زبان کنکور را با این 4 جزوه بالای 80% بزنید!

قواعد هشت سوال. برای درس دین و زندگی در کنکور تجربی برای دین و زندگی دوم نه تست، دین و زندگی سوم نیز، نه تست، و برای سال چهارم نیز هفت تست در اختیار داریم. در بخش درک مطلب نیز، نه سوال دارد. در این بین نکات مختلفی درباره کنکور وجود دارد که ما به صورت کامل به بررسی آنها خواهیم پرداخت، تا شما داوطلبان و دانش آموزان را بهتر و بیشتر با این آزمون سراسری آشنا کنیم. موسسه حرف آخر با رهبری استاد عبدالرضا منتظری همچنان این مسیر را ادامه می دهد و با خلاقیت و نوآوری هر روز ایده جدیدی را در راستای دسترسی دانش آموزان ایرانی به بهترین سبک آموزش ارائه می کند.

امروزه نیز در دانشگاه های ایران، هنر به عنوان یکی از شاخههای درسی مهم و پرطرفدار برای افراد علاقهمند تدریس میشود و اساتید آن به پرورش و آموزش افراد علاقهمند و بااستعداد میپردازند. در نهایت برای درس شیمی نیز در زیر گروه اول ضریب ۳، زیر گروه دوم ضریب ۴ و برای سه زیر گروه سوم و چهارم و پنجم ضریب ۲ را لحاظ کرده است. و در مجموع همه این دفترچه عمومی طبق روال، در کل ۷۵ دقیقه است. دروس تخصصی دفترچه دوم تجربی شامل ریاضی و زیست شناسی و در مجموع شامل 80 سوال می باشد. تا کنکور سال 1400، دو دفترچه سوالات کنکور داشتیم که دفترچه اول شامل سوالات عمومی بود و دفترچه دوم سوالات تخصصی کنکور تجربی را در بر می گرفت. امیدواریم نتیجه ی آموخته های خودتون رو به بهترین صورت ممکن بر روی کاغذ آورده باشید. ۵. هر ساله نیمی از داوطلبان کنکور سراسری را فارغالتحصیلان تشکیل میدهند؛ درحالیکه در زمان تحصیل از تأثیر معدل امتحانات نهاییشان در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه اطلاعی نداشتهاند و به هر دلیل ممکن است موفق به کسب معدل بالا نشده باشند، به این خاطر مجبور خواهند شد در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند و از این جهت، فشار مالی مضاعفی بر آنها وارد خواهد شد.

در درس فیزیک برای زیر گروه یک و دو و سه ضریب ۲ و برای زیر گروه چهارم ضریب ۳ و همینطور زیر گروه پنجم ضریب ۲ را در نظر میگیرد. از مهمترین مزایای خرید دی وی دی کنکور میتوان به موارد زیر اشاره کرد. همینطور سعی کنید کشمش، خرما و موز، سیب (کاهش خستگی) و گردو نیز مصرف کنید چراکه فسفر و انرژی بالای این موارد شما را در پاسخدهی به سوالات یاری خواهد کرد. توجه داشته باشید که برای موفقیت در کنکور، باید به همه درس ها توجه داشت و نمی توان چند درس را مطالعه کرد و یک یا دو درس را رها کرد. در سال های اخیر موسسات مختلفی اقدام به تولید کتاب ها و دی وی دی های آموزش کنکور نموده اند و دانش آموزان بسیاری، با صرف هزینه های گزاف بسته های آموزشی متعددی را خریداری می نمایند. منابع هر درس چیست و تنظیم برنامه ریزی هر درس به طور اختصاصی برای یک دانش آموز کنکوری باید به چه شکلی باشد؟ «خبرگزاری دانشجو» – به نظرتان این شیوه کنکور چه قدر استاندارد است؟ پس فقط تلاش نیاز است تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. عدهای فقط به قصد سنجش توانایی خود در کنکور هنر شرکت میکنند و عدهای دیگر واقعا برای علاقه و قبولی در زیرشاخههای این رشته در کنکور هنر میکنند.

بررسی تست های جامع کنکورهای تجربی سال های گذشته باعث می شود تا مفاهیم اساسی و حتی نکته های ریزی که جا افتاده رو یاد بگیرید و با قرارگرفتن در فضای آزمون، آمادگی برای جلسه کنکور رو هم تمرین کنید. ویژگی اصلی این کتاب، جامع بودن و شیوۀ نگارش بسیار روان آن با استفاده از جداول، نمودارها و دسته بندی هایی است که باعث گردیده فهم و یادگیری مطالب بسیار آسان شود. وزیر پیشین آموزشوپرورش با اشاره به مسئله تعارض منافع گفت: در این حیطه ما نیاز به قانون داریم تا مدیران دولتی منبع درآمدی دیگری از بابت چاپ کتاب، تأسیس مدارس غیردولتی و … وی با اشاره به خوب بودن کلیت کنکور، اظهار داشت: برگزاری کنکور خوب است ولی باید تغییراتی در آن بدهند تا شرکتکنندگان نتیجه بهتری کسب کنند. در بخش دروس اختصاصی در درس زمین شناسی کلا ۲۴ تست در اختیار است. در کنکور تجربی در دفترچه ی تخصصی، بر اساس هر کد رشته شامل: زمین شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک، شیمی است که در مجموع ۱۷۵ دقیقه برای پاسخ گویی فرصت دارید. فلسفه و منطق در کنکور انسانی در زیرگروه یک ضریب ۳، زیر گروه دو و سه ضریب ۱، و در دو مورد آخر ضریب ۲ است.

بسته به زبان انتخابی شما در زمان ثبت نام این دفترچه شامل سوالات تخصصی زبان انگلیسی یا فرانسه یا آلمانی یا .. است. در دروس اختصاصی حداقل درصد برای کسب رتبه خوب در کنکور تجربی ۶۰% در شیمی، فیزیک و ریاضی است اما با توجه به پاسخگویی بالای داوطلبان در زیست در صورتی که سوالات زیست ساده باشند حداقل به درصد ۷۰% برای کسب رتبه ی زیر ۶۰۰۰ کشوری نیاز است. دفترچه سوالات اختصاصی تجربی شامل دروس ریاضی، زیست، زمین شناسی، شیمی و فیزیک می باشد که دارای ضرایب مختلف در زیرگروه های پنجگانه هستند. شما باید با توجه به ضرایب گفته شده در بخش بالا، و همینطور رشته ی مورد نظر و دلخواهتان برای دروس وقت اختصاص دهید و دروسی با ضرایب مورد نظر را در نظر بگیرید. در ادامه به ضرایب دروس تخصصی این زیرگروه پرداخته شده و لیست مجموعه رشته های زیرمجموعه زیرگروه 1 کنکور هنر را ارائه داده ایم.

چرا موسسه حرف آخر ؟ سیستم آموزشی الگو محور که منحصرا در اختیار موسسه حرف آخر هست، یعنی داشتن یک شاه کلید برای باز کردن ۱۰۰۰قفل برخلاف سیستم تکنیک محور که برای باز کردن ۱۰۰۰قفل، ۱۰۰۰ کلید نیاز بود. قیمت محصولات حرف آخر بسیار مناسب است مخصوصا برای بستههای آموزشی ریاضی کنکور حرف آخر، شیمی کنکور حرف آخر، فیزیک کنکور حرف آخر زیست حرف آخر میتوانید از تخفیف حرف آخر نیز بهره مند شوید. سوالی که ممکن است برای دانش آموزان پیش بیاید این است که آیا پروژه 6040 حرف آخر کامل است یا به صورت جمع بندی فقط به مباحث مهم اشاره شده است؟ همچنین درس تاریخ و جغرافیا در زیر گروه سوم فقط ضریب ۳ را دارد و در بقیه موارد ضریبش ۱ است. در این بخش، قسمت خالی باید با بهترین کلمه تکمیل شود، پس به پیوستگی و تاثیری که بخش واژگان بر کلوز تست دارد نیز پی میبریم. جمعه نیز داوطلبان گروه علوم تجربی آزمون داشتند. امسال هم داوطلبان کنکور تجربی 1400 همانند سال گذشته، نسبت به سایر گروه های آزمایشی بیشتر است. دین و زندگی با ضریب ۲ دارای ۲۵ تست است و در بخش زبان انگلیسی ۲۵ سوال داریم.

در مورد خرید کتاب کنکور چند نکته مهم وجود دارد، اول اینکه نوع کتاب درست سایت ahmadikonkoor انتخاب شود. مشاوران آیدانیتو در خدمت شما هستند تا با دادن بهترین مشاوره کنکور هنر آمادگی لازم را در شمار برای پاسخ دهی به این قبیل سؤال ها و موفقیت چشم گیر در کنکور هنر به وجود آورند. مجموع این زمان ها برای پاسخگویی ۷۵ دقیقه است. اما پیشنهاد درخت دانش به شما همراهان گرامی این است که به دلیل پر شدن ظرفیت ها ی بدون کنکور داشگاه آزاد در واحدهای دانشگاهی، هر چه سریعتر برای ثبت نام بدون کنکور 96-97 اقدام نمایید منتظر اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 نباشید. بدون شک در یک آزمون کشوری، باید تعدادی از سوالات دشوار باشد تا بتوان به درستی، سطح علمی داوطلبان سنجیده شود. اگر داوطلبی بعد از برگزار کنکور سراسری علوم تجربی متوجه شود که یک یا چند سال از منابعی غیر از کتب درسی کنکور تجربی طراحی شده است و یا نسبت به تعدادی از سوالات و گزینه های آن شک داشته باشد و یا نسبت به اشتباه بودن پاسخ سوالات اطمینان حاصل کرده باشد می تواند اعتراض خود را نسبت به طراحی آن سوالات، گزینه ها و پاسخ ها اعلام کند. آزمون عملی و طراحی هر رشته قابل تکرار، تمدید نیست و یا برگزاری آن به صورت انفرادی برای هیچ داوطلبی تحت هیچ شرایط امکان پذیر نمی باشد.

توصیه می شود بدون آگاهی قدم در مسیر انتخاب رشته نگذارید چراکه ممکن است سبب ناکامی شما شود و منجر به پشیمانی گردد. از خصوصیت برداری همینقدر برایتان بگویم که این تصاویر قابلیت بزرگنمایی بدون افت کیفیت را دارند. برای داوطلبینی که قصد دارند منحصرا در رشته ی زبان تحصیل کنند. دفترچه دوم که به دفترچه دروس تخصصی هم معروفه شامل درسای تخصصی رشته علوم تجربی مثل زمین شناسی، ریاضیات، زیست شناسی، فیزیک و شیمیه که در جدول های زیر ضریب هر درس و زیر گروه های هر رشته از کنکور تجربی ۱۴۰۱ رو مشخص کردیم. و دروس تخصصی از زمین شناسی، ریاضیات، زیست شناسی، فیزیک و شیمی تشکیل شده که در جدول زیر ضریب هر درس رو مشخص کردیم.

عربی، در کنکور انسانی در زیر گروه یک ضریب ۴ و در مابقی ضریب ۱ را به خود اختصاص داده. نکته جالب در درس زیست شناسی این است که حدود ۴۷۰هزار نفر از شرکت کنندگان زیست شناسی که درس اصلی رشته تجربی است را زیر ۳۰٪ پاسخ دادند! البته در حدود ۱۰درصد سوالات به صورت سخت طراحی شده بود. ۳ ـ با پایان یافتن جنگ تحمیلی، حدود پنجاه درصد از ظرفیت دانشگاهها به سهمیههای ارگانهای دولتی اختصاص پیدا کرده بود. استفاده دانشآموزان از اماکن ورزشی آموزشوپرورش در پایان… ولی در پایان باید چند نکته رو خدمت دانش آموزان و اولیای محترم عرض کنم و اون این هستش که زمانی که برای مشاروه تحصیلی به شخصی مراجعه میکنید انتظار معجزه کردن از آن شخص نداشته باشید چونکه تا زمانی که دانش آموز حرکت نکند و خود دانش آموز احساس نیاز نکند این اتفاق نخواهد افتاد. سلام می کنیم خدمت تمامی دوستان عزیز کنکوری و داوطلبانی که می خواهند برای اولین بار در این ماراتن بزرگ شرکت کنند و نتیجه یک سال تلاش و زحمت خودشان را به مرحله آزمون و رقابت بگذارند.

پس یک داوطلب کنکور هنر باید خود را برای یک آزمون تخصصی عملی نیز آماده کند. برای تاریخ ادبیات و آرایه های ادبی نیز همین سه تست را داریم. ادبیات فارسی با ضریب ۴ در کل ۲۵ سوال را در دفترچه به خود اختصاص داده است. برای بخش دروس اختصاصی در کنکور انسانی، ریاضی ۲۰ تست، اقتصاد ۱۵ تست، ادبیات و زبان فارسی با ۳۰ تست، عربی با ۲۰ تست، تاریخ و جغرافیا با ۱۵ تست موجود هستند. برای بخش دروس عمومی در کنکور انسانی، همان ادبیات فارسی و عربی و دین و زندگی و زبان انگلیسی موجود است. برای بخش زبان فارسی پنج تست و قرابت معنایی نیز نه تست در اختیار داریم. داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری هنر را دارند، لازم است علاوه بر بررسی دفترچه سوالات کنکور هنر داخل کشور، دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور هنر خارج از کشور را نیز بررسی نمایند. کنکور تجربی و کنکور انسانی دو بخش مهم از کنکور سراسری هر سال در کشور را در برمیگیرند.

امکان تحصیل به صورت همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد. در این دفترچه ۵ نوع ماده ی درسی وجود دارد. برای درس فیزیک هم ۲۹ تست وجود دارد. برای بخش ریاضیات تخصصی ۲۹ سوال را باید پاسخ دهید. درس ریاضیات تخصصی کنکور تجربی، برای زیر گروه یک با ضریب ۲، زیر گروه دو ضریب ۳، زیر گروه چهار ضریب ۴ و زیر گروه پنج ضریب ۳ را داراست. در تصویر پایین، زیر گروه های مربوط به کنکور تجربی را مشاهده خواهید کرد. برای موفقیت در کنکور سراسری لازمه تا از تکنیک های مربوط به مطالعه هر درس اطلاع داشته باشین ، برای آشنایی با نحوه مطالعه هر درس حتما مقاله زیر رو بخونین. مطمئنا این نوع مطالعه و برنامه ریزی دقیق منجر به موفقیت داوطلبا خواهد شد. شما برای جلو زدن از رقبای خود در کنکور باید در تمامی درس های کنکور تراز بالایی را کسب کنید و با یک برنامه ریزی دقیق در کنکور موفق شوید. فعالیت در معتبرترین کلاس های تقویتی در خراسان و آموزشگاه علمی آزاد شامل آموزش دروس از ابتدایی، متوسطه، کنکور، تیزهوشان، المپیاد تا آمادگی برای تمامی آزمون های ورودی تخصصی علمی مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد و نیز آزمون مقطع دکتری و همینطور برگزاری کلاس های آزمون های تخصصی چون آزمون های تخصصی حقوق مانند وکالت، قضاوت و سردفتری، آزمون های رشته های هنر و دیگر رشته های دانشگاهی است.

به علت وجود طرفداران و داوطلبین این امتحان بزرگ، ما را بر آن داشت تا شما را با بخشی از موارد مربوط به هریک از این دو کنکور تجربی و کنکور انسانی آشنا کنیم. هریک از این زیر گروه ها مربوط به یک رشته تخصصی در کنکور تجربی هستند . برای این امر باید در زمان ثبت نام، یکی از این زبان ها را برای امتحان و یا کنکور زبان انتخاب کنید. کنکور تجربی و حتی رشته تجربی به علت زیر شاخه های جذاب و پرطرفدار یکی از رشته هایی است که هر ساله داوطلبین زیادی را به پای جلسه کنکور میکشاند. به گزارش اقتصاد آنلاین؛ کلیه داوطلبان حاضر سر جلسه آزمون سراسری هر یک از گرایش های (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) پس از اتمام آزمون خویش بی صبرانه منتظر دریافت دفترچه سوالات و پاسخنامه (کلید) کنکور سراسری ۱۴۰۱ هستند تا با بررسی سوالات و پاسخ های خود از درصد دروس و شانس قبولی شان مطلع گردند.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی