زمینه های همکاری وزارت علوم و پتروشیمی اعلام شد/ 500 سهمیه سربازی به پژوهشگران اختصاص یافت

زمینه های همکاری وزارت علوم و پتروشیمی اعلام شد/ 500 سهمیه سربازی به پژوهشگران اختصاص یافت

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری نشستی با پتروشیمی های کشور در همایش پتروشیمی گفت: در حال حاضر قراردادهای تحقیق و توسعه با پتروشیمی ها داریم و امیدواریم با این زیرساخت ها تحولی اساسی در اثربخشی ایجاد شود. رابطه بین دانشگاه و صنعت

پیمان صالحی در گفت وگو با ایسنا. وی گفت: کنفرانس پتروشیمی ایران با حضور شرکت های پتروشیمی کشور به ویژه پتروشیمی های هلدینگ خلیج فارس در کیش در حال برگزاری است و فرصت مناسبی برای ارتباط بخش های دانشگاهی و فناوری کشور با هر یک است. از طریق سیستم مسائل دیگر.»

وی افزود: در دو روز برگزاری این همایش، قابلیت های ایجاد شده توسط قوانین از جمله قانون جهش تولید دانش برای همکاری دانشگاه ها و پژوهشگاه ها با صنایع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صالحی با بیان اینکه آیین نامه داخلی این قوانین نیز در این همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت، یادآور شد: در این همایش مفاد قرارداد مشخص شد که به امضای زلفی گل وزیر علوم و علی عسگری رئیس هیئت مدیره رسید. مدیران شرکت هلدینگ خلیج فارس.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به مفاد این تفاهم نامه مشترک تصریح کرد: این تفاهم نامه سال گذشته در نمایشگاه پتروشیمی بین وزارت علوم و شرکت هلدینگ خلیج فارس منعقد شد و مندرجات این تفاهم نامه در زمینه های همکاری دانشگاهی بین دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در حوزه پتروشیمی است.

وی افزود: محور این تفاهم نامه بهره برداری از توانمندی های دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و بهره برداری از توانمندی های قانون جهش دانش برای همکاری های علمی و فناوری با پتروشیمی ها از طریق دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و همچنین شرکت های فعال در حوزه علمی است. و تکنولوژی باغ ها

الصالحی تاکید کرد: آمادگی داریم همه این توانمندی ها را برای حل مشکلات حوزه پتروشیمی به میدان بیاوریم.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: سامانه ایده‌ها و نیازها وسیله‌ای برای اطلاع‌رسانی نیازها و فناوری‌ها است و در بخشی دیگر از این تفاهم‌نامه آمده است که شرکت‌های پتروشیمی می‌توانند نیازهای خود را در سامانه ایده‌ها و نیازها (( سیستم نان برای وزارت علوم)) به وزارت علوم، از طریق مشوق هایی که برای اعضای وزارت علوم ایجاد می کند، تدریس می تواند نظام ایده ها و نیازهای پتروشیمی ها را شکل دهد.

وی تفسیر ماده 13 قانون جهش های دانش پایه را از دیگر موضوعات مطرح شده در این همایش دانست و خاطرنشان کرد: موضوعی که در این همایش مطرح شد قابلیتی است که با مصوبه شورای عالی علوم ایجاد شد. ، دوره فوق دکتری پژوهش و فناوری. بر اساس ماده 13 قانون جهش تولید دانش، با هدف توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت، صنایع و واحدهای تولیدی با واحد تحقیق و توسعه مرتبط با یکی از دانشگاه ها و واحدهای آموزش عالی، مراکز تحقیقاتی، با اولویت استانداری که آن واحد صنعتی یا تولیدی در آن واقع است، تفاهم نامه همکاری منعقد و همچنین قراردادهای تحقیق و توسعه مرتبط با این تفاهم نامه ها منعقد شود، مشمول مزایای پیشنهادی بند «ب» ماده (11) قانون اساسی می باشد. این قانون همچنین از کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقات علمی می‌خواهد با حضور نمایندگان صنعت یا واحدهای تولیدی، کارگروه ارتباط با صنعت و معدن را با اولویت استانداری که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در آن تشکیل می‌دهند. و تحقیقات علمی قرار دارند. واقع شده.

به گفته وی، بر اساس این مصوبه تمامی افرادی که وارد دوره های فوق دکتری می شوند می توانند این دوره را در صنعت و شرکت های دانش بنیان بگذرانند.

صالحی تاکید کرد: با اذن مقام معظم رهبری سالانه 500 سهمیه سربازی برای پژوهشگران فوق دکتری اختصاص می یابد که ظرفیت مناسبی برای حمایت از پژوهشگران است.

وی شبکه شعاع را از دیگر موضوعات مطرح شده در این همایش عنوان کرد و گفت: وزارت علوم 11 هزار آزمایشگاه در شبکه شعاع دارد که می توان این همه توان و تجهیزات علمی را در اختیار صنعت پتروشیمی قرار داد.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه در حال حاضر قراردادهای تحقیق و توسعه با پتروشیمی ها داریم، ابراز امیدواری کرد این زیرساخت جهشی بزرگ در اثربخشی ارتباط دانشگاه و صنعت داشته باشد.

به گزارش اسنا، اولین همایش و نمایشگاه بین المللی پتروشیمی ایران (ایران پتروشیمی 2024) با شعار حمایت از تولید دانش بنیان در صنعت پتروشیمی و صنعت پالایش و پتروشیمی و با هدف معرفی آخرین دستاوردهای صنعت پتروشیمی برگزار شد. صنعت پتروشیمی روز سه شنبه 24 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش راه اندازی شد و در این رویداد که تا امروز 26 بهمن ادامه دارد، غرفه شرکت های دانش بنیان به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شد. و 16 شرکت دانش بنیان در حال ارائه محصولات و توانمندی های خود در صنعت پتروشیمی هستند.

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1402112518477/%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D9%87