و حالا کنکور

یکی از مهمترین شاخصه هایی که کتاب های شبیه ساز کنکور سراسری باید داشته باشند، حفظ سبک، فونت و صفحه آرایی دفترچه کنکور سراسری است که با تغییر ظاهری امسال، مجموعه چند کنکور رشته تجربی به دفترچه های کنکور سایت ahmadikonkoor بسیار نزدیک شد. یکی از جدیدترین روشها در سالهای اخیر حفظ لغات بر اساس ارتباط تصویری، آهنگی یا ریتمی آنها با اطلاعات یا لغات قبلی افراد است. به گزارش خبرنگار مهر، نتایج نهایی پذیرش در کنکور ۱۴۰۰ در دورههای روزانه، نوبتدوم (شبانه)، دانشگاه پیامنور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، مجازی، پردیس و شهریهپرداز در رشتههای با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی و ۴ رشته دانشگاه آزاد در ۴ مهرماه منتشر شد. جلد دوم کتاب “IQ ریاضیات تجربی جامع کنکور” که توسط انتشارات بینالمللی گاج منتشر شده، منبعی پربار از آموزش نکات و درسنامههای کاربردی است. انتشارات بینالمللی گاج بهاینمنظور با انتشار کتاب “دور دنیا در 4 ساعت” به شما در بهدستآوردن شناختی کامل از آزمون کنکور سراسری کمک میکند. این اثر حاصل تلاش مشترک محمدحسین صابری و علیرضا شعبانی نصر با کارشناسی محتوا علی مقدمنیا بوده که در 816 صفحه به چاپ رسیده است. تماس با بسیاری از افراد یکی از این فهرست نتیجه چندانی دربرندارد و همه یا اصل موضوع را رد میکنند یا اینکه رتبه و قبولی را حاصل تلاش خود میدانند.

این اثر حاصل تلاش مشترک محمدحسین صابری و علیرضا شعبانی نصر با کارشناسی محتوا علی مقدمنیا بوده که در 368 صفحه به چاپ رسیده است. در ادامه به بررسی کتاب چند کنکور تجربی دو جلدی خیلی سبز اثر گروه مولفان خیلی سبز می پردازیم. در ادامه به بررسی کتاب فیزیک جامع تجربی دو جلدی منتشران اثر مجید ساکی و فرزاد نامی می پردازیم. قبل از خرید اینترنتی کتاب چند کنکور تجربی دو جلدی خیلی سبز ادامه مطلب را بخوانید. در این مجموعه، شبیه ساز کنکور سراسری تجربی و شامل 12 سری آزمون به شکل دفترچه و 12 پاسخبرگ است و پاسخنامه آن دارای حجم منطقی و معقولی در جلدی دیگر است. ولی امسال با یک تغییر ظاهری کتاب چند کنکور رشته تجربی خیلی سبز را علاوه بر تقویت محتوایی به شکل دفترچه های کنکور به چاپ رسانید. کتاب چند کنکور رشته تجربی خیلی سبز نسبت به سال گذشته تغییر ظاهری و محتوایی داشته است و آن این است که سوالات به شکل دفترچه های جداگانه عمومی و اختصاصی به چاپ رسیده اند تا حال و هوای یک کنکور واقعی را برای داوطلب تداعی کنند.

حجم کتاب فیزیک جامع تجربی منتشران با توجه به محتوایی که ارائه کرده است معقول است و هیچ غلط علمی یا املایی در بررسی اولیه کتاب دیده نمی شود. اهمیت شبیه سازی شرایط کنکور قبل از حاضر شدن در جلسه کنکور برای هیچ داوطلب کنکوری پوشیده نیست. چرا که خیلی از دانش آموزان این آزمون ها را مشابه با شرایط کنکور و با هیجان و استرس زیادی از خودشان امتحان می گیرند. پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی و دکتری حرفه ای دامپزشکی که متقاضی تحصیل مجدد هستند به شرط دارا بودن شرایط زیر و قبولی در مقطع دکتری عمومی رشته های پزشکی و داروسازی می توانند در کنکور شرکت کنند و محدودیتی در انتخاب دوره های مختلف ( روزانه ، مازاد و پردیس خودگردان ) ندارند . داوطلبان کنکور یا دانش آموزان در این بخش میتوانند به عمق مطالب درسی پی برده و بهراحتی بتوانند با مسائل آنها دستوپنجه نرم کنند. از یک سو احتمال اینکه بتوانند به 100 درصد سؤال های یک درس پاسخ صحیح بدهند، بسیار کم است، و از سوی دیگر، از درس­های دیگر باز می­مانند و نمی توانند در سطح مناسبی به سؤال­های سایر دروس پاسخ دهند. دانش آموزان باید مهارت و سرعت عمل خود را بالا ببرند تا بتوانند در مدت زمان کوتاه به سوالات عمومی جواب بدهند.

کار یک مشاور فقط برنامه ریزی درسی نیست بلکه یک مشاور حرفه ای در حیطه کنکور تجربی باید علاوه برکار برنامه ریزی روی مشکلات درسی دانش آموز هم کار کند. در مباحث کتاب دوازدهم ریاضی و آمار، روند تدریس آهسته تر شده و علاوه بر حل سوالات تستی (مانند دو کتاب دهم و یازدهم) پرسش های تشریحی نیز کار می شوند. در بسیاری از این دی وی دی ها علاوه بر آموزش جامع و تشریحی مطالب، نکات مهم تست زنی و تکنیک های آن ها آموزش داده می شوند. وی به داوطلبان تأکید کرد حتما در درج معدل خود توجه داشته باشند، چرا که مغایرت در معدل، قبولی آنها را ملغی میکند و خاطرنشان کرد: پنج نوبت فرصت به داوطلبان داده میشود تا معدل خود را اصلاح کنند، در غیر این صورت در صورت مغایرت، قبولی آنها در کنکور ۱۴۰۱ ملغی میشود. چینش مطالب در این کتاب بهصورت مبحث به مبحث در نظر گرفته شده و برتری ویژهی این کتاب با سایر کتب مشابه موجود در بازار را میتوان به ارائهی مطالب و نکات کنکوری در سطحی بالاتر از کتاب درسی بیان کرد. چینش مطالب در این کتاب بهصورت مبحث به مبحث بوده و برتری ویژهی این کتاب با سایر کتب مشابه موجود در بازار را میتوان به بانک جامع و پربار از تستهای دشوار در آن دانست.

مخصوصاً که این آزمون با آزمون کنکور سایر رشتهها تفاوت اساسی دارد. از جدول زیر می توانید کلید سوالات کنکور 1399 رشته ریاضی و سایر رشته ها را دانلود کنید. برای دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1401 کلیک کنید. 5-در رابطه با زمان ثبت نام آزمون عملی لازم است بدانید که در موقع توزیع کارت ورود به جلسه کنکور تئوری ، تاریخ ثبت نام به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، هیأت منتخب تحقیق و بررسی ابعاد برخی شبهات مطرح شده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که به دستور رئیس جمهور تشکیل شده بود، اعلام کرد: پس از بررسی دقیق تمامی گزارشات و مستندات ارائه شده از سوی دستگاههای مذکور صحت برگزاری این آزمون در بخشهای مختلف شامل طراحی سؤالات، چاپ، قرنطینه، توزیع و دیگر مراحل فرایند اجرایی، هیچ گونه شائبه و کمبودی نداشته و با توجه به اقدامات سازمان سنجش آموزش کشور و همکاری تمامی دستگاههای دستاندرکار در امر برگزاری این آزمون، سلامت کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در تمامی رشتهها و گروهها مورد تأیید قطعی است.

به همین دلیل مؤلفان با بررسی و واکاوی تستها و جایگزینی مواردی که در کتابهای درسی جدید حذف و یا دچار تغییرات اساسی شده بود، تلاش برای بهروزرسانی آن کردهاند. ازآنجاییکه سؤالات کنکور سراسری تا سال 97 از کتابهای درسی نظام قدیم آموزشی طرح شده است و داوطلبان کنکور 1401، کتابهای نظام جدید را در دوران تحصیل خود مطالعه کردهاند و با توجه به تفاوتهای این دو نظام آموزشی با یکدیگر و تغییرات چشمگیری که برخی از دروس و مباحث داشتهاند، ادیت و بهروزرسانی این تستها بهمنظور افزایش کارآمدی برای داوطلبان امری اجتنابناپذیر بود. ازآنجاییکه سؤالات کنکور سراسری تا سال 97 از کتابهای درسی نظام قدیم آموزشی، طرح شده است و داوطلبان کنکور 1401، کتابهای نظام جدید را در دوران تحصیل خود مطالعه کردهاند و با توجه به تفاوتهای این دو نظام آموزشی با یکدیگر و تغییرات چشمگیری که برخی از دروس و مباحث داشتهاند، ادیت و بهروزرسانی این تستها بهمنظور افزایش کارآمدی برای داوطلبان امری اجتنابناپذیر بود. همچنین با توجه به اعلام سازمان سنجش کشور تمام سؤالات کنکور 1400 در تمامی رشته های برگزار شده از منابع آموزشی نظام جدید مطرح شده بودند. در درس نامه ها، تست های تألیفی نیز مطرح شده است تا کاربرد نکات و مطالب در تست ها نیز آموزش داده شود.

زمانی که برای کنکور می خواهید برنامه ریزی کنید، ابتدا باید مدت زمان باقی مانده را به بلوک های زمانی 3 ماهه تقسیم کنید و بعد به برنامه هفتگی تقسیم کنید. قاعدتا باید در دو ماه پایانی منتهی به کنکور و پس از جمع بندی تمامی مطالب، دانش آموزان سال دوازدهم از این کتاب استفاده کنند. ایشان توانستند برای تمامی دروس حیاتی این سه شاخه، آموزش هایی را تولید کنند که در همه آنها از شیوه نوین الگو و انیمیشن استفاده شده است. این تفاوت دو مرحلهای بودن کنکور هنر در بیشتر رشتهها است، یعنی داوطلبین پس از قبولی در آزمون علمی و کسب نمرهی مجاز باید در آزمون عملی این رشتهها شرکت کنند و نتیجهی نهایی قبولی بر اساس نمرهی هر دو آزمون مشخص میشود. گسترش بیحدوحصر دانشگاهها کارایی آن را پایین آورده است و فارغالتحصیلان نمیتوانند متناسب با رشته تحصیلی کار پیدا کنند. درسهای تخصصی معمولا در هر سه پایه تحصیلی دوره متوسطه دوم، کتاب درسی دارند و محصل باید به ازای هر درس اصلی، 3 کتاب را خوب بخواند. در پاسخ بعضی از سوالات نکاتی آمده است که بار آموزشی دارند.

آن دسته از متقاضیانی که تا تاریخ مقرر ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ موفق به اخذ مدرک تحصیلی دیپلم نظام آموزشی جدید (نظام ۳-۳-۶) یا مدرک پیشدانشگاهی و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) نشوند، در صورت انتخاب کدرشته محلهای با پذیرش نیمسال دوم (بهمن ماه) سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، به شرط اخذ مدرک تحصیلی حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ثبنام و ادامه تحصیل آنان بلامانع خواهد بود و در غیر اینصورت قبولی آنان باطل خواهد شد. از این رو مشاوران تحصیلی ما در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی صدای رهیاب بر خود واجب میداند تا تمام تلاش خود را برای انتخاب درست داوطلبان به خدمت گیرد. سوالات این آزمون ها از سوالات کنکورهای سالهای قبل و آزمونهای آزمایشی سالهای قبل انتخاب میشوند و کاملا استاندارد میباشند. بهتر است برای جلوگیری از خستگی مفرط و زدگی آزمون ها با فاصله زمانی حداقل دو روزه مورد استفاده قرار بگیرند. به گفته پورعباس، گروه هنر یک دفترچه اختصاصی با 165 سؤال و 160 دقیقه زمان و گروه زبان با 70 سؤال و 105 دقیقه زمان درنظر گرفته شده است. فلسفه و منطق 20 سؤال با 20 دقیقه، روانشناسی 20 سؤال با 15 دقیقه و در مجموع 90 سؤال با 80 دقیقه درنظر گرفته شده است.

کتاب فیزیک جامع تجربی منتشران با لحنی ساده و بی آلایش تمام مطالب کتاب درسی را بدون کم و کاست به بهترین روش ممکن آموزش داده است. صفحات کتاب بسیار ساده هستند و به دلیل استفاده از رنگ های بی روح و نامناسب مطالعه این کتاب برای دانش آموزان ممکن است کسل کننده باشد. نمودارها و اَشکال مختلف بسیار دقیق و مرتب ترسیم شده اند و کاملاً بی عیب هستند. کنکوری های عزیز شاید به تنهایی نتوانید یک برنامه ریزی دقیق و منظم برای کنکوز خود ترتیب دهید برای اینکه با فکر باز تر و خیال راحت تر بتوانید کنکور را پشت سر بگذارید نیاز به یک راهنما و مشاور خبره و توانا دارید تا بتواند به شما در پشت سر گذاشتن یک کنکور موفق کمک کند. و زمان محدود و ارزشمند داوطلبان، بهانه ي تدوين كتابي است كه در دست دارید.

همان طور که در قسمت بالا مطالعه کردید دفترچه عمومی برای داوطلبان و دانشآموزان تمامی گروههای آزمایشی شامل 100 سوال و 75 دقیقه زمان است. ضرایب دروس عمومی در تمامی 5 زیرگروه یکسان و ثابت می باشد. خلاصهنویسیهای مربوط به تمامی دروس عمومی را مطالعه کنید. اگر شما در نظام قدیم تحصیل کرده اید و علاقه ی شما در یکی از رشته های مربوط به کنکور هنر باشد، شما می توانید در سال سوم دبیرستان یا هنرستان به پیش دانشگاهی هنر تغییر رشته دهید. فصل های کتاب های درسی سال دهم، یازدهم و دوازدهم به ترتیب در کتاب چیده شده اند؛ در این کتاب هر فصل به بخش های مختلف تقسیم شده و در فهرست کتاب شماره صفحه مربوط به هر بخش درج شده است. سیدمحمدجواد ساداتینژاد در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به احتمال تغییر تاثیر قطعی معدل در کنکور، گفت: تاثیر قطعی معدل در کنکور دو دغدغه و استرس جدید برای داوطلبان ورود به دانشگاه ایجاد کرده است؛ نخست اینکه دانش آموز ناچار است برای امتحانات نهایی پایه دوازدهم خود را آماده کند و دوم آنکه باید برای موفقیت در کنکور آمادگی به دست آورد اما مشکل از جایی شروع می شود که نحوه برگزاری این دو با یکدیگر کاملا متفاوت است کنکور تستی و امتحانات نهایی تشریحی است این اقدامات با یکدیگر تزاحم دارد.

دروس عمومی که اول مشخص بود قرار نیست کامل حذف بشه، اما در این حالت جدید به جای تست به طور تشریحی مورد سوال قرار می گیرند که دانش آموز برای جواب دادن به آن ها لازمه عمیق تر دروس رو یاد بگیره، به طور امتحان تستی خیلی مناسب دروس عمومی نیست. گروه مؤلفان گاج در این کتاب به تفسیر و بررسی سؤالات عمومی و اختصاصی آزمون سراسری در رشتهی تجربی میپردازند. درسنامه کامل، تستهای تالیفی و استاندارد، بررسی نکات تست خیز کنکور، پاسخنامه جامع و .. از ویژگیهای مثبت این کتاب است که شما را از تهیه هر کتاب دیگری بینیاز میکند.

در مقدمه راجع به درسنامه اینطور توضیح داده شده است: درس نامه به صورت کاملاً جامع و در عین حال بدون مطالب اضافی و حاشیه ای نگارش شده است، تا شما در کم ترین زمان به تسلط کافی برای پاسخ به تست ها دست یابید. درسنامههای این اثر، جامع و در عین حال مفهومی و کاربردی بوده و دارای مثالها و تستهای آموزشی مرتبط با آن مبحث است. در پکیج آموزشی کنکور زیر صد سنجش صفر تا صد مطالب درسی به طور کامل آموزش داده شده. به گزارش ایسنا، در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است؛ با توجه به ضرورت ابلاغ شیوهنامه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به اطلاع داوطلبان میرساند آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه آن در سال ۱۳۹۵ همانند آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار میشود. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: این گروه دو دفترچه اختصاصی دارند، دفترچه شماره 2 شامل درس ریاضی با 20 سؤال و 25 دقیقه زمان، اقتصاد 15 سؤال با 10 دقیقه، زبان فارسی 30 سؤال با 30 دقیقه زمان، علوم اجتماعی 20 سؤال با 15 دقیقه زمان و در مجمو 85 سؤال با 80 دقیقه زمان درنظر گرفته شده است.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی