عدم حضور در مدارس تهران تا پنجشنبه / ممنوعیت فروش طرح ترافیک تا پایان روز پنجشنبه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از عدم حضور در تمامی مقاطع تحصیلی در استانداری تهران به استثنای شهرستان فیروزکوه در نوبت صبح و عصر تا روز پنجشنبه 9 آذرماه خبر داد.

به گزارش ایسنا. میرمحمد غراوی به تصمیمات جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به تشدید و تداوم آلودگی هوا، پایداری هوا و قرار گرفتن شهروندان در معرض خطر بر اساس تصمیم این کمیته. کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا برای کلیه مقاطع تحصیلی استان تهران به جز فیروزکوه در دو جلسه صبح و عصر تا روز پنجشنبه 9 آذرماه فعالیت های آموزشی برگزار می کند.

وی با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک در این مدت، ادامه داد: کلیه مقاطع تحصیلی و مدارس استثنایی در نوبت صبح و عصر و همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، پلیس راهنمایی و رانندگی شرق و پلیس راهنمایی و رانندگی غرب تهران شبانه غیبت دارند. تردد خودروهای دیزلی سنگین با آلودگی آشکار ممنوع است

غراوی ادامه داد: مجوزهای طرح ترافیک در این بازه زمانی از سوی شهرداری تهران صادر نمی شود.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه فعالیت کارخانه های شن و ماسه از امروز تا پایان روز پنجشنبه 9 آذرماه ممنوع است، خاطرنشان کرد: با توجه به این مصوبات توصیه می شود از گروه های حساس (کودکان، سالمندان، قلبی و تنفسی) پذیرایی شود. بیماران) زنان باردار و غیره) باید خودداری کنند.در خصوص تردد در فضاهای باز، هرگونه فعالیت ورزشی اعم از فردی یا عمومی در محیط باز ممنوع است.

الغرافی بیان کرد: مراکز سیار فوریت های پزشکی از جمله اورژانس و هلال احمر باید در نقاط پرتردد شهر مستقر شوند و شهرداری ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل زمینی استانداری از تردد اتوبوس ها و مینی بوس ها جلوگیری کنند. اقدامات لازم در ایستگاه های مسافربری انجام شود.

وی بیان کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه و روابط عمومی کلیه دستگاه های اجرایی با توجه به اطلاع رسانی و توصیه های لازم و جلب همکاری و مشارکت مردمی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت توصیه های بهداشتی برای شرایط اضطراری آلودگی هوا، محدودیت استفاده وسایل نقلیه شخصی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و مانند آن.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم به ویژه گروه های حساس (کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و غیره) برای کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری ضروری است و غیره بیشتر در معرض آلودگی هوا و حضور در فضای باز هستند.

غراوی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برای جلوگیری از تردد تمامی موتورسیکلت ها و خودروهای دودزا بدون معاینه فنی و همچنین خودروهای دودزا مشمول معاینه فنی اقدامات لازم را انجام داده است.

وی افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره در تمامی نیروگاه ها و واحدهای صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استانداری ادامه خواهد داشت و شرکت گاز استانداری به تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدها ادامه می دهد. . به شبکه گازرسانی متصل است و لازم است در این مورد اقدام شود.

معاون استاندار ادامه داد: تردد در شبانه روز برای تمامی خودروهای گازوئیل سنگین به جز میکسر در محدوده ممنوعه کامیون تهران ممنوع است.

غراوی همچنین گفت: شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های استان و شهرداران مناطق تهران برای جلوگیری از سوزاندن ضایعات و سوزاندن برگ درختان باید کنترل ویژه و برخورد جدی با متخلفان داشته باشند. اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز باید برای تشدید نظارت بر آلایندگی و مصرف سوخت واحدهای نیروگاهی و واحدهای تولیدی و صنعتی اقداماتی را انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1402092820090/%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9