کنکور در ایران

کتب کمک درسی با در اختیار گذاشتن مواردی فراتر از کتاب درسی به دانش آموزان کمک می کنند تا عملکردی بالاتر از سطح مدرسه و کتاب درسی داشته باشند. برای دست یابی به بهترین نتیجه توصیه میشود، پس از مطالعه ی کتب درسی به سوالات پاسخ دهید و در مرحله ی بعد با توجه به پاسخ نامه به تحلیل جواب ها بپردازید. با اینکه این تأثیر به طراح آزمون بستگی دارد، اما معمولاً تأثیر جواب غلط در آزمونهای مختلف چهارگزینهای از قبیل کنکور، یکسوم جواب صحیح است و اصطلاحاً میگوییم نمره منفی آزمون یکسوم است. کتابهای ریاضی مهر و ماه هم برای تست زنی و هم برای آموزش مناسب هستند و علاوه بر اینکه آزمونهای تستی تفکیک شده در انتهای هر فصل دارند، شامل پاسخنامه تشریحی نیز میباشند که تمام نکات یک تست را بررسی میکند. همچنین سوالات طبقه بندی شده می باشند تا تمام مطالب که ممکن است در کنکور در قالب نمودار و تصاویر آورده شود را پوشش دهد. در واقع ما اختلاف محتوایی با مجلسی ها در این زمینه نداشتیم اما یک سری ملاحظاتی در این زمینه مطرح شد که سعی کردیم تا جایی که امکان این ملاحظات را در نظر بگیریم و برخی ملاحظات چون غیر محتوایی بود امکان ورود نداشت.

سطح تستهای کتاب زیست شناسی خیلی سبز متوسط است و از تستهای کتاب نشرالگو، سطح پایین تری دارد بنابراین داوطلبانی که ضعیف تر هستند و میخواهند از پایه استارت بزنند، استفاده از این کتاب بهترین گزینه است. زیست شناسی جامع پینوکیو کنکور جزو پرفروش ترین کتاب های انتشارات خیلی سبز ویژه داوطلبان کنکور رشته تجربی می باشد که در آن، مطالب زیست شناسی دهم، یازدهم و دوازدهم مورد بررسی قرار گرفته است. حال که تا کنکور تجربی ۱۴۰۱ تنها چند ماه باقیست، ما قصد داریم تا در این مقاله بطور جامع منابع کنکور تجربی ۱۴۰۱ را بررسی کرده و درباره آنها توضیحاتی را ارائه دهیم. تستهای ویژه نوادگان مندلیف سخت ترین تستهای این کتاب هستند که با حل کردن آنها میتوانید متوجه شوید که تا چه حد در درس شیمی پیشرفت داشته اید. در درس فیزیک کتابهای متعددی تالیف و روانه بازار شده اند اما انتخاب بهترین آنها برای داوطلبان دشوار است. این کتاب با همکاری مشترک دکتر محمد عیسایی و دکتر اسفندیار طاهری گردآوری شده و آن ها با تالیف این کتاب دانشآموزان را با سبک سوالات و نحوه ی صحیح تست زنی در کنکور سراسری آشنا می کنند.

16 رشته از گروه هنر هستن که به صورت متمرکز با شرایط خاص پذیرش خودشون رو انجام میدن و برای قبولی تو اونا باید در آزمون عملی شرکت کنین. چنانچه دانش آموزی در رابطه با محصولات حرف آخر سوالی داشته باشد و یا در رابطه با این محصولات با مشکلی مواجه شود، میتواند با مشاورین در هرساعتی از شبانه روز تماس بگیرد و نسبت به حل سوال یا مشکل اقدام نماید. در نهایت دفترچه سوم تخصصی شامل دروس: فیزیک، شیمی و زمین شناسی می باشد که از این دروس روی هم رفته 85 سوال در کنکور طرح شده است. ایجاد نظم فکری، بالا بردن میزان اعتماد به نفس و خودباوری و دو چندان نمودن میل به پیروزی و موفقیت از جمله تاثیرات مثبت هدفمندی برنامه ریزی است. داوطلبان شرکت در گروه آزمایشی ریاضی نیز برای موفقیت در آزمون سراسری و کسب بهترین نتیجه نیازمند کمک گرفتن از منابع کمک آموزشی مرتبط با رشته خود می باشند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن از پس پاسخگویی به سوالات کنکور ریاضی برآیند. گاه از داوطلبان می شنویم که سوال های درسی در آزمون سراسری دشوار بود و آنها نتوانسته اند به این سؤالات پاسخگو باشند. در نهایت و در قسمت پاسخ تشریحی، تمام نکات کلیدی برای پاسخگویی به سوال آورده شده است تا دانش اموز با نکات پاسخگویی به سوالات آشنا شوند.

میتوان این کتاب را به دلیل جامع و کامل بودنش در زمره بهترین کتاب تست زیست کنکور قرار داد. بهتر است پس از هر درس اختصاصی مطالعه یک درس عمومی را در برنامه ریزی خود قرار دهید. یه نکته بسیار جذاب دیگه در آنلاین آکادمی اینه که شما میتونید از هرکلاس و هر استادی، یک جلسه رو بهصورت رایگان شرکت کنید و مطابق با سلیقه خودتون، کلاس و استاد مورد نظرتون رو انتخاب کنید. باور های غلط زیادی در مورد روش های تندخوانی وجود دارد، ولی شما نباید به این باور ها توجه کنید. این گفته به این معناست که اگر مثلا در کنکور سراسری تجربی همه یک درس خاص را ۱۰۰% بزنند و شما یک آن درس خاص را ۹۵% بزنید، شاید در نگاه اول درصد شما بسیار عالی باشد، ولی چون در مقایسه با بقیه درصد پایین تری زده اید رتبه و تراز مناسبی را کسب نخواهید کرد. در این بخش می خواهیم به صورت اختصاصی در رابطه با برنامه ریزی برای کنکور تجربی صحبت کنیم.

در دی وی دیهای معرفی شده، توضیحات مباحث کامل اصولی و جامع است و پس از آموزش وارد بحث یادگیری تکنیکهای تست زنی و حل مسائل خواهید شد. به عبارت دیگر از رقابت فقط سر 10 رشته پرمخاطب در دانشگاههای برتر است. لحن کتاب کاملا صمیمی و خودمانی است که باعث میشود با کتاب بهتر ارتباط بگیرید و در نتیجه یادگیریتان بیشتر شود. در ارتباط با بازخوانی باید خدمتتون عرض کنم که در واقع در باز خوانی تمرکز اصلی بر روی درسنامه است. ممکن است داوطلب از کنکور سراسری باز ماند و طبیعتا از کنکور هنرمحروم شود. با وجود آنکه از درس ریاضی 30 سوال در کنکور تجربی مطرح میشود، اما بسیاری از داوطلبان آنطور که باید به این درس توجه نمیکنند اما باید بدانید که برای قبولی در بسیاری از رشته ها خصوصا رشته های زیرگروه 4 باید در درس ریاضی درصد بالایی را کسب کنید. تنها مشکل این کتاب این است که وقت بسیاری از شما میگیرد. در مقابل دیده می شود که بسیاری از دانش آموزان نیز احساس می کنند که همزمان با درس های مدرسه و کلاس، نمی توانند آن طور که باید درس بخوانند و در کنکور موفق شوند. تمامی داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، فرهنگیان و آزاد شده اند، می توانند پس از دریافت دفترچه راهنما و بررسی کامل و دقیق جزئیات، اقدام به انتخاب کدرشته محل های مورد علاقه خود و تکمیل فرم انتخاب رشته نمایند.

انتشارات مهر و ماه برای درس ریاضی دو جلد کتاب تالیف کرده که در سال های اخیر بسیار مورد توجه داوطلبان قرار گرفته است. بودجه بندی کنکور سراسری هرساله با تغییراتی مواجه می شود و داوطلبان باید حذفیات را بررسی کرده وطبق آن از مباحث پر اهمیت آگاه شوند و سپس با توجه به زمان ، شرایط و میزان سطح فرد در درس مورد نظر و با مشورت افراد با تجربه و مشاورانی که رتبه های برتر سال های پیشین بوده اند ، یک برنامه ریزی صحیح و اصولی برای پیش رفتن به سمت اهداف خود انجام دهند. داوطلبان کنکور هنر پس از شرکت در آزمون کتبی این گروه آزمایشی، به دنبال کسب اطلاعات کافی، برای انجام بهترین انتخاب رشته ممکن می باشند. البته قبل از هر چیز تصمیم وهدف خود فرد بسیارحایز اهمیت است ، دراین حوزه به تلاش خود فرد هم بستگی زیادی دارد و اینکه از چه راه هایی برای موفق شدن استفاده کند،اگر مهم ترین هدف شما قبولی در کنکور است یکی از بهترین راه ها استفاده از بهترین و معتبر ترین آموزشگاه های کنکور در کرمان و دیگر شهر ها است که می تواند مفید واقع شود. انتشارات نشرالگو تاکنون برای درس فیزیک کتاب جامعی ارائه نداده است و کتابهای تست پایه به پایه دارد و هر کتاب شامل 1000 تست است.

این کتاب حجم زیاد و در عین حال درس نامه کامل و روانی دارد. البته در درجه اول، کتاب درسی اهمیت دارد و استفاده از کتب کمک درسی کنکور تجربی 1400 پس از تسلط کامل بر کتاب درسی توصیه میشود. در مطلب قبلی سایت دانتل، بهترین منبع تست دروس عمومی کنکور 1400 را به طور کامل شرح دادیم و در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین منبع تست دروس تخصصی کنکور تجربی 1400 آشنا کنیم تا بهترین کتابها را تهیه و مطالعه کنید. بهترین کتاب برای داوطلبی که فقط میخواهد منبع تست زیست شناسی داشته باشد، کتاب زیست شناسی نشر الگو است. کتاب آی کیو از تست های بسیار سخت گردآوری شده که شما دانش آموزان را در حل تست زیست بسیار قدرتمند می کند. به این ترتیب داوطلب می تواند در کنار مطالعه ی کتاب مرجع خود به بانکی جامع از پرسش های چهار گزینه ای سطح دشوار، دسترسی داشته باشد. عدهای دیگر چون زبان خارجه را سخت می دانند و روش مطالعه زبان را بلد نیستند زبان انگلیسی را کنار میگذارد که بسیار کار اشتباهی است. این کتاب از آن دست کتاب هایی است که زمان حل تست هایش برخی از دانش آموزان را به طور کل نا امید می کند، اما دانش آموزان در بازه زمانی بلند مدت متوجه عملکرد عالی این کتاب می شوند.

دفترچه دروس عمومی شامل 4 درس می باشد و تعداد کل سوالات 100 سوال است. بودجه بندی زیست کنکور اینگونه است که این درس شامل 50 تست می باشد و مدت زمان لازم برای پاسخگویی به این درس 36 دقیقه است.در این درس 16 سوال از پایه دهم ، 18 سوال از پایه یازدهم و 16 سوال از پایه دوازدهم طراحی خواهد شد. اگر فرصت حل کردن همه سوالات را ندارید یا برای مرور نکات تستی به کتاب خود مراجعه کردهاید، با زدن این تستها، برای هر آزمونی آماده خواهید شد. کتاب فاگوزیست با اینکه کتاب پرحجم و مفیدی است، اما برای تست زدن کافی نیست زیرا تست های کمی دارد و بیشتر آموزش محور است اما میتوانید از درسنامههای آن که خط به خط کتاب درسی را بررسی کرده است و تمام قیود، اشکال، تصاویر و … مجموعه کتابهای IQ به منظور آشنایی دانشآموزان با زوایای متفاوتی از محتوای کتب درسی طراحی شده است. آشنایی با منابع شیمی کنکور ، به دلیل اهمیت بالای درس شیمی برای داوطلبان کنکور تجربی و کنکور ریاضی، میتواند بسیار مفید باشد. برای مشاهده و اطلاع از بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری 1400و بودجه بندی کنکور سراسری تجربی 1400 کلیک کنید. این از ویژگیهای این رشته برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر است.

به همین منظور در طراحی سوالات این کتاب سعی شده از ریز ترین نکات موجود در کتاب، تست طراحی شود و در کنار سوالات شناسنامه آن سوال ذکر شده تا دانش آموز متوجه شود این سوال از کدام قسمت کتاب آورده شده است. درس شیمی شامل 35 سوال می باشد و مدت زمان پاسخگویی 35 دقیقه است. این کتاب شامل درس نامه درس به درس به همراه بانک تست بی نظیر شامل تستهای تالیفی و کنکوری و آزمون های قلم چی به همراه پاسخ نامه کلیدی می باشد. جلد های اول پایه و دوازدهم در بردارنده بانک تست و پاسخ نامه کلیدی و جلد دوم نیز شامل پاسخ نامه تشریحی به همراه درسنامه های پر از نکات و چاله های تستی است. یکی از گزینهها خیلی به جواب درست نزدیک است و باید دقت بیشتری برای درک آن به خرج دهید.

کتاب خیلی سبز از صفر تا صد زیست را توضیح میدهد و برای زیست کنکور بسیار مناسب است. تست زیست شناسی جامع کنکور پینوکیو انتشارات خیلی سبز تالیف گروه آموزشی ماز می باشد که از برترین مولفان و موسسات آموزشی رشته تجربی و مخصوصا درس زیست شناسی می باشد. کنکور تجربی همانند بقیه گروه های آموزشی دیگر از دو قسمت دروس عمومی و دروس تخصصی تشکیل شده است که در آزمون کنکور تجربی به دو دفترچه عمومی و دفترچه تخصصی سوالات تقسیم می شود. مورد دیگر در کنکور 1402 این است که دفعات برگزاری این آزمون به دو بار در سال افزایش پیدا می کند! و اگر هر کدام از آنها به رتبه و نتیجه خوبی دست پیدا کند می تواند در رشته و دانشگاه مورد علاقه و پرطرفدار به راحتی قبول شود. در ادامه تعدادی از کتابهای برتر به همراه ویژگی های آنها را شرح می دهیم تا بهتر انتخاب کنید. هر کدام از گروه های آزمایشی کنکور سراسری دارای یک دفترچه سوالات عمومی و یک دفترچه سوالات اختصاصی می باشند، اما متقاضیانی که به معارف غیر اسلامی پاسخ میدهند یا زبان خارجه امتحانی آنان غیر انگلیسی است باید به ترتیب به سوالات اقلیتهای مذهبی مربوطه (مسیحی، کلیمی یا زرتشتی) و زبان خارجی غیر انگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی یا روسی) که به ضمیمه دفترچه آزمون عمومی آن ها متصل است پاسخ دهند.

اما اتفاقی که مطمئنا دیروز افتاده این است که حدود ۱۰صبح در خیلی از کانالها فایل کاملی از سوالات منتشر شد که با کیفیت نسبتا خوبی بود و ادعا میشد سوالات کنکور تجربی است که سایت ahmadikonkoor درحال برگزاری است. این بخش مربوط به اصول خواهد شد و تماماً حفظی هست. همچنین این کتاب بسیار روان بوده و به همین علت شما هنگام خوندن این کتاب خسته نمیشوید و میتوانید زمان طولانی تری را صرف درس زیست خود کنید. 3پذیرفته شده های دوره روزانه آزمون 1401، در صورت ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ و شرکت در آزمون، فقط مجازن انتخاب رشته دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد را انجام بدن چون از روزانه های کنکور 1402 محرومن. تصمیم دارم کنکور هنر آزمون سراسری شرکت کنم یعنی ثبت نام کردم. تمامی کاربران باید هنگام ثبت نام در سایت، از کلمات مناسب در نام کاربری خود استفاده کنند. بعد از پاسخ به سوالات، درس نامه ارائه شده است که حاوی نکات موجود در سوالات می باشد.

مورد دوم تست هایی هستند که با آیکون R مشخص شده اند، که همان حرف اول Repeat به معنی تکرار است. دسته سوم پرسش های چهار گزینه ای هستند که با یکی از علامت های خاص فلش مانند مشخص شدهاند که نشانگر ترکیبی بودن تست ها با مباحث گذشته، آینده و یا گذشته و آینده با هم هستند. حالت سوم نیز دربردارنده این موضوع است که برای آن گروه از داوطلبان شرکتکننده در آزمون گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علومتجربی و علومانسانی که علاقهمندی خود را برای شرکت در گروههای هنر و همچنین گروه زبانهای خارجی با علامتگذاری در ردیفهای ۴۰ و ۴۱ تقاضانامه مشخص کردهاند، سه کارت شرکت در آزمون (یک کارت مربوط به گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی یا علومتجربی و یا علومانسانی و دو کارت دیگر به ترتیب برای گروه هنر و زبانهای خارجی) صادر میشود. بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم، سال ما قبل و دو سال ماقبل دیپلم باید با سه سال تحصیل مندرج در فایل یکسان باشد. بگذارید یک نکته را کامل روشن کنیم که اگر قبولی در دانشگاه هنر را میخواهید باید این بخش را سر بلند خارج شوید. فرض کنید شما در یک روز میخواهید حداقل 8 ساعت مطلب جدید مطالعه کنید و 5 مرحله از دوره و مرور مطالب قبلی هم در این روز وجود ندارد.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی