کنکور باید حذف شود یا نه؟

آماده کردن وسایل موردنیاز: وسایلی را که باید برای کنکور به همراه داشته باشید، از شب قبل آماده کنید. خواب راحت در شب کنکور: خوابیدن در شب کنکور، دغدغهی همهی دانشآموزان است. در این حالت شما خیالتان راحت است که همهی سوالات ساده را جواب دادهاید و درصد شما در هر درس به حد نصاب خاصی رسیده است. در این قسمت همهی این موارد را مورد بررسی قرار دادهایم. شناخت زیرگروه های کنکور هنر می تواند داوطلبان این رشته را در رسیدن به هدف مورد نظرشان یاری کند تا زمان خود را بهینه تر مصرف کنند. زارعی ادامه داد: اگر با فرایندی که طی میشود اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی فرد اصلاح نشود باید از منطقه آموزش و پرورش مربوطه پیگیری کند البته این اتفاق ممکن است برای درصد کمی از افراد رخ دهد که در ثبت سوابق در مدرسه اشکالی رخ داده باشد اما قابل پیگیری و اصلاح است. وی ادامه داد: اگر زمان برگزاری کنکور تغییر پیدا کند نظم و نظام آموزشی و آغاز سال تحصیلی بهم خواهد خورد و تمام سیستم آموزش عالی با مشکل مواجه می شد. و به دانش آموزان کمک می کند تا سختی مسیر کنکور، کمتر شود. برای برنامهریزی کردن هم از کاملترین بودجهبندی کنکور 1401 رشته تجربی کمک بگیرید تا بتوانید به صورت دقیق و مفید، برای هر روزتان زمان مطالعه تنظیم کنید.

شامل رشته های تلویزیون و هنرهای دیجیتالی در دو گرایش انیمیشن و گرافیک رایانه ای، تولید سیما، سینما(شامل گرایش های کارگردانی، فیلمبرداری، فیلمنامه نویسی و تدوین)، کاردانی هنرهای نمایشی، کارگردانی تلویزیون، ادبیات نمایشی، بازیگری تئاتر، نمایش عروسکی می شود . پاسخ صحیح به تست های درسی مانند زبان و ادبیات فارسی تاثیر به سزایی در ارتقای سطح کیفی و تراز نهایی داوطلبان شرکت در کنکور سراسری هنر خواهد داشت. پیش از برگزاری کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش لینک “ ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1401 ” فعال می گردد که علاقه مندان موظف هستند از طریق مراجعه به این سامانه ثبت نام خود را انجام دهند. پیشنهاد میشود در تابستان بعد از چندین روز استراحت، به کسب اطلاعات دربارهی رشتههای مختلف بپردازید که با توپی پر به استقبال انتخاب رشته بروید. شاید برایتان سوال باشد که مگر بعد کنکور هم باید کاری انجام دهیم؟

بنابراین آنها را حفظ کنید که در کنکور و آزمونهای جامع از آنها استفاده کنید. در باتلاق سوالات فرو نروید: در آزمونهای آزمایشی بارها برایتان پیش آمده که یک سوال را حل میکنید ولی پاسختان در گزینهها نیست. یا اینکه اگر از ابتدای سال تحصیلی در آزمونهای آزمایشی ترتیب دورس را برای خود شخصیسازی کردهاید، همان روال را تکرار کنید. برای رفع این مشکل و با ایده برگزاری امتحانی با کیفیت بالاتر برای تعیین دقیق تر سطح علمی افراد نخستین امتحان سراسری دانشگاه ها یا همان اولین کنکور ایران در سال ۱۳۴۲ برگزار شد. که اگر اشتباه کنید پاسخ حاصل از همان اشتباه هم در گزینه ها موجود است. سپس در وقتی که اضافه میآید میتوانید به سوالات دشوارتر و وقتگیرتر بپردازید. در وقتی که اضافه آوردهاید میتوانید برای افزایش درصد تلاش کنید. شما باید ابتدا سوالات دستهی اول را در مدت زمان مشخص (زمان مصرف شده در جداول بالا) پاسخ دهید که خیالتان از بابت رسیدن هر درس به یک درصد نسبتاً خوب راحت شود. سوالاتی که میتوانید پاسخ دهید اما نیاز به زمان زیادی دارند. اینگونه میتوانید در طی چند ماهی که قرار است خود را برای کنکور آماده کنید، با مرور مطالب درسی و با کمک شیوههای آموزشی اساتید، حتی یک کلمه را نیز فراموش نکنید.

مطمئنم اگه بگم الان که دانشگاه هستم از این سایت استفاده میکنم تعجب میکنید میگید چطور ممکنه یه سایت آموزشی دبیرستان بتونه تو دانشگاه هم کمک کنه؟ از مهم ترین ویژگی های بهترین مشاوره کنکور تجربی، ارائه یک برنامه ریزی شخصی است که قابل تغییر و انعطاف باشد و همچنین با مرورهای به موقع، باعث یادگیری بیشتر و بهتر شما شود. بحث به تعویق افتادن کنکور سراسری ۱۴۰۱ از مدتی پیش بر سر زبانها آمده بود، اما در روزهای گذشته محمد علی زلفیگل درباره برگزاری کنکور سراسری در زمان مشخص اظهار کرد: در دوران همه گیری کرونا بحث برگزاری کنکور با توجه به شرایط برنامه ریزی میشد. وی در پاسخ به سؤال از علت موفقیت در کنکور 1400 با وجود دوری از درس و مدرسه اظهار داشت: من اول خدمت مخاطبین خبرگزاری تسنیم سلام عرض میکنم. در نتیجه شما برای تسلط بر یک درس نیاز به حفظ کردن تعداد زیادی تکنیک در نیمکره چپ مغزتون دارید که باید طی 4 ساعت جلسه کنکور، کل اون تکنیک ها رو بتونید به یادتون بیارید. فراموش نکنید که باید مشخصات خود را در پاسخبرگ، دفترچه سوال عمومی و اختصاصی را نیز چک کنید.

مطالعه در این روزها جز آشفتگی ذهنی برای شما ثمرهی دیگری نخواهد داشت. داوطلبان کنکور بر این باورند که استرس ناشی از کنکور، باعث بیخوابی میشود. برخی از دانشآموزان در جلسهی کنکور دست به کارهایی میزنند که تا بهحال در هیچ آزمونی انجام ندادهاند. برخی از این مشکلات شامل طرح سؤال از مباحث خارج از کتاب درسی، طرح سؤال خارج از محدوده مشخص شده در کتاب درسی، عدم رعایت قواعد سنجش و ارزشیابی، استفاده از شیوههای کهنه و منسوخ شده (که در تضاد آشکار با رویکردهای نوین آموزش ریاضی هستند) و تکیه بر سؤالاتی که فاقد ارزش آموزشی و محتوایی هستند، است.

رحمان مشهدی: رشته هنر یکی از گرایش هایی به شمار می رود که نقش امکانات و سخت افزارهای آموزشی در موفقیت در آن بسیار موثر و قابل رویت است. فقط به مرور مطالبی که قبلاً مطالعه کردهاید بپردازید. دانش آموختگان نظام قدیم نیز می توانند با مطالعه کتب درسی نظام جدید آمادگی لازم برای رقابت با دیگر شرکت کنندگان را کسب نمایند. این آزمون مانند مسابقه دوی ماراتن می ماند و شرکت کنندگان در آن بایستی به طور پیوسته و با برنامه ریزی درسی مناسب، این مسیر را طی نمایند تا بتوانند با کسب رتبه قبولی کنکور، به دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر خود دست پیدا کنند.

تغییرات کنکور از سال ۱۴۰۱ شروع میشود اما تغییرات اساسی و عمده آن از سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اعمال خواهد شد و تصمیم سازمان سنجش این است که در این سالها کنکور را به صورت تمامالکترونیکی برگزار کند. در حقیقت میزان اهمیت هر مجموعه به دانش آموزان خود، تعیین کننده این است که چه مقدار در کار خود حرفه ای هستید. مشاوره کنکور یعنی یک مربی حرفه ای که از شما قهرمان میسازد. دبیری شیمی، مهندسی بهداشت حرفه ای ،مهندسی بهداشت محیط، شیمی، کارشناسی ،داروسازی، بهداشت عمومی ،کارشناسی تکنولوژی پزشکی هسته ای، کارشناسی فناوری اطالعات سلامت ، کارشناسی بهداشت عمومی.

تنظیم خواب: سعی کنید در هفتهی قبل از کنکور خواب خود را به گونهای تنظیم کنید که بتوانید به طور خودکار در ساعتی که باید در روز کنکور بیدار شوید، از خواب سایت ahmadikonkoor برخیزید. اداره کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیهای اعلام کرد که آزمون سراسری ۱۴۰۲ همانند مقررات آزمون سراسری ۱۴۰۱ برگزار میشود. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: رقابت میان داوطلبان در صندلیهای خاص دیده میشود، ظرفیت برخی از رشتهها را هرچه اعلام قبولی کنیم تکمیل نخواهند شد. مراجعهی زودتر به حوزهی کنکور: صبح کنکور در اطراف حوزهی کنکور به ویژه در شهرهای بزرگ، ترافیک زیادی تشکیل میشود، برای این که در دام این ترافیک نیفتید زودتر به حوزه مراجعه کنید. بیتوجهی به اطراف: ممکن است داوطلبان اطراف شما در کنکور دچار مشکلاتی مانند کاهش قند خون، استفراغ و یا هر چیز دیگری شوند.

در چنین مواقعی بهتر است با گذاشتن علامت ضربدر در کنار سوال، آن را رها کرده که در بررسی دوباره به آن برگردید. گیر کردن سر یکی از سوالات، وقت زیادی را از شما میگیرد، بنابراین بهتر است از هر درس ابتدا سوالات ساده را پیدا کنید و در زمان مشخصی پاسخ دهید. اگر صندلی شما مشکلی داشت و یا در جای نامناسبی مانند جلوی باد کولر و یا نور مستقیم خورشید بود، حتماً مراقبین را در جریان قرار دهید تا شرایط مناسب را برای شما فراهم کنند. برای نتیجه گرفتن در کنکور، دانش به تنهایی نمیتواند کافی باشد، بلکه باید توانایی مدیریت شرایط مختلف را داشته باشید، علاوهبر آن بر تکنیکهای آزمون دادن نیز مسلط باشید. شاید دربارهی قبل و حین کنکور، نکات زیادی را شنیده باشید ولی برای این که بتوانید تابستان آرام و شادی را داشته باشید باید چند نکته را نیز بعد از کنکور رعایت کنید. تمامی داوطلبانی که زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ اقدام به انتخاب گروه آزمایشی مورد علاقه (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) و تکمیل فرم ثبت نام کرده اند برای حضور سرجلسه آزمون ملزم به گرفتن کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱ هستند.

اطلاعات مربوط به امتحان و شرایط تغییر رشته به هنر را می توانید با کلیک بر روی: “تغییر رشته به هنر” به صورت کامل مطالعه کنید. مشاور باید سوالات دانش آموز را بر اساس شرایط دانش آموز پاسخ دهد . و همراه با دی وی دی های آموزشی حرف آخر کتاب های کار توسط انتشارات حرف آخر تالیف شده اند که محتوای این کتاب ها تمامی الگوها و سوالات تستی را شامل می شود که دانش آموز صرفا متمرکز بر یادگیری از طریق دی وی دی و آموزش شده و زمان طلایی اش را صرف جزوه نویسی ننماید ( بر خلاف کلاس های حضوری !!! ). و نکته ی آخر اینکه موسسه حرف آخر، کلیه فرایند آموزش کنکور را برای بازه های زمانی متفاوت، برنامه ریزی نموده است. بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بودجه بندی نظام قدیم از سیستم آموزشی حذف شده و سوالات کنکور سراسری 1401، صرفا بر اساس منابع درسی نظام جدید طراحی خواهند شد. را به دلیل تراکم جمعیت و شلوغی خود به دستیاران کم تجربه خود واگذار می کند ؛ یعنی شما اسما از آقا/خانم ایکس مشاوره میگیرید اما او در جریان کار شما نیست و صرفا شما را با تیمی از دستیاران خود طرف خواهد کرد .

حتما به نکاتی که مطرح میکنیم دقت کامل داشته باشید. در نظر داشته باشید آدرس حوزهی کنکور در کارت ورود به جلسهی شما قید شده است. در بدو ورود صندلی را چک کنید. معمولاً داوطلبان کنکور رشته تجربی درس زیست شناسی را با درصدهای متوسط و درس ریاضی را با درصدهای پایین در کنکور تست میزنند. توجه داشته باشید که اگر درسی برای شما دشوار باشد برای سایر داوطلبان هم دشوار خواهد بود و درصد همه کاهش مییابد اما تراز شما تغییری نمیکند زیرا میانگین آن درس نیز کاهش یافته است. استفاده از سرویس بهداشتی: به یاد داشته باشید برای استفاده از سرویس بهداشتی نباید تعلل کنید. اگر احساس کردید نیاز به سرویس بهداشتی دارید حتماً اقدام کنید.

چرا که برای تغییر بزرگی مثل حذف این آزمون بایستی برنامه ریزی ها و سازماندهی های دقیقی انجام شود تا پذیرش افراد بر اساس سوابق تحصیلی و یا شیوه های این چنینی به صورت عادلانه باشد. اصلا مهم نیست که تا الان ، شما چقدر درس خوندید یا چقدر از وقتتون رو هدر دادین! لیست رشته های تربیت معلم تجربی، انتخاب رشته، شرایط ثبت نام در رشته های دانشگاه فرهنگیان، ظرفیت پذیرش رشته های تربیت معلم تجربی و امتیازات ویژه دانشجویان رشته های تربیت معلم تجربی و سایر نکات مهم در این مطلب بررسی شده اند. و بخشی دیگر در درس نامه کتاب ، بخش کارگاه ترجمه است که در این بخش نیز نکات مربوط به ترجمه بیان شدهاست. یکی از نکاتی که داوطلبان حتما باید به آن توجه کنند، ضریب درسهای تخصصی در کنکور تجربی است.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی