همه چیز درباره ی خانه هوشمند خانه هوشمند گلدور

همه چیز درباره ی خانه هوشمند خانه هوشمند گلدور

سازندگان خانه های هوشمند تولید کنندگان بر روی کاهش پیچیدگی و بهبود تجربه کاربری کار می کنند تا آن را برای کاربران در هر نوع سطح فنی لذت بخش و سودمند کنند. با توجه به این که ما انسان‌ها بیش از ۹۰ درصد زمان خود را در ساختمان‌ها سپری می‌نماییم و همچنین بیش از ۴۰ درصد مصرف انرژی در بیشتر کشورها در ساختمان‌ها مصرف می‌شود ، در بیشتر جوامع توسعه یافته و در حال توسعه ساختمان هوشمند بسیار مورد توجه واقع شده است. ارتباط بی سیم انواع مختلفی دارد که بلوتوث و ارتباط رادیویی از انواع مختلف آن آکو هستند. تمام تکنولوژی های ارتباط بی سیم، اطلاعات را از طریق امواج الکترومغناطیسی تبادل می کنند.

شما می توانید به سادگی از طریق تلفن همراه خود همه چیز را تحت نظارت و کنترل بگیریدو از رفت و آمدهایی که در خانه صورت می پذیرد گرفته تا روشن شدن چراغ ها و آبیاری گیاهان راس ساعت مقرر. شما می توانید حتی زمان هایی که در خانه حضور ندارید شرایط خانه را زیر نظر داشته باشید. هوشمند سازی ساختمان و خانه زمانی معنا پیدا می کند که سیستم های هوشمند همگی در یک راستا و به طور یکپارچه عمل کنند. کلیه تجهیزات خانه هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت و از آنجا اتصال به تلفن همراه کاربر را دارند.

زنگ ملودی ثابت الکتریک مدل پارمیس کد B

ما در خانه هوشمند آیریک به عنوان یک شرکت هوشمند سازی ساختمان، با پیشنهاد سبدی از محصولات متنوع در طرح‌های مختلف و ارائه انواع قیمت‌ هوشمند سازی ساختمان بیسیم سعی در راضی نگه‌ داشتن مشتریان و مصرف‌کنندگان گرامی داریم. BMS مخفف عبارت Building Management system است و به سیستم مدیریت یکپارچه ساختمان گفته می شود که تمام تجهیزات و تأسیسات را کنترل و مانیتور می کند. یعنی ممکن است به طور مثال تنها سیستم روشنایی، سرمایش و گرمایش را تحت کنترل قرار دهند و اتوماسیون ساختمان به طور کامل صورت نگرفته باشد. گفتنی است در خانه هوشمند یا Smart Home، مصرف کننده می تواند تجهیزات را کنترل و مدیریت می کند و اتاق کنترل جداگانه ای وجود ندارد، در حالی که در BMS کنترل تجهیزات در اتاق کنترل ساختمان و توسط اپراتور صورت می گیرد. وینک هاب ۲ از پروتکل‌های خانه هوشمند از جمله بلوتوث کم‌مصرف ، سیستم‌های اعلام حریق Kidde، سیستم روشنایی هوشمند Lutron، وای‌فای، پروتکل Z-Wave و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. این سیستم برای هوشمندسازی یکپارچه‌ی لوازم آشپزخانه و دیواری بهترین انتخاب است.

اتوماسیون هوشمند بر اساس نیاز

با تجهیزات مناسب می‌توان سیگنال‌های تلویزیونی را به‌صورت بی‌سیم در سراسر خانه منتقل کرد. بدین ترتیب می‌توان با داشتن تنها یک سیستم پخش‌کننده در خانه، در تمام اتاق‌هایی که به هاب مرکزی متصل هستند، از برنامه‌های تلویزیونی یا بازی‌های ویدئویی لذت برد. حسگرها بعد از راه‌اندازی و قرار گرفتن در نقاط مختلف خانه، شرایط داخلی و خارجی خانه را برای اجرای دستورهای مربوط به روشنایی، دما، تهویه و خاموش یا روشن کردن دستگاه‌های متصل، به سیستم کنترل منتقل می‌کنند. اکثر پنل‌های کنترل مجهز به نرم‌افزاری هستند که هنگام استفاده «یاد می‌گیرد»‌؛ اما در صورت لزوم، می‌توان دستور کار آن‌ها را به‌طور دستی وارد کرد. هر خانه هوشمند در درجه‌ی اول به سیستم کنترلی نیاز دارد که به‌عنوان «مغز کل» خانه، اطلاعات را از طریق حسگرهای نصب‌شده دریافت می‌کند. این سیستم سامسونگ طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های هوشمند از برندهای مختلف از جمله ترموستات‌ برای تنظیم دما، روتر وای‌فای، لامپ‌های روشنایی و دستگاه‌های امنیتی را به هم متصل می‌کند.

از امکانات متداول در خانه هوشمند می توان به کنترل روشنایی هوشمند، سیستم نورپردازی، سیستم پخش موسیقی، سیستم کنترل دما و سرمایش و گرمایش هوشمند، سیستم اعلام سرقت هوشمند و … همچنین در خانه هوشمند از تجهیزاتی شامل ماژول های هوشمند، کلید لمسی هوشمند، آیفون هوشمند، تاچ پنل های هوشمند و اپلیکیشن خانه هوشمند موبایل استفاده می شود. بستر ارتباطی لازم به منظور دریافت اطلاعات از سنسورها و ارسال فرمان کنترلرها به عملگرها، در قالب دو دسته روش هوشمند سازی ساختمان بی سیم و با سیم صورت می گیرد. پروتکل های ارتباط بی سیم در روش هایی که بدون استفاده از سیم دستگاه ها و تجهیزات با یکدیگر ارتباط دارند، از پروتکل هایی مانند ENocean ،Zway ،Zigbee و … استفاده می شود.در روش هایی که ارتباط بین سنسورها، کنترلرها و عملگرها از طریق کابل برقرار می شود از پروتکل هایی مانند BACnet ،M-bus ،KNX ،Modbus به عنوان پروتکل های هوشمند سازی با سیم استفاده می شود. انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن تجهیزات و سیستم های نصب شده در ساختمان های تجاری عامل کلیدی مهمی است.

در صورت وقوع آتشسوزی سيستم هشدارهاي لازم را به صورت زنگ هشدار و يا پيام صوتي اعلام ميكند و در صورت عدم حضورساكنين در داخل منزل به صاحبخانه پيام ارسال ميكند. استفاده از شبکه‌ی توری که با روترهای متعدد سیگنال‌های بی‌سیم را از چندین مکان به شیوه‌ی مؤثرتری توزیع می‌کند، می‌تواند مشکل سیگنال ضعیف را حل کند. شبکه‌ی توری را همچنین می‌توان به‌گونه‌ای اصلاح کرد تا به دستگاه‌هایی که به پهنای باند بیشتری نیاز دارند، سیگنال‌های قوی‌تری بفرستد. سازندگان ترموستات‌های دیجیتال، لامپ‌های هوشمند و حتی زنگ در، حجم زیادی از اطلاعات کاربر را ذخیره می‌کنند و دسترسی هکرها به این اطلاعات می‌تواند دردسرساز باشد. محل زندگی بیل گیتس در واشنگتن، درست طبق انتظار، مجهز به پیشرفته‌ترین نوع تکنولوژی است. ساخت این خانه‌ی ۱۳۰ میلیون دلاری که با نام زانادو 2.0 (Xanadu 2.0) شناخته می‌شود، ۷ سال طول کشید.

  • به طور مثال هر شب راس ساعت ۸ شب چراغ ها را روشن و ساعت ۱۲ خاموش می کند.در ضمن با هوشمندسازی باغچه ، باغ هوشمند شما هم طبق برنامه آبیاری می شود.فراموش کرده بودید به هنگام خروج قهوه ساز را خاموش کنید؟ از راه دور برق قهوه ساز را قطع کنید.
  • کلید های لمسی هوشمند با صفحه تمام شیشه ای ضد خش و ضد حرارت در سه مدل تک پل، دو پل و چهار پل جایگزین کلید های برق معمولی در خانه هوشمند می باشند که قابلیت کنترل از طریق لمس بصورت مستقیم و گوشی هوشمند را دارند.
  • رابط های کاربری خانه هوشمند درواقع ابزارهایی هستند که کاربران خانه هوشمند به کمک آن ها می توانند با خانه ارتباط برقرار کنند.
  • مورد دیگری که می تواند روی قیمت هوشمند سازی ویلا تاثیر گذار باشد برند سیستم های هوشمند مورد استفاده می باشد.
  • عملگرها یکی از اجزای سیستم های هوشمند هستند که وظیفه آن ها به عنوان مثال باز کردن درب پارکینگ و یا حرکت موتورهای پرده برقی و روشن کردن پمپ تصفیه استخر می باشد.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی