برنامه ریزی کنکور هنر 1402

کتابهای کمک درسی بسیاری برای کنکور تجربی وجود دارند که باید با توجه به سطح خود، کتاب مورد نظر را سایت ahmadikonkoor خریداری کنید. 16- از جرزوات کمک درسی , فقط به عنوان مرجع موردی استفاد نکنید به هیج عنوان کتابهی درسی را کنار نگذارید. بدون شک تمامی دانش آموزانی که در سال های اخیر موفق به کسب رتبه های برتر در کنکور سراسری شدند و هم اکنون در دانشگاه های خوب مشغول به تحصیل هستند در کنار کتاب های درسی شان از کتاب های کمک درسی استفاده کردند. عقل سلیم می گوید مشاور تحصیلی یا دبیر کنکوری که روشهای کاربردی و عالی ای برای کسب درصدهای بالای دروس مختلف در کنکور سراسری داشته باشد هیچگاه نمی رود از طریق رسانه های تصویری یا صوتی، علم و دانش خود را به معرض تماشای طراحان سنجشی بگذارد که یا خود و یا دستیارانشان با دقت و تیزبینی خاصی این برنامه ها را از طرق مختلف دنبال می کنند. تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در این آزمون ثبت نام کردهاند که برای در مجموع تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت کنکور صادر شد.

سهمیه های کنکور شامل سهمیه مناطق ، رزمندگان ، ایثارگران 5 درصدی و 25 درصدی می باشد که داوطلبان واجد شرایط برای استفاده از آن می بایست حد نصاب علمی لازم را به دست آورند . پایگاه خبری جماران: وقتی به حوزه های کنکور می روید، پدران و مادرانی را می بینید که در اطراف حوزه با آشوبی در دل، چشم به راه امتحان فرزنداشان هستند.عده ای دست به دعا، عده ای مضطرب و عده ای نیز در گوشه ای منتظرند. فردی که در یکی از مؤسسات تولیدکننده بسته های آموزشی کنکور کار می کند به بنده می گفت: بیش از نوددرصد مشتریان ما را شهرستانی ها تشکیل می دهند و دانش آموزان تهرانی استقبال چندانی از این محصولات نکرده اند. در بخش اول ما برای شما سوالات دروس اختصاصی کنکور 96 تجربی را آماده کرده ایم. داوطلبان حال حاضر کنکور، برای اینکه تلاشی که میکنند خیلی بهتر و بیشتر در موفقیت آن ها در کنکور تاثیر بگذارد از خدمات کنکوری مثل: کلاس کنکور، مشاوره، برنامه ریزی و…

برای استفاده از این سهمیهها باید کد مربوط به آنها را از سایت نهاد مربوطه دریافت کرده و در فرم ثبتنام کنکور وارد کنید. هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون لازم است پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را به همراه کارت ملی یا شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مداد تراش و سنجاق همراه داشته باشد. از ورود افراد بدون مدارک اعلام شده در جلسه آزمون جلوگیری خواهد شد. از میان یک میلیون و ۳۶۹ هزار نفر، تعداد ۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر داوطلب حاضر در جلسه آزمون بودند و تعداد مجازین به انتخاب رشته ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر است.

همکاری با مدرسان باسابقه و تجربۀ بیش از سه دهه فعالیت در این زمینه موجب شده است تا طیف وسیعی از منابع مفید برای داوطلبان این آزمون در گروه تجربی تهیه شود. نتایج اولیه در ۱۰ مردادماه اعلام شد و انتخاب رشته داوطلبان از ۱۴ مرداد ماه آغاز شد و در نهایت با توجه به تمدیدهای صورت گرفته تعداد ۵۲۳ هزار و ۶۷۱ نفر نسبت به انتخاب رشتههای با آزمون سال ۱۴۰۰ اقدام کردند و در نهایت حدود ۴۵۵ هزار نفر قبول شدند. این کتاب در سال ۲۰۱۳ به عنوان دومین کتاب خودیاری دنیا انتخاب شده. وی گفت: ایده این است که پرونده آنهایی که در هیات بدوی هستند بررسی مجدد صورت گیرد. بعد این فرد بخود اجازه می دهد مشاورین و دبیرانی را زیر سؤال ببرد که ممکن است گرانقیمت به نظر برسند اما حداقل آنها به یک دانش آموز ضعیف که پول دی وی دی هایش را هم به سختی جور کرده است، وعده و وعید نمی دهند که تو بیا در مدت چهارماه با روشهای ما درس بخوان و در رشته مثلا پزشکی دانشگاه تهران قبول شو. وقتی با این دیدگاه می گوییم کنکور آسان است در واقع داریم این تفکر را ترویج می کنیم که هدف سازمان محترم سنجش این است که یک عده دانش آموز ضعیف را روانه رشته های پرطرفدار دانشگاههای مطرح تهران کند.

چون این شائبه در ذهن مخاطب ایجاد می شود که این فردی که دارد دیگران را متهم به سوء استفاده از کنکوری ها می کند خودش با آن حجم عظیم تبلیغات گسترده ، اگر روزی حداقل ۱۰۰۰ بسته آموزشی هم بفروشد و با فرض اینکه قیمت هر بسته یک میلیون تومان باشد که متأسفانه بنده اطلاع دارم که قیمتش خیلی هم بیشتر از اینهاست، حداقل یک میلیارد تومان در روز کاسبی کرده است یعنی ماهی سی میلیارد تومان فروش داشته . اتفاقاً خیلی هم سخت و پیچیده خواهد شد. یعنی دانش آموزانی که از نظر علمی بسیار ضعیف بوده و یا از ضریب هوشی بسیار پائینی برخوردار هستند هم می توانند امیدوار باشند که براحتی آب خوردن و در مدتی کوتاه ، یکی از رتبه های برتر کنکور را از آن خود کنند. این نشان می دهد که متأسفانه هنوز هم دانش آموزان ساده لوحی بخصوص در شهرهایی که از امکانات آموزشی مناسب محرومند، وجود دارند که تبلیغات این آقایان را باور می کنند. بخصوص با آن روشهای غیرعلمی بی پایه و اساس که به نوعی توهین به شعور سازمان سنجش و طراحان با دانش آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجوز ورود به حوزه برگزاری آزمون مجدد سراسری روز جمعه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال شده است و داوطلبانی که برای آنها بر اساس نظر هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمونهای سراسری رای برگزاری مجدد آزمون صادر شده، میتوانند با درج شماره پرونده مجوز لازم را دریافت کنند. اکنون هیات بدوی برای ۸۵۴ نفر این رای را صادر کرده است و سازمان سنجش آموزش کشور موظف است این رای را اجرا کند. اگر فارغالتحصیل هنرستانهای فنی و حرفه و همینطور کار و دانش باشید برای ورود به دانشگاه وارد دوره کاردانی میشوید و ملزم به شرکت در آزمون کاردانی پیوسته هستید این افراد فقط اجازه دارند در رشته تحصیلی دیپلم خود ادامه تحصیل در قالب کاردانی داشته باشند و سؤالات کنکور کاردانی این افراد به صورت تخصصی در زمینه رشته دوره دبیرستان (هنرستان) است. لازم به ذکر است که اگر واجد شرایط باشید ، می توانید علاوه بر کنکور تجربی ، در کنکور رشته های زبان و هنر نیز به عنوان آزمون شناور شرکت نمایید یعنی در سه گروه آزمایشی آزمون دهید.

یک تصور اشتباه در مورد طراحان محترم سازمان سنجش وجود دارد و آن این است که اغلب مؤسسات، دبیران و مشاورین کنکور و بسیاری از دانش آموزان تصور می کنند که طراحان صرفاَ در یک فضای قرنطینه شده نشسته و صبح از خواب برخاسته و بدون هیچ پیش زمینه خاصی و بدون هیچ تحقیق و بررسی ای اقدام به طراحی سؤالات آزمون های سراسری سال بعد می نمایند. درهای ورود به حوزههای امتحانی در روزهای امتحان، رأس ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد. در هر کدام از این زیر گروه ها دروسی خاص با توجه به ضرایب شان اهمیت بیشتری پیدا می کند که شما با استفاده از جدول زیر می توانید متوجه شوید که برای قبولی در رشته ی مورد علاقه خود، لازم است کدامیک از دروس تخصصی کنکور هنر را بیشتر مطالعه کنید. سرویس جامعه: اینروزها در شبکه های مختلف رادیو و تلویزیونی و فضای مجازی می بینیم و می خوانیم که کنکور بسیار ساده و آسان است.

دروسی که داوطلبان ملزم به پاسخ گویی به آن ها در کنکور سراسری تجربی هستند شامل دو دسته عمومی و اختصاصی هستند که ضرایب هر کدام از این دروس در مقاله ای با عنوان دروس عمومی و اختصاصی کنکور سراسری تجربی برای شما به تفصیل آورده شده است. این بدین معنی است که داوطلبان تنها 96 ثانیه زمان دارند تا به هر سوال ریاضی پاسخ دهند. در کلاس های گروهی کنکور صفر تا صد کتاب طبق برنامه مشخص اساتید پیش می رود و داوطلبان با سطوح مختلف علمی در یک کلاس حضور دارند در نتیجه نه فرد قوی از کلاس استفاده بهینه می کند نه دانش آموز ضعیف تر.

چنانچه متقاضی در این خصوص با توجه به سوابق تحصیلی مغایرتی مشاهده کرد باید حداکثر تا روز چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ به نماینده سازمان مستقر در باجه رفع نقص شهرستان برگزاری آزمون بر اساس جدول اعلام شده مراجعه کرده و اطلاعات مندرج در کارت ورودی خود را اصلاح کنند. متقاضیان گروه آزمایشی هنر در صورت مشاهده اشکال در کارت شرکت در آزمون خود و نیاز به مراجعه به باجه رفع نقص، ضرورت دارد در روز سه شنبه ۸ تیرماه نسبت به رفع نقص احتمالی کارت خود اقدام کنند. به عنوان کارشناس که سالهاست با کنکور و مسایل آن درگیر هستید، چه توصیهای در خصوص روشهای جایگزین کنکور با روش کنونی دارید؟ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به این موضوع اشاره کرده بود برای تعیین مصادیق شبهه در آزمون، به غیر از موارد کنترلی حوزهای، سازمان سنجش و هیاتهای بدوی از گزارشهای رسمی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، بررسیهای فنی، مشابهتهای پاسخنامه، مقایسه با سوابق قبلی داوطلب چه در کنکور و چه در آموزش متوسطه استفاده میشود. برای متقاضیان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی که در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت میکنند، منابع درس امتحانی «فرهنگ و معارف اسلامی» کتابهای «اصول عقاید ۱، ۲، ۳»، منابع دروس امتحانی «زبان عربی عمومی و تخصصی» کتابهای «عربی، زبان قرآن ۱، ۲، ۳» و منابع درس امتحانی «تاریخ» کتابهای «تاریخ اسلام ۱ و ۲ و تاریخ ۳ (ایران در دوره اسلامی)» درنظر گرفته میشود.

به عبارت دیگر این دسته از متقاضیان نمیتوانند زبان امتحانی خود را در هر یک از گروههای آزمایشی تغییر دهند. متاسفانه به جز یک کتاب 64 صفحهای منبع دیگری برای خواندن این مبحث وجود ندارد که مسلما داوطلبان نمیتوانند با این حجم کم پاسخگوی سوالات کنکور باشند. دورخیز برای خرید کتاب کنکور به شما مشاوره و راهنمایی ارائه میکند. شما باید متناسب با هدف مورد نظرتان با کمک گرفتن از مشاوره کنکور هنر 1402 و داشتن برنامه ریزی درسی برای کنکور هنر دروس منم زیر گروه خود را انتخاب کرده و با کمک منابع کمک آموزشی در آن ها تسلط به دست بیاورید. در کنار اینها مشاوره تحصیلی تجربی برای برنامه ریزی کنکور منسجم که بتواند مسیر مطالعه را تضمین کند هم به شما کمک می کند.

اگر بخواهیم تصور کنیم که طراحان سازمان سنجش؛ تست های ساده لوحانه ای طرح می کنند که بتوان با تکیه بر روشها و فرمول های غیرعلمی و غیرمفهومی تدریس شده در کلاس های کنکور یا بسته های آموزشی ؛ به سؤالاتشان پاسخ داد؛ نخیر ابداً کنکور آسان نیست. درسته امسال به احتمال زیاد مخالفان برگزاری کنکور ۱۴۰۰ توان مقابله با قدرت سیستماتیک کنکور و عوامل آن را ندارند، ولی این اعتراضها و مخالفتها قطعا تاثیر خود را در کنکور سالهای آینده خواهد گذاشت و امیدواریم مجلس درستترین تصمیم را برای برگزاری کنکور امسال اتخاذ نماید. نحوه تاثیر نمره این درس در نمره کل مربوط به زیر گروه رشته پرستاری برای پذیرش در دروه روزانه این رشته با استفاده از سهمیه بهیاری در این آزمون بصورت تاثیر مثبت است. با توجه به این که رشته های کنکور هنر به صورت شناور ارائه می شود، متقاضیان دیگر گروه های آزمایشی مانند ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی نیز می توانند نسبت به ثبت نام کنکور سراسری هنر اقدام نمایند که این مسئله نیز در تعداد زیاد داوطلبان کنکور هنر بی تاثیر نمی باشد.

جایی خواندم مشاور کنکوری مدعی شده است که مبدع آلفای ذهنی در جهان است یکی نیست به این فرد بگوید عزیزم دنیا تغییر کرده و براحتی می توان با یک جستجوی ساده در گوگل، مبدع آلفای ذهنی را که همان خوزه سیلوا در آمریکا بوده و بیش از هفتاد سال پیش آنرا ابداع کرده است یافت. یعنی این که سوالات کنکور با سوالات امتحان نهایی و سال هایی که ما در مدرسه امتحان می دادیم تفاوت دارد. حالا اگه شما به رشته ای علاقه دارین متمرکز با شرایط خاص هستش اصلا به مرحله دومش فکر نکینن و اون رو مثل یک رشته عادی در نظر بگیرین و طبق علاقه و اولویتتون در زمان انتخاب رشته کنکور اون کد رشته محل رو تو هر جایی از فرم انتخاب رشته که تو اولویتتون هست ثبت کنین. تکمیل محل پاسخها باید پر رنگ و یکنواخت باشد. جوابها باید فقط در پاسخنامه با تکمیل محل مخصوص آنها و به وسیله مداد سیاه نرم پررنگ مشخص شود. شما باید برای موفقیت در کنکور یک هدف مشخص داشته باشید و رسیدن به آن هدف را با تک تک سلول های بدنتان بخواهید. یعنی شما می گویید طراحان سنجش با این دقت و ظرافت اتفاقات بازار کنکور را دنبال می کنند؟

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی