میخواست مزه دهن منو متوجه بشه

این الگوها به شما کمک میکنند تا فرمولهای زیادی را حفظ نکنید. این دانشجوی ارشد فیزیک سامانههای پیچیده ادامه میدهد: کنکور صرفاً تبدیل به وسیلهای برای کسب درآمد برخی از آموزشگاهها شده است که برای ارائه خدماتی نامعلوم و بعضاً بیفایده، درآمد بسیاری کسب میکنند. وی ادامه داد: سال سخت آموزش مجازی به پایان رسید و حال یک میلیون و ۳۶۸ هزار داوطلب کنکور مهم ترین آزمون کشوری خود را برگزار میکنند. اگر داوطلب اقلیت های مذهبی قصد پاسخ دهی به سوالات معارف غیراسلام (کلیمی ، زرتشتی و مسیحی) به جای معارف اسلامی (دین و زندگی) را دارد، می توانند با علامت زدن گزینه مربوط به آن در هنگام ثبت نام اینترنتی ، به سوالات آن پاسخ دهد. شما در آزمون های آزمایشی به این موضوع واقف هستید که نتیجه ی این آزمون تنها برای تحلیل عملکرد شماست و نقشی در آینده ی شما نخواهد داشت. 47- در رابطه با هر درسی به طور دقیق ، اشتباهات رایج در آن موضوعات را شناسایی کنید و در فرصتهایی که به عنوان کنکورهای آزمایشی به دست می آورید نسبت به حذف آن اشتباه اقدام کنید تا سرعت شما در پیدا کردن تستهای صحیح ، افزایش یابد.

داوطلبان روز قبل کنکور را تا نیمه درس بخوانند و نیمه دوم را به تفریح یا استراحت اختصاص دهند که هیجانی در آن وجود نداشته باشد؛ تفریحات پرهیجان تمرکز آنها را دچار اختلال میکند. دانشآموزان و داوطلبان کنکور برای قبولی در رشته پزشکی نیاز به یک برنامه مطالعاتی دقیق دارند. زیست شناسی برای داوطلبان رشته علوم تجربی درس بسیار مهمی به حساب میآید که تراز خوبی را در کنکور تجربی دارد و نیاز است که بیشتر از باقی درس ها به آن اهمیت داده شود زیرا جدا از اینکه تراز خوبی را در کنکور دارد، درس بسیار مفهومی و چالش برانگیزی است که شما باید با کمک فیلم های آموزشی، مشاوره و …

حتما برای مرور منظم مطالب درسی و حل مسئله، زمان کافی در نظر بگیرید. وی تصریح میکند: به نظر میرسد قانونگذاری و اصلاح کنکور برعهده مجلس شورای اسلامی است، اما در حال حاضر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به این موضوع ورود کرده است. فارغالتحصیلان این گرایش به دلیل نوع آموزشی که میبینند، میتوانند مشاوران خوبی را مدیریت، برنامهریزی و پیشبینیهای آموزشی و تربینی کشور باشند. این ماراتن نفسگیر علمی مهمترین رقابت دانشآموزانی است که دوره ۱۲ ساله تحصیلات را پشت سر گذاشتهاند و قصد ادامه تحصیل در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی را دارند. بهطورکلی تغییرات سازمان سنجش برای کنکور ۱۴۰۱ کمی موجب تشویش ذهنی بین دانشآموزان شد؛ داوطلبان تا مدتی بلاتکلیف بودند و هر روز خبر جدیدی راجع به تغییرات کنکور ۱۴۰۱ منتشر میشد اما مشخص نبود که آیا این خبرها تبدیل به قانون میشود یا به سرنوشت خبر ۲۰ ساله حذف کنکور دچار میشود. تا به این جا شرایط مانند دو سال گذشته بوده است که البته قابل قبول نیست و داوطلبان انتظار امنیت کامل دارند. امروزه آزمون سراسری با مشکلاتی روبهرو شده است و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رفع این مشکلات، تغییراتی اعم از افزایش تأثیر معدل و حذف دروس عمومی تصویب کرد که البته از دید دانشآموزان، دانشجویان و کارشناسان، این تغییرات نیز مشکلات خاص خود را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاهها فقط براساس سوابق تحصیلی برمبنای معدل معمولی دانش آموزان است، گفت: امسال سوابق تحصیلی در کنکور تأثیر مثبت دارد به این معنا که اگر داوطلبی نمره کنکور خوبی داشت معدل نه تنها این نمره را پایین نمیآورد بلکه به بالا بردن نمره آزمون نیز کمک میکند. داوطلب در دو آزمون دروس اختصاصی شرکت میکند و نمره هر کدام از آزمونها که بالاتر بود به عنوان ملاک پذیرش خود در دانشگاه اعلام میکند. اهمیت این کارنامه از این جهت است که دربردارنده اطلاعات مهمی شامل رتبه و تراز علمی داوطلب در هر کدام از زیرگروه ها، وضعیت مجاز بودن برای انتخابرشته و …

پورعباس با اشاره به برگزاری دو بار آزمون اختصاصی برای دروس اختصاصی پنج گروه آزمایشی در سال، گفت: نتیجه این آزمونها تا دو سال معتبر است. در سالیان گذشته دو دفترچه “دروس عمومی” و “دروس اختصاصی” در زمان آزمون توزیع میشد تنها تغییر محسوس کنکور ۱۴۰۱ نسبت به سالیان گذشته تغییر این تقسیمبندی است و داوطلبان در روز آزمون شاهد توزیع سه دفترچه سوالات خواهند بود. داوطلبان باید شب قبل کنکور فهرستی از وسایل و لوازمی که روز کنکور به آن نیاز دارند آماده کنند تا دچار استرس نشوند؛ در این فهرست باید دو مداد سیاه نرم، پاککن، تراش، کارت ورود به جلسه، سنجاق برای نصب کارت، کارت شناسایی عکسدار، ساعت، بطری آب خنک، دستمال پارچهای جای داشته باشد. داوطلبان باید شب کنکور مواد کافئیندار مثل چای نسکافه و قهوه مصرف نکنند تا خواب راحتتری داشته باشند.

در مجموع به گفته دکتر ابراهیم سوزنچی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و یکی از طراحان مصوبه شورا، موضوع کنکور در ۵ جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ یعنی جلسات ۸۳۹، ۸۴۳، ۸۵۵، ۸۶۲ و ۸۶۳ بحث و همه بندها بررسی شده است، ضمن اینکه جلسات رایزنی با همه ذینفعان از وزارت آموزش و پرورش، سازمان سنجش آموزش کشور، آموزگاران و حتی موسسات کنکوری برای تغییر و تعدیل این مصوبه برگزار شده است. احمدحسین فلاحی عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور ۱۴۰۲ به خبرنگار ایمنا میگوید: نمایندگان انتقادات فراوانی درمورد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند و ایراداتی را به آن وارد کردند؛ زیرا به نظر میرسد در این مصوبه عدالت آموزشی رعایت نشده است و این تغییرات شامل حال افرادی خواهد شد که جزو قشر برخوردار باشند و به افراد متوسط و پایین جامعه، اجحاف میشود؛ بنابراین به نظر میرسد این مصوبه پیش از اجرا باید پختهتر شود.

اگر تا این تاریخ، مصوبه ابلاغ نشود کنکور ۱۴۰۲ به شیوه کنکور امسال برگزار میشود و نمیتوانیم بیشتر از نیمه تیرماه برای ابلاغ مصوبه سایت ahmadikonkoor کنکوری صبر کنیم. آمارها نشان میدهد که از مجموع داوطلبانی که امسال در کنکور ثبتنام کردهاند، ۹۱۵ هزار و ۴۱ نفر معادل ۶۱.۴۴ درصد را زنان تشکیل میدهند که از تعداد مردان (۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر) و حتی زنان شرکتکننده در کنکور سال قبل پیشی گرفتهاند. فیزیک 30 سؤال با 37 دقیقه، شیمی 35 سؤال با 37 دقیقه، زمینشناسی 20 سؤال با 16 دقیقه و در مجموع 85 سؤال با 90 دقیقه درنظر گرفته شده است.

دسته بندی کارنامه های کنکور، تخمین رتبه. داوطلبان تا چند ماه پیش نمیدانستند که چه تغییری در کنکور ۱۴۰۱ ایجاد میشود به همین دلیل در کنکورهای آزمایشی که برگزار میشد، مثل قبل دفترچه عمومی و تخصصی جدا بود و با اعلام خبر جدا شدن دروس و نحوه تقسیم بندی جدید سوالات آزمون برخی داوطلبان را نگران کرد. تعداد کارت های صادر شده برای گروه آزمایشی هنر ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت است که از این تعداد ۸۷ هزار و ۳۲۶ نفر زن و ۳۷۷ هزار و ۹۵ نفر مرد هستند. همچنین تعداد کارت های صادر شده در گروه زبان های خارجی ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ کارت است که از این تعداد ۱۱۳ هزار و ۵۹۹ نفر زن و ۶۲ هزار و ۱۷۷ نفر مرد هستند، آزمون گروه زبان های خارجی روز شنبه ۱۲ تیرماه به عنوان آخرین نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ برگزار می شود. بر این اساس، تعداد کارت های صادر شده برای داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی ۱۴۲ هزار و ۶۲ کارت است که از این تعداد ۵۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۹۱ هزار و ۵۰۵ نفر مرد هستند. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی تا شهریور ماه فرصت اطلاع رسانی و اعلام جزئیات اجرایی آزمون سراسری ۱۴۰۲ وجود دارد؛ بررسی کارشناسی جزئیات اجرایی در حال انجام است و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش نسبت به اعلام آن اقدام میشود.

احسان دانشجوی ارشد فیزیک سامانههای پیچیده با اشاره به مشکلات کنکور به خبرنگار ایمنا میگوید: متأسفانه تمام سرنوشت داوطلب کنکور طی چهار ساعت رقم میخورد و اگر شخصی به هر دلیل این زمان را از دست دهد، آینده تحصیلی و شغلی وی تحت تأثیر قرار میگیرد. تمامی پرسش های آزمون سراسری از ارزش یکسانی برخوردار نیستند و متناسب با ضریب آن ها در زیرگروه های مختلف، تاثیر به خصوص و منحصر به فردی بر رتبه، تراز و نتیجه داوطلبان خواهند داشت. محمدسعید یکی دیگر از دانشآموزان پایه یازدهم در رابطه با تغییرات کنکور به خبرنگار ایمنا میگوید: در گذشته اخبار مبنی بر حذف کنکور شنیده میشد، اما به دلایل نامشخص این اتفاق صورت نپذیرفت. در نهایت با تمام استرسها این آزمون برگزار شد و بر اساس غربالگری که وزارت بهداشت از روی کد ملی داوطلبان داشته است هیچکدام از داوطلبان کنکور سال گذشته به کرونا مبتلا نشدهاند.

اطلاعات آماری کنکور سراسری ۱۴۰۰ نشان می دهد، دختران با تعداد ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر، بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی نسبت به سایر گروه های آزمایشی هستند. این دانشآموزش پایه یازدهم تصریح میکند: در گذشته رقابت در آزمون سراسری به گونهای بود که برخی دانشآموزان که در خانوادههای با سطح مالی متوسط رو به بالا بودند، میتوانستند در کلاسهای کنکور ثبتنام کرده و با استفاده از کتب کمک آموزشی و آزمونهای آزمایشی رتبه خوبی کسب کنند. تحلیل آزمونهای سال ۱۳۹۷، ۱۳۹۹و۱۴۰۰ بهترین انتخاب هستند که تجزیه و تحلیل آنها به داوطلبان کمک میکند توان علمی خود را افزایش دهند. در سال ۱۳۶۸ تعداد سهیههای مناطق از پنج سهمیه به 3 سهمیه تقلیل پیدا کرد که تاکنون ادامه دارد. تعداد کارت های صادر شده برای گروه علوم انسانی ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ کارت است که از این تعداد ۲۱۹ هزار و ۹۵ نفر زن و ۱۵۱ هزار و ۱۷ نفر مرد هستند. در گروه آزمایشی علوم تجربی ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ کارت صادر شد.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که موازیکاری بین مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تا چه میزان به ضرر مردم خواهد بود، خاطرنشان میکند: در مواردی که مجلس شورای اسلامی ورود میکند، شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید ورود کند و بالعکس؛ وظایف هرکسی تعریف شده است. یکی از مهم ترین عوامل تثبیت مطالب آموزشی، تکمیل رویه آماده سازی داوطلبان و ایجاد آرامش خیال برای شرکت در کنکور، جمع بندی مفید منابع آزمون است که در چند ماه پایانی منتهی به کنکور انجام می شودو به معنای یادآوری موثر اندوخته های ذهنی، یادگیری برخی نکات جاافتاده، تقویت آمادگی، بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت داوطلب است که با رفع اشکال مکرر و بهبود وضعیت روحی روانی متقاضیان همراه بوده و پیاده نمودن صحیح و اصولی آن از توصیه های مکرر مشاوران تحصیلی کنکور می باشد.

یکی از توصیههای مهم برای جلوگیری از ایجاد استرس در کنکوریها این است که تسهیل موضوع ترافیک طول مسیر است؛ معمولاً حوزههای برگزاری آزمون به دلیل تراکم جمعیت و حرکت تعداد زیادی خودرو در مسیر دچار ترافیک بوده و توصیه میشود که داوطلبان ساعت پنجونیم صبح از خواب بیدار شده و به نحوی برنامهریزی کنند که ساعت هفت در محل حوزه آزمون حاضر باشند؛ این حضور زودتر در محل باعث کاهش اضطراب افراد نیز میشود. ساعت صرف شام برای داشتن خواب راحت و ایجاد آرامش بسیار مهم است؛ بنابراین بهتر است شام کم حجم، اما مقوی بخورند. با این کار نه تنها نمی توانید تندخوانی کنید، بلکه سرعتتان هم کم می شود و در دام کند خوانی می افتید. ابتدا بیعانهای یا پیشپرداختی داشتند که دست کم ۱۰ میلیون تومان بود و در مرحله بعد هم برای دریافت هندزفری مخصوص و کارتی که کار تلفن همراه را انجام میداد، هزینهای از ۲۰ میلیون تومان به بالا پرداخت کردند. حداکثر تا ظهر روز قبل از کنکور بیشتر درس نخوانند وگرنه دچار آشفتگی ذهنی و خستگی خواهند شد که به هیچ وجه توصیه نمیشود.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی