آزمون عملی کنکور هنر 1400 + شرایط و سوالات آزمون عملی کنکور هنر

همچنین بر اساس مصوبات مجلس ایران و در راستای حذف تدریجی کنکور، سوابق تحصیلی به تدریج سهم بیشتری از پذیرش دانشجو را خواهد داشت. مطالعه مواد امتحانی در کنار کتاب های کمک آموزشی و برنامه ریزی درسی، باعث می شود مسیر رسیدن به موفقیت را با اطمینان بیشتری طی کنید. در کنار تهیه بهترین منابع کنکور تجربی 1402 و اطلاع از حذف دروس عمومی از کنکور و ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در کنکور سراسری 1402 می توانید از بهترین دی وی دی های کنکور نیز استفاده نمایید. با توجه به اینکه هنوز این حذفیات برای سال 1402 مشخص نشده است، در ادامه لینک مستقیم فهرست حذفیات کنکور سراسری 1401 را در اختیار شما قرار داده ایم. هر آزمونی یک سری شرایط و ضوابط دارد که کنکور سراسری هم از این امر مستثنی نیست و داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری 1400 را دارند در وهله اول باید شرایط ثبت نام را بررسی کنند و در صورت مجاز بودن برای ثبت نام اقدام کنند . داوطلبان یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون باید نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند. هر ساله فهرست حذفیات کنکور سراسری در قالب یک فایل از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

سوالات کنکور تجربی 99 نظام جدید منتشر شد. یکی از تفاوت های اصلی کنکور 1400 با کنکورهای برگزار شده در سال های قبل این است که دانش آموزانی که درس های نظام قدیم را مطالعه کرده اند نیز باید با منابع نظام جدید کنکور دهند و مباحث مربوط به سال های دهم و یازدهم و دوازدهم را بخوانند. این کتاب با توضیح قواعد عربی به صورت ساده و روان و داشتن تست های هدفمند و طبقه بندی شده کمک زیادی به یادگیری ریشه ای این درس می کند و تست های آن به دلیل نزدیکی به تست های کنکور سراسری و تشابه با آن امکان شبیه سازی را برای دانش آموز فراهم می آورد. یکی دیگر از کتاب هایی که برای درس عربی کنکور مناسب تمامی دانش آموزان است کتاب عربی جامع انتشارات خیلی سبز می باشد. این کتاب یکی از منابع مناسب برای درس فیزیک محسوب می شود. در این بخش ویدئو تحلیل سوالات هر مبحث برای شما اماده شده که می تونید با مشاهده ویدئو برای کنکور تجربی 1399 خود را بیشتر آماده کنید. خودتان را با لحظات قبلی مقایسه کنید عمل خودتان را با امکانتت و نعمت های خود مقایسه کنید. منابع اصلی دروس تجربی به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شوند که منابع عمومی برای تمامی گروه های آزمایشی یکسان است اما دروس اختصاصی کنکور هر کدام از رشته های تحصیلی با یکدیگر فرق دارد که در ادامه، اسامی آن ها به همراه سال چاپ و سایر جزئیات برای شما ذکر شده است.

البته که رشته های گروه تجربی تنها محدود به رشته پزشکی در دانشگاه های مختلف نمی شود اما در هر صورت متقاضیان می بایست با مطالعه منابع لازم خود را برای شرکت در آزمون حاضر کنند که در این مقاله، بهترین منابع کنکور تجربی 1402 اعم از دروس تخصصی و عمومی را جهت هموار سازی راه موفقیت شما معرفی کرده ایم. این پکیج آموزش روش های مطالعه و تست زنی و آزمون دادن ویژه کنکور را در حدود 30 جلسه به شما عرضه می کند. دیجی کنکور برای فصل پاییز طبق روال برنامه ریزی برای کنکور 1401 تجربی ، ریاضی و انسانی یک برنامه ریزی بسیار ویژه و کاملا منطبق بر ویژگی های این دوران را عرضه می کند. دانستیم که تمامی دروسی که در کنکور سراسری مورد سوال قرار می گیرند (چه عمومی و چه اختصاصی)، دارای یک ضریب می باشند و گفتیم که اطلاع از این ضرایب می تواند برای شرکت کنندگان بسیار کمک کننده باشد. زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱ چه وقت است؟ عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور نیز روز ۳۰ خرداد ماه اعلام کرد که اگر مصوبه جدید کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی تا ۱۵ تیرماه در مورد چگونگی برگزاری کنکور ۱۴۰۲ به این سازمان ابلاغ نشود، ما مجبوریم کنکور ۱۴۰۲ را بر مبنای مصوبه سال قبل برگزار کنیم.

بیشترین رتبه زیر هزار در سایت ahmadikonkoor کنکور. هرچه درصد دروس ضریب دار یک زیرگروه بیشتر باشد، رتبه و شانس قبولی در رشته های آن زیرگروه بهتر خواهد بود. به عنوان مثال اگر داوطلبی، درصد کمی را در درسی که دارای ضریب بیشتری می باشد کسب نماید، از هدف خود که دستیابی به یک رشته محل خاص می باشد، دور تر می شود. کتاب فیزیک جامع خیلی سبز با داشتن درسنامه های جامع و کنکوری به دور از زیاده گویی سعی کرده تا مطالب این درس را به شکلی کاملا کنکوری به دانش آموزان آموزش دهد. این زیرگروه ها و ضرایب آن ها در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ارائه می گردند. دومین مبحث از دفترچه عمومی کنکور سراسری 1400 عربی رو شامل میشه با 25 سوال و 25 دقیقه مدت زمان پاسخگویی . از آنجایی که کنکور سراسری شامل نمره منفی می شود آگاهی از ارزش هر تستی که می زنید به شما کمک می کند تا با دقت بیشتری به سوالات کنکور سراسری پاسخ دهید.

داوطلبان آزمون سراسری تجربی جهت موفقیت و رسیدن به روپوش سفید پزشکی می بایست علاوه بر مطالعه مواد امتحانی این گروه آزمایشی، از بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی در کنار برنامه ریزی کنکور خود استفاده نمایند. اهمیت اطلاع از تمامی موارد مرتبط با برگزاری کنکور 96 برای داوطلبان کنکوری،باعث شده است تا علاوه بر پاسخگویی به سوالات داوطلبان به صورت تلفنی در خصوص مواردی از جمله شرایط، زمان ثبت نام و برگزاری کنکور تجربی 96، ضرایب دروس عمومی و اختصاصی و همچنین تاریخ اعلام نتایج کنکور تجربی 96، مقاله ای را هم جهت آگاهی بیشتر داوطلبان رشته تجربی ترتیب دهیم تا ناگفته ای در این مورد باقی نماند.در رابطه با کنکور تجربی 96 لازم است بدانید که نتیجه این آزمون برای ورود به دانشگاه و قبولی در رشته مورد علاقه داوطلبان حداقل 70 درصد موثر است و 30 درصد باقی مانده هم تاثیر معدل در کنکور و نمرات نهایی و پیش دانشگاهی تعیین کننده است.

بزرگترین دانشگاه رشته های هنری در ایران دانشگاه هنر تهران است. همان طور که اشاره شد، هر یک از زیرگروه های تجربی چندین رشته مختلف را در بر می گیرد که در جدول ذیل، اسامی این رشته ها بیان شده است. با خوندن این قسمت ، از جزئیات جمع بندی دروس اختصاصی کنکور هنر ۱۴۰۰ مطلع شده و می تونین برنامه مطالعاتی بهتری برای خودتون داشته باشین . آیا با روش مطالعه درست میشه این درصدها رو سر جلسه کنکور هم حفظ کرد؟ با آگاهی از ارزش هر تست درست و غلط در کنکور سراسری حتما می توانید عملکرد بهتری داشته باشید. این کتاب ها علاوه بر ذکر درسنامه ها بر اساس مباحث طبقه بندی شده آوردن تست های فراوان و مشابه با کنکور سراسری دانش آموزان را از هر منبع دیگری برای این درس بی نیاز می کند. اطلاع از این ضرایب و اهمیت هر درس علاوه بر این که تاثیر زیادی در برنامه ریزی کنکور و اختصاص زمان مطالعه به دروس مختلف دارد، می تواند باعث شود در انجام انتخاب رشته کنکور نیز موفق تر عمل کنیم. منتها این امر باید در همه نهادینه شود. اگر جز این دسته هستید برای تابستان حداقل کاری که باید انجام دهید مطالعه کل دروس اختصاصی پایه است و در کنار آن عربی، زبان و مباحث قرابت و آرایه از فارسی.

در این مطلب سعی داریم بهترین منابع کمک درسی و تستی یازدهم تجربی را برای شما معرفی کنیم. اگر داوطلبان کنکور تجربی هستید برای موفقیت در کنکور سراسری بهتر است از ارزش هر تستی که به آن پاسخ درست و غلط می دهید آگاه باشید. هر میزان که دانش آموز از نظر برنامه ریزی و نقشه ی راه کنکور درست عمل کند ولی ابزار درستی انتخاب نکند به نتیجه ی موردنظر نخواهد رسید. برای مشاوره حرفه ای کنکور هنر ، برنامه ریزی منحصر به فرد خودتان، معرفی بهترین منابع کنکور، تخمین رتبه و انتخاب رشته و هر آنچه باید در زمینه ادامه تحصیل در رشته های گروه هنر بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. برای آشنایی با روند و نحوه تخمین رتبه ایثارگران حتما ادامه مطلب را به دقت مطالعه فرمایید. داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده اند و قصد دارند شانس قبولی خود را در هر یک از رشته های زیرگروه های کنکور تجربی مورد سنجش قرار دهند، می توانند از نرم افزار تخمین رتبه کنکور ایران مشاوره کمک بگیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:متاسفانه به نظر می رسد که منافع عظیم برخی سوداگران و مافیای کنکور باعث شده که مرتبا با ایجاد تشویش اذهان دانشآموزان و برخی مسئولین محترم، با هرگونه اصلاح روشهای قدیمی و رفتن به سمت شیوههای علمی و تعمیق یادگیری و سنجش تشریحی و عادلانه، مقاومت و کارشکنی نمایند. به خاطر داشته باشید که دعا و راز و نیاز، باعث آرامش و تقویت روحیه شما خواهد شد. مشاورین موسسه به شما کمک خواهند کرد تا یک برنامه درسی مناسب برای خود تدوین کنید. محتویات دفترچه های دروس اختصاصی کنکور تجربی را در جدول های زیر مشاهده می کنید. بر طبق آخرین تغییرات دفترچه کنکور سراسری دفترچه دروس اختصاصی کنکور تجربی به دو دفترچه تقسیم می شود.

هر دانش آموزی قبل از اینکه شروع به مطالعه برای کنکور رشته ی تجربی کند لازم است اطلاعات اولیه در مورد ضرایب درس ها/حذفیات و هم چنین تغییرات منابع کنکور تجربی 1400 داشته باشد تا مطالعه ش هدفمند شده و بتواند نتیجه ی بهتری در کنکور سراسری کسب کند. امکان ندارد دانش آموزی نام مهندس بازرگان را نشنیده باشد. هر دانش آموزی در طول زندگی خود شاید یک بار یا بیشتر در کنکور و آزمون ورودی دانشگاه ها (در مقاطع مختلف) شرکت کند. شناخت رشته ها مهم ترین مرحله از انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۱ می باشد بنابراین داوطلب باید تلاش کند تا حد امکان رشته های دانشگاهی تجربی را با جزییات بشناسد. رشته علوم تجربی دارای 5 زیرگروه است که هر کدام شامل چندین رشته هستند. یعنی برای هر مبحص ادبیات فارسی شامل قرابت معنایی/آرایه های ادبی/لغت و املا/ دستور زبان فارسی و تاریخ ادبیات یک کتاب به صورت جداگانه تهیه شود و تمامی تمرکز هنگام مطالعه فقط بر روی یک مبحث خاص قرار بگیرد. کتاب های موضوعی انتشارات الگو نوشته ی علیرضا عبدالمحمدی و هم چنین کتاب های قرابت معنایی/ لغت و املا و دستور زبان فارسی انتشارات دریافت نوشته ی هامون سبطی از نظر کیفیت و محتوا جزو بهترین منابع مطالعاتی درس ادبیات کنکور محسوب می شوند و برای تمامی دانش آموزان اعم از مبتدی تا قوی مناسبند.

مواد امتحانی این آزمون دروس 3 سال متوسطه دوم می باشد که داوطلبان جهت موفقیت در کنکور، می بایست آن ها را با دقت و اصولی مطالعه نمایند. اما پیش از آن لازم است برای مطالعه ی هدفمند و جلوگیری از اتلاف وقت منابع کنکور تجربی 1400 سنجش که همه ساله از سوی این سازمان اعلام می شود را به صورت کامل هم برای دروس عمومی و هم برای دروس اختصاصی توضیح دهیم تا از خواندن مطالب اضافی که احتمال آمدن سوال از آن ها در کنکور وجود ندارد جلوگیری شود. به این دلیل که برای داوطلبان نظام جدید معدل دیپلم لحاظ می شود اما برای داوطلبان نظام قدیم علاوه بر معدل دیپلم، معدل پیش دانشگاهی نیز اعمال می شود. به علاوه نمونه سوال های بیش از 10 سال اخیر کنکور هنر به همراه تست های داخلی و خارجی و تألیفی در کتاب کنکور هنر ارائه داده می شوند. این کتاب که به جرات می توان گفت پرفروش ترین کتاب کنکور در چند سال اخیر است با داشتن تست های استاندارد و توضیح گرامر کنکور به شکلی کاربردی مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته است. این مساله در برنامه ریزی و اولویت مطالعه ی شما اهمیت زیادی خواهد داشت. اگر هدف جدی برای کنکور هنر دارید حتما باید به زیر گروه ها و ضرایب زیر گروه ها مطالعه نمایید و برنامه ریزی درسی و هفتگی خود را بر مبنای ضریب درس ها و دروس شاخص به پیش بروید .

در مقاله ی پیش رو مشاوران کتاب کنکور بهترین منابع کمک درسی کنکور تجربی 1400 را معرفی می کنند تا دانش آموزان بتوانند با توجه ب سطح علمی و نیاز خود ابزار و منابع درستی در جهت موفقیت در کنکور انتخاب نمایند. آموزش کنکور از چندین جنبه اهمیت دارد؛ داوطلبانی می توانند در کنکور موفقیت آمیز عمل کنند که از آموزش کنکور با کیفیتی استفاده کنید. به همین خاطر وقتی شما بلافاصله بعد از غذا شروع به درس خواندن می کنید به مغز خود اجازه استراحت نداده و کارآیی مطالعه خود را پایین می آورید. علت این که رتبه داوطلبان در هر زیرگروه گوناگون است، تنها به ضرایب مربوط است چرا که برای هر درس ضریب متفاوتی در نظر گرفته می شود. هرچه اعتراض داوطلبان بیشتر میشد، سازمان سنجش روی برگزاری پافشاری میکرد و البته توپ را هم به خانه ستاد مقابله با کرونا انداخت؛ به عبارت دیگر عنوان شد که کنکور سراسری تنها با نظر ستاد کرونا تغییر میکند و از آن سو، این ستاد هم نظری مبنی بر جابجایی زمان کنکور نداشت.

توجه داشته باشید که پاسخ دهی گرامر یعنی 4 سوال از 25 سوال ، 16 درصد درس زبان را شامل می شود. هریک از این دفترچه ها شامل پرسش های مطرح شده از چندین درس هستند که دارای ضریب و میزان اهمیت متفاوتی در زیرگروه های ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان می باشند. این دفترچه شامل ۸۰ سوال است و در مجموع ۹۰ دقیقه زمان دارید تا به سوالات آن پاسخ دهید. دفترچه شماره دو کنکور تجربی شامل دروس اختصاصی ریاضی و زیست شناسی است. سوالات آزمون سراسری در دو مجموعه عمومی و اختصاصی دسته بندی می گردند که این سوالات در قالب دفترچه های مجزا در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. تمامی رشته های این زیرگروهها در دورههای روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، پیام نور و موسسات غیر انتفاعی در اختیار داوطلبان قرار میگیرند. کنکور هنر به دلیل تنوع در رشته های هنری، جذابیت های خاص خود را دارد و داوطلبان زیادی مشتاق ادامه تحصیل در این رشته ها هستند. اگر اولویت شما پذیرش در رشته های دارای آزمون عملی است، حتما این رشته ها را در انتخاب های اول فرم انتخاب رشته قرار دهید تا اگر رتبه لازم را داشتید، گزینش شما انجام گیرد.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی