کنکور 1400 چگونه خواهد بود ؟

به همین دلیل بهتر است برخی از منابع که اهمیت کمتری دارند حذف شود. ممکن است کتاب یا فیلم آموزشی بسیار شناخته شده باشند؛ اما دانش آموز پس از مطالعه ،آن طور که باید درس را یاد نگرفته باشد؛ یا وقتی به سراغ پله های بعدی که حل تست و سوالات گوناگون است می رود به این دلیل که نتوانسته عمیقا موضوع را درک کند نمیتواند پاسخ گویی مناسبی به سوالات داشته باشد. کنکور تجربی هرساله بیشترین تعداد شرکت کننده را به خود اختصاص می دهد و به دلیل تعداد متقاضی بالای این رشته، رقابت سنگینی در کنکور رشته تجربی حاکم است و اکثریت داوطلبان به دلیل عدم کسب رتبه قبولی تجربی گرایش به ثبت نام پیراپزشکی بدون آزمون پیدا می کنند. ضمن اینکه اظهارنظر و واکنش مسئولان این سازمان حاکی از ظهور پدیده ای به نام “تقلب” در فرایند برگزاری مهمترین آزمون این سازمان یعنی کنکور است. پدری که ماهها پیگیر پرونده تقلب کنکور در ادارات و نهادهای دولتی و قضایی بود، در پاسخ به ادامه روایت برمیگردد: «هیچی. عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه گفت: با تمهیدات اندیشیده شده با استفاده از دستگاه آشکارساز موبایل بسیاری از داوطلبان متخلف در این آزمون که ابزار الکترونیک به همراه داشتند شناسایی شدند و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

برای دانستن رتبه های حداقل برای انتخاب رشته کنکور و تخمین صحیحی از میزان شانس قبولی، می توان از رتبه ها و درصد های سایر داوطلبن کنکور در سال های پیش استفاده نمود. • الآن میزان تقاضا در برخی رشته چند برابر ظرفیت موجود است، چه راهکاری وجود دارد؟ سرنوشت کنکور 1400 چه می شود؟ سوالات کنکور هنر 1400 منتشر شد. رتبه یک کنکور تجربی 1400 خاطر نشان کرد: معتقدم کارکرد آموزشگاه در کنار مدرسه است و در مقابل هم نیستند؛ چرا که نقش مدرسه 50 درصد، 20 درصد آموزشگاه و 30 درصد تلاش شخصی و همت لازم است. بنابراین رتبه برتر شدن در کنکور تجربی آسان نیست. برای فارغالتحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نیست و فارغالتحصیلان خرداد ۱۳۹۵ و قبل از آن (نظامهای آموزشی سالی واحدی، ترمی واحدی ۴ و ۶ ساله متوسطه)، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبتنام که در این اطلاعیه درج شده به ادارات آموزش و پرورش محل فارغالتحصیل خود مراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تأیید، مدرک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری کنند.

برخلاف تصور بسیاری از داوطلبان، قبولی در رشته های کنکور هنر کار چندان آسانی نیست، چرا که برخی از رشته های پرطرفدار این گروه آزمایشی از جمله عکاسی، طراحی لباس، سینما، کارگردانی و… از طرفی کسب درصد بالا در این درس پرچالش کار آسانی نیست و مستلزم دانستن روش خواندن زیست کنکور است. مانند اینکه شما بخواهید در مسیری رانندگی کنید، خودرو، بنزین و امکانات سفر و تفریح در اختیار دارید، اما نقشه راه و راهنمایی در کار نیست. به طور کلی راهنمایی و مشاوره حرفهای و مجرب میتواند جهت دهنده باشد. در حال حاضر فعالیت سازمان سنجش آموزش کشور بر سه بخش جذب ورودی مقاطع مختلف آموزش عالی، برگزاری آزمونهای حرفهای و استخدامی و بخش ارزشیابی متمرکز است و این سازمان طی حدود نیم قرن فعالیت خود توانست عنوان امینترین و مورد اعتمادترین سازمانها را در بین مردم به دست بیاورد و از سرمایه اجتماعی بالاتری برخوردار باشد. بسیاری از داوطلبان، بعد از مدتی که از مطالعه و درس خواندن برای کنکور می گذرد؛ به دلیل همین خستگی یا پایین آمدن و از بین رفتن انگیزه، دست از مطالعه می کشند یا ساعات مطالعه و نحوه درس خواندن آنها افت می کند.

این تصاویر چنان با سرعت در فضای مجازی منتشر شد که در کمتر از یک ساعت به موجی نگران کننده برای والدین نگران و کنکوری های مضطرب بدل شد و اینکه نکند سؤالات کنکور ۹۹ واقعا لو رفته باشد. خب نکته اول کنکور سراسری، نگرانیهای والدین کنکوریهاست که حتی بیشتر از فرزندان، نگران هستند؛ این نگرانی تا حدی بالاست که در این شرایط کرونایی تا محل برگزاری آزمون میآیند و پشت درها ساعتها مینشینند تا رقابت سرنوشتساز کنکور به پایان برسد. برای رتبه برتر شدن در کنکور تجربی و حتی سایر رشتهها هم این موضوع صدق میکند. به گزارش ایسنا، در حالی چهار روز گذشته فضای علمی کشور درگیر تب و تاب برگزاری پنجاه و دومین آزمون سراسری ورود به دانشگاهها و مراکز آموزشی بود که بروز حواشی “تقلب و لو رفتن سؤالات” برای پرتقاضاترین رشتههای این آزمون یعنی گروه علوم تجربی نگرانیها و ابهامات زیادی را در اذهان عمومی جامعه به خصوص داوطلبان این رشتههای پرطرفدار دانشگاهی ایجاد کرد. رییس سازمان سنجش پیش از این و در جریان بازدید وزیر علوم از سازمان سنجش آموزش کشور در کرج نیز گفته بود: همکاری خوب وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه و تمامی ارگانهای امنیتی و حفاظتی باعث شد تاکنون ۱۰ گروه فعال در زمینه فروش سؤالهای جعلی کنکور دستگیر شوند.

این حواشی قبل از برگزاری پنجاه و یکمین کنکور (۱۴۰۰) نیز مطرح شد و تعدادی از کانالها در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش سؤالات جعلی کنکور کردند به طوری که سقف و کف قیمتهای اعلامی این کانالها تا چندین میلیون نیز اعلام شد. همچنین با توجه به تاریخ برگزاری کنکور سراسری 1399 نباید انتظار داشته باشید منابع جدید التالیف و تازه ویرایش شده با آخرین تغییرات کتاب های درسی و شامل تست های سال ۹۹ زودتر از شهریور و مهر در بازار موجود باشد ؛ پس بهترین کار استفاده از کتب کمک درسی سال چاپ قبل (سال ۹۸) است .

در همین رابطه دکتر ابراهیم خدایی رییس وقت سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تاکید جدی در برخورد با کلاهبردارن در زمینه فروش سؤالات کنکور، گفت: برای جلوگیری از تخلف و رعایت حفاظت از آزمون، کمیتهای با حضور مجموعه دادستانی، تشکیل شد و با هماهنگیهای صورت گرفته در این کمیته با موضوع برخورد جدی با کلاهبرداری در زمینه فروش سؤالات کنکور تصمیمگیری شد. پس حتما ویدیو زیر رو که سوالات زبان کنکور تجربی 96 هستش رو به صورت کامل مشاهده کنید. علت آن این است که برای رتبه برتر شدن در کنکور تجربی لازم است روی مهارتهای آزمون به خوبی تمرین انجام شود.

خیلی خوشحال میشوم اگر بتوانم تجربه کار با دانش آموزان و تیم مشاورهام در این سالها را در اختیار همه دانش آموزان کشورم بگذارم. بنده در این سالها یک تیم و مؤسسه مشاورهای تأسیس کردهام و تجربیات خودم در زمینه برنامه ریزی و مشاوره کنکور را به رتبههای برتر آموزش میدهم. در واقع سالها وضعیت بر همین منوال بود تا اینکه در سال ۱۳۴۱ قرار شد امتحانی سراسری برای ورود داوطلبان هر رشته به دانشگاهها برگزار شود. این سازمان در حالی همواره شعار “عدالت محوری” را در دوره های مختلف مدیریتی سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده که سال های اخیر با حواشی زیادی در مهمترین و حساسترین آزمونهای خود مواجه شده است. در حالی که انتظار میرفت کنکور ۱۴۰۱ به دلیل تغییراتی که در دفترچه سؤالات و پاسخنامهها صورت گرفته بود، با کمترین حاشیه برگزار شود در عین ناباوری و تعجب این آزمون به یکی از تاریکترین آزمونهای سراسری تبدیل شد و این موضوع درعلاوه بر انعکاس در شبکههای اجتماعی، با واکنش برخی مطبوعات نیز مواجه شد؛ به طوریکه برخی روزنامهها خواستار برخورد جدی با مسببان این امر و استعفای مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور شدند. چگونه علی رغم هماهنگی و همکاری تمامی دستگاههای امنیتی همچنان عدهای این توان را دارند به راحتی و به صورت علنی در فضای مجازی سؤالات کنکور را دست به دست کرده و به فروش برسانند؟

وی در ادامه تصریح کرد: تمام موارد مربوط به فروش سؤالات کنکور کلاهبرداری است و شگرد کلاهبرداران این است که ابتدا ۵۰ درصد پول را از داوطلب دریافت کرده و اعلام میکنند که ما به سؤالات دسترسی داریم و پس از انتشار سؤالات، ۵۰ درصد باقی پول را دریافت میکنیم؛ در صورتی که پس از دریافت ۵۰ درصد پول اولیه، تماسها قطع میشود و آنها حتی نمیتوانند جلد دفترچه کنکور ما را به داوطلبان سایت ahmadikonkoor برسانند. برای دریافت اطلاعات جامع در خصوص کنکور هنر خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه . بنابراین علاقهمندان به رشته علوم تربیتی شانس خوبی برای مهاجرت تحصیلی دارند. در ارتباط با میزان پذیرش در گروههای تحصیلی، تا سال ۱۳۹۰ بیشترین میزان پذیرش مربوط به رشته علوم انسانی بود؛ ریاضی در رشته دوم به جز در سال ۹۰ قرار داشته و علوم تجربی در رتبه سوم بوده است.

منبع اصلی برای این بخش، کتا چگونه درست بنویسیم نجفی هستش که توی 40 صفحه خلاصه شده و توی کانال قرارش دادیم. کاملاً درست است. سالهاست از برگزاری کنکوری میگذرد، اما هنوز همین فرمول کهنه به طرز معجزه آسایی میتواند موفقیت را با خود به همراه بیاورد. منتظری خاطرنشان کرد: کنکور ایراداتی دارد از جمله اینکه سؤالات آن از نظر علمی و تیپ سؤال درست نیست. اینکه چگونه میشود در یکی از مهمترین و امنترین آزمونهای سراسری ایران تقلبی تا این حد ساماندهی شده و گسترده رخ بدهد؟ سخنگوی وقت سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به دستگیری فرد متخلف و منتشر کننده سؤالات کنکور هنر، تاکید کرد: اگر چه این داوطلب اظهار کرده است قصد تقلب نداشته، اما در حال حاضر به محاکم قضایی معرفی شده و مجازات پیشبینی شده در قانون شامل جزای نقدی از ۱۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات در خصوص او اجرا خواهد شد و این سازمان برای این گونه افراد تقاضای اجرای بالاترین حد مجازات را دارد. همچنین چرا علی رغم افزایش استفاده از دستگاههای تقلب سنج و شدت بازرسی های بدنی در کنکور امسال، که از سوی سازمان سنجش ادعا شده بود هنوز تعدادی متخلف موفق شدهاند از برخی ابزارهای الکترونیکی استفاده و با کمک همین ابزارها عدالت آموزشی را نقض کرده و اعتبار نیم قرن فعالیت سازمان سنجش را زیر سؤال ببرند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز اخیرا در آذرشهر در این باره فقط به گفتن این جمله بسنده کرد: «پس از حذف کنکور سراسری نحوه پذیرش و گزینش دانشجو تغییر خواهد کرد.»اکنون رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش بدون توجه به تبعات اظهارات خود و اینکه آیا این موضوع نهایی شده یا نه از جایگزینی امتحانات نهایی پایه سوم متوسطه به جای کنکور ورودی دانشگاهها سخن میگوید.اگر اظهارات رئیس سازمان سنجش آموزش و پرورش صحیح باشد و تنها ملاک گزینش دانشجو از سال 93امتحانات پایه سوم متوسطه باشد، دبیرستانها به آموزشگاههای کنکور تبدیل میشوند و به تبع آن «نمره فروشی» در دبیرستانها رونق میگیرد. در واقع کار اصلی بنده پرورش مشاور کارآزموده برای کمک به دانش آموزان بیشتر در وسعت بیشتر برای سراسر کشور است. اجرای آزمون در آغاز کار در سال ۱۳۴۲ به عهده هیأت دوگانه نظارت و اجرایی مسابقات ورودی گذاشته شد و به این ترتیب نخستین آزمون سراسری در سال ۱۳۴۲ انجام شد. با وجود اینکه در سال ۸۴ قانونی در مجلس به تصویب رسید که بر اساس آن فروشندگان و انتشاردهندگان سؤالات کنکور و آزمونهای نهایی مورد تعقیب قرار گرفته و با مجازاتهای سنگینی از قبیل جریمههای میلیاردی و حبسهای طولانی مواجه خواهند شد و این قانون از سال ۸۵ به اجرا گذاشته شده؛ اما این قانون آن گونه که باید نتوانسته جلوی سودجوییها در این زمینه را بگیرد و به نظر میرسد نظارت و اجرای قوی قانونهای موجود، تنها راهکار و ابزاری باشد که بتوانیم کنکوری بهدور از حاشیه داشته باشیم.

شرکت در آزمونهای آزمایشی هم به سنجش و محک دورهای کمک میکند و البته نظارت مشاور کنکور در کنار دانش آموز در این زمینه میتواند باعث شود تا دانش آموز سریعتر برای امتحان چهار گزینهای کنکور آماده شود. از نظر صاحب نظران داشتن پارامترهای مهم موجب بهترین نتیجه برای دانش آموزان و موفقیت و ماندگاری یک آموزشگاه می شود. این داوطلب در بیمارستان طالقانی آزمون میداد که با سوءاستفاده از عوامل اجرایی و شرایط کرونایی خود توانسته بود بعد از پایان آزمون دروس عمومی از سؤالات عکس بگیرد و منتشر کند. وی در اظهار نظری دیگر تاکید کرد: حفاظت آزمون سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری دستگاههای امنیتی و انتظامی در استانهای فارس و یکی از استانهای غربی دو تیم را دستگیر کردند که برای ارسال عکس از حوزههای امتحانی برنامهریزی کرده بودند که در تهران نیز دو نفر شناسایی شدهاند که به زودی دستگیر خواهند شد. زرین آمیزی، سخنگوی وقت سازمان سنجش آموزش کشور درباره تصاویری که برای بار دوم در فضای مجازی منتشر شده بود به ایسنا گفت: در حال حاضر صحت یا عدم صحت این عکس ها توسط حفاظت سازمان سنجش آموزش کشور در دست بررسی است و نتیجه آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد. در این رابطه سردار وحید مجید رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا به ایسنا گفت: در رصد پیشدستانه فضای سایبر در بیش از ۱۰۰ کارگروه استانی و شهرستانی طی ایام منتهی به برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۰، تعداد زیادی سایت و تارنما که اقدام به فعالیت مجرمانه در این خصوص میکردند، مورد شناسایی قرار گرفتند.

بررسیها در سالهای ۹۰ تا ۹۵، سازمان سنجش آموزش کشور را جزو سازمانهای مورد اعتماد مردم معرفی کرد که از پایگاه اجتماعی خوبی بین عموم برخوردار بود. تجربه مشاوره کنکور تجربی بنده در سالهای گذشته نشان داده است که داوطلبان متوسط و قوی بسیاری در این رشته در حال رقابت هستند. در همین حال برخی منابع در فضای مجازی ادعای تقلب گسترده ۲۵ هزار نفر از داوطلبان تجربی را مطرح کردند که البته رییس سازمان سنجش شب گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی ضمن رد ادعای مطرح شده درباره تقلب گسترده در کنکور تجربی، اذعان کرد که با تعداد ۴۸۰ نفر از متخلفان این آزمون برخورد شده و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی