آشنایی با لیست رشته های کنکور تجربی

زمان ویرایش اطلاعات کنکور 1400 سه بار در سال است که در مطلب کامل بررسی شد. یعنی دیگر دفترچه ای به عنوان پاسخنامه ارسال نخواهد شد بلکه تک تک سوالات توسط اساتید در قالب فیلم آموزشی تحلیل و بررسی شده اند و همین امر باعث شده تا داوطلب با هر آزمون بتواند یک بار کل دروس را نیز مرور کند. همچنین از سال آینده کنکور از دروس اختصاصی به صورت دو بار در سال برگزار میشود و نتایج و نمره داوطلبان در این آزمون تا دو سال معتبر است. در حقیقت، از جمله خصوصیات مهم دو رشته زبان و هنر این است که تمام افراد دارای مدرک پیش دانشگاهی در رشته های انسانی، تجربی و ریاضی امکان شرکت در کنکور سراسری هنر را دارند. همچنین یک بخش آزمون عملی کنکور هنر موسیقی به عنوان قطعه نوازی وجود دارد که قطعه ای به اختیار داوطلب انتخاب و نواخته می شود. نقشه راهی که کامل تعین کرده است داوطلب هر جلسه باید چه دروسی و همچنین چه مباحثی را مطالعه کند و علاوه بر آن زمانی که دانش آموز نیاز دارد تا هر جلسه را به پایان برساند نیز تخمین زده شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی تسنیم، شورای عالی انقلاب فرهنگی سه شنبه 1 تیر مصوبات جدیدی را در خصوص ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی تصویب کرد. نکات ریز و کارشناسی جدی این حوزه باید از زبان متخصصین امر گفته شود تا وضعیت بهینه و موفقتری در نظام سنجش و پذیرش کشور را شاهد باشیم. یعنی ممکن است در ابتدا همه ی اولویت های خود را به انتخاب رشته نوازندگي موسيقي ايراني اختصاص دهند و بعد به سراغ رشته های دیگر بروند. 3 ـ برگزاری آزمون سراسری در جهت عدالت آموزشی و برخورداری یکسان محصلان همه نقاط کشور از امکانات پراکنده آموزش عالی بود. مدرسه کنکور آموزشگاه موفقیت با برخورداری از تمام ویژگیهای بهترین موسسه کنکوری به شما کمک میکند در مسیر درستی قدم بردارید و به هدف خود، یعنی قبولی در دانشگاه های معتبر سراسر ایران برسید. وی افزود: در مسیر رسیدن به اهدافم در کنکور، تست بسیار زدم و همین تستهای زیاد، بسیار به من کمک کرد.

فقط با شرکت در کنکور و کسب رتبه برتر امکان پذیر سایت ahmadikonkoor است. نکته: اغلب ایده هایی که اساتید در فیلم های آموزشی برای حل سؤالات استفاده می کنند سر جلسهی کنکور سراسری به ذهن داوطلب خطور نخواهد کرد و باید قبل از آن به انواع تکنیک تست زنی کنکور توجه شود. منظور از سوابق تحصیلی نمرات ۱۰ درس سال دوازدهم دانش آموزان است که به صورت مثبت اعمال میشود به این معنی که در صورتی اعمال میشود که نمره کل داوطلب را افزایش دهد. در سال گذشته دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی در 14 مرداد ماه منتشر شد و داوطلبان با مراجعه سایت سازمان سنجش می توانستند انتخابرشته خود را انجام دهند. دین و زندگی کنکور سومین درس دفترچه عمومی کنکور تجربی 1401 است، هر ساله 25 سوال از این بخش طراحی می شود و داوطلبان می توانند در 17 دقیقه به تمامی سوالات این بخش پاسخ دهند. به همین دلیل لازم است شما برای دستیابی به رشته و دانشگاه مورد علاقه خود، حتما سوالات کنکور هنر با پاسخنامه ۱۴۰۱ را برای شرکت در کنکور سال آینده بررسی نمایید تا بتوانید ضمن آشنایی با سبک سوالها، با پاسخ دادن به آن ها نیز از میزان آمادگی خود نیز مطلع گردید.

قیمت حرف اخر هم در کنار کیفیتی که ارائه می شود تقریبا می توان گفت بسیار منصفانه است و در قبال آن محصولات آموزشی را با کیفیت بالا می توان دریافت کرد. ثالثاً ساده سازی محاسبات عددی این درس نیازمند مطالعه مفهومی بخش هایی از ریاضیات دبیرستان است وگرنه پیچیده ترین مسائل شیمی را در کمتر از سی ثانیه می توان حل نمود. استاد شیروانی از خلاق ترین مدرسین این مجموعه میباشد که برای آموزش کامل شیمی از انیمیشن استفاده کرده است. یکی از پرطرفدار ترین آموزش های این مجموعه را در پکیج های حرف آخر هفتم میتوان مشاهده کرد که دانش آموزان این پایه نیز به شدت علاقه مند به سبک تدریس های حرف اخر در این پایه شده اند. در سال های اخیر آموزش موسسه حرف آخر به شدت از طرف دانش آموزان و والدین مورد استقبال قرار گرفته شده است و باعث شده که زمینه فعالیت این موسسه نیز گسترده تر شود محتواهای آموزشی خود را برای سایر مقاطع از جمله دوره اول متوسطه نیز تولید کند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز خبر شورایعالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تقدیر از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش کشور برای برگزاری این همایش، این مصوبه را مطالبه 40 ساله کشور و چه بسا در قبل از انقلاب اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: روش سنجش و پذیرشی که سرنوشت داوطلب را در چهار ساعت کنکور سراسری تعیین میکند، با این مصوبه تبدیل به ظرفیت جدیدی شده که 60 درصد سنجش در دوره دبیرستان شکل بگیرد.

اما در مقابل موافقان حذف دروس عمومی از کنکور معتقدند شیوهای که مدارس برای دروس عمومی از جمله ادبیات در پیش گرفته است، نه تنها به ادبیات دانشآموزان کمکی نمیکند، بلکه آنها را از فراگیری آن دلزده میکند و آنچه در کنکور از ادبیات گفته میشود، تکنیکهای تستزنی در ادبیات است. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در زمینه تغییرات شکلی دفترچههای کنکور سراسری ۱۴۰۱ که پیش از این از آنها رونمایی شده بود، گفت: این تغییر شکلی در بودجه بندی سوالات اثرات مثبتی دارد و داوطلب روان تر و راحت تر میتواند به سوالات پاسخ دهد. وی در پاسخ به سئوالی درباره علت موفقیت شما در کنکور 1400 با وجود دوری از درس و مدرسه چیست، اظهار داشت: من از مهرماه سال گذشته روزانه هشت ساعت مطالعه داشتم ولی روزهای نزدیک به کنکور 12 و 13 ساعت مطالعه داشتم. ضمنا بدیهی است که تعیین سرنوشت ۱۲ سال تلاش و تحصیل و سنجشهای تشریحی داوطلبان عزیز در ۴ ساعت به صورت تستی و نه تشریحی، علاوه بر تحمیل هزینههای فراوان کلاسهای کنکور، موجب اضطرابها و اختلالات فراوان روانی بود که طی نظرسنجیهای معتبر برای شورای عالی مسجل بوده است. در یک مقاله دیگر با عنوان معرفی کامل موسسه حرف آخر ویژه داوطلبان کنکور و متوسطه اول این موضوع را کاملا بررسی کرده ایم.

موسسه حرف آخر که توسط استاد منتظری بنیان گذاشته شده در طور مدت چندسال فعالیت خود همواره سعی کرده است با استفاده از تکنولوژی انیمیشن آن چیزی که در کلاس های عادی به دانش آموز گفته میشده که فرض کن را به صورت کاملا شهودی به دانش آموزان نشان دهد تا فهم بهتری داشته باشند. چندین ویراستار حرفهای بستههای آموزشی حرف آخر را بررسی میکنند. ۱۸ خرداد بود که عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره تغییرات کنکور ۱۴۰۲ گفته بود، در کنکور سال آینده دروس عمومی نخواهیم داشت و تمامی سؤالات دروس عمومی از کنکور حذف میشوند و بررسی آنها به سوابق تحصیلی دانشآموزان منتقل خواهد شد. تعداد یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر در کنکور ۱۴۰۱ ثبت نام کردند که این آمار نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۰ هزار نفر افزایش یافته است و رشد ۱۰ درصدی را نشان میدهد. به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ماراتن کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در حالی از هفته آینده ۸ تیرماه آغاز میشود که امسال تغییرات زیادی در انتظار کنکوریها است. مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: همچنین مقرر بود آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۶ و ۷ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار شود.

همچنین شاهکار استاد شیروانی در شیمی حرف اخر را میتوان در قسمت مسائل شیمی این مجموعه مشاهده کرد که نیمی از بودجه بندی این درس در کنکور را به خود اختصاص داده است و جالب است بدانید که استاد شیروانی صفر تا صد مسائل شیمی را تنها با سه الگو بدون هیچ فرمولی آموزش داده اند و با استفاده از این سه الگو حدود 2000 تست و تمرین برای این درس حل کرده اند. شیمی جزو سختترین دروس کنکور در سال های اخیر بوده و سوالات آن به شدت پیچیده شده است و برای پاسخ دادن به سوالات آن باید به صورت کاملا مفهومی مطالب را یاد گرفت. البته تا قبل از شروع سال تحصیلی کلیه جزئیات و آئیننامههای اجرائی مربوط به این دو مصوبه نیز توسط مسئولین اجرائی ذی ربط، یعنی وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای سنجش و پذیرش، اعلام خواهد شد. 2: کنکور سراسری مختص دروس تخصصی باشد و دیگر دروس عمومی را در کنکور نداریم، دروس عمومی از طریق نمرات دو سال پایانی دوره متوسطه دوم یعنی پایههای یازدهم و دوازدهم سنجش میشود. 4: نتایج آزمونی که دانشآموزان در آن شرکت میکنند تا دو سال اعتبار خواهد داشت و دانشآموزان میتوانند از نتایج آن تا دو سال استفاده کنند.

این سوال شما بستگی به عوامل مختلفی داره و کنکور هر سال متفاوته. انیمیشن هایی که داوطلب را به عمق هر مبحث خواهند برد و باعث یادگیری مفهومی این درس میشوند. 5: دانشگاههای کشور میتوانند یک حدنصاب برای معدل بگذارند و بر اساس آن مشخص کنند که تا چه معدلی را پذیرش میکنند و اگر معدل داوطلب از میزان مشخص پایینتر باشد این اختیار به دانشگاهها داده میشود که داوطلب را پذیرش نکنند. محصولات آموزشی موسسه حرف آخر از چندین بخش تشکیل شده است که شامل لوح های آموزشی کنکور که در آن اساتید این مجموعه تدریس های خود را به صورت دیجیتال ضبط کرده و در اختیار شما قرار می دهند، جزوات آموزشی که نقش مکمل در کنار فیلم های این مجموعه را دارند و به کمک آن ها داوطلب دیگر زمان زیادی را صرف خلاصه نویسی و نت برداری نخواهد کرد زیرا تمامی تصاویر و اسلاید های آموزشی در آن وجود دارد، قسمت سوم هم برنامه ریزی دقیق این موسسه می باشد که یک برنامه ریزی دقیق است که همانند یک نقشه راه عمل می کند.

آیا این موضوع حقیقت دارد؟ لطفاً انتخاب رشته خود را یا خودت انجام بده و یا به دست فردی بسپار که در این حیطه سابقه رزومه و توانایی دارد در غیر اینصورت افسوس خواهی خورد و این افسوس از همان دسته از افسوس هایی است که کار از کار گذشته و دیگر فایدهای ندارد و تو برای اینکه بتوانی دوباره انتخاب رشته مناسبی داشته باشی باید مجدداً کنکور بدهی و اینکه آیا رتبه مناسب را به دست بیاورید یا نیاوری نیز مهم است. در کنار تمامی این موارد جای خالی آزمون به چشم می خورد که با کمک حرف آخر این مشکل نیز به صورت کامل حل شده است و آزمون های حرف اخر که توسط برترین اساتید آموزشی سطح کشور طراحی شده اند برای داوطلب ارسال خواهد شد.

کنکور هنر و کتاب های انتشارات کارنامه کتاب . برای مثال شما می توانید کتاب جامع ریاضیات تجربی را تهیه کرده و مباحث مشترک را بخوانید. عاملی اظهار کرد: به هر حال رقابت کنکور سراسری تنها به 15 درصد صندلیهای دانشگاهها اختصاص دارد و 85 درصد کرسیهای دانشگاه بدون آزمون و رقابت جدی، برای داوطلبان امکان ورود به دانشگاهها را ایجاد کرده است. داوطلبان گروه تجربی باید به دو دفترچه عمومی و تخصصی در کنکور سراسری پاسخ دهند. اگر هر کدام از این دو علم یا عمل شخص ناقص باشد، نمیتواند به هدف خود برسد. اهداف كوتاه مدت شما هم شامل مواردی چون اجرای برنامه تحصیلی روزانه و یا هفتگی ، موفقيت در آزمون هاي آزمايشي دو هفته ای ( مثلا تسلط بر تمامی دروس موجود در بودجه بندی آزمون 7 مهر ) ، موفقیت در امتحان های میان ترم و … دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: همان طور که در مصاحبههای مکرر دبیر محترم شورای عالی و اینجانب از تاریخ این مصوبه یعنی ۱۵ تیر ۱۴۰۰ و بعد از آن اعلام شده است، فلسفه اصلی این تصمیم، بها دادن به عمق یادگیری دانشآموزان عزیز و تقویت جایگاه نظام آموزش و پرورش کشور و جایگاه مقدس معلمان پرتلاش این بخش است که متاسفانه در سالهای اخیر در سایه مهارتهای تستزنی و کلاسهای کنکور، گم شده و به تدریج در خطر اضمحلال کامل قرار گرفته بود.

وی تاکید کرد: نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی، مصوبه نیست؛ بلکه یک امتیاز محسوب میشود که پیشنهاد لغو این مصوبه مطرح شد و باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود. چراکه این زبان هزار سال پیش وارد زبان شده و جزو این زبان محسوب شده است؛ بنابراین امروز برای هجوم زبان عربی به زبان فارسی نگرانی وجود ندارد. با توجه به محدود بودن وقت در سال کنکور امکان آزمودن منابع مختلف وجود ندارد؛ بنابراین باید از منبعی استفاده شود که امتحان خود را پس داده باشد و از همه نظر مناسب دانش آموز باشد و ویژگی منبع مناسب که در توضیحات بالا ذکر شد داشته باشد. در روش های سنتی تنها راه ارائه مطالب و آموزش استفاده از وایت برد است که یک مشکل اساسی دارد؛ مشکل اینجاست که نمیتوان چیزی که در ذهن مدرس میگذرد را به دانش آموز به صورت شهودی نشان داد تا بتواند آن را درک کند. بهترین روش مطالعه زیست کنکور برای درک عمیق تر و مفهومی تر تفکیک بخشهای مختلف آن است که زیست جانوری و بدن انسان مهمترین بخش آن است. کبگانیان گفت: با آرامش کامل در سال تحصیلی آینده به یادگیری عمیق متون درسی رسمی پرداخته و برای اطلاع از ابعاد مختلف مصوبات فوقالذکر صرفا به بیانات دبیر محترم شورای عالی و اینجانب توجه نمایند.

موسس این سایت معتقد است زمانی میتوان موفق شد که علم و عمل کافی در کنار هم باشند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هم اکنون گردش مالی و اقتصادی در حوزه کنکور، ارتقای استاندارد در حوزه آموزش عالی را به همراه ندارد. منصور کبگانیان گفت: با توجه به اظهار نظرها و تعابیر غیر دقیق روزهای اخیر درباره مصوبه سنجش و پذیرش شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط برخی افراد که هیچ گونه مسئولیتی در این شورا ندارند، لازم است مطالبی را اعلام کنم. داوطلبان کنکور تجربی می توانند برنامه ریزی کنکور تجربی خود را به کارشناسان باسابقه مشاوران برتر واگذار نمایند و در زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور با نتیجه دلخواه خود رو به رو شوند. تغییرات دفترچههای کنکور، آخرین سال مثبت بودن سوابق تحصیلی مؤثر در کنکور، تغییرات اجرایی در برگزاری کنکور به دلیل بیماری کرونا و کاهش چشمگیر داوطلبان گروه ریاضی و فنی از جمله این تغییرات است. دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با مهر گفت: آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ بر مبنای مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۲ و سال ۹۵ که آخرین قوانین مصوب در حوزه کنکور را به تصویب رساندند برگزار میشود.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی