معماری و طراحی داخلی ویلا به سبک مدرن

یکی از راه هایی که می توان انتخابی شیک و زیبا برای سقف ویلا داشت ست کردن رنگ سقف با رنگ مبلمان ویلا می باشد. برای حصول نتیجه بهتر پس از خرید زمین توصیه می شود تمام آنچه از یک ویلا در ذهن دارید را با یک گروه طراحی در میان بگذارید تا با توجه به ویژگی های زمین طرح مناسب برای شما طراحی شود. این رنگ در کنار رنگ هایی چون لیمویی می تواند جلوه ای زیبا و درخشان به ویلای شما بدهد و فضایی دلباز و وسیع را به نمایش درآورد. اگر می خواهید ویلای خود را به سبک ویلاهای اشرافی چیدمان کنید می توانید از رنگ متالیک یا کاغذ دیواری های متالیک با نقش های خاص و ظریف برای سقف ویلای خود استفاده کنید. همه طیفهای این رنگ به خوبی با خردلی، نارنجی و یا حتی سبز تیره ست میشوند.

به عنوان مثال اگر از تخته سنگ های تزئینی در مسیر سنگی ویلا استفاده کرده اید بهتر است در حوالی آن ها نورپردازی های رنگی و زیبایی را پیاده سازی کنید تا زیبایی این مسیر به میزان بیشتری به چشم آید. مثلا شما مالک زمینی به متراژ ۴۰۰ متر مربع در حومه شهر در شمال هستید و میخواهید نقشه ای جهت ساخت ویلا تهیه و اجرا کنید با صرف نظر از قیمت ساخت ویلا در شمال و یا هزینه ای که ساخت ویلا در شمال برای شما دارد ، شما فقط میتوانید ۳۰ درصد از ۴۰۰ متر زمین خود را یعنی ۱۲۰ متر مربع از زمین خود را جهت ساخت ویلا و فضای اشغالی برای ویلا در نظر بگیرید و ۲۸۰ متر مربع باقیمانده از زمین باید به فضای سبز و حیاط و محوطه ویلا شما اختصاص داده شود . حرفه ی طراحی دیگر در کشور ما جا افتاده است دیگر زمان آن نیست که مشتریها به کوچه و بازار مراجعه کنند و از مغازه هایی که دکوراسیون داخلی را دارند ازشون درخواست جنس کنند، در صورتی که نفری که در فروشنده قرار گرفته است معلوم نیست که ایشان از معماری و هنر رنگ شناسی و نیز زیباشناسی مطلبی را آموخته باشد یا خیر، یا اینکه تحصیلات دانشگاهی در مورد معماری دارد یا خیر اما امروزه شرکتهایی همچون که جمعی از معماران کشور دور هم جمع شده اند تا نیازهای معماری و دکوراسیون داخلی را برای شما خوبان و سروران گرامی شرکت ایجاد کنیم.

اما این موضوع در مورد تخته ی سنگی به هیچ عنوان پای شما را آزار نخواهد داد. پلکان منحنی که حالتی بین مارپیچی و اسپیرال است و در صورت لزوم باید در طراحی ورودی ویلا به داخل منزل، محل نصب و قرارگیری آن لحاظ گردد. یکی از راه هایی که می توان فضایی زیبا و دل انگیز را در محوطه ی بیرونی ویلا ترتیب داد، ایجاد سنگفرش و پیاده سازی ایده هایی خلاقانه برای ایجاد مسیری زیبا و جذاب در محوطه ی ویلا است. هر زمان اسم محوطه سازی ویلا به میان می آید عده ای تصور می کنند که اکنون باید هزینه ی گزاف و زیادی را بابت این کار پرداخت کنند در حالی که می توان با ایده هایی خلاقانه و جذاب محوطه ی بیرونی ویلا را جذاب کرد. به عنوان مثال برخی از افراد عادت دارند با صندل و دمپایی در محوطه ی بیرونی ویلا قدم بزنند. باید فکری اساسی به حال مسیر ورودی ویلا داشته باشید. از نظر انتخاب رنگ نیز دست شما باز است ، اما رنگ های خنثی در سبک مدرن ، جلوه خاص و منحصر به فردی را ایجاد می کنند .

یک خانه ویلایی به شما امکان می دهد تا از تراس اختصاصی خود لذت ببرید و برای چندین منظور از آن استفاده کنید. داشتن تراس و بالکن در طبقه دوم نیز ایده بسیار جذاب و پر طرفداری است که می تواند همان منظره و ویو ابدی را که در مورد آن اشاره کردیم، در اختیارتان قرار دهد. در مورد طرح راه راه حرف زدیم که از دو رنگ بر سقف ویلا استفاده می شود اما این مورد ربطی به راه ره بودن سقف ندارد. این مسیرها کمی باریک تر از حد معمول هستند بنابراین می توانید جعبه های چوبی کوچکی را در اطراف مسیر سنگی تعبیه کنید و درون آن را با گل های خوش رنگ و لعاب و عطر آگین پر کنید تا هنگام عبور از مسیر سنگی ویلا، عطر خوش این گل ها شامه ی شما را پر کند. حتی اگر نمی خواهید رنگ سقف را به رنگ مبلمان درآورید می توانید به رنگ گل های کار شده روی فرش ها، رنگ قالب در تابلوهای نقاشی نصب شده روی دیوارها، رنگ پرده ها و رنگ کوسن ها دقت کنید تا بتوانید یک هارمونی زیبا و جذاب در ویلای خود ایجاد نمایید.

مطمئنا بعد از رنگ آمیزی سقف های ویلا به رنگ متالیک حال و هوای ویلای شما بسیار لوکس تر از قبل خواهد شد. رنگ آبی فیروزه ای می تواند فضایی آرام و دراماتیک را در ویلای شما بسازد مطمئنا بعد از قرار گرفتن در چنین فضایی آرامش بر روح و جان شما قالب خواهد شد. مطمئنا شور و شوق شما برای وارد شده به ساختمان بیشتر خواهد شد. آینه همانطور که در فضاهای روشن و کوچک به بزرگتر نمایش دادن فضا کمک میکنند، اما در فضاهای تیره همچون یک الماس مخملی به چشم میآید. حتی آثار هنری دکوراسیون از قبیل شومینه و تابلو چند تکه قرار گرفته بروی دیوار اتاق نشیمن نیز طرحی کاملا ساده اما متفکرانه دارند. این آب نما می تواند در مسیری فرعی قرار گرفته باشد. نور پردازی در مسیر سنگی ویلا تنها به قرار دادن تعدادی لامپ های روشنایی در مسیر سنگی نیست. اگر مهندس طراح شما خلاق باشد میتواند حداقل ۳۰٪ درصد ارزش افزوده به بنای شما ببخشد.

در این زمینه در مزحله ساخت حتما به موردی مانند اسکلت بتنی، قوطی کشی و موارد مشابه می باشد. اما در جهت جنوب, یک زیبایی منحصر به فرد و منحصر به فرد به ویلای شما خواهد داد. اما در آن دست ماجرا می توان فضایی را تصور کرد که به شکلی هنرمندانه و زیبا سنگ کاری شده و با گیاهان زیبا لابه لای سنگ ها و یا در محیط دور و اطراف تزئین شده است. روح و اصالت فرهنگ ایرانی با رنگ های شاد و غنی گره خورده بنابراین با استفاده از طرح های سنتی و ایرانی روی سقف ویلا می توانید این رنگ های غنی را به ویلای خود بیاورید. رنگ آبی دریایی برای سقف های ویلا می تواند انتخابی عالی باشد. همچنین باید بپرسیم که چه مسیر هایی را در مراحل ساخت ویلا باید طی کنیم؟ برای اینکه مسیر رسیدن از درب ورودی به ساختمان ویلا مسیری شفاف و قابل تشخیص باشد و همچنین اصول زیبایی شناسی را در آن به کار برد می توان تعدادی تخته های سنگی در این مسیر قرار داد. به خاطر داشتن چوب در نمای خود نسبت به حرارت و صدا عایق است و می تواند آرامش زندگی روستایی را به ساکنین این ویلا القا کند.

وجود باغچه ای با صفا پر از گل های رنگی در مسیر سنگی ویلا می تواند به زیبایی هرچه بیشتر این مسیر کمک کند. برای افرادی که می خواهند پا را کمی فراتر بگذارید و خلاقیت زیادی را در دکوراسیون داخلی ویلا اعمال نمایند استفاده از طرح های هندسی و طرح های شاد و رنگارنگ برای سقف ویلا پیشنهاد می شود شما می توانید سقف ویلای خود را با طرح هایی از طبیعت و گل های رنگارنگ مزین کنید. استفاده از دیوارپوشهای طرح سنتی ولی با کیفیت بالا و از مصالح مدرن یکی از مواردی است که شما را با نحوه ساخت و ساز این ویلاها آشنا میکند. تعرفه طراحی و تعرفه دقیقی برای آن نمی توان ارائه داد.هزینه طراحی و ساخت ویلا قطعا یکی از فاکتورهایی است که قبل از شروع پروژه باید به طور دقیق محاسبه شود و نمی توان بر اساس پیش بینی پروژه انجام داد. یکی از متداول ترین انواع پوشش های مسیر سنگی ویلا، طراحی این مسیر با سنگ ها ریز و درشتی است که کل مسیر را پوشانده بسیاری از افراد تمایل دارند تا برای آنکه حال و هوای جذاب تری به ویلای خود بدهند کف آن را با سنگریزه های ریز و دشت بپوشانند.

در ضمن به خاطر شیب بسیار زیاد زمین و حفظ حریم استخر روباز در پایین ترین نقطه سایت در نظر گرفته شده است. طراحی سقف های ویلا به رنگ های مختلف می تواند تاثیر مستقیم روی روحیات شما بگذارد. استفاده از رنگ های شاد و پر انرژی در فرش های ایرانی بسیار متداول است بنابراین می توانید با توجه به تناژ رنگی مبلمان و سایر المان ها همچون پرده ها، رنگ شاد و پر طراوتی را برای فرش های ویلا انتخاب کنید. مزیت این کار نیز در این است که اگر طراحی زودتر از زمان پیش بینی شده به پایان رسید شرکت طراح می تواند بر اساس متراژ حق الزحمه خود را دریافت کند. فاکتورهای نهایی بر اساس میزان ساعتی که برای پروژه صرف شده مشخص می گردد، در محاسبه هزینه طراحی داخلی به شکل ساعتی دلایل گوناگونی مد نظر قرار می گیرند، اصلیترین این عوامل، نوع طراحی و موقعیت پروژه، مهارت و تجربه ای که طراح در این زمینه دارد، می باشند. شما می توانید در این مسیر سنگی از تخته سنگ های تزئینی نیز استفاده کنید تا حال و هوای ماجراجویانه بیشتر به فضای ویلا بدهید. قرار دادن تخته سنگی های تزئینی در این مسیر که از خزه های طبیعی یا مصنوعی پوشیده شده است می تواند این مسیر را جذاب تر کند.

اگر ویلای شما دارای سبک و سیاق کلاسیک و است و در طراحی داخلی آن از تجهیزات فلزی همچون مبلمان با پایه های فلزی استفاده کرده اید می توانید رنگ سقف ویلا را به رنگ متالیک درآورید. در واقع زیباترین المان ها باید زیر نور شبانه ای این مسیر پر رنگ تر شوند و بیشتر به چشم آیند. بنابراین در انتخاب رنگ برای سقف ویلا حتما از یک کارشناس حرفه ای کمک بگیرید. لذا با توجه به عملكرد فیزیكی كه از یك سیستم رزینی انتظار می رود، مواد عمل آورنده یا (CURING – AGENTS) را بایستی طوری انتخاب كرد كه انتظار مذكور حاصل گردد. شما باید به همان میزان که به دکوراسیون داخلی اهمیت می دهید، توجه تان را معطوف به نمای بیرونی و محوطه سازی در فضای ویلا کنید. بنابراین اولین تاثیرگذاری که می توان روی نگاه افراد داشت، از طریق محوطه سازی مانند مسیر سنگی در ویلا صورت می گیرد. جهت هزینه ساخت ویلا و یا اجاره ساخت ویلا پرهزینه و مناسب شود.

و ویلا روستیکا، ملکی، عموماً خارج از شهر، که به طور دائم توسط کارگرانی که مسئولیت مراقبت از آن را نیز بر عهده داشتند، اداره می شده هزینه طراحی داخلی ویلا است. تفکیک کردن سند ساختمان، ثبت اسناد و املاک، تنظیم کردن سند فروش یا همان مبایعه نامه، نقشه برداری و نظارت کردن، طراحی کردن و اجرای مالیاتی و دارایی، بیمه کردن کارگران و کیفیت ساختمان و حوادث غیر منتظره، تائیدیه گرفتن از شهرداری و اداره آتش نشانی، آزمایش کردن خاک و بتن و جوش، انشعابات که شامل آب و برق و گاز و تلفن می باشد، مراحل مربوط به گرفتن مجوز ساخت… این در واقع یک ترفند ژورنالیستی می باشد که می تواند دکوراسیون داخلی ویلای شما را از این رو به آن رو کند. بنابراین می توانید از این ترفند برای طراحی مسیر سنگی ویلای خود استفاده کنید و آن را با شکوه تر و پر صلابت تز آنچه که هست نشان دهد. همچنین اگر قرار باشد از مسیری خاکی و سنگلاخ عبور کنید که نه خبر از اگل و گیاه در آن هست و در انتها با پایی ضرب دیده از شدت بد بودن مسیر به ویلا برسید چه حسی خواهید داشت؟ همچنین با در نظرگرفتن تراس های سرتاسری و بزرگ، ضمن ایجاد یک فضای جذاب و شیک برای ویلا، امکانی نیز برای استفاده از نور طبیعی، ارتباط با محوطه و هوای مطبوع فراهم می گردد.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی