برنامه ریزی برای کنکور

پورعباس تاکید کرد: بخش خوداظهاری معدل از سوی دانش آموزان بسیار مهم است. بر اساس مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ و آزمونهای پس از آن، فقط بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ برگزار میشوند و ضرایب دروس تخصصی نیز بر همین اساس اعلام شد. خبرگزاری مهر – گروه حوزه و دانشگاه: آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱، پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱، جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ و شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ برگزار میشود. گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دارای یک دفترچه عمومی و یک پاسخنامه آزمون عمومی با ۱۰۰ سوال و ۷۵ دقیقه شامل ۴ درس عمومی «زبان و ادبیات فارسی»، «فرهنگ و معارف اسلامی»، «زبان عربی» و «زبان خارجی» است. برای دیپلمهای بهیاری که در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کردهاند آزمون درس بهیاری به عنوان یک درس اختصاصی با ضریب ۴ برگزار میشود. کنکور سراسری تجربی هر سال و توسط سازمان سنجش برگزار می شود. آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر بیشتر داوطلب دارد. لیست حذفیات کنکور 1401 تجربی هر سال حدوداً 3 یا 4 ماه قبل از برگزاری آزمون به داوطلبان اطلاعرسانی میشود.

داوطلبان با توجه کامل معدل را وارد کنند چون اگر حتی یک صدم و یا یک دهم معدل را بالاتر بزنند قبولی آنها لغو میشود. در ضمن با توجه به ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد هم باید شرایط ثبت نام کنکور سراسری را داشته باشند تا بتوانند در این ماراتن شرکت کنند . در بخشهای دیگر هم معدل تاثیر گذار است که بر اساس خوداظهاری دانش آموزان ثبت میشود. وی درباره تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۱ و با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه گفت: در کنکور ۱۴۰۱ تاثیر معدل به صورت تاثیر مثبت ۴۰ درصدی است. به همین علت تأثیر سابقه تحصیلی پایه دوازدهم برای سال ۱۴۰۲ به صورت تأثیر قطعی (و نه تأثیر مثبت) از ۶۰% به %۴۰ تقلیل یافته است تا از سال ۱۴۰۳ به بعد به تدریج میزان تأثیر قطعی به ۶۰ درصد افزایش یابد. سوالات به صورت محتوایی و از متن کتب درسی طرح خواهد شد. تغییر از سوالات کلیشهای به سوالات محتوایی موجب شده است که نوع قبولیها از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک برود و رتبه بندی استانها هم تغییر کند. دانش آموزان در آزمونهای گواهینامه عمومی آموزش متوسطه با کسب حداقل نمره G قبول شناخته می شوند اما ظرفیت هر کدرشته محل محدود و معین است و داوطلبانِ متقاضی آن بر اساس رتبه و امتیاز کسب شده طی یک فرایند پذیرش، انتخاب میشوند.

شما هم در مسیر کنکور به حرف های کسی اعتماد کنید که خود به موفقیت رسیده باشند. کبگانیان افزود: خوشبختانه مصوبه “تکمیل و اصلاح موادی از سیاستها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی” که در جلسه ۸۶۳ مورخ ۱۴۰۱/۳/۱۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود نیز توسط رئیس جمهور محترم و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضا رسیده است. دکتر کبگانیان به متقاضیان سنجش و پذیرش سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: با آرامش کامل در سال تحصیلی آینده به یادگیری عمیق متون درسی رسمی بپردازید و برای اطلاع از ابعاد مختلف مصوبات فوقالذکر صرفاً به بیانات دبیر محترم شورای عالی و اینجانب توجه نمائید. دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: همانطور که در مصاحبههای مکرر دبیر محترم شورایعالی و اینجانب از تاریخ این مصوبه یعنی ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ و بعد از آن اعلام شده است، فلسفه اصلی این تصمیم، بها دادن به عمق یادگیری دانشآموزان عزیز و تقویت جایگاه نظام آموزش و پرورش کشور و جایگاه مقدس معلمان پرتلاش این بخش میباشد، که متأسفانه در سالهای اخیر در سایه مهارتهای تستزنی و کلاسهای کنکور، گم شده و بتدریج در خطر اضمحلال کامل قرار گرفته بود.

همچنین اطلاع از ضرایب دروس و میزان اهمیت هر کدام از آن ها در زیرگروه های مختلف، موجب می شود که بتوانید ساعات مطالعاتی خود را سنجیده تر تنظیم نمایید. حدود ۴۵ دوره کنکورهای سراسری عمومی وجود دارد که داوطلبان میتوانند برای تست زدن از آنها کمک بگیرند. برای زبانهای آلمانی و فرانسوی دفترچههای اختصاصی وجود دارد. عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش گفت: امکان تغییرات جزیی مثل حذفیات یا ضرایب دروس در کنکور ۱۴۰۲ وجود دارد که اطلاعرسانی میشود. وی درباره تغییرات برای گروههای آزمایشی پنج گانه در کنکور سراسری ۱۴۰۱ گفت: برای هر دفترچه یک پاسخنامه در نظر گرفته شده است و به این ترتیب به جای ۵ پاسخنامه ۱۳ پاسخنامه از داوطلبان اخذ میشود. نخستین روز کنکور سراسری ۱۴۰۱ از صبح چهارشنبه، هشتم تیرماه با حضور ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب در گروه آزمایشی هنر آغاز شد. اما کنکور سراسری ۱۴۰۱ پس از تغییرات مدیریتی در سطح سازمان سنجش آموزش کشور با سبک و سیاق جدیدی برگزار خواهد شد. به این ترتیب داوطلب میتواند در کنار مطالعهی کتاب مرجع خود به بانکی جامع از پرسشهای چهارگزینهای سطح دشوار، دسترسی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح اصلاح و تکمیل سیاستهای سنجش و پذیرش در دانشگاهها در جلسه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است و از آن زمان تاکنون این مصوبه از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا ابلاغ نشده است. سازمان سنجش آموزش کشور امروز ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ در اطلاعیه ای اعلام کرد: «با توجه به ضرورت ابلاغ شیوهنامه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به اطلاع داوطلبان میرساند آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه آن در سال ۱۳۹۵ همانند آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار میشود.

از ابتدای ثبت نام تا زمان انتخاب رشته حدوداً پنج نوبت امکان درج صحیح معدل وجود دارد. در فرصت مجدد نیز داوطلبان از اول تا چهارم اسفندماه ۱۴۰۰ میتوانند در آزمون ثبت نام کنند. با استفاده از گزارشهای فارس، مهر، خبرآنلاین و تلگرام/ ب. این دفترچه شامل دروس ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی و علوم اجتماعی است که به ترتیب درس ریاضی ۲۰ سوال با ۲۵ دقیقه، اقتصاد ۱۵ سوال با ۱۰ دقیقه، زبان و ادبیات فارسی ۳۰ سوال با ۳۰ دقیقه، علوم اجتماعی ۲۰ سوال با ۱۵ دقیقه. درس فیزیک ۳۰ سوال با ۳۷ دقیقه زمان، درس شیمی ۳۵ سوال با ۳۷ دقیقه زمان، درس زمینشناسی ۲۰ سوال با ۱۶ دقیقه زمان دارد و در مجموع ۸۵ سوال با ۹۰ دقیقه زمان است. نمره کل هر متقاضی در هر زیرگروه، میانگین وزنی نمرات تراز دروس عمومی و دروس تخصصی وی با توجه به ضریب هر درس در آن زیرگروه است و ضریب دروس تخصصی سه برابر میشود. بسیار مهم است که داوطلبان کنکور تجربی 1400 قبل از مطالعه دروس جهت شرکت درآزمون کنکور ، مشخص کنند که رشته مورد علاقه آن ها در کدام زیرگروه قرار گرفته و مهم ترین درس برای این رشته کدام است و هر درس اختصاصی برای آن رشته در چه درجه اهمیتی قرار دارد.

موسسه آموزش حرف آخر با حضور مشاوران زبده آماده ارائه خدمات آموزش کنکور و همچنین ارائه مشاوره کنکور تخصصی میباشد. استفاده از الگو به دانشآموزان کمک میکند تا با یک کلید هزاران در بسته را باز کنند. اکثر سرگروه ای آموزشی کشور مشاورین زبده سراسر ایران و حتی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران این روش های آموزشی را تایید و از این نوع آموزش صمیمانه تقدیر کردند، و به عنوان یک مدل آموزشی واقعا نویین پذیرفته اند که نه تنها درس را برای دانش آموزان فوق العاده جذاب ساخته بلکه در امتحانات مدرسه و کنکور بسیار کاربردی هستند. دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مصوبه اصلی در رابطه با کنکور ۱۴۰۲ تحت عنوان “سیاستها و ضوابط سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی” در جلسه ۸۴۳ مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و ابلاغ شد و هرگونه تخطی از اجرای این مصوبه موجب پیگرد قانونی خواهد بود. با ثبت نام یک میلیون و ۴۱۶ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ آمار ثبت نام در کنکور سال ۱۴۰۱ نسبت به کنکور ۱۴۰۰ به میزان ۴ درصد افزایش یافته است و این آمار بعد از فرصت مجددی که اعلام شده بازهم بیشتر خواهد شد. برای همین طرح مشاوره نگاره رو ثبت نام کردم و مشاور نگاره خیلی به من کمک کرد که چند ماه باقیمانده چطور درس بخونم و انگیزهم رو از دست ندم.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همانند مقررات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار میشود. کتاب های دوره متوسطه دوم یعنی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم به عنوان منابع کنکوری سراسری برای داوطلبان نظام جدید معرفی شده اند، بنابراین تمامی سوالات کنکور با توجه به محتویات آن ها طراحی شده اند. این کتاب شامل دو جلد است که جلد اول شامل تست های چالشی با پاسخنامه کاملا تشریحی و جلد دوم نیز به بررسی مباحث کتاب و درسنامه ها پرداخته است. حالا که رشته مورد علاقهتان را انتخاب کردید وقتش رسیده که با یک نقشه، سفر را شروع کنید. وی افزود: در زمان انتخاب رشته اگر داوطلب معدل صحیح را یکبار دیگر تایید نکند اجازه انتخاب رشته نخواهد داشت. تحت هر شرایطی داوطلب معدل خود را بالاتر بزند قبولی اش لغو میشود.

الگوی V-T باعث می شود تا شما تمام تست های حرکت شناسی از هر تیپی را با سرعت تمام حل کنید. وی از داوطلبان کنکورهای سراسری خواست که با سازمان سنجش در برگزاری آزمونها همراهی کنند تا همگام با هم آزمونها برگزار شوند. برخی از افراد درس فیزیک را فقط با فرمول تدریس میکنند و برای آموزش تک تک کلمات، فرمولهای متنوع ارائه میدهند. چون فقط خودم تشخیص می دهم که در چه زمانی و در چه حس و حالی میتوانم درس بخوانم. در صورتی كه تشخیص داده شود فعالیت های یك كاربر بر خلاف قوانین یا مصالح وبسایت بوده و هدف های تخریبی خاصی را دنبال میكند، حساب کاربر مسدود خواهد شد. حرف آخر که در جهت تولید محتوای آموزشی، که از طریق دی وی دی و کتاب با متد و شیوه های نوین آموزشی و پیشتاز از طریق انیمیشن سازی و الگو های کاربردی گام بزرگی در راستای آموزش کشور و کنکور برداشته است، که موجب بالا بردن کیفیت علمی دانش آموزان شده است، حرف اخر در سال ۱۳۹۰ با مدیریت استاد عبدالرضا منتظری فعالیت خود را آغاز نمود.

شامل درس فیزیک ۴۰ سوال با ۵۰ دقیقه زمان، درس شیمی ۳۰ سوال با ۳۰ دقیقه زمان، در مجموع ۷۰ سوال با ۸۰ دقیقه زمان دارد. وی در جمع خبرنگاران گفت که ابتدا پلیس فتا در پاکدشت، «فردی را که سوالات جعلی کنکور سراسری را با مدارک غیرواقعی در شبکه اجتماعی میفروخت» شناسایی و بازداشت کرد. در زمان ثبت نام دانشگاه تمام مدارک خوداظهاری داوطلب کنترل میشود و اگر مغایرتی وجود داشته باشد از ثبت نام جلوگیری میشود و قبولی داوطلب کان لم یکن میشود. بر اساس این گزارش، «متهمان اصلی سپس از افراد جویای کار میخواستند در ازای دریافت درصدی از وجه واریزی، اقدام به خرید ارزهای دیجیتال و انتقال آن به کیف پول دیجیتالی آنها کنند». وی شیوه کسب درآمد بازداشتشدگان را «درج آگهی کاریابی و استخدام، ایجاد حساب ارز دیجیتال و واریز مبالغ کلاهبرداریشده به حساب افراد جویای کار» عنوان کرده است. شورای هماهنگی تشکلهای فرهنگیان نیز از این که «دستگاه بیمار آموزشی» ایران بر شیوه «ناکارآمد» ورود به دانشگاه «اصرار» دارد، انتقاد کرده و نوشته علاوه بر بیماریهای روحی و روانی دانشآموزان، عدهای با آینده آنها «کاسبی» میکنند. هرسال نام نویسی کنکور در بازه زمانی اعلامی از سوی سازمان سنجش صورت میگیرد. شب گذشته، دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به اینکه هنوز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور ۱۴۰۲ از سوی رئیس جمهور ابلاغ نشده است و تعیین تکلیف کنکور ۱۴۰۲ گفت: اگر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور ۱۴۰۲ برای اجرا ابلاغ نشود قطعاً کنکور ۱۴۰۲ مطابق سال گذشته اجرایی میشود.

از 25 سوال دین زندگی در کنکور 1400 حدود 9 تست از پایه دهم و 9 تست از پایه یازدهم و 6 تست نیز از پایه دوازدهم طرح شده است سایت ahmadikonkoor . غیر از قواعد عربی که ترتیبش مهمه و بهتره که به ترتیب بخونیدش، بقیه درسا زیاد اهمیتی نداره که از کجا میخواید شروع کنید. تعیین نمودن وضعیت و سطحی که در آن قرار دارید، به شما کمک می کند تا جدول زمان بندی درسی را به طور دقیق تری طراحی کنید. همان طور که گفته شد، داوطلبان برای انجام فرآیند ثبت نام در کنکور سراسری بایستی با در دست داشتن مدارک ثبت نام کنکور سراسری، به سایت ثبت نام کنکور سراسری مراجعه نمایند. همان طور که می دانید دانشگاه آزاد یکی از مراکز آموزش عالی معتبر و پرطرفدار کشور می باشد که آزمون ورودی آن طی چند سال اخیر با دانشگاه های سراسری ادغام شده است و متقاضیان برای نام نویسی می بایست نسبت به ثبت نام کنکور سراسری در موعد مقرر هر سال از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند. در روشهای کلاسیک آموزشی، استفاده از فرمول رایج بوده است؛ اما در تدریسهای حرف آخر، فرمولها بهحداقل رسیده است و داوطلب به حفظ فرمولهای فراوان نیازی ندارد؛ چراکه تمام مطالب در قالب الگو به او آموزش داده میشود.در تعریف الگو باید گفت الگو مانند شاه­کلید است.

از تن صدای خوبی برخوردار است و به تکنیکهای آموزشی مسلط است.شما با این تکنیکها به هیچ وجه خسته نمیشوید.در یک فیلم کنکور ابزارهای دیجیتالی وجود دارد که استاد میتواند با کیفیت بسیار بهتری به دانش آموز درس بدهد. در گروه آزمایشی هنر، «سید سپهر فرندی» از زنجان، «بهنود امیری» از کرج، «پریا الستی» از تهران، «میسا شفیعپور فومنی» از رشت، و «پروشا یوسف سیاهبندی» از تهران نیز رتبههای 1 تا 5 را کسب کردند. دفترچه اختصاصی شماره ۳ گروه علوم انسانی برای دیپلمههای عادی شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و روانشناسی است که زبان عربی ۲۰ سوال با ۲۰ دقیقه، تاریخ ۱۵ سوال و جغرافیا ۱۵ سوال در مجموع دو درس با هم ۲۵ دقیقه زمان، فلسفه و منطق ۲۰ سوال با ۲۰ دقیقه زمان، روانشناسی ۲۰ سوال با ۱۵ دقیقه زمان است. درس ریاضی ۳۰ سوال با ۵۰ دقیقه زمان و درس زیست شناسی ۵۰ سوال با ۴۰ دقیقه زمان و در مجموع ۸۰ سوال با ۹۰ دقیقه زمان است. این دفترچه فقط شامل درس ریاضیات است که ۵۰ سوال با ۸۰ دقیقه زمان پاسخگویی دارد.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی