۱۶ رستوران جذاب با سقف های متفاوت

نورپردازی و استفاده از سیستم روشنایی مناسب از طرفی باعث زیبایی رستوران میشود و دکوراسیون را به خوبی به نمایش میگذارد. پس بگذارید عطر و بوی آن ها در فضا بپیچد و خوش بو کننده هوای شما آنقدر قوی نباشد که آن ها را از بین ببرد. مردم بوی غذاها در هنگام طبخ را دوست دارند پس بگذارید از عطر مواد غذایی تازه پخت شده لذت ببرند. ضمن اینکه بوی خوب فست فود نیز می تواند گزینه خوبی برای کشاندن افراد به داخل آن باشد. فضای داخل آن نیز در دو طبقه به همراه وید به یکدیگر مرتبط می شود و در انتهای آن با پنجره های شیشه ای متحرک به تراس جنوبی وصل می شود که دید بسیار خوبی به تهران دارد. اگر توانستید افراد خارج از فضای فست فود را به داخل فست فود بکشید، در واقع در ترتیب دکوراسیون خارجی فست فود موفق بوده اید و کار خود را به نحو احسنت انجام داده اید.

همچنین این مسئله کمک فراوانی در تعیین بودجهی مورد نظر برای دکوراسیون خواهد کرد. در واقع بیشتر مردم چنین ذهنیتی دارند که دکوراسیون های شیک خدمات بهتری نیز به افراد ارائه می دهند. البته این ذهنیت در بیشتر مواقع درست می باشد. البته باید توجه شود که سرویس نباید بیش از حد به محل قرار گرفتن میزها نزدیک باشد. همچنین در صورت نیاز میتوانید با پارتیشن ورودی سرویس بهداشتی را مخفی کنید. طراح جهت ایجاد تنوع در فضا تصمیم گرفت از پتانسیل دیوارها جهت ایجاد جزئیات استفاده کند. اندازهی رستوران و میزان مراجعهی افراد به آن، خود یکی از عواملیست که در تعیین نوع دکوراسیون و جزئیات مربوط به آن موثر است. یکی از چیزهایی که فرای کارکرد بخش مرکزی باید به نگاه ویژه ای به آن داشته باشید، بخش “سیستم نمایشی موثر” است. اگر بپذیریم که دکوراسیون یکی از مهمترین فاکتورهای جذب مشتریان در نگاه اول و همچنین مهمترین فاکتور در تعیین جایگاه فست فود یا کافی شاپ باشد ، مبلمان یا میز و صندلی از اهمیت ویژه ای برخوردار می گردد. طراحی دکور صنعتی یکی از سبکهای محبوب در طراحی دکوراسیون فضای کافی شاپ است. دکور فست فود چوبی یکی از زیباترین نوع دکوراسیون برای رستوران ها و فست فودها است و به طور کلی چوب یکی از مصالح ساختمانی زیبا و محبوب می باشد که در طراحی و دکوراسیون داخلی فست فود ها، کافی شاپ ها و به خصوص رستوران های ایتالیایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

چه به دنبال یک فضای کم نور و دنج، یا یک فضای پرنور و روشن برای تشویق افراد به معاشرت باشید، این نورپردازی ههست که به محیط رستوران شما هویت می دهند. اگر به دنبال یک دکوراسیون شیک برای رستورانتان هستید، تا پایان این مطلب با استودیو قاف همراه باشید. طراحی و اجرای یک دکوراسیون استاندارد و اصولی در رستوران مزایای مختلفی را با خود به همراه دارد. شاید بتوان رنگ را یکی از مهمترین نکات قابل توجه در این دکوراسیون دانست. آشپزخانه رستوران یکی از مهمترین بخشهای رستوران است. آشپزخانه صنعتی با توجه به کار بردن کلمه صنعتی تفاوت بسیاری با آشپزخانه خانگی ما خواهد داشت. همه ما رستوران های زیادی را می شناسیم که علی رغم ارائه غذای خوب به دلیل نداشتن محیطی دلنشین، دچار مشکل شده اند چراکه غالبا مشتری در ناخودآگاه خود میپرسد که چگونه از یک محیط زننده ممکن است طعمی دلنشین خارج شود؟ بدین ترتیب میتوانید نقاط ناخوشایند را شناسایی کرده و برای رفع مشکل آنها چارهاندیشی کنید. برای پیشگیری از بازتاب نوری، نورپردازی داخلی کم و تقریبا نیمه تاریک خواهد بود.

برای روستایی تر شدن فضا و هر چه زیباتر شدن دکور فست فود چوبی می توان از مبلمان فرفورژه به همراه پوست گوسفند، چرم گاو یا چرم های مصنوعی استفاده کرد، چرم های طبیعی را پیشنهاد نمی کنیم چرا که استفاده از آن ها به محیط زیست و حیوانات وحشی آسیب جدی می رساند. برای فست فودها طراحی های متنوعی وجود دارد و اینکه چه طراحی برای دکوراسیون داخلی چنین رستوران های مناسب است بستگی به سلیقه شخصی صاحب سرمایه، متراژ فضا و بسیاری موارد دیگر دارد، در صورتی که به دنبال طراحی دکور فست فود چوبی هستید بهترین گزینه استفاده از چوب های طبیعی و طراحی رستوران به سبک روستیک و یا روستیک مدرن می باشد ولی اگر بودجه کافی برای این کار را ندارید باید برای دیزاین دکور فست فود چوبی خود از ترکیب سنگ و چوب طبیعی و یا ترکیب چوبهای مصنوعی با سنگ و چوب های طبیعی استفاده کنید. همانطور که می دانید چوب یک متریال طبیعی و گران است و به همین دلیل هزینه طراحی و دکور فست فود چوبی و یا رستوران های لوکس چوبی بسیار زیاد خواهد بود و برای طراحی یک دکور فست فود با کمترین هزینه می توانید در کنار چوب از متریال ارزانتر دیگری نیز استفاده کنید، البته برای طراحی دکور فست فود چوبی می توانید با استخدام یک مشاور و طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای هزینه های جانبی و اضافی را کاهش دهید.

به طور کلی طراحی دکور فست فود چوبی باید حتما توسط افراد متخصص صورت گیرد و در صورتی که خودتان قصد دکور کردن رستوران را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی با یک طراح داخلی مشورت نمایید. همچنین برای دکور فست فود بیرون بر هم بهتر است که پیشخوان از چوب طبیعی و یا متریال طرح چوب ساخته شود. سبک روستیک یک از زیباترین نوع طراحی داخلی است که امروزه طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است، این سبک در حقیقت ریشه در ساده زیستن دارد و افرادی که به سادگی علاقه دارند و دوست دارند محیط اطرافشان به دور از تجملات باشد، سبک روستیک را به سایر سبک های دکوراسیون داخلی ترجیح می دهند. دیوارهای کاشی و آجری و گیاهان متنوع و نیز طاق ها و در و پنجره ها، دکوراسیون و طراحی داخلی رستوران علاوه بر اینکه نمایانگر سبک مدیترانه ای می باشد، سبک سنتی را نیز به مخاطبان خود گوشزد می کند. وقتی صحبت از یک رستوران باشد، احتمالا موارد کمی خواهند بود که فضایی بزرگ تر از این رستوران داشته باشند. رستوران را می توان از جمله فضاهای عمومی دانست که برای آن که بتواند به سوددهی خوبی برسد به نکات مختلفی برای رعایت کرن وابسته است .

با زیاد شدن مشغله های زندگی و کم شدن زمانی که افراد بتوانند به خوردن غذا اختصاص دهند باعث شده که فست فود ها رشد زیادی پیدا کنند این نوع رستوران ها برای افراد شاغل و یا دانشجویان گزینه مناسبی است زیرا زمان زیادی برای آماده شدن غذا نمی خواهد و هزینه کمتری دارد.با توسعه و گسترش فضاهای وب و شبکه های اجتماعی، اغلب افراد در این وب سایت ها به دنبال فست فودهای جدید و یا شعبه های جدید فست فود ها می گردند اغلب مردم با شناخت و یا دیدن عکس های یک رستوران به آن کشانده می شود .پس یکی از عوامل جذب مشتری در این رستوران ها داشتن یک دکوراسیون داخلی چشمگیر است. برای مثال صندلیهایی پلاستیکی یا فلزی باکیفیت، کفپوش ضد لغزش، فرش کم الیاف و دیوارهایی از جنس کاشی بهترین گزینه برای طراحی داخلی فست فود محسوب میشوند.

این مسائل که چه نوع میزها و صندلیهایی انتخاب میکنید، دیوارپوشها چگونهاند، المانهای تزئینی استفاده میکنید یا خیر و … برای دسترسی به این قسمت از سایت وارد منوی پیشخوان سایت خود شوید و قسمت وبلاگ همه نوشته ها را انتخاب کنید. دیوارهای آجری رستوران فقط با یک رنگ ساده پوشانده شده اند اما در نصب سیستم روشنایی، میز و صندلی و همچنین قفسه ها خلاقیت زیادی بکار رفته است. برای دیوارهای رستوران از دیوارپوش های زیبا و دکوراسیون داخلی رستوران و کافی شاپ لوکس بهره بگیرید. ایده های زیادی برای طراحی دیوارهای یک کافی شاپ وجود دارد اما اگر شما از آن دسته طراحانی هستید که فضای زیادی برای اضافه نمودن المان ها به دیوار نداشته و یا طرفدار شلوغ بودن فضا نیستید حتما بهترین ایده برای شما طراحی های دو بعدی روی دیوار هاست . طراحی دکوراسیون داخلی رستوران و کفی شاپ تاثیر زیادی بر جذب مشتریان دایمی و وفادار برای این مکان ها دارد. هر کدام ازین محصولات دارای کد های متفاوت، ویژگی های خاص و رنگ بندی های متفاوتی می باشند که می توان با توجه به تم انتخابی و سبک چیدمان آن ها را انتخاب کرد. این ویژگی در بسیاری از دکوراسیون های داخلی و خارجی فست فود رعایت می گردد و حس اعتمادی را بین مشتری و صاحب فست فود برقرار خواهد کرد.

با استفاده از این ماده طبیعی و زیبا می توان فضایی جذاب و شیک و درعین حال آرامش بخش ایجاد کرد، ترکیب چوب و سنگ و یا استفاده از متریالی با طرح چوب نیز می تواند در زیبایی دکوراسیون فست فود چوبی تاثیر بسزایی داشته باشد. طرح های گرافیکی موجود در دکوراسیون خارجی فست فود یکی دیگر از شگردهای جذاب در طراحی نمای بیرونی فست فود می باشد. البته که بهترین رستوران های سنتی تهران بیشتر از این ها هستند اما ما سعی کردیم در این متن کافه رستوران های سنتی تهران که قدیمی و جذاب هستند را به شما معرفی کنیم. رستوران های سنتی به طور معمول سعی می کنند با دکورهایی که می سازند فضای قدیمی به وجود بیاورند، اما این رستوران، خود فضایی قدیمی است که قسمتی از آن به رستوران سنتی تبدیل شده و به همین دلیل جذابیت ویژه ای دارد. طرح های گل و برگ دار است که به سبک بوتانیکال فضای داخلی دیزاین می شود.

همچنین چوب بهترین متریال برای دکوراسیون فست فود کوچک به شمار می رود چرا که دکور فست فود چوبی کوچک در ابتدای کار هزینه های زیادی را در بر ندارد و در زمان کوتاهی شاهد رفت و آمد سیلی از مشتریان به رستوران به واسطه دکوراسیون داخلی چوبی زیبا خواهید بود. برای طراحی داخلی و دکور فست فود چوبی رسمی و بسیار لوکس می توان از ترکیب چوب های تیره که گرما بخشی خاصی دارند، استفاده کرد و در صورتی که فضای کوچکی در اختیار دارید بهتر است از رنگ های روشن چوب در طراحی دکور فست فود چوبی خود بهره بگیرید تا بدینوسیله فضا بزرگتر از آنچه که هست، دیده شود.

یکی از مهمترین مزایای چوب، عایق بودن آن است و در محیطی که با چوب دکور شده هرگز صدا نمی پیچد و در واقع می توان گفت چوب بهترین متریال برای طراحی دکوراسیون داخلی فست فودهای شلوغ به شمار می رود و از ایجاد همهمه در محیط جلوگیری می کند. چوب های طبیعی معمولا برای طراحی اماکن لوکس مورد استفاده قرار می گیرند و چوب به دلیل حس خوبی که در افراد انتقال می کند باعث جذب مشتری هم می شود و شما می توانید از ترفند دکور فست فود چوبی برای جذب مشتری های خود بهره بگیرید، اگر بودجه کافی برای تهیه چوب طبیعی ندارید، می توانید با استفاده از چوب مصنوعی و متریال طرح چوب یک دکور ارزان فست فود برای فضایی که در اختیار دارید، طراحی کنید ولی برای این کار حتما باید با یک طراح داخلی که مسلط به طراحی دکور فست فود چوبی است مشورت نمایید، نگران نباشید چوب های مصنوعی نیز به اندازه چوب طبیعی زیبایی و حس لوکس بودن را به رستوران شما خواهد بخشید. چوب طبیعی یکی از زیباترین و مهمترین مصالح ساختمانی است و برای طراحی دکور فست فود چوبی بهترین گزینه به شمار می رود.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی