دانلود سوالات کنکور انسانی 1400 – با پاسخ تشریحی و کلید

من به کمک کلاس های نکته و تست توانستم به آمادگی خوبی برسم که با توجه به زمان کم باقی مانده تا کنکور و همچنین شاغل بودن، به نتیجه دلخواهم رسیدم. به بهانه اینکه تابستان بود و کلاس مدرسه نداشتم شبها دیر نخوابیدم و یا صبحها دیر بیدار نشدم. این داوطلبین با رتبه در سهمیه خود به ترتیب میتوانند شانس قبولی در پزشکی روزانه علوم پزشکی تهران، دندان روزانه یا پزشکی شبانه اصفهان، داروسازی روزانه تهران خوش بینانه و یا داروسازی روزانه اصفهان و داوطلب آخر خوش بینانه میتواند در دارو سازی روزانه شیراز پذیرفته شود. به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در شبکه خبر درباره وضعیت سؤالات کنکور سراسری 1400، اظهار کرد: مطالبی که مطرح میکنم صرفا برای حل مسأله است چرا که از زحمات سازمان سنجش در برگزاری کار بسیار سنگین کنکور مطلع هستیم و متشکریم. به گزارش خبرگزاری مهر، «حرف آخر» یکی از موسسات موفق در زمینه تولید و پخش ویدیو ها و DVD های آموزشی کنکور فعالیت دارد به یکی از مفیدترین و جدیدترین روش های آموزشی دست یافت. زیر گروه۴، هنرهای نمایشی شامل رشتههای تلویزیون و هنرهای دیجیتالی در دو گرایش انیمیشن و گرافیک رایانه ای، تولید سیما، سینما (شامل گرایشهای کارگردانی، فیلمبرداری، فیلمنامه نویسی و تدوین)، کاردانی هنرهای نمایشی، کارگردانی تلویزیون، ادبیات نشی، بازیگری تئاتر و نمایش عروسکی.

علوم و فنون ادبی؛ به صورت موضوعی از عروض-قافیه و آرایه دهم و یازدهم بخوانید. 1) دروس منطق و اقتصاد پایه دهم را برای کنکور خواندید. به جرئت میتوانم بگویم اگر مطالعه در تابستان را نداشتم، نمیتوانستم تسلط را تا این مقدار روی دروس پایه دهم ایجاد کنم. یازدهم سریع مرور میشد و وقت بیشتری برای مطالعه پایه دهم باقی می ماند. یکی از دستاوردهای دیگر دوران تابستان برای من، مرور پایه بود. شاید بزرگترین مزیت پیشخوانی دروس دوازدهم در تابستان این باشد که وقتی سال تحصیلی شروع میشود دانش آموز حداقل تا اواخر آذر درس ها را از پیش خوانده و در مدرسه فقط مطالب مرور میشود؛ لذا فرصت هست که مطالب پایه ای که در تابستان خوانده نشده، در پاییز به خوبی به آنها پرداخته شود. آزمون اول تابستان آزمون مهمی برای من بود تا از طریق آن متوجه سطح نسبی خودم در دروس دهم یازدهم شوم ولی تایم کوتاهی که برای مرور داشت چالشی محسوب میشد که سعی کردم با برنامه ریزی درست و دقیق آزمون خوبی را پشت سر بگذارم. خودم هم میدانستم که یک شبه نمیتوانم افزایش ساعت مطالعه داشته باشم، بلکه در این راه باید پله پله جلو روم.

از مهمترین دروس این رشته زیستشناسی میباشد که در کنکور نیز بالاترین ضریب را دارد. لازمه یک انتخاب رشته آگاهانه داشتن دید باز نسبت به رتبه اکسابی خود میباشد و این دید باز را کارنامههای واقعی پذیرفته شدگان در سالهای گذشته میتواند ایجاد کند. آیا می دونید که در آزمون سراسری سال 1400 تعداد داوطلبانی که به همه سؤالات درس ادبیات پاسخ غلط دادند، سه برابر تعداد داوطلبانی بودند که به همۀ سؤال های زیست شناسی پاسخ منفی دادند؟ زمین شناسی اولین درسی است که در دفترچه سوالات اختصاصی تجربی با آن مواجه می شوید و صرفا 20 دقیقه فرصت جهت پاسخ به 25 سوال آن خواهید داشت.

تسلط ما در انتهای تابستان و قبل شروع جدی سال دوازدهم ، روی این سه درس به مراتب بیشتر شده بود و این موضوع ، اعتماد به نفس مضاعفی به ما داده بود . به نظر من درس خواندن منظم و با برنامه بعلاوه آزمون دادن در تابستان چند مزیت خیلی مهم داره: 1-ایجاد آرامش و اعتماد به نفس ناشی از شروع در تابستان 2-فرصت کافی برای کشف نقاط قوت و ضعف و دانستن اینکه در طول سال تحصیلی می توان روی نقاط ضعف کار کرد 3-شروع سال تحصیلی با شناخت و تجربه مناسب در باب آزمون دادن و فضای رقابت کنکور و چالش های درس خواندن 4-ایجاد فرصت برای کارهای ویژه در طی سال تحصیلی (چون در تابستان بسیاری از مطالب و درس ها خوانده می شود) 5-باتوجه به اینکه می دانیم در طول سال تحصیلی فرصت جبران داریم، می توان روش های متنوعی را تست کرد. طبیعتا دوره تابستان بخاطر گرما و استراحت هایی که باید در ان وجود داشته باشه ، نسبت به سایر بازه های زمانی ، توی سطح پایین تری قرار میگیره ولی ما حد وسط رو گرفته بودیم ؛ ساعت مطالعه مون بالا پایین میشد و به تناسب کاری که باید در تابستان انجام میدادیم ، مطالعه میکردیم و تست میزدیم ؛ بعضی روزها هم مطالعه ای در کار نبود و استراحت میکردیم ؛ در واقع متوجه تابستان بودیم و در عین حال کاری که باید انجام میدادیم رو هم انجام میدادیم .

جمع بندی و مرور کامل دهم و یازدهم از مهم ترین اهداف من برای تابستان بود.دروس یازدهم را به تازگی امتحان داده بودیم و فقط نیاز به یک دوره کوتاه و تست زیاد داشت ولی برای یادآوری دروس دهم باید تایم بیشتری قرار میدادم ولی درعین حال تست زیاد برای آن را فراموش نکردم.البته به دلیل محدودیت تایمی که برای آزمون وجود داشت سعی کردم بیشتر روی تنوع سوالاتی که حل میکنم تمرکز کنم تا تعداد زیاد سوالات. یازدهم وضعیت خوبی داشت، اما پایه دهم را فقط در همان حد کتاب درسی مسلط بودم و در بعضی درس ها، مثل ریاضی نیاز به تمرین بیشتری داشتم. من در تابستان به طور کلی پایه دهم و یازدهم را مرور و جمعبندی کردم. من در طول تابستان توانستم در کنار تفریحها و استراحتهای کافی و مناسب، دروس را نیز مرور و جمعبندی کنم و برای کنکور آماده شده و نتیجه دلخواهم را بدست آورم. لذا من توصیه می کنم دانش آموزان با هر سطحی حتما از تابستان شروع کرده و صدالبته در آزمون ها شرکت کنند، چرا که درس خواندن بدون آزمون دادن مثل دویدن در یک جنگل تاریک است و دانش آموز نمی تواند پیشرفت و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کند و در جهت بهبود و اصلاح اقدام کند؛ چرا که همه می دانیم در نهایت همه این درس خواندن ها و تست زدن ها و تلاش ها باید منجر به درصدها و تراز مطلوب شود.

موسسه کنکور آسان است برای دانش آموزانی که در مدت کمی تا روز کنکور می خواهند شروع به درس خواندن کنند، این امکان را فراهم کرده است که از برنامه ریزی رایگان ۴ ماه استفاده کنند که این برنامه ۴ ماهه با نام برنامه ۱۲۰ روزه شناخته می شود. مطالعه برای ساعت های طولانی، به شکل دقیق تر و جزئی تر و با ساعت مطالعه بالا برایم مشکل بود. ساعت مطالعه در اوایل کار به اشتباه بسیار بالا بود و همین باعث شد از همان ابتدا، فشار زیادی به خود بیاورم. مثال: برای فهم بهتر این موضوع مثالی می زنیم شخصی در شهر یزد زندگی می کند و به رشته ی برق علاقه دارد. رئیس سازمان سنجش درباره احتمال عدم ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به سنجش و تعیین تکلیف اجرایی کنکور ۱۴۰۲ گفت: پیشنهاد ما این است که شورای سنجش و پذیرش تغییرات اجرای کنکور ۱۴۰۲ را مصوب کند. ما در این مطلب ویدیو تطابق سوالات فیزیک کنکور 1400 را با توضیح استاد کامیار در اختیار شما قرار میدهیم. در زیر گروه های یک و دو درس ریاضی بالاترین ضریب یعنی ضریب 4 دارد و درس فیزیک هم ضریب 3 دارد.

برای رشته ی بازیگری و کارگردانی به صورت بازی کردن یک متن از پیش نوشته شده است. پیشنهاد من به تو واسه تابستون، لغات دهم و یازدهمه و برای تویی که نظام قدیم هستی، دوم و سومه. در درس های پایه ضعف اساسی داشتم، طوری که مجبور بودم شیمی را از اول شیمی2 (معادل شیمی دهم) شروع کنم. من خودم از پایه دهم روی درسا متمرکز بودم و طبق برنامه پیش میرفتم . میدانستم دیگر کنکوری محسوب میشوم و باید ساعت مطالعه بیشتری نسبت به پایه داشته باشم.نکته دیگری که برایم مهم بود این بود که گاهی اوقات به دلیلی یک روز نمیتوانستم ساعت مطالعه بالایی داشته باشم ولی هیچ روزی نبود که اصلا مطالعه نداشته باشم و این را از اول تابستان به خودم قول داده بودم.در طول تابستان حدودا 10 تا 12 ساعت مطالعه میکردم. در رابطه با تست ها هم سعی کردم نکات همه را گاهی همراه یک نمونه تست در کتاب یا دفتر یادداشت کنم تا در طول سال دوازدهم از آن استفاده کنم. با در نظر گرفتن این موضوع ، شما داوطلبان کنکوری عزیز می توانید برای پیگیری آخرین اخبار تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1402 و دریافت لیست مباحث حذف شده یا اضافه شده به کتاب های درسی ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلیپاسخ با ما در تماس باشید.

سه ماه تابستان ( به ویژه تابستان منتهی به کنکور ) اهمیت زیادی داره ؛ کوچکترین کاری هم که شما توی این بازه انجام بدید ، شما رو خیلی جلو میندازه و انگار هر یه کار مثبت از طرف شما ، با ضریب سه حساب میشه . انگار تکنیک این درس ها را نمیدانستم و همین باعث شده بود درصد های مناسبی برای این دروس در آزمون ها نداشته باشم. از ابتدا حدود ۱۰ ساعت مطالعه مفید داشتم اما رفته رفته وقتی در دروس به ثبات مناسبی رسیدم، ساعت مطالعه ام کمتر شد زیرا سرعت من بالا رفته بود. ابتدا جزوه قرار داده شده در داشبوردتان را پرینت بگیرید، سپس در حین اینکه دارید فیلم ها را نگاه میکنید از روی جزوه فیزیکی تان خط ببرید و مطالب مهم را هایلایت کنید، همچنین اگر نیاز داشتید در کنار جزوه به نحو مناسبی حاشیه نویسی انجام دهید، سعی کنید این حاشیه نویسی به نحوی باشد که دفعه های بعد که میخواهید آن مطلب را مرور کنید دیگر فقط جزوه را بخوانید و از روی جزوه مرور کنید و مجددا فیلم را تماشا نکنید.

از آنجایی که مدرسه از شهریور ماه شروع میشد پیش خوانی دروس دوازدهم را قبل آن شروع نکردم وهمراه مدرسه پیش رفتم. همین طور سعی کنید که وقتی که قرار است سوالی یا تستی یا مثالی در فیلم ها حل شود، دکمه pause را بزنید و سعی کنید خودتان سوال را حل کنید، اگر پس اگر 45 ثانیه ایده ای به ذهن تان نرسید و نتوانستید حل سوال را شروع کنید و دست به قلم شوید، دکمه play را بزنید و پاسخ را نگاه کنید، حال اگر پاسخ ساده بود به تماشا بقیه فیلم بپردازید ولی اگر پاسخ پیچیده بود و یا نکات زیادی داشت و یا چند مرحله ای بود، مجددا دکمه pause را بزنید و سعی کنید خودتان از 0 تا 100 سوال را بصورت پیوسته روی کاغذ حل کنید، دقت کنید که تا خودتان نتوانید یک سوال را از 0 تا 100 و بصورت پیوسته حل کنید یعنی هنوز به آن مطلب تسلط ندارید. در رابطه با نحوه برگزاری کنکور 1400 و اینکه آیا کنکور 1400 نیز به صورت دو آزمون جداگانه برای نظام قدیم و نظام جدید برگزار خواهد شد یا خیر ، حرف و حدیث های بسیاری وجود داشت . برای مثال شما تصاویر مکان هایی را که در بچگی به آن جا رفتین را به خاطر دارید، چون نیمکره راست مغز شما، اطلاعاتی را که ماهیت تصویری دارند به خوبی در حافظه بلند مدت شما ثبت می کنه و هر زمان که شما بهش نیاز داشته باشین ، سریع به خاطر میاره.

با کمی حوصله و پشتکار و دقت متوجه خواهید شد که دیگر نیم ساعت آخر جلسات آزمون کنکور سراسری برای شما نیم ساعت ناامیدی نیست ، بلکه نیم ساعتی است که می تواند سرنوشت قبولی شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و جایگاه و رتبه علمی شما را تا حد خارق العاده ای جابجا کند. فراموش نکنیم داوطلبان در روز یا روزهای باقیمانده تا کنکور گفتوگوی تحصیلی و مربوط به آزمون سراسری با دوستان و دانشآموزان دیگر را به حداقل برسانند زیرا همه اضطراب دارند و این صحبتهای داوطلبان با یکدیگر، نه تنها فایدهای ندارد بلکه حس ناتوانی، ترس و استرس را منتقل خواهد کرد. در اون بازه ، دروس و مباحثی کار میشد که حفظی نبودند ؛ روی عربی و ریاضی و منطق خیلی کار کردیم ؛ شاید یک یا دو درس دیگه هم بودن ولی این سه تا اهمیت خیلی زیادی داشتن و دارن . بنابراین به این نکته توجه کنید که چون زمان پارامتر مهمی برای داوطلبان کنکور ارشد و دکتری کامپیوتر و آی تی است سعی کنید هر فیلم را فقط یکبار مشاهده کنید ولی همان یکبار را با کیفیت و به گونه ای که گفته شد انجام دهید. دوران کنکور من به شکل جدی از تابستان شروع شد.

خبر حذف دروس عمومی از کنکور سال ۱۴۰۲، آسیبهای این اتفاق و هشدار برای کم شدن ساعتهای آموزشی درس ادبیات موضوعی بوده که در یکی دو هفته گذشته از نگاه تعدادی معلم، نویسنده و شاعر بررسی شده و آنها در ارزیابیهای خود گاه با بیانی تند و صریح و گاه با اشک و حسرت از پیامدهای کمتوجهی به یکی از مهمترین دروس آموزشی در مدارس یعنی زبان و ادبیات فارسی و نیز ضرر سنجش تستی این درس مهم در سایت ahmadikonkoor کنکور سخن گفتند. در این کتاب ها در ابتدای هر فصل درسنامه جامعی به همراه مثال های تستی ارائه شده است و در انتهای هر فصل نیز تعدادی تست به همراه پاسخ نامه کاملا تشریحی قرار داده شده است. تمامی داوطلبان از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، وسایل محاسباتی و هرگونه وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه حافظه دار (از قبیل پیجر، تلفن همراه (حتی به صورت خاموش)، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و) …

تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی زاگرس با هدف توسعه همکاریهای طرفین در حوزههای علمی و پژوهشی امضاء شد. البته اگر هم اعلام علاقه مندی نکرده اید، جای نگرانی نیست چرا که سازمان سنجش در زمان انتخاب رشته کنکور تجربی 1401 فرصتی را برای شما فراهم میکند که با پرداخت هزینه در سایت سنجش ، انتخاب رشته دو دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی را نیز انجام دهید. بنابراین با مراجعه به سایتهای مختلف و حتی استفاده از سایت کانون قلمچی و خواندن مقالات و مطالب رتبههای برتر سالهای گذاشته، این کار را انجام دادم و اطلاعات مفید و جامعی برای ادامه راه خود کسب کردم. پس از ورود به سایت از منوی سمت راست گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی