چگونه زبان انگلیسی را برای کنکور بخوانیم؟

کبگانیان افزود: خوشبختانه مصوبه “تکمیل و اصلاح موادی از سیاستها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی” که در جلسه 863 مورخ 17 خرداد 1401 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود نیز توسط رئیس جمهور محترم و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضاء رسیده است. وی افزود: سپس آموزش و پرورش باید به این موضوع بپردازد که در آن بستر لازم مدرس به تعداد کافی تربیت کرده که دانش آموز را به سمت مهارت آموزی انتقال دهد یا نه و در مرحله آخر باید به نحوه ارزیابی دانش آموزان بپردازد. وی افزود: متأسفانه خانوادهها به دلیل عدم تعیین تکلیف مصوبه کنکور سرگردان هستند، شواهد هم نشان میدهد، با توجه به این موضوع که از نیمه تیر ماه نیز گذشتهایم و حداقل باید تا کنکور بعدی یکسال فاصله باشد، رئیس جمهور میخواهد مصوبه کنکور را با تأخیر ابلاغ کند تا در سال ۱۴۰۲ این مصوبه اجرایی نشود. ثبت نام کنکور 1401 هر ساله نیمه دوم بهمن ماه آغاز میگردد و به داوطلبان بیش از یک هفته فرصت داده میشود تا با تهیه مدارک لازم ثبت نام و مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به ثبت نام خود در گروه آزمایشی مربوط اقدام نمایند.

علاوه بر تراز و رتبه اکتسابی داوطلبان در کنکور سراسری، سوابق تحصیلی آن ها نیز اعمال می شود. بند 31: این بند مربوط به داوطلبان چپ دست و بهیاراست. منابع کمک آموزشی یکی از ابزارهای افزایش تسلط و مهارت در دروس خوانده شده می باشند اما استفاده از این منابع در صورتی توصیه می شود که شما مطالب اصلی کتاب درسی خود را به طور کامل مطالعه کرده و به درک نسبی از آن ها دست یافته باشید. کبگانیان به متقاضیان سنجش و پذیرش سال 1402 تاکید کرد: با آرامش کامل در سال تحصیلی آینده به یادگیری عمیق متون درسی رسمی بپردازید و برای اطلاع از ابعاد مختلف مصوبات فوقالذکر صرفا به بیانات دبیر شورای عالی و اینجانب توجه کنید. میکرو زیست یازدهم تجربی گاج هر فصل رو به چند بخش، به قول خودش چند گفتار، تقسیم کرده و برای هر بخش ابتدا چند صفحه درسنامه آورده که تقریبا درسنامه های کامل و جامع و چاپ رنگی هستن و در ادامه تعدادی تست تالیفی و کنکوری از مباحث اون درسنامه ذکر کرده و در آخر فصل هم تعداد کمتری تست ترکیبی آورده که خیلی از این تست ها ترکیب شده با مطالب زیست دهم هستن. ابتدا کتاب کمکدرسی موجود در بسته معلم خصوصی پرش را مقابل خود باز کنید و با مشاهده ویدیو مربوطه، به تماشای همزمان ویدیو و فعالیت در کتاب بپردازید.

در واقع نکتهای که جالب است این بوده که آموزش و پرورش ما با این سیستم مافیایی همکاری میکند و حجم کتابهای درسی هر سال کمتر میشود، در عین حال حجم کتابهای کمک درسی و کنکور افزایش مییابد در نتیجه دانش آموزان و خانوادهها مجبور به خرید کتابهای کمک درسی خواهند بود. بند 10: کد منطقه و یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم: این کد را داوطلبان میتوانند از لیستی که هرسال سایت سنجش منتشر میکند دریافت کنند و همینطور در قسمت بالای کارنامه هر داوطلب نیز کد منطقه درج شده است. همینطور شرکت کنندگان پس از اتمام مهلت انتخاب رشته نیز می توانند از نتایج نهایی و پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع گردند.

همزمان با شروع ثبت نام، دفترچه ای تحت عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری در سایت سنجش قرار داده میشود تا داوطلبان مطابق شرایط و ضوابط این دفترچه ثبت نام کنند. دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مصوبه اصلی در رابطه با کنکور 1402 تحت عنوان “سیاستها و ضوابط سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی” در جلسه 843 مورخ 15 تیرماه سال 1400 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و ابلاغ شد و هرگونه تخطی از اجرای این مصوبه موجب پیگرد قانونی خواهد بود. شفقنا – عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هرگونه شبههافکنی و ایجاد تشویش اذهان دانشآموزان عزیز و خانوادههای محترم موجب پیگرد قانونی خواهد بود. خوشبختانه مصوبه “تکمیل و اصلاح موادی از سیاستها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی” که در جلسه 863 مورخ 17 خرداد 1401 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود نیز توسط رئیس جمهور محترم و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضاء رسیده است.

در مورد آزمون که فرمودین آنلاین هم خوبه، حرفتون رو قبول دارم ولی آخه با توجه به تجارب و شرایط من حس می کنم شاید بهتر باشه آزمون و مشاوره ی حضوری هم داشته باشم که بهتر تو شرایط آزمون روز کنکور قرار بگیرم و مشاور حضوری هم اینجا ممکنه به کیفیت مشاورهای آنلاین و مجازی نباشه ولی خب یه پوئن مثبتش اینه که حضوری هست و حس می کنم این بیشتر میتونه بهم اعتماد به نفس بده،هرچند کیفیت مهم تر هستو خیلی خوشحالم که این مسیرها هم برای آگاهی و کمک کنکوری ها هستن، چون من واقعا سر کنکور کارشناسی با زحمت زیادی هم که کشیدم به رتبه ی دلخواهم نرسیدم و خیلی آسیب دیدم و الان این حس رو دارم که این دفعه حواسم به همه چیز باشه تا حد ممکن! بند 29: داوطلبانی که دارای معلولیت هستند باید این بند را تکمیل کنند و نوع معلولیت خود را از میان گزینه های بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، آسیب گفتار و زبان، تکامل رشد و اعصاب و روان انتخاب کنند. 5- تشکیل پرونده داوطلبان معلول: هر سال داوطلبهای زیادی با وجود معلولیتهای جسمی در کنکور سراسری ثبتنام میکنند. معمولا اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه از برگزاری آزمون اعلام می شود.

در صورت اجرای چنین طرحی، سوالات امتحانات نهایی با هدف افزایش سرعت و دقت تصحیح اوراق، به سوی پرسشهایی غیرتحلیلی با جواب کوتاه متمایل میشود که برخلاف اهداف اصلی آموزش و سنجش در دوره متوسطه است. توصیه می شود تمامی داوطلبان قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل اینترنتی فرم تقاضانامه، یکبار پیش نویس فرم ثبت نام کنکور سراسری 1401 را که در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام موجود است را تکمیل کنند؛ تا ضمن اطلاع از اطلاعات خواسته شده، در زمان ثبت نام نیز اطلاعات را به درستی و با سرعت بیشتری وارد کنند. دفترچه های سوالات آزمون عمومی و اختصاصی (دفترچه شماره ۲ و ۳ و ۴) داوطلبان در هر پنج گروه آزمایشی، شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. وقتی در حال پاسخگویی به سوالات و پر کردن پاسخ برگ خود می باشید، توجه کنید که سوالات را در پاسخ برگ جا به جا نزنید و هر پنج سوال که پاسخ دادید یکبار پاسخبرگ را بررسی کنید تا مشکلی وجود نداشته باشد. داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند و نمی توانند در این مرحله نتیجه خود را مشاهده کنند، می توانند به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام کنند.

البته تا قبل از شروع سال تحصیلی تمام جزئیات و آئیننامههای اجرائی مربوط به این دو مصوبه نیز توسط مسئولین اجرائی ذیربط، یعنی وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای سنجش و پذیرش، اعلام خواهد شد. این فرآیند باعث میشود تا موضوعاتی که قبل از خواب خواندهاید را بعد از بیداری بهتر به یاد آورید. در بعضی موارد بهتر است داستانی بسازید و موضوعات مورد نظر را به عنوان وقایع مختلف داستان و شخصیت های آن را در نظر بگیرید (chaining) به نقل از:the study guides and strategies . این موارد قبل از روز کنکور باید حتما آماده شوند. تجربه ثابت کرده است که این نحوه محاسبه، یعنی تناسب بستن در بیشتر موارد، غلط از آب در میآید و در بسیاری از موارد رتبه فرد بسیار بهتر از این عدد میشود و برخی مواقع میتواند نتیجه برعکس باشد. بند 28: مدت حضور فرد رزمنده در جبهه. چنانچه داوطلبی سهمیه رزمندگان باشد باید مدت حضور فرد در جبهه را به ماه تبدیل کرده و در این قسمت وارد کند.

معمولاً ثبتنام کنکور تجربی یا سایر رشتهها، اواسط بهمن ماه آغاز میشود. تاکنون زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1401 از سوی سایت سنجش اعلام نشده است، اما پیش بینی می شود همانند سال گذشته در نیمه اول مرداده ماه منتشر شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد. تمامی داوطلبان می توانند به منظور آگاهی از عملکرد خود و وضعیت مجاز بودن و یا نبودن برای انتخاب رشته جهت ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد، کارنامه اولیه خود را دریافت و مورد بررسی قرار دهند. ممکن است برخی از قسمتهای فرم ثبت نام کنکور سراسری، برای داوطلبان مبهم باشد که در این قسمت سعی کرده ایم هر کدام را به تفکیک توضیح دهیم. در ادامه ضریب دروس عمومی و تخصصی را تمامی زیر ها گرد آوری کرده ایم. به منظور اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج اولیه کنکور 1401 در ادامه این مطلب همراه ما باشید. دروس عمومی: دفترچه عمومی بازهم با سوالات استاندارد و بیشتر ساده مثل دیروز همراه بود. دفترچه یادداشتی همراه خود داشته باشید تا موضوعی که ذهن شما را به خود مشغول کرده به صورت یک عنوان یادداشت کرده و دفترچه را ببندید و به باقی درس توجه کنید.

بند 43: داوطلبانی که قصد دارند در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی نیز انتخاب رشته کنند، باید این گزینه را علامت بزنند و هزینه مربوط به آن را پرداخت کنند. بر این اساس، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد ۴۱ هزار و ۳۰۹ داوطلب در دوره روزانه ، ۶ هزار و ۲۶۶ داوطلب در دوره شبانه یا نوبت دوم، هزار و ۴۱۳ داوطلب در دانشگاه پیام نور، ۵۸۸ داوطلب در استانهای محروم ، هزار و ۵۸۸ داوطلب در دانشگاه فرهنگیان، ۵ هزار و ۲۰۸ داوطلب در موسسات غیر انتفاعی ، ۳۷۸ داوطلب در پردیس های خودگردان و ۱۵ داوطلب نیز به صورت شهریه پرداز پذیرفته می شود. مافیای کنکور همین موسساتی هستند که همه ما در دوران کنکور در این موسسات ثبت نام کردیم و آیندهی همه را موفقیت در کنکور میدانند. در این مطلب سعی داریم تا ماجرای فعالیتهای مافیای کنکور را در اختیارتان قرار دهیم تا ببینید که سیستم آموزشی کشورمان چگونه با پول، آیندهی میلیونها نوجوان را نابود کرده است. از سویی بعضی نیز فارغالتحصیل نظام قدیم آموزشی هستند و برای شرکت در امتحانات ترمیم معدل، باید مجدد کتابهای درسی نظام جدید را خریداری و مطالعه کنند (باید توجه کرد که برخلاف کنکور، امتحانات نهایی وابستگی زیادی به کتاب درسی داشته و از متن کتب درسی طراحی میشود) درحالیکه دسترسی به کلاسهای درس نظام جدید نداشتهاند و این خلاف عدالت آموزشی است.

دفترچه عمومی برای داوطلبان گروههای آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان یکسان است. بند 40 و 41: داوطلبانی که علاقه مند هستند علاوه بر یکی از گروه آزمایشی اصلی، در دو گروه آزمایشی هنر و یا زبان نیز شکت کنند، باید این دو بند در فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ را تکمیل کنند. ویرایش جدید کتاب زبان جامع تست خیلی سبز در مجموع شامل 3000 تست تالیفی و کنکوری است. بعضی از داوطلبان با شرکت در آزمونهای آزمایشی قصد تناسب بستن دارند که این نیز غلط است. 2. بسیاری از مشاوره ها و نرم افزارها جنبه بازار گرمی دارند. بدیهی است که پس از گذشت یک دوره زمانی، مطالبی که صرفا در یک نیمکره ذخیره شده اند، فراموش می شوند و داوطلبان کنکوری سرجلسه آزمون نمی توانند بسیاری از محتوای دروسی که قبلا مطالعه کرده اند را به یاد آورند، خوب چاره کار چیست ؟

ممکن است داوطلبان پس از انتشار کلید اولیه سوالات متوجه اشتباهی در این پاسخ نامه شده و یا پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و انتشار کارنامه اولیه شاهد اشتباه در محاسبه درصدی از درس ها و تصحیح اشتباه سایت ahmadikonkoor در سوالی شوند. البته پورعباس رئیس سازمان سنجش برگزاری آزمونهای الکترونیک را راهکار پیشگیری از تقلب میداند و میگوید: آزمون الکترونیک به این شکل است که هر داوطلب برای هر پاسخ یک پاسخنامه خواهد داشت و در محیط تحت کنترل به سؤالات پاسخ می دهد و آزمون به صورت ترکیبی از آنلاین و آفلاین خواهد بود و امکان حمله سایبری به آن وجود ندارد و ما این آزمون را طراحی کردیم و میتوان یکی از راهکارهای مهم مواجهه با تقلب باشد. در این قسمت میخوایم بهتون بگیم که هر کدوم از دروس رو باید به چه شکل براشون برنامه ریزی کنید توی تابستون. شاید این سوال در ذهن شما داوطلب گرامی شکل گرفته است که ظرفیت پذیرش نظام قدیم بیشتر خواهد بود یا نظام جدید؟ مافیای کنکور در واقع موسساتی هستند که با انتشار کتابهای تست، آزمونهای مشابه کنکور و کلاسهای تقویتی، دانش آموزان را به سمت رشتههایی که شاید مورد علاقهشان نیست سوق میدهند و از این طریق درآمدی باورنکردنی بدست میآورند.

بند 27: داوطلبانی که از سهمیه ایثارگران 25 درصد و ایثارگران 5 درصد استفاده میکنند بایستی کد 12 رقمی درج شده در کارت ایثارگری فرد ایثارگر را وارد کنند. زمان صدور کارت ورود به جلسه آزمون سراسری معمولا چند روز قبل از برگزاری آزمون است. در نهایت نیز باید کد 13 رقمی اتباع خارجی، شماره گذرنامه اتباع خارجی و شماره کارت اقامت اتباع خارجی را درج نمایند. در مهرماه سال 89 رشته پژوهش هنر نیز به رشته های این دانشگاه اضافه می شود و در رشته کارشناسی ارشد ارتباط تصویری نیز از سال 91 جذب دانشجو آغاز می شود. داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون ارشد را دارند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، مقاله زیر را مطالعه نمایند. بند 42: داوطلبانی که قصد دارند در دانشگاه پیام نور نیز انتخاب رشته کنند، باید این گزینه را علامت بزنند و هزینه مربوط به آن را پرداخت کنند.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی