اردوی مطالعاتی چیست؟

اردوی مطالعاتی چیست؟

یکی از مهم‌ترین زمان‌ها برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری، ایام تعطیلات عید و تعطیلات نوروز است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این دوران آن قدر مهم است که برخی از افراد از آن به عنوان زمان طلایی نام می‌برند.

دوران نوروز بهترین زمان برای جبران عقب ماندگی و جمع بندی مطالب است. اگر از تعطیلات نوروز به درستی استفاده شود٬ می‌توان گام بلندی برای موفقیت برداشت.

دانش آموزان بسیاری در سال‌های گذشته بوده اند که در طول سال تحصیلی دچار عقب افتادگی‌هایی در برخی دروس بوده اند، اما با تلاش و استفاده مفید از زمان در عید نوروز توانستند به خوبی عقب افتادگی خود را جبران کرده و آماده کنکور شوند.

البته بر عکس این موضوع نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. یعنی دانش آموزانی که در سال تحصیلی مطالعه خوبی داشته اند و به خیال این که از دیگران جلو هستند در ایام نوروز به تفریح و استراحت پرداخته اند و بعد از شروع مجدد سال تحصیلی با افت شدیدی مواجه شده اند.

توصیه می‌شود دانش آموزانی که از برنامه درسی خود عقب هستند، عقب افتادگی‌های خود را در طول ایام نوروز جبران کنند و اگر دچار عقب افتادگی نیستند٬ می‌توانند به جمع بندی و تست زنی مطالب قبل بپردازند.

اردوی مطالعاتی مدتی است که در برخی موسسات و مدارس برگزار می‌شود. در این اردو معمولا یک فضای بزرگ در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد و دانش آموزان در ساعت‌های مشخصی به درس خواندن می‌پردازند.

سید رضا میرزاده٬ معاون متوسطه اداره آموزش و پرورش شهر تهران با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره اردوهای مطالعاتی و میزان بهره گیری دانش آموزان از این امکان توضیح داد.

مشروح این گفت و گو را می توانید در ویدیوی زیر تماشا کنید:

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8697133/%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA