کنکور|آموزش کنکور|مشاوره کنکور|کنکوری

با توجه به اهمیت منابع کمکدرسی کنکور که مسئله­ای چالش برانگیز برای دانش­آموزان است، شما می­توانید با تهیه بسته آموزشی کنکور انسانی، یک تیر و سایت ahmadikonkoor دو نشان بزنید. برای مشاهده اسامی و عکس نفرات برتر و رتبه های تکرقمی کنکور 1400 در رشته های تجربی، ریاضی، انسانی، زبان و هنر با ما همراه باشید. یکی از راه های آگاهی از میزان کیفیت دی وی دی های کنکوری، پرس و جو از داوطلبان رتبه برتر سال های گذشته می باشد. ممکن است همه ما با این سوال روبرو شویم که چرا تجربه اساتید و دبیر بر میزان کیفیت و عملکرد، آموزش تاثیر گذار است؟ بچهها بازم تاکید می کنم برای بار اول، دوم یا حتی سوم پیاده کردن همه اینایی که گفتم سخته. حتی می توانید از یکی از اعضاء خانواده کمک بگیرید که مانند مراقب بر شما نظارت کند. در آغاز سال ۱۳۴۲ اجرای مسابقه ورودی بر عهده هیأت دوگانه نظارت و اجراییه مسابقات ورودی دانشگاهها قرار گرفت و نخستین مسابقه ورودی سراسری دانشگاهها در سال ۱۳۴۲ برگزار شد. در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت نام کردند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.

همان طور که سازمان پژوهش برای حل سخت بودن سوالات کنکور اعلام آمادگی کرده است، ما نیز این آمادگی را داریم. بنابراین با خونسردی بیشتری به سوالات پاسخ می دهید و ممکن است نتایج خوبی را نیز کسب کنید. فرض کنید از آذرماه شما میخواهید با بهترین مشاور کنکور ایران جلو بروید . یک مشاور خوب و کاربلد، تجربه و علم کافی در زمینهی مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی دارد و میتواند درمورد سازماندهی نحوهی مطالعه حسابی راهنماییتان کند. از جمله مهمترین ویژگی های بهترین مشاور کنکور این میباشد که باید به سر فصل های دروس تخصصی رشته های مختلف آگاهی داشته باشد. سیدجواد ساداتینژاد در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به احتمال تغییر تاثیر قطعی معدل در کنکور، گفت: تاثیر قطعی معدل در کنکور دو دغدغه و استرس جدید برای داوطلبان ورود به دانشگاه ایجاد کرده است؛ نخست اینکه دانش آموز ناچار است برای امتحانات نهایی پایه دوازدهم خود را آماده کند و دوم آنکه باید برای موفقیت در کنکور آمادگی به دست آورد اما مشکل از جایی شروع می شود که نحوه برگزاری این دو با یکدیگر کاملا متفاوت است کنکور تستی و امتحانات نهایی تشریحی است این اقدامات با یکدیگر تزاحم دارد.

تنوع درسیتان را مشخص کنید. هنگام مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی کتابهای درسیتان را بهعنوان منبع اصلی مطالعه قرار دهید. بهتر است در ابتدای شروع به مطالعه، با ساعت مطالعه کم شروع کنید و به تدریج افزایش دهید. البته این یک پیشنهاد برای جلوگیری از اتلاف وقت و خستگی است و اگر با شرایطتان جور است میتوانید ازش استفاده کنید. پیمان کامیار با استفاده از الگوها و نقشه راهها آنچنان غوغا به پا کرده است که دیگر نیازی به حفظ کردن فرمول نیست. از میان انبوه داوطلبان کنکور ، آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر معلومات کافی ، توان استفاده از معلومات را داشته باشند گوی سبقت را از دیگران خواهند ربود. رشته های کنکور هنر شامل دو بخش رشته های متمرکز و رشته های متمرکز با شرایط خاص میشه و داوطلبایی که رشته های متمرکز با شرایط خاص رو انتخاب کردن باید علاوه بر شرکت در آزمون سراسری هنر در آزمون عملی رشته مد نظرشون هم شرکت کنن. یک مکان مطالعهی ثابت برای خودتان انتخاب کنید؛ جایی که تمرکز کافی داشته باشید و بتوانید بهخوبی درس بخوانید. براساس سرفصلهای آزمونها خودتان برنامه ریزی کنید و باقدرت پیش بروید. یک جدول بکشید و ساعتهای مطالعهی روزانهتان را مشخص کنید.

با این تفاوت که ممکن است مرور خلاصهها و نکتهها وقت بیشتری ببرد. در جلسه تبیین راهبردهای کنکور ۱۴۰۱ که در دفتر مرکزی مدارس سلام برگزار شد، نحوه مطالعه، برنامهای که دبیران و دانشآموزان با آن پیش میروند، برنامه مرور مباحث و عیب یابی دانشآموزان، همپوشانی دروس در مطالعه و مواردی مانند اینها بررسی شد که به چه صورت بودهاند؟ نکته مهم انتخاب رشته هنر در دانشگاه های سراسری، عدم فرصت سوزی و بررسی احتمالات قبولی نزدیک به صفر درصد رشته های تاپ تا صد در صد رشته های سطح پایین است! یک سلام ویژه خدمت به کنکوری های سال آینده که با یه آینده نگری خاص و ویژه اومدن تا با دانلود سوالات کنکور 98 تجربی ، از سطح سوالات کنکور 98 تجربی خبردار شوند و تلاش خود را برای کنکور 98 هر بیشتر از پیش آغاز کنند. در ادامه سوالات تالیفی و استاندارد سازمان سنجش به صورت دقیق و سطح بندی شده ارائه شده است.

مجموعه کنکور آسان است (انتشارات دیجیتال گیلنا)، با آغاز کار خود در سال ۱۳۷۳ تا به امروز با سابقه ای درخشان و حضوری پر رنگ در عرصه کنکور نامی نیک و شایسته ی اعتماد از خود برجای گذاشته است.مجموعه ای که هر ساله با جذب و حفظ بهترینهای هر درس مثل مهندس مسعودی در ریاضی و فیزیک و عارف ربیعیان در شیمی هدف آن تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های برابر آموزشی با ارائه ی روش های نوین و مفهومی مطالعه و تست زنی در راستای پیشبرد سطح علمی دانش آموزان و نهایتا موفقیت در کنکور برای فرزندان سراسر ایران عزیزمان است . هر روز تست درسهای همان روز را حتماً حل کنید. مثلاً فرض کنید ساعتهای مطالعهی هفتگیتان را جمع میبندید و به عدد 70 ساعت در هفته میرسید. زیست و شیمی مهمترین درسها برای شما هستند و باید در برنامه مطالعهی هر روزتان جا داشته باشند. برنامهای که تنظیم میکنید باید متناسب با هدف، شرایط و تواناییهای شما باشد.

سعی کنید راه و روش خلاصهبرداری درست و اصولی را یاد بگیرید تا بعدها هنگام مرور و در دوران جمعبندی به مشکل برنخورید و بتوانید از مزایایش استفاده کنید. شما بایستی به درستی زمان خود را مدیریت نمایید تا بتوانید آن را روی دروس مختلف به اقتضای تعداد سوالات و ضریب آن ها تقسیم کنید. هر سال بیشترین تعداد داوطلبان کنکور سراسری به داوطلبان گروه آزمایشی تجربی اختصاص دارد، با توجه به بالا رفتن تعداد داوطلبان این گروه آزمایشی، رقابت در این گروه بالا بوده و به دست آوردن رتبه برتر و قبولی در بهترین رشته ها با توجه به مفهومی شدن سوالات کنکور، نیازمند یادگیری مفهومی مباحث و روش های تست زنی است. شدت و حساسیت رقابت در کنکور تجربی به قدری بالا است که هر یک تست صحیح می تواند به میزان زیادی رتبه و تراز شما را جابجا کند. اما در کنکور سراسری به دلیل حساسیت بالای آن و نقش مهمی که نتیجه ی آن در آینده ی شما خواهد داشت، ممکن است دچار استرس و اضطراب شده و کمی در مدیریت زمان دچار مشکل شوید.

با اطلاع از مشاوره تلفنی، با نحوه جدید مشاوره آشنا شوید و از مشاوره درسی حرفه ای برخوردار شوید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن میتوانید عضو شوید. به این ترتیب همه دانش آموزان فرصت استفاده از تدریس رایگان بهترین اساتید کشور را خواهند داشت. قرار نیست همه از روزی 10 ساعت شروع به درس خواندن کنند. سرسری و کلی درس خواندن شما را به هدف نمیرساند. یک برنامهی منحصربهفرد که تمام ویژگیهای شخصی شما را درنظر بگیرد. اگر در درسی ضعیف هستید ضریب بیشتری برایش درنظر بگیرید تا زمان مطالعهتان بیشتر شود و بتوانید ضعفتان را بهمرور زمان جبران کنید. درسها را بین روزهای هفته تقسیم کنید. روزهای تعطیل هم باید 60درصد زمان روزانهتان به مطالعه بگذرد.

درواقع برخی از این رشتهها جزو رشتههای پردرآمد نیز محسوب میشوند که دارای بازار کار و آیندهی شغلی خوبی هستند. سعی کنید وقت بیشتری برای این سرفصلها بگذارید. بودجهبندی سؤالها را چک کنید و بیشتر وقتتان را روی مطالعهی مباحث مهمتر و پرسوالتر بگذارید. هنگام مشاوره و برنامهریزی برای کنکور تجربی بهتر است به تمام درسها اهمیت بدهید و برایشان بهاندازه ضریبی که دارند وقت بگذارید تا بتوانید از رقیبان چند پله جلو بیفتید. البته آنطور که رئیس سازمان سنجش آموزش کشور میگوید قبل از آزمون سوالها لو نرفته و اولین عکس بعد از ساعت ۹ و نیم بیرون آمده است. درودگر افزود: از سال یازدهم برای کنکور و حضور موفق در آن برنامهریزی داشتم و هر چه به بازه کنکور نزدیکتر شدم برنامهریزیام منسجمتر و مطالعه خود را مدونتر کردم. ویدئویی از دومین روز کنکور سراسری و حاشیه های جالب آن را ببینید. داوطلبای پر متقاضی ترین گروه آزمایشی کنکور سراسری، یعنی رشته تجربی، بعد از این که نتایج اولیه کنکور سراسری اعلام میشه، از تراز و رتبشون با خبر شده و می تونن انتخاب رشته کنکور تجربی خودشون رو تکمیل کنن. مدرسه کنکور آموزشگاه موفقیت با استفاده از بهترین و عالی رتبه ترین استادان در رشته تجربی بستری را فراهم کرده که دانش آموزان این رشته با خیالی آسوده به هدف خود برسند.

برنامهتان باید انعطاف پذیر باشد و جوری تنظیم شود که شما از پس انجامش بربیایید. معمولا تمامی اساتید ادعا می کنند که می توانند فرزند شما را به درجات بالا برسانند. آموزش توسط اساتید برتر و مطرح کنکور. با موسسه ونوس دیگر نیازی به کلاس خصوصی ندارید بهترین اساتید کنکور را میتوانید با تهیه کردن پکیجهای ونوس به خانه خود بیاورید. درس زمین شناسی برای رشتههای زیرگروه یک ضریب صفر دارد ولی برای زیرگروههای دیگر نباید حذف شود و بهتر است در سه ماه آخر مانده به کنکور در برنامهتان جایش دهید. حالا دیگر ساعت مطالعهی هردرس مشخصشده است. اگر آرامش نداشته باشید و مدام به افکار منفی پروبال بدهید نمیتوانید از این دوران استفادهی کافی ببرید و ممکن است نتیجهی زحمتهایتان بهباد برود. با توجه به بحث سردرگمی که برای خانوادهها و دانشآموزان به وجود میآید و فشاری که بر آنها وارد میشود، خواسته کمیسیون و مجلس این است که دولت و خود شخص رئیسجمهوری نسبت به این موضوع ورود کند؛ چرا که در بحث آمایش سرزمین در توزیع امکانات آموزشی در کشور به آن درجه نرسیدیم که بهترین معلمان را در دورترین نقاط کشور بفرستیم و مدیریت کنیم یا از مرکز استان به مناطق محروم نیرو بفرستیم؛ بنابراین اینجا نمیشود این موضوع را دنبال کرد.

در صورت شرکت در آزمون های آزمایشی در دو روز مانده به آزمون یعنی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه تنها دروس توصیفی را مطالعه کنید و مابقی روزهای آن هفته را به دروس تحلیلی اختصاص دهید. اوایل کار قرار نیست روزانه تعداد زیادی تست بزنید ولی هرچه میگذرد باید تعداد تستها را بیشتر کنید و به عدد نرمال 200 تست و بالاتر در روز برسید. از درس ریاضی در کنکور تجربی 30 تست وجود دارد که 8 تا 10 تایشان سادهتر هستند و اگر مطالعهی متوسطی داشته باشید میتوانید بهشان پاسخ دهید. درس ریاضی در کنکور تجربی انحراف معیار بالایی دارد. درس عربی با ضریب 2، انحراف معیار بالایی در کنکور دارد. حالا عدد یکونیم را در ضریب هر درس ضرب کنید. برای شروع برنامه ریزی ابتدا دروس اختصاصی مهم رشته خود را مشخص کنید . زبان انگلیسی هم که دیگر جای خودش را دارد و برای رسیدن به یک رتبهی خوب حسابی مهم است. بهتر است اول کتاب درسیتان را ورق بزنید و خلاصهها و حاشیهها را بخوانید.

آن دسته از داوطلبانی که زبان خارجی امتحانی آن ها غیر از زبان انگلیسی است لازم است که به جای درس زبان انگلیسی به سوالات زبان خارجی انتخابی خود (فرانسه ، آلمانی ، ایتالیایی و روسی) پاسخ دهند. موفقیت در زندگی افراد به چندین جنبه بستگی دارد یکی از آن ها تحصیل مناسب است. یکی از قسمت های مهم برنامه ریزی مربوط به زمان جمع بندی می باشد. یکی از مهمترین خدمات این مراکز ارائه مشاوره نحصیلی در رامسر است. 8 سوال هم مخصوص واژگان است و 4 سوال هم از گرامر طرح میشود. برای اطلاع از نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ در هر مرحله از این آزمون ، مطالعه مقاله زیر توصیه میگردد . برای همین، وقـت کمتـری به این درس اختصـاص میدادم و در هفته به طور میانگین چهار سـاعت برای درس عربی وقت میگذاشـتم. همان طور که در بالا هم اشاره کردیم تدریس کنکور موضوع بسیار حساسی است. عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور شب گذشته اعلام کرده که قسم میخورم که قبل از شروع آزمون سؤالات به بیرون از حوزه آزمون درز نکرده است.

روش مطالعهی هر درس با درس دیگر فرق میکند. ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور سراسری هنر نیز مانند دیگر گروه های آزمایشی از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در اختیار افراد قرار می گیرد. این گروه آزمایشی با آمار ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ کمترین تعداد داوطلب در سال جاری هستند؛ غیر از آزمون عمومی باید به باید به ۱۲۰ سوال از دروس ریاضی (۵۰ سوال)، فیزیک (۴۰ سوال) و شیمی (۳۰ سوال) در ۱۶۰ دقیقه و در دو دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامه مجزا پاسخ دهند. اگر وقت اضافی آوردید دوباره برگردید و بهسوالهای سختتر ریاضی هم جواب دهید. یکونیم ضربدر 12 میشود 18. این محاسبهها به شما میگویند از هفتاد ساعت مطالعهی هفتگی باید 18 ساعتش را به مطالعهی زیست اختصاص دهید. جدول های برنامه ریزی pdf روزانه ، هفتگی ، ماهانه و جمع بندی که توسط تیم مشاوران دورخیز تهیه شده اند را خواهید دید و می توانید از آنها الگو برداری کنید. تیم تحریریه و گرد آوری دیجی کنکور باز هم طبق روال هر ساله ی خود اقدام به انتشار سوالات کنکور تجربی 98 نظام جدید ، کرده است.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی