️ دریچه داکت اسپلیت انواع و قیمت شرکت صنعتی رحمتی

️ دریچه داکت اسپلیت انواع و قیمت شرکت صنعتی رحمتی

پس از نصب و راه اندازیِ دستگاه داکت اسپلیت ،با توجه به نیاز به بازدیدهای دوره ای برای چکاپ،تعمیردریچه بازدید داکت اسپلیت و یا در بعضی موارد تعویض دستگاه داکت اسپلیت و نیز برای محفوظ نگهداشتنِ دستگاه از دید عمومی، به دربی بعنوان دریچه بازدید داکت اسپلیت دریچه داکت اسپلیت نیاز می باشد. یکی از قابلیت‌ هایی مهمی که دریچه های اسپلیت ها دارند؛ این است که می‌ توان بر روی آن ها یک فیلتراسیون هوا نصب کرد. اما در صورتی که محیط شما با توجه به نوع کاربری به هوای بسیار پاکی نیاز می‌ توانید یک فیلتر مناسب بر روی دریچه داکت اسپلیت نصب کنید. رایج‌ترین نوع دریچه داکت اسپلیت از متریال فلزی آلومینیوم بوده و توانایی مقاوم بالا در برابر رطوبت، حرارت و سرما موجب به‌کارگیری زیاد آن توسط معماران ساختمانی شده است.

این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت در واقع ترکیبی از دریچه بازدید ساده با دریچه خطی یک یا دوطرفه است. دریچه خطی منصوب بر روی بدنه‌ی اصلیِ دریچه بازدید داکت اسپلیت با منافذی موازی و ابعادی متناسب با بدنه، این امکان را می‌دهد که هوای کافی جهت پشتیبانیِ هوای برگشتِ دستگاه، به طور مستقیم توسط دریچه بازدید داکت اسپلیت از محیط تامین شود. درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی به دو صورتِ وزنه‌ای و لولایی باز و بسته می‌گردد. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی یک طرفه با زاویه ای که دارد می‌تواند هوا را از یک سو مکش نماید و بیشتر در جاهایی که‌ یک بُعد دریچه به دیوار نزدیک است استفاده می شود. پس از برش ورقِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک لولایی هر چهارگوشه‌ی ورقِ درب را به صورت لبه دار با زاویه‌ی ۹۰ درجه در می‌آوریم.

ویژگی های دریچه برقی صرفه :

شرکت تهویه نو آستیاک، بیش از 10 سال است که در زمینه ساخت انواع دریچه ها نظیر دریچه تنظیم هوا، دریچه کولر آبی، انواع دریچه بازدید (دریچه بازدید چوبی)، انواع دریچه سقفی، دریچه بازدید تاسیسات، دریچه هوای گرد و محاسبه، طرای و اجرای انواع کانال انتقال هوا فعالیت دارد و با استفاده از متریال دریچه یک و نیروی کار حرفه ای و متخصص بهترین محصول و خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهد. این درب از دو قسمت ورق اصلی درب و دریچه خطی تشکیل می شود که این دریچه خطی ،برای تامین هوای محفظه ای که دستگاه در آن قرار دارد در نظر گرفته می شود. در مدل دریچه داکت اسپلیت ساده لولایی، درب به شکل کاملا صاف، بدون شیار و منافذ طراحی و ساخته می شود. از جمله ویژگی های دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده لولایی این است که درب، در حالت باز بودن از ساختار دریچه کاملا جدا نمی شود و همواره بوسیله لولا به ساختار فریم متصل می ماند.

مدل مربعی قابل نصب به سقف و دیوار هستند و پره های افقی و عمودی هر دو قابل تنظیم با ریموت هستند. شرکت آریا نوین پارسه فعالیت خود را برای نخستین بار از سال 1350 در شهر اصفهان با تفکر ارزش آفرینی و خدمت رسانی به مردم آغاز نمود. این شرکت هم راستا با فروش محصولات و تجهیزات تاسیساتی، نصب و خدمات پس از فروش آنها را در دست داشته… گروه تهویه سازان کیمیا صنعت با 20 سال سابقه پر افتخار، آماده همکاری با تمامی ارگان های دولتی و خصوصی، تعاونی، شرکت های مشاور، شرکت های تاسیسات در سرار… نمایشگر روی صفحه ی جلویی دریچه ی برقی کنترلی رایمند وضعیت حرکت پره های عمودی و افقی دریچه را نشان می دهد . کسانی که به باد مستقیم کولر علاقه ای ندارند یا دچار بدن درد و سرماخوردگی ناشی از تمرکز باد کولر می شوند می توانند جهت وزش باد هوا را از طریق ریموت کنترل به راحتی تغییر دهند .

زیرا هوای مورد نیاز برای سیستم برگشت دستگاه فن کویل از طریق داکت هوای مجزا که به واحد مسکونی یا تجاری مرتبط است تامین خواهد گشت و هیچ نیازی به شیار یا سوراخ روی سطح درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ناست. ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت مستقیم به ابعاد فریم این دریچه بازدید داکت اسپلیت خواهد داشت. البته با توجه به لولایی بودن درب این دریچه بازدید داکت اسپلیت حتماً باید میزان بادخور لولا را نیز از ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت کم نماییم تا درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به راحتی در نشیمن خود باز و بسته شود. در نتیجه می‌توان گفت که این مدل دریچه بازدید داکت اسپلیت هم دارای قفل زیمنس و لولا است و هم به صورت وزنه‌ای باز و بسته می‌شود. طریقه ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت مشابه لولا به اینگونه است که ابتدا محل مورد نظر برای نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت اندازه‌گیری می‌گردد و سپس اضلاع فریم دریچه با درنظرگرفتن نیم سانت بادخور بریده شده و این اضلاع به هم وصل می‌شوند. بعد از نصب سه پری با توجه به ابعاد داخلی فریم درب دریچه بازدید داکت اسپلیت مشابه لولا تولید می‌شود.

با برش زاویه‌ی ۴۵ درجه ای در سرهای اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت،این امکان فراهم میاید که ساختار فریم پس از اتصال اضلاع به هم کاملاً گونیا و ۹۰ درجه گردد. در ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت باید دور تا دور محیط درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به میزان یک و نیم سانت به داخل لبه خورد تا از تاب خوردگی یا دفرمه شدن ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ممانعت شود. در این مدل از دریچه بازدید داکت اسپلیت در به این محصول نیازی به هیچ منفذ و شیاری ندارد زیرا دستگاه‌های فن کویل هوای برگشت دستگاه را توسط کانال مجزای برگشت هوا تامین می‌کنند. جای قفل های زیمنس دریچه بازدید داکت اسپلیت به وسیله برش و خم کاری لبه های ورق ایجاد می‌شود تا قبل از رنگ آمیزی جای قفل ها تعبیه گردد.

برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی ساده لولایی، ابتدا بر اساس ابعاد کلاف زیرکار، ابعاد را به صورت صفرتاصفر استحصال مینماییم و به میزان نیم سانت از هر بُعد از این سایزها کم می نماییم و بر اساس این مقادیر اقدام به برشِ اضلاع فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می نماییم. وقتی هر چهارضلع از ابعادِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آماده شد،این اجزا به وسیله‌ی گوشه ‌یا کُرنرهای فلزی به صورت پِرِسی به هم متصل می‌شوند و تشکیلِ چهارچوبه‌ی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت را می‌دهند. پس از آماده شدنِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به تدارکِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام می نماییم. جنس درب دریچه بازدید داکت اسپلیت از ورق آلومینیومی عموما با ضخامت یک میل است.

  • ابتدا تمامیِ اضلاع بر اساس ابعاد برش داده می‌شوند و پس از گوشه زنی بوسیله‌ی کُرنرهای ورقیِ ضخیم توسط پِرس های مخصوص، ساختارِ چهار گوش می‌گیرند.
  • درب دریچه بازدید داکت اسپلیت پره zهم به صورت وزنه‌ای باز و بسته می‌شود و هم به صورت لولایی.
  • با توجه به اینکه از داکت اسپلیت به عنوان سیستم تهویه هوای ساختمان های مسکونی، تجاری، … محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
  • جای پیچ را هم می‌توان روی نما و هم در دیواره‌ی داخلیِ فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت نصب کرد.
  • خریداران می‌توانند با توجه به کد رنگ‌های گوناگون آن و با در نظر داشتن محیط، انتخاب‌های مختلفی نسبت به سلیقه خود داشته باشند.

پره های عمودی می توانند دائما حرکت کرده و هوا در همه ی فضای اتاق یا سالن به طور یکنواختی توزیع شود . در ادامه برای درک بهتر این موضوع که عیب های مهم این دستگاه کدام است و چه مزایایی دارد (در مقایسه با سایر سیستم ها) پیشنهاد می کنیم که متن های مقایسه ای زیر را مطالعه بفرمایید. از طرف دیگر از آنجا که بسیار انعطاف پذیر هستند طول عمر بالایی دارند و هزینه نگهداری را برای شما به حداقل می رسانند. البته اگر ضخامت را درست انتخاب کرده باشید و درزها را به خوبی آب‌بندی کنید، می توانید مطمئن باشید این عایق هرگز دچار اتلاف انرژی نمی شود و حرارت را به بیرون انتقال نمی دهد. بله، دمپرهای موتوری نیز وجود دارند که توسط ترموستات یا ریموت قابل کنترل می‌باشند.

قیمت مرغ امروز ۴ مهر ۱۴۰۱/ گرانی قیمت مرغ بعد از ماه صفر؟

دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچی لولایی در سازه درب از ورق آلومینیومی با پانچ با سوراخ هایی به قطر متفاوت بهره می‌برد. سوراخهای دربِ دریچه بازدید داکت اسپلیت هوای لازم جهت حفظ تعادل دستگاه داکت اسپلیت را از محیط پیرامونی تأمین و از معابر خود به سمت دستگاه هدایت می‌کند. دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچی لولایی از دو جز اصلی یعنی درب و فریم ساخته گردیده است.برای درست کردنِ آن باید از قطعه ای بنام فریم شروع نمود. سایز و اندازه فریم را از چهارچوبه اصلی و جایی که قرار است دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچی بر روی آن نصب شود برداشت می‌کنیم و این ابعاد را از هر طرف به میزان سه سانت اضافه تر در نظر می‌گیریم تا پوشش کار در اطراف و حاشیه درب تامین شود.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی