا برنامه ریزی کنکور خود را به نحوی هدفمند و حرفه ای به انجام برسانند. در برنامه ریزی ماهانه مهم ترین نکته ای که باید در نظر بگیرید، فصل بندی و یا تقسیم مباحث دروس است، یعنی شما باید تعیین کنید که در یک ماه می خواهید چه حجمی از مطالب دروس را مطالعه نمایید.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد پس از اعلام نتایج کنکور 1401 است، لذا داوطلبان می بایست، پس از دریافت کارنامه از سایت سازمان سنجش آموزش کشور، برای انجام این فرآیند سایت ahmadikonkoor اقدام نمایند. شما می توانید برای تسلط بیشتر و آموزش مستقیم دروس از بهترین دی وی دی های کنکور استفاده نمایید. داوطلبان کنکور سراسری 1402 باید برای هر لحظه از زمان خود برای این امتحان برنامه ریزی کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را کسب نمایند اما به دلیل آشنا نبودن با اصول برنامه ریزی، مطالعه صحیح و نحوه تست زدن همواره مضطرب و نگران هستند. با توجه به مواردی که توضیح داده شد، در صورتی که برنامه اصولی بچینید و به آن عمل کنید، می توانید در کنکور سراسری تجربی نتیجه مطلوبی را به دست آورید.

توجه داشته باشید که در صورت انتشار اخبار مرتبط، اطلاعات لازم از طریق این مقاله در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت؛ همچنین متقاضیان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به عضویت در کانال تلگرام انتخاب رشته ایران مشاوره در آیند. انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجزا از سایر دانشگاه ها می باشد و متقاضیان پذیرش در این دانشگاه باید چند روز پس از اتمام مهلت انتخاب رشته دانشگاه سراسری، با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه آزاد، فرآیند مذکور را به انجام برسانند. خواندن ۶۰۰ کلمه در هر یک دقیقه برای شروع خیلی خوب است، اما می توان آن را بیشتر کرد و با تلاش های بیشتر تا ۱۴۰۰ کلمه در هر یک دقیقه هم رسید. در واقع منظور ما از کنکوری خواندن این است که دروس را به صورت جزء به جزء و صرفا برای یادگیری بخوانید نه برای تمام کردن کتاب. نکته مهمی که باید یادآور شویم این است که کلی خواندن را فراموش کرده و کنکوری خواندن را سرلوحه کار خود قرار دهید. کلی خواندن را برای کنکور فراموش کنید! برای تسهیل انجام فرآیند انتخاب رشته شما عزیزان، لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور در جدول زیر قرار داده شده است که جهت دانلود کافیست بر روی لینک مربوط به دفترچه مورد نظر کلیک نمایید.

یکی از نتایج مهم و سرنوشت ساز چند ساله درس خواندن دانش آموزان در یک آزمون مـانند آزمون کنکور مشخص می شود،در این صورت بسیاری از دانش آموزان با تعیین هدف های بزرگ خود به دنبال یک آموزشگاه کنکور با کیفیت خوب ودرصد بازدهی قبولی بالا هستند تابه نتیجه مطلوبی برسند.ما سعی کردیم با توجه به سوابق وتعداد قبولی دانشگاه ها در سال های گذشته لیست 5 تا از بهترین آموزشگاه های کنکور در اهواز را در اختیار شما قرار دهیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. کرپه تأکید کرد: کنکوریها نباید ناامید و خسته شوند چون میبینیم که میشود از یک شهر کوچکی مانند بندرترکمن هم به رتبه برتر کنکور رسید؛ بنابراین باید همه تلاش خود را به کار بگیرند و بر روی درس و تحصیل خود تمرکز کنند تا نتیجه دلخواه خود را کسب کنند. آخرین درس دفترچه عمومی زبان انگلیسی است بسیاری از داوطلبان کنکور معمولاً زمان صرف زبان انگلیسی نمیکنند اما این اشتباه است شما در کنکور برای یک رتبه خوب باید در همه درس ها درصد خوبی را بزنید برای پاسخگویی به درس زبان انگلیسی شما بیشترین چیزی که احتیاج دارید وسعت دایره واژگان است و هر چه این دایره وسیع تر باشد می توانید درصد بالاتری را به دست بیارید.

اگر در یک نوع تیپ خاص از سوالات در مبحثی ایراد دارم و به طور مجدد به مطالعه ی آن پرداختیم میتوانیم آن را به زبانی ساده و روان که برای خودمان قابل فهم است خلاصه کنیم و آن را ضمیمه ی سوال قرار دهیم که در مباحث بعدی به چگونگی تهیه جزوه خلاصه برای مرور های بعدی، نیز خواهیم پرداخت. نکته 2: انتخاب رشته دانشگاه های سراسری هزینه ای برای داوطلبان ندارد، بنابراین نیازی به پرداخت هزینه در سایت سنجش نمی باشد. کارنامه کنکور به دو بخش تقسیم می شود؛ قسمت اول متشکل از اطلاعات شخصی (شناسنامه ای) و تحصیلی داوطلب و قسمت دوم متشکل از اطلاعات آزمونی است. من شنیدم که برای هر درس دو سه تا کتاب باید بخونیم بعد فیلم ها هم هستند که اونها رو هم باید بگیرم. در صورتی که ایشان در رسانه ملی عرض کردند سه سال برگزار میشود.

هنوز زمان دقیق انتخاب رشته کنکور تجربی 1401 مشخص نشده است اما با توجه به این که این آزمون در اوایل تیر ماه برگزار می گردد، پیش بینی می کنیم که انجام فرآیند انتخاب رشته از اواسط مرداد ماه امکان پذیر باشد. داوطلبان کنکور تجربی باید بدانند که برای رسیدن به اهدافشان نیازمند یک برنامه ریزی اصولی و دقیق هستند که در این بند از مطلب ویژگی های یک برنامه ریزی مطلوب خواهیم پرداخت. به هیچ وجه تصور نکنید که با روش های تشریحی می توانید درس ها را مطالعه کنید و نتیجه مطلوب بگیرید. به اصطلاح برای کنکور دروس باید مفهومی تر خوانده شوند؛ در غیر این صورت نتیجه خوبی نخواهید گرفت. هر داوطلب حداکثر مجاز به ثبت نام آزمون عملی دو رشته می باشد و برای هریک بایستی اقدام به خرید کارت اعتباری جداگانه نماید. به هیچ وجه دو درس تخصصی و یا دو درس عمومی را پشت سر هم مطالعه نکنید. برای مثال اگر در جدول زمان بندی خود در یک روز 4 درس زیست، فیزیک، دین و زندگی و زبان انگلیسی را قرار داده اید، بین دو درس تخصصی یک درس عمومی بگنجانید. 2. بین هر دو درس اختصاصی، حتما یک درس عمومی قرار دهید تا ذهنتان خسته نشود.

مشاورین مجرب و معتبر آکادمی آرته می توانند در بالا بردن این توانایی به شما دانش آموزان کمک کنند. زمانی که شما در کنار تست ها و مطالب مهم حاشیه نویسی می کنید، سرعت عملتان در هنگام مرور بالا رفته و زمان کمتری را به آن اختصاص می دهید. به داوطلبان عزیز توصیه می کنم که هنگام مطالعه ی دروس تحلیلی به سرعت از مطالعه ی درسنامه ی دروس دل کنده و از مطالعه ی درسنامه های چندین منبع خودداری کنند. برای این تفکیک زمانی باید سطح درسی خود را بر حسب ضعیف، متوسط و قوی در نظر بگیرید؛ به این معنا که افراد ضعیف زمان بیشتری برای مطالعه اولیه نیاز دارند و داوطلبان قوی به طبع از زمان کمتری برای خوانش دروس بهره می برند و مابقی آن را صرف مرور و یا تست زنی می کنند. بهره گیری از بهترین و اصولی ترین برنامه ریزی کنکور تجربی، شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور سراسری و تهیه بهترین منابع کنکور تجربی از جمله دیگر عوامل تقویت کننده سطح آمادگی متقاضیان برای شرکت در کنکور نظام جدید 1402 به حساب می آید که اگر با مقدار زیادی هدفمندی، تلاش، واقع بینی و بهره گیری از مشاوره تحصیلی کنکور توام گردد، می تواند داوطلب را جهت پیروزی در این تورنمنت بزرگ یاری رساند.

ماکزیمم نمره کل زیر گروه ها: منظور از این عبارت، تراز و حدنصاب کسب شده شما می باشد. تلاش شما در کنار تجربه و تخصص ما راز موفقیت شما خواهد بود. تجربه سالهای ۹۳ و ۹۴ نشان داد که نتایج نمرات امتحان نهایی که آزمونی حدنصابی است با نتایج کنکور سراسری که آزمونی رقابتی است، قابل ادغام نیست و نا عدالتی و بالتبع اعتراضات شدیدی را موجب میشود. یکی دیگر از مواردی که در قبولی داوطلبان بسیار موثر می باشد، مشاوره با افرادی است که در این زمینه تجربه فراوان دارند. وقتی طرح ارائه سه پاسخنامه را برای هر گروه آزمایشی اجرا کردیم، فرصت استفاده از ارسال پاسخ از بیرون را از متقلبان گرفتیم و در این زمینه سیگنال یاب هم بسیار بسیار کمک کرد.

این علوم شامل نرم افزارهای مختلف در حوزه های عمومی و تخصصی است. همچنین صبح پنجشنبه نهم تیرماه، ۲ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی به حوزه های امتحانی میروند. این درس اصلی ترین درس رشته تجربی است که طرح سوالات ترکیبی وریزه کاری های شکل ها بسیار رایج است . یکی از گام های اصلی و اساسی برای پیروز شدن در هر کاری مثل بزرگ ترین ماراتن علمی کشور یعنی کنکور سراسری، داشتن هدف است. لازم به ذکر است که کار اصلی یک مشاور خوب، شناسایی برنامه مختص شرایط و روحیات داوطلب، نحوه مطالعه و سازماندهی وقت اوست. همچنین در مواردی که فرد دچار ناراحتی و یا نا امیدی می شود، حضور یک مشاور می تواند به عنوان راهنما عمل کرده و ادامه مسیر را برای داوطلب هموار سازد. توجه داشته باشید که نا امیدی و بی انگیزگی جایی در مسیر موفقیت شما ندارند و هیچ گاه برای رسیدن به آرزوهای خود نباید دست از تلاش بردارید. پس در ابتدا، یک قلم و کاغذ بردارید و هدف خود را بر روی آن بنویسید و در جایی که در دسترس شماست، قرار داده و هر روز علاوه بر مشاهده، به آن فکر کنید. 5. برنامه ریزی باید منطقی و قابل دسترس باشد، یعنی با توجه به توانایی های خود ساعات مطالعه را لیست نمایید.

برای مثال محل مطالعه خود را به سرعت تغییر ندهید؛ چرا که باعث به هم خوردن تمرکز می شود. مثلا بنویسید “من در کنکور تجربی 1402، رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده ام.” و حتما از فعلی استفاده کنید و یا نگارش آن طوری باشد که انگار به آن دست یافته اید، چرا که شما صاحب آن هدف و آرزو هستید که در انتظار محقق شدن می باشد. تعداد متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری تجربی بیشتر از دیگر گروه های آزمایشی می باشد؛ زیرا تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی آرزوی بسیاری از داوطلبان است که با تلاش، انگیزه و اراده و همچنین بابرنامه ریزی درسی منسجم می توانند به راحتی این مسیر را با موفقیت به پایان برسانند اما گذراندن این راه پر پیچ و خم مستلزم آگاهی از یک سری تکنیک ها جهت برنامه ریزی است که در ادامه مقاله به آن پرداخته ایم. نکته 1: رشته های گروه علوم پزشکی در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی ارائه نمی شوند و بیشتر رشته های این دانشگاه شامل گروه علوم پایه (زیست شناسی، شیمی کاربردی، شیمی محض و…)، علوم انسانی (حسابداری، مدیریت، حقوق، روانشناسی و…) و فنی مهندسی (مهندسی صنایع، عمران و …) می باشند.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی