ضرایب دروس کنکور تجربی برای دانشگاه فرهنگیان

زیرگروه ۳ کنکور ریاضی شامل اکثر رشتههای کاردانی میشود و اهمیت هر سه درس بر اساس ضریب یکسان تقسیم شده است. این درس در همه زیر گروه های تجربی دارای ضریب ۳ است یعنی از لحاظ ضریب بعد از ادبیات قرار دارد شامل ۲۵ تست است که از سوال شماره ۵۱ تا ۷۵ را شامل میشود و مدت زمانی که برای پاسخگویی به این درس پیشنهاد میشود ۱۷ دقیقه است. بنابراین پاسخگویی به سوالات را طبق شماره سوالات دفترچه پیش بروید. برای داوطلبان نظام قدیم نمرات امتحاناتی که بصورت نهایی در سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی کسب کرده اند تاثیر دارد.

داوطلبانی که اقدام به ثبت نام کنکور سراسری و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری کرده اند، می توانند در تاریخ اعلام شده نسبت به شرکت در این آزمون اقدام نمایند. با اطلاع رسانی هایی که هر ساله توسط وزارت علوم در سایت سنجش انجام می شود، ثبت نام کنکور هنر 1401 همزمان با ثبت نام کنکور سراسری می باشد و داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور هنر و همچنین متقاضیانی که می خواهند در کنکور هنر و در یکی از کنکور های تجربی، انسانی و یا ریاضی شرکت کنند با خرید کارت اعتباری مجزا برای هر یک؛ در تاریخ معین شده وارد سامانه سنجش شده و ثبت نام خود را انجام دهند. استاد محمدرضا فردوسی زاده معلم مدارس نمونه دولتی و مدارس برتر تهران با سال ها سابقه تدریت در زمینه کنکور با دسته بندی مطالب و ارائه جزوات دانش آموزان را با مفهموم زیست شناسی آشنا می کنند. داوطلبانی که دیپلم خود را سال ۸۴ و ماقبل آن دریافت کرده اند شامل تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۰ نمی شوند همچنین داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال ۹۱ دریافت نموده اند شامل تاثیر نمرات پیش دانشگاهی نمی شوند . برای دیپلم های بهیاری که در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده اند آزمون درس بهیاری به عنوان یک درس اختصاصی با ضریب ۴ برگزار می شود.

مسعود کریمی از همان سال ۸۹ خیلی زود دورههای مشاوره تحصیلی را پشت سر گذاشت و با تجربیات موفق خود به کار مورد علاقهاش یعنی مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی پرداخت. در نتیجه اکثر منابع جدید و قدیم معرفی شده از سمت سازمان سنجش باید براساس برنامه ریزی مشاور برای کنکور هنر 1400 توسط داوطلبان هر دو گروه مطالعه شود. بنابراین داوطلبان علاقه مند به رشته های این زیرگروه می بایست در دو درس پیش گفته پایه قوی داشته باشند تا بتوانند در رشته دلخواه خود پذیرفته شوند. بنابراین پیش از شروع مطالعه برای کنکور به این مورد دقت ویژه ای داشته باشید. جهت ثبت نام کنکور سراسری ابتدا بایستی دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ را دانلود و با دقت مطالعه نمایید. دانش آموزانی که در این مجموعه ثبت نام می کنند از خدمات منحصر به فرد این مجموعه بهره مند می شوند. هم چنین داوطلبانی که در گروه آزمایشی که با مدرک دیپلم آنها متفاوت است شرکت می کنند نیز شامل تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۰ میشوند اما نحوه تاثیر دروس در کنکور برای این داوطلبان متفاوت است . از جمله ناشران برجستهای که گاج مارکت در رسته کتابهای کنکوری با آنها همکاری دارد میشود به گاج، قلم چی، خیلی سبز، مبتکران، کاگو، تخته سیاه، الگو، مهر و ماه، مشاوران آموزش و غیره اشاره کرد.

پس به هیچ وجه، وقت خود را صرف مطالعۀ یک درس نکنید و برای هر درس، با توجه به ضریب آن در آزمون سراسری و ضعف یا توانایی خود در اون درس، وقت بذارید. درس عربی در همه زیر گروه های آزمایشی علوم تجربی دارای ضریب ۲ است یعنی از نظر ضریب پایین تر ازدرس دینی و ادبیات است اما چون بیشتر داوطلبان نمیتوانند در این درس به درصد بالایی برسند میتواند به عنوان یک سکوی پرش برای داوطلب باشد. در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ نفر، در گروه علوم تجربی ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ نفر، در گروه علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ نفر، در گروه هنر تعداد ۱۶۷ هزار نفر و در گروه زبانهای خارجی ۱۹۴ هزار و ۹۵۱ نفر شرکت کرده اند. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وضعیت داوطلبان استان قزوین در پذیرش رشتههای گروه علوم ریاضی و زبانهای خارجی مناسب نبوده است، گفت: در گروه علوم ریاضی و فنی قزوین با ۲۷ درصد قبولی استان بیستوپنجم کشور است و این نشان میدهد که آموزش و پرورش استان سرمایهگذاری خوبی در این رشته انجام نداده است. در مورد کلیات کنکور تجربی می توان گفت: کنکور تجربی معمولاً هر ساله نوبت صبح راس ساعت ۸ صبح شروع میشود و در ساعت ۱۲:۱۰ به پایان می رسد، یعنی داوطلب کنکور تجربی ۴ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان دارد تا به تعداد۲۷۰ سوال پاسخ دهد..

به عنوان مثال برای فصل ۱ تنظیم عصبی که ۱۸ صفحه از کتاب درسی رو تشکیل داده، خیلی سبز ۲۵۱ تست داده که ۱۰ درصد این تست ها ترکیبی و بقیه صرفا از خود همون فصل هستن. از طرفی کسی که از روش تندخوانی استفاده می کند، فشار کمتری را به چشمان خودش وارد می کند؛ چون که مدت زمان زیادی را بر روی یک صفحه گیر نمی کند. معلم خصوصی کنکور پرش، روشی عالی برای تدریس خصوصی در منزل را تدبیر دیده تا کیفیت انتقال مطالب افزایش پیدا کند. بسته معلم خصوصی کنکور پرش، تخصصیترین و جامعترین معلم خصوصی کنکور است و تمام دروس پایههای دهم، یازدهم و دوازدهم را در بر میگیرد. این ها مواردی بر مزیت های استفاده از دی وی دی های کنکور نسبت به کلاس های خصوصی بودند تا اگر بین این دو در شک هستید به راحتی بتوانید تصمیم بگیرید. خرید جامع ترین منبع کمک آموزشی و پرهیز از انتخاب منابع متعدد و گوناگون، تمرکز یادگیری را دو چندان کرده و از بروز سردرگمی جلوگیری می نماید.

پیدا کردن راه حل ها و بازگشتن به سوالاتی که یک بار آن ها را حل کرده بودید در چنین شرایطی برای شما دشوار خواهد شد و زمان زیادی را ازشما خواهد گرفت. این مصاحبه حتماً برای شما مفید است. در این مقاله قصد داریم عوامل رتبه برتر شدن در کنکور تجربی را بررسی کنیم و ببینیم برای قبولی در رشتههای گروه پزشکی چه کتابی باید بخوانیم، چه آزمونی شرکت کنیم، چقدر درس بخوانیم، چطور برنامه ریزی کنیم و … دانش آموزان رشته ی تجربی به دلیل اینکه تعداد دروس اختصاصی آن ها بیش از دانش آموزان رشته ی ریاضی می باشد بایستی برنامه ی دقیقی در مورد مدیریت زمان خود داشته باشند. براساس مصوبه جلسات هفدهم ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ و بیست و چهارم ۲۲ مهر ۱۳۹۹ و بیست و پنجم ۲۰ آبان ۱۳۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ و بعد از آن، سنجش فقط با یک آزمون و برمبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ انجام می شود. بزرگترین چالشی که در سال کنکور با اون مواجه بودین چی بود؟

59- به خاطر داشته باشید که گزینه های کنکور (به ویژه دروس محاسباتی و اختصاصی مثل ریاضی، فیزیک و شیمی) نتیجه و حاصل ادامه راههای غلط است. نتیجه آزمون شما به صورت درصدی اعلام و با رتبه تئوری شما جمع می شود. همه ی اینا به برنامه ریزی شما برمیگرده. بسیاری از افراد با توجه به برنامه ریزی که برای آینده خود کرده اند،. با توجه به اینکه دفترچه سوالات داوطلبان (عمومی و اختصاصی) در یک بسته نایلونی به صورت جداگانه بسته بندی شده و در جلسه آزمون منحصرا شخص داوطلب باید از محل مشخص شده، بسته نایلونی را باز کرده و به سوالات مندرج در دفترچه سوالات پاسخ دهد، در صورتی که مشاهده کرد نایلون بسته تحویلی قبلا ً باز شده لازم است موضوع را به نزدیکترین مراقب اطلاع دهد. هر یک از پذیرفتهشدگان کدرشتههای امتحانی (پذیرش با آزمون و یا صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) باید حسب مورد مطابق جدول ذیل، مدارک لازم را برای ثبتنام در مؤسسه آموزش عالی محل قبولی تهیه و تحویل دهند. بهترین منابع مطالعاتی را بر اساس سطح علمی و شرایط خودتان و با توجه به زمان باقی مانده، به کمک یک مشاور انتخاب کنید.

این درس در همه زیر گروه های علوم تجربی دارای ضریب ۲ است که شامل ۲۵تست از سوال شماره ۷۶ تا ۱۰۰ را میشود. این درس شامل ۲۵ تست است که از سوال شماره ۲۶ تا ۵۰ را شامل میشود و مدت زمانی که برای پاسخگویی برای این درس پیشنهاد میشود ۲۰ دقیقه است. استفاده از این فیلم ها علاوه بر مرور مطالب درسی و تست زنی باعث آموزش نکات مهم کنکوری می شود. استرس و اضطراب یکی از اصلی ترین مواردی است که گریبان گیر داوطلبان کنکور می شود در کنار آن باید روش های تست زنی و متفاوت از تحصیل در دوران مدرسه را بیاموزند.

تعلیم مفهومی معلم خصوصی کنکور پرش کمک میکند تا دانشآموز اضطراب ناشی از عدم یادگیری را به راحتی کنترل کند. نوشتن راه حل های در هم و برهم و استفاده ی غیربهینه از فضایی که به این کار اختصاص داده شده است باعث می شود دچار سر در گمی و اضطراب شوید و در مدیریت زمان به مشکل برخورد کنید. سعی کنید درسی رو در این لیست حذف نکنید. را برای دوران جمع بندی کنکور فراموش نکنید. منادی یادآور شد: مجلس برای مراقبت از کنکور بازرس و ناظر دارد و تا به حال برداشت ما این نبوده که مشکلی در روند برگزاری آزمون سراسری ایجاد شده است، به هر حال با دعوت از رییس سازمان سنجش این موضوع بررسی می شود بنابراین اگر شکایتی مطرح شده باشد، قطعا رسیدگی می کنیم. با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور، بسیاری از دانشآموزان ممکن است دچار مشکلاتی مانند فراموشی مباحث اولیه بودجهبندی خود شوند.

نکته ای که پیرامون انتخاب رشته کنکور سراسری هنر ۱۴۰۱ وجود دارد، این است که پس از انتشار کارنامه اولیه از سوی سازمان سنجش، مسیر انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود. مغز همه اینها را در حافظه کوتاه مدت نکهداری کرده و پس از پرداز به بخش های عمیق حافظه منتقل میکند. داوطلبان با توجه به وجود رقبای سرسخت و جدی خود در کنکور ۹۸ ، برای کسب مهارت و تسلط بیشتر بر مباحث کتب درسی ، از کتاب های کمک آموزشی استفاده کرده و مورد مطالعه قرار دهند . شرکت در آزمون سراسری به آمادگیهای قبل از آزمون که شامل شناخت نسبی از کنکور سراسری و مطالعه و کسب آمادگیهای لازم برای رسیدن به نتیجهٔ مطلوب و… برای هر دانش آموز هدفمند و پر تلاشی مهم است که زمان و انرژی خود را به طور صحیح مدیریت نماید و در مسیری که برای رسیدن به مقاصدش قدم برداشته موفق ظاهر شود. یکی از نیازهای اساسی این مسیر بهره گیری از یک مشاور و راهنمای حرفه ای و کاربلد می باشد که شما را از پیچ و تاب های این مسیر دشوار عبور داده و شما را در رسیدن به اهداف تان یاری نماید.

چطور با پکیجهای کنکور پرش به رتبه دلخواه سایت ahmadikonkoor برسیم؟ 7. اگر احساس میکنید زمان خود را از دست دادهاید، با استفاده از پکیجهای کنکور پرش، میتوانید زمان خود را مدیریت کرده و به نتیجه دلخواه خود در مدت زمان معینی برسید. پکیجهای کنکور پرش شامل دیویدیهای آموزشی و کتابهای کمک درسی منطبق بر لوحهای فشرده است و داوطلب کنکوری را از هر منبع درسی و کمک درسی دیگر بینیاز میکند. بنابراین این استاندارد را بر هم نزیند. او در همه دورههای تحصیل جزو موفقترین و برترین دانش آموزان و دانشجویان هم دوره خود بوده است. تیم مشاوره ای مهندس فراهانی با سابقه ای درخشان در این زمینه به یکی از برترین مجموعه ها در سال های اخیر در سطح تهران تبدیل شده است. به گزارش خبرگزاری موج، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ از روز چهارشنبه ۸ تیر با آزمون گروه آزمایشی هنر آغاز شده است و در ادامه آزمون گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در روز پنجشنبه ۹ تیر برگزار شد، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در امروز جمعه ۱۰ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی در روز شنبه ۱۱ تیر برگزار می شود.

اگر داوطلب بتواند درصد خوبی از این درس کسب کند قطعاً شاهد تغییرات زیادی در رتبهاش خواهد بود. پس با کمک آموزش غیر حضوری، آزمون های آنلاین و مشاوره های تصویری آنلاین، قطعاً رتبه های تک رقمی کنکور هنر امسال متفاوت خواهند بود. در ادامه به برخی از ویژگی های مهم یک بسته آموزش کنکور خوب اشاره می کنیم که می تواند در انتخاب بهترین منبع به شما کمک کند. استفاده از کلاس های آموزشی آنلاین مفید است اما در صورتی که داوطلب درگیر این کلاس و آن کلاس نشده و یا یک نمونه از کلاس های آموزشی را آغاز کرده و آموزش را ادامه دهد.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی