شارژ حساب بروکر از طریق سامانه اول پرداخت

استفاده از دستور حد ضرر در معاملات باعث می شود تا پس از رسیدن بازار به قیمتی مشخص، پوزیشن معاملاتی شما بسته شود و در نتیجه از ایجاد ضرر بیشتر جلوگیری میکند. البته پیرو آنچه گفته شد، به منظور جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی، بایستی آن دسته از بروکرهای فارکس انتخاب گردد که سابقه درخشان تر و بهتری از جهت فعالیت در میان ایرانیان دارند. صد البته که اولین شرط برای انتخاب هر بروکر، اعتبار و امنیت سرمایهی شما نزد هر بروکر است. اما بروکرهایی که در سطح جهانی فعالیت میکنند، باید رگولاتوریهای دیگری همانند CySec یا FCA را داشته باشند. هر بروکر بسته به سیاست و نوع مشتریانی که جذب کرده است، خدمات را به صورت متفاوتی نسبت به دیگر کارگزاران ارائه میکند.

بروکرهای معتبر فارکس با درک این نکته، اقدام به ارائهی حسابهای معاملاتی متنوع کرده تا بتوانند پاسخگوی نیاز طیف گستردهتری از تریدرها باشند. ما میتوانیم بگوییم که مصون سازی در معنای ساده به معنای کاهش ریسک، محصور کردن موقعیتی است، تا بتواند آن را از عوامل / تأثیرات خطرناک ناشی از وضعیت فعلی بازار مهار کند. بازارفارکس (FOREX) به معنای تبادل ارزهای خارجی است در حقیقت شما میتوانید در این بازار به داد و ستد انواع ارزهای خارجی بپردازید، در حقیقت بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای مالی با گردش حساب روزانه 5 تریلیون دلار است. این رمز ارز بسیار محبوب است، و در حال حاضر در بسیاری از بروکرها مورد استفاده است. اما ذکر یک نکته ضروری است که با بالا رفتن اهرم، ریسک انجام معاملات به شدت افزایش خواهد یافت، چرا که بروکرها تنها در زمان سود همراه شما بوده و در صورتیکه ضرر کنید، بروکر به سرعت معامله را بسته تا مبلغی که به عنوان اهرم به شما قرض داده است، وارد ضرر نشود. تریدرهای حرفهای در سرتاسر جهان، با توجه به دو نکته میتوانند اعتبار کارگزاری را بررسی نمایند. کارگزاری لایت فارکس به دلیل اینکه نمرهی قابل قبولی از تمامی ملاکهای ارزیابی عملکرد دریافت میکند، همواره میتواند جزو اولین انتخابها برای ورود به دنیای فارکس باشد.

این مجموعهی دادهها به صورت یک چارت (نمودار) نمایش داده میشوند و هر فردی در هر لحظه میتواند این دادهها را مشاهده کند. برای مثال، بروکر آلپاری که از سال 1998 میلادی تاسیس شده و بیشترین تعداد تریدر در میان تمامی کارگزاران فارکس را دارد، قطعا انتخاب مطمئنی برای ورود به بازار فارکس به شمار میآید. در کادری که پایین صفحه مشاهده میکنید، رمز عبور خود را وارد کنید. نکته چهارم: تمام سرمایه خود را وارد بازار فارکس نکنید. این نیز زمانی اتفاق میافتد که قیمت تعیین شده توسط تریدر کمتر از قیمت بازار باشد. حساب تفکیک شده، یک حساب بانکی اختصاصی است که این امکان را میدهد که پولهای مشتریان کاملا جدای از وجوه شرکت نگهداری شود. این اهرم همچنین میزان مارجین شما را نیز مشخص می کند. اهرم یا همان لوریج، یکی از تفاوتهای بروکر فارکس و کارگزاری بورس است. در کنار اهرم، بروکرها خدمات دیگری را نیز در اختیار کاربران خود قرار میدهند که در مقاله بروکر فارکس بیشتر به آن پرداخته شده است. برای شروع، یک حساب کوچک با موجودی بسیار کم در بروکر ایجاد کنید تا نحوه عملکرد آن را در طول معاملات مختلف بسنجید.

اکنون سوال مهم این است که آیا دانستن بهترین زمان معامله در بازار فارکس و به نوعی دانستن ساعت باز شدن بازار فارکس یا بسته شدن آن برای ما چه اهمیتی دارد؟ در پاسخ به سوال بازار فارکس کی باز میشود؟ اسپرد به تفاوت قیمت خرید و فروش هر دارایی گفته میشود. قیمت فروش (ask) نیز قیمتی است که بروکر در ازای ارز مظنه یا ارز متقابل، ارز پایه را به شما میفروشد. ابتدا باید تصمیم بگیرید که با کدام بروکر قصد همکاری و ورود به مارکت را دارید. یکی از مهمترین ویژگیهای که این بروکر دارد، پشتیبانی از سیستمهای مالی متفاوت است. این مقاله، با بهرهگیری از مقالهی انتخاب بهترین بروکر فارکس در وبسایت تجارت اف ایکس تدوین شده است. تقریبا تمامی بروکرهایی که در ایران فعالیت میکنند، یکی از این دو رگوله را دریافت کردهاند. متاتریدر ۴ و ۵ تقریبا مشهورترین و محبوبترین پلتفرم معاملاتی است که اکثر بروکرها آن را پشتیبانی میکنند.

بروکرهای فارکس این امکان را به تریدر میدهند که با سرمایهی بروکر، معاملات بزرگتری (نسبت به موجودی واقعی) انجام دهد. هنگام انتخاب بروکر، دقت داشته باشید که میزان میانگین اسپردها در حسابهای مختلف، چقدر بوده و آیا رقابتی است یا خیر. اما در این میان، تنها یک کارگزاری با نام بروکر ارانته وجود دارد که علی رغم اعتبار بسیار بالا در سطح بینالمللی، در بازار ایران فعال است. کارگزار فارکس دقیقا همانند کارگزاری بورس ایران بوده، اما دامنهی خدمات و امکاناتی که در اختیار تریدرها قرار میدهد، بسیار جامعتر و گستردهتر است. روش دومی که از آن میتوان برای اعتبارسنجی کارگزاری استفاده کرد، طول عمر یک کارگزار فارکس است. خب با نکات گفته شده در مورد این بروکر، میتوان گفت بروکر آلپاری یک بروکر معتبر است و تریدرهای ایرانی برای استفاده از خدمات آن نیازی نیست، نگران بسته یا ورشکست شدن آن باشند. از معروفترین رگولاتوریهای آفشور میتوان به FSA و IFSC اشاره کرد.

به خاطر داشته باشید که عدم سرویسدهی بروکر به مردم ایران یکی از چالشهای همیشگی سایت بروکر فارکس معاملهگران میباشد. برای این که در این زمینه آموزشهای مناسب ببینید، سایت ایران بروکر، برای شما در صفحه آموزش فارکس مطالب مفیدی را ارائه کرده است که شما با مراجعه به این صفحه میتوانید مطالب مفیدی را بیاموزید. ECN مخفف Electronic Communications Network، بروکرهای یا حساب های ECN قیمت را از چندین منبع مختلف مانند بانک ها، مارکت میکرها، و سایر تریدرها که به حساب های ECN وصل هستند میگیرند و بر مبنای این قیمت ها، بهترین قیمت عرضه و تقاضا را به شما نشان می دهند. بنابراین، بهتر است تریدر ابتدا استراتژی معاملاتی خود را مشخص کرده، سپس دارایی مورد نظر را انتخاب کرده و نهایتا به دنبال بروکری باشد که هم دارایی را در سبد معاملاتی خود ارائه کرده و هم اینکه کارمزد کمی برای تجارت برروی این آیتم مشخص لحاظ کرده باشد.

کارگزاران دارای میز نمایندگی (Dealing Desk) معمولا خدمات خود را به مشتریان خردهفروشی ارائه میدهند که با لاتهای کوچک یا خرد معامله میکنند که در هیچ کارگزاری میز معامله در دسترس نیست. با وجود این که بروکر نورد اف ایکس در بین ایرانیان کمتر شناخته شده است اما یکی از بروکرهایی است که قدمتی بیش از ۱۳ سال دارد و ابزارهای معاملاتی متنوعی را به مشتریان خود ارائه می دهد. همچنین شرکتهایی که تحت نظارت نیستند میتوانند محصولات یا خدمات متنوعی به مشتریان بدهند، در صورتی که اگر تحت نظارت باشند، نمیتوانند هرگونه خدماتی ارائه دهند. بسته به کشوری که بروکر در آن فعال است، حتما باید رگولاتوری مربوط به همان کشور (یا قاره) را دریافت کرده باشد. سبدهای معاملاتی میتوانند شامل 400 آیتم مختلف باشند، اما عموما بروکرها نهایتا 250 آیتم را برای معامله ارائه میکنند. بروکر افیکس چویس فعالیت مالی و تجاری خود را از سال 2010 آغاز کرده است و در حال حاضر جهت معامله در بازار فارکس، ارزهای دیجیتال، شاخصهای بازار و CFD سهام شرکتهای خارجی، کالاها، فلزات و انرژی خدمات ارائه میکند. ما به شما بروکر آلپاری را پیشنهاد میدهیم، در ادامه قصد داریم دلیل آن را برای شما توضیح دهیم.

98) و ایمیل خود میتوانید ثبت نام خود را در این بروکر تکمیل کنید. اما برای اینکه برروی ارزش هر جفت ارز معامله کنید (مثلا یورو را فروخته و دلار خریداری کنید)، ابتدا باید یک حساب معاملاتی در یکی از کارگزاریهای فارکس باز کنید. آموزش نحوه شارژ حساب فارکس را از کجا ببینیم؟ برای مثال، معتبرترین صرافی فارکس، وبسایتی با نام وی شارژ است که تمامی خدمات واریز و برداشت را در کمترین زمان ممکن انجام میدهد. با این حال، این اجازه را به شما نمی دهد که قبل از انتشار صورت های مالی، یک سفارش ثابت داشته باشید، چنین سفارش هایی ممکن است با بهترین قیمتهای موجود در بازار رد، حذف یا بسته شوند. از آنجایی که هر دو معامله با قیمت یکسانی انجام شدهاند (به استثنای مارکآپ، کمیسیون و هزینههای دیگر)، این معامله یک معامله بدون ریسک است.

مورد بعدی که این بروکر را منحصربهفرد کرده است امکان معامله 11 شاخص جهانی، سهام 10 شرکت برتر در ایالاتمتحده آمریکا، معامله کالاهایی مثل نفت خام، گاز طبیعی، طلا و نقره، اکثر قراردادهای ما به التفاوت و 60 جفت ارز است. مسکو تهاجم زمینی خود را در دو استان شرقی اوکراین متمرکز کرده است، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیسجمهور اوکراین قول داده است که همچنان به مقاومت ادامه خواهد داد. افرادی که به تازگی قصد ورود به بازار فارکس را داشته و به دنبال تجربهی دنیای واقعی سرمایهگذاری هستند، بعد از استفاده از حساب دمو و کسب تجربه کافی، کار خود را با حساب سنت لایت فارکس شروع میکنند.

در سالهای گذشته، بارها شاهد بودیم که بروکرهای نامعتبر و کلاهبردار وارد ایران شده و با تبلیغات فراوان، کاربرهای ایرانی را فریب داده و سرمایهی آنها را بالا کشیدند. نکته مهم دیگری که بروکرآلپاری را در بین تریدرهای ایرانی یک بروکر خاص جلوه داده است، پشتیبانی و ارائه پلتفرم فارسی زبان بهصورت 24 ساعته است. در نقطهی مقابل، بروکری همانند روبو فارکس، یکی از متنوعترین سبدهای معاملاتی سهام را ارائه کرده است. این برای کسانی که سرعت بالا در سفارشگیری برایشان مهم است مانند اسکالپرها بسیار تعیینکننده است. شاید به دنبال وبسایت فارکس باشید، بهتر است بدانید که فارکس هیچ وبسایت مستقلی نداشته و صرفا مجموعهای از دادههاست که همواره در حال نوسان هستند. اتریوم مقاومت 1250 دلاری را آزمایش کرد، XRP بیش از 7 درصد افزایش یافته است.

واحد انجام معاملات در فارکس، لات نام داشته که تقریبا معادل 100 هزار جفت ارز است (مثلا هر لات معاملهی یورو / دلار معادل صد هزار واحد یورو /دلار است). در کنار آلپاری، بروکرهایی همانند HYCM و ویندزور نیز جزو بروکرهای بسیار قدیمی بوده که بیش از دو دهه به عنوان واسط تریدر و بازار فارکس عمل کردهاند. این کارگزاری در سال 2005 میلادی تاسیس شده و نزدیک به دو دهه است که به کاربران خود در سرتاسر دنیا خدمات میدهد. همانطور که متوجه شدید، هر تریدر بسته به سبک معاملاتیای که دارد، باید حساب معاملاتی متفاوتی را انتخاب نماید. افرادی که تجربهی کافی ندارند، میتوانند عملکرد تریدرهای باتجربه را بررسی کرده و در صورتیکه مطمئن شدند، تریدهای آتی یک تریدر منتخب را بسته به بودجه خود، کپی نمایند. 2. کارگزاری که کمیسیونهای بالایی را دریافت کرده، بالاترین نرخ مبادله را بدون پشتیبانی از شما و کمک به شما دریافت میکند، قابلاعتماد نیستند. به همین دلیل نیز بروکرهای فارکسی که قصد ورود به بازار ایران را داشته باشند، حتما ابتدا یک صرافی فارکس همکار در ایران انتخاب کرده تا مراحل واریز و برداشت با سرعت بالاتر و آسانتر انجام شود.

، باید بروکری انتخاب شود که سبد معاملاتیاش مناسب باشد. اگر در زمان انقضای قرارداد ، option زیر ۵۰ دلار باشد ،option بی فایده است و خریدار call option با ضرر به میزان پیش پرداخت option که premium (صِرف) نامیده می شود مواجه می شود. نحوه ثبت نام در بورس جهانی به این روش بسیار ساده است و شما با توجه به بورسی که قصد ثبت نام در آن را دارید به سایت بورس جهانی همان کشور مراجعه میکنید و روند ثبت نام را با واردکردن اطلاعات فردی آغاز کرده و در انتها سهام موردنظر را خریداری میکنید. هر کدام از این کشور ها سازمان نپارتی مخصوص به خود را دارند مثلا در قبرس «CySEC» و در انگلستان «FCA» است. این بروکرها به گفته سازمان بورس ایران مجرم بوده و افرادی که در این کارگزاریها دارای حساب معاملاتی هستند، شریک جرم به حساب میآیند. دقت داشته باشید که بسیاری از بروکرهایی که در سطح جهانی جزو بهترین بروکرها به حساب میآیند، عملا در ایران هیچگونه فعالیتی (به دلیل تحریمها) ندارند. کارمزدهایی که بروکرها دریافت میکنند، به سه شکل بوده که شامل اسپرد، کمیسیون و بهره شبانه است. برنامه های تلفن همراه:امکان تجارت باید در حال حرکت نیز فراهم باشد.در مورد انتخاب بروکر فارکس نیز باید بررسی کنید که آیا کارگزاری فارکس که انتخاب می کنید ، دارای برنامه ی تلفن همراه است یا خیر.همچنین برخی از برنامه های تلفن همراه نسبت به سایر برنامه ها برتری دارند.اگر کارگزاری فارکس هم دارای برنامه اندروید و هم برنامه ای مخصوص به دسکتاپ داشته باشد بهتر است.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی