چطور زبان انگلیسی کنکور را ۱۰۰% بزنیم؟

مدارس امروز در دنیا به سمتی رفته است که کودکان و نوجوانان با مهارتها آشنا شوند تا بتوانند زندگی آیندهشان را اداره کنند و این برخلاف رویه ما است. وی افزود: هرساله در بولتنهای محرمانه خبر دهها خودکشی نوجوانان را به خاطر تحقیر و سرکوب میخوانیم که فرزندانی به خاطر شکست در کنکور، تحمل آینده دردناک خود را ندارد زیرا این تلقی در جامعه وجود دارد که آینده فرزندان ما از طریق ورود به دانشگاه و رشته خاصی است. نقدهایی هم به این روش بهخاطر نحوه دریافت نمرات دانشآموزان میشود اما باید گامبهگام این را بپذیریم و تحمل کنیم. بنابراین در قدم اول لازم است متقاضیان جهت دریافت دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهر ماه 1401 و کسب اطلاع از شرایط و ضوابط مربوطه، اقدامات لازم را به انجام رسانند. آزمون سراسری هنر هر ساله همزمان با ازمون سراسری سایر گروه های ازمایشی در تیرماه برگزار می گردد و داوطلبان با داشتن شرایطی که در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده است ، می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

کنکور بهظاهر شیوه عادلانهای است ولی نابرابری آموزشی و نا عدالتی سایت ahmadikonkoor را شکل میدهد. این سیستم برای قبولی گروه محدودی در بهترین دانشگاهها طراحیشده است ولی سایر دانش آموزان از این رقابت سرخورده میشوند و اعتمادبهنفسشان را از دست میدهند. دبیر برگزیده ریاضی تجربی بر طبق نظر سنجی دانش آموزان کشور. برای آشنایی با منایع مرتبط به گروه خود می توانید مطالب بهترین منابع کنکور ریاضی، بهترین منابع کنکور تجربی و بهترین منابع کنکور انسانی را در سایت فسفر مطالعه کنید. رشته انسانی رشته ای است که به دلیل اینکه کمترین تعداد شرکت کننده در کنکور سراسری را دارد، موسسات کنکوری به تدریس دروس این رشته نپرداخته اند. یازدهم و دوازدهم با مشکل برخورد می کند و علاوه بر اینکه اهمیت آن به پایه بودن آن است،معمولا 10سوال کنکور را به خود اختصاص می دهد. به همین دلیل است که ما در اینجا چندین دسته داریم – چه در زمینه فناوری ، چه در بازاریابی آنلاین و چه موفقیت و مثبت بودن در زندگی ، ما تجربیات خود را در مورد همه این موارد به اشتراک می گذاریم. بنابراین در انتخاب مشاور کنکور خودتان متعهد بودن را به عنوان یک اصل اساسی در نظر بگیرید. چرا که این روند مهم ترین اصل برنامه ریزی در این بازه است.

وی درباره اینکه آیا برگزاری کنکور لازم است، افزود: به نظر من لازم است البته نه به دلیل اینکه رتبه خوبی کسب کردهام. در حال حاضر یکی از شاخصهای موفقیت و قضاوت آموزش عالی، نرخ بالای فارغالتحصیلی است، اینکه چه تعداد از دورههای کارشناسی دانشگاه خارج شدند. بااینحال برخی از اعضای هیئتعلمی دانشگاهها و سیستم آموزش عالی ترجیح میدهند کنکور برگزار شود ولو اینکه صندلی خالی وجود داشته باشد. در این گروه آزمایشی بهطور یکسان به این چهار علم پرداخته نمیشود؛ مثلاً دربارهٔ زیستشناسی بسیار مفصل بحث میشود و ضریب بالایی هم دارد در حالی که در علم شیمی بین گروه علوم ریاضی و فنی با این گروه آزمایشی تفاوتی وجود ندارد و منابع یکی است.

و اما در مورد گروهی خوندن، من پایه هستم، شما منابع رو تهیه کن شروع میکنیم. وقتی اهداف خود را یادداشت می کنید و شروع به کار روی آنها می کنید ، با پیشرفت در آینده ، احساس مثبت می کنید. وقتی روی اشتیاق خود کار می کنید ، کار به هیچ عنوان احساس کار نمی کند. در این روش هماهنطور که از نامش مشخص است یک آزمون جامع از دروس هر رشته آماده شده است شباهت بسیاری به آزمون اصلی کنکور سراسری دارد. کنکور هنر همانطور که می دانید یک مزیت جالب و بزرگ دارد و آن این است که شما برای شرکت در کنکورهنر لازم نیست مدرک پیش دانشگاهی هنر داشته باشید یعنی می توانید با مدرک پیش دانشگاهی رشته ی خودتون و در کنار کنکور رشته اصلی تون در کنکورهنر هم شرکت کنید و شانس قبولی خود را برای قبولی در رشته های هنر محک بزنید. ثبت نام کنکور سراسری هر سال در بهمن ماه انجام میشه، طبق اطلاعیه سازمان سنجش امسال هم ثبت نام آزمون هنر از 10 تا 17 بهمن انجام میشه.

وی در خصوص ذینفعان و کاسبان کنکور بیان کرد: جریان مالی آنها بین ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد است و بهسادگی راضی به بستن دکانهایشان نمیشود، حتی اگر بدانند نسل آینده را تباه میکنند و شخصیتشان را متلاشی میکنند. هرگاه به وضعیت کنکور انتقاد میشود، متخصصان بیان میکنند که برای رشتههای دانشگاهی با تقاضای بالا در دانشگاههای معتبر مثل پزشکی دانشگاه تهران چارهای جز کنکور نیست و دیگران هم نهایتاً این بحث را تأیید میکنند. در صورت قطعی شدن تأثیر معدل، می توان با پول، نمره خرید و هر دانشآموزی که به مدارس غیرانتفاعی برود، در کنکور هم رتبه بهتری را کسب میکند. در این صفحه اطلاعات مهم شامل توصیه های رتبه های برتر کنکور برای یک برنامه ریزی حرفه ای قرار گرفته است.

افراد فقط به دلیل شانس موفق نمی شوند ، آنها به طور مداوم از چند اصل اساسی موفقیت در زندگی خود استفاده می کنند که آنها را به سمت موفقیت سوق می دهد. همین موضوع سبب می شود که پس از چند روز درس خواندن ، احساس خستگی و بی انگیزگی کنند. بسیار مهم است که در سفر به سوی موفقیت مثبت فکر کنید زیرا ممکن است در مواقعی احساس ناخوشی داشته باشید. بارها به مجلس گفته بودم که اگر ما بخشنامه تعارض منافع بنویسیم با رفتن من، بخشنامه هم میرود زیرا این مسئله نیاز به قانون مشخص دارد. کشورهای با درآمد کم با این مسئله مواجهاند و این ماجرا بر روی اقتصاد خانواده هم اثر گذاشته است.

ضرایب دروس عمومی در تمامی زیر گروه های کنکور ریاضی 1401، یکسان است. خیر. اولا باید احساسات و ادراک هنری خود را به کمک مشاور ارتقاء دهید و حتماً باید روی دروس عمومی نیز توجه خاصی داشته باشید. با این وصف، حذف درس فارسی عمومی در قانون جدید کنار دیگر دروس عمومی، موافقان و مخالفان جدی دارد. اما دسته ای دیگر از داوطلبان آن هایی هستند که می خواهند در کنکور سراسری هنر سال 1402 شرکت کنند لذا تمایل دارند با تحلیل سوالات کنکور سراسری هنر سال 1401 و سال های قبل از آن با شیوه طراحی سوالات کنکور در گروه آزمایشی هنر آشنا شوند. درسته که آشنایی با زبان، در کنکور به شما کمک زیادی می کند اما برای پاسخگویی به سوالات کنکور کافی نیست در کلاس کنکور زبان شما علاوه بر آموزش مباحث مختلف زبان نکات کنکوری، روش مطالعه و… برای یادگیری و پیدا کردن جواب تمرینات، فعالیتها، سوالات و پرسشهای کتاب درسی، میتوانید از گام به گام رایگان مجله استادبانک، استفاده کنید. پس از خرید بسته های معلم خصوصی می توانید برای سنجش میزان یادگیری خود در آزمون های آنلاینی که در سایت و اپلیکیشن کنکور آسان است به صورت رایگان قرار دارد استفاده کنید. احساسات : احساسات و افکار خود رابه مثابه یک خدمتکار بی قید و شرط برای تحقق اهدافتان مورد استفاده قرار دهید.

رشته ریاضی شامل سه عنوان درس تخصصی در دفترچه سوالات تخصصی کنکور است اما درس ریاضی شامل دروس هندسه، آمار و احتمال، حسابان و گسسته است که از همه این دروس تحت عنوان درس ریاضی تست کنکوری طراحی می شود. با شناخت ضرایب دروس مختلف می توانید ساعات مطالعاتی خود را مطابق با میزان اهمیت هر درس تنظیم نمایید تا بتوانید در مدت زمان محدود جلسه کنکور به سوالات ضریب دار بیشتری پاسخ دهید. وزیر پیشین آموزشوپرورش بیان کرد: برای مقابله با غول کنکور باید استراتژی ما خرد کردن مسئله باشد تا بتوانیم بهطور پازلی مسائل را حل کنیم. رتبه 3 کنکور انسانی 1400 بیان کرد: این جمله را برای کسانی که وضع مالی خوبی ندارند میگویم؛ باور من بر این است که تلاش زیاد امکانات کم را جبران میکند. شما در کامل ترین و مجرب ترین موسسه کنکور تهران ، میتوانید علاوه بر بهره مندی از کلاسهای کنکور حرفه ای ، از امکانات آموزشی مکمل دیگر مانند : پانسیون مطالعاتی کنکور ، اردو مطالعاتی کنکور و حتی انتخاب رشته بهره مند شوید. آموزشگاهها با این تبلیغات که ما فرزندان شما را وارد بهترین دانشگاهها میکنیم مبالغ و هزینههای سرسامآوری را از خانوادهها دریافت میکنند و در این میدان کاذب، خانوادههای کمبضاعت مجبور به پرداخت هزینههای سنگینی میشوند.

همیشه به من تلفن زده، هر زمان هم که لازم بوده در دسترس بوده و کمک کرده. جهاد دانشگاهی به صورت کاملا مجزا از سایر دوره های موسسات دیگر واقع در خیابان انقلاب برگزار میگردد. در این رابطه مجددا به این موسسات و متنفذین مرتبط با این موسسات توصیه می کنیم که روشهای کاری خود را با این اصلاحات تطبیق دهند و لذا هرگونه شبههافکنی و ایجاد تشویش اذهان دانشآموزان عزیز و خانوادههای محترم موجب پیگرد قانونی خواهد بود. همچنین وی تأکید کرد: اصحاب رسانه با روشن کردن خطرات و فشارهای کنکور بر خانوادهها و دانشآموزان میتوانند موجی را برای تغییر روشهای آموزشی در مدارس ایجاد کنند. حتی صداوسیما هم باید مانع تبلیغات مخرب و گسترده کسانی شود که به اسم تدریس، فقط روشهای حفظی و تستزنی را به دانش آموزان میگویند. اساتید مفاهیم کنکوری مرتبط با این دروس را به صورت عمیق و مفهومی تدریس کرده اند تا شما دانش آموزان و داوطلبان کنکوری بیشترین یادگیری و بالاترین میزان بازدهی را در دروس تخصصی کنکور داشته باشید.

در ادامهی نشست، سید محمد بطحایی وزیر پیشین آموزشوپرورش به عنوان سخنران با اشاره به پیشینه کنکور در ایران گفت: کنکور در بیست سال گذشته تبعات شدیدی بر روی کودکان داشته است که بخشی از آن مربوط به ذات کنکور برای سنجش دانش آموزان است ولی بخشی از آن ناشی تبلیغات است که بیشترین نقدها به آن وارد است. خیلی از دانش آموز ها همون اول کار هدف برای خودشون مشخص نکرده اند و به همین علت به رشته ای علاقه ندارند و زمانی که عشق و علاقه ای به سوی هدف وجود نداشته باشد مطمئنا هیچ انگیزه ای برای ادامه کار وجود ندارد و داوطلب کنکوری همون اول کار باز می ماند و ناامید می شود. منبع اصلی طراحان کنکور برای طرح سوالات، کتاب درسی است؛ زیرا در اختیار همه دانش آموزان قرار داشته و برای همه مشترک است؛ در حالیکه کتب کمک آموزشی متعددی وجود داشته و هر دانش آموز از کتابی استفاده می کند بنابراین نمی تواند منبع قرار گیرد ضمن آنکه بعضی به کتب کمک آموزشی دسترسی ندارند. دانش آموزان در ۲ رشته ی ریاضی، تجربی در گروه های متفاوت، پکیج کامل تمام دروس کنکوری را دارند. استان قزوین در میزان پذیرش و قبولی رشتههای گروه علوم تجربی با ۱۰.۴۶ درصد رتبه ۱۴ کشور را دارد و بالاتر از میانگین کشوری قبولی دارد، اما در گروه علوم انسانی وضعیت استان از بقیه رشتهها بهتر است و رده نهم میزان قبولیهای کشوری را در اختیار دارد.

این در حالی است که وضعیت کنکور به اینجا ختم نمیشود بلکه کنکور بهطور وحشتناکی خانوادهها را تهییج میکند که وارد کلاسهای کنکور شوند و این عطش کاذب تشدید میشود. طبقهبندی نمیکند. این یکی از مهمترین ایرادات و نواقص ما است زیرا خانوادهها را به این سمت سوق میدهیم که فرزند شما نخبه است و باید از دیگران فاصله بگیرد تا تقویت شود. با این حال خانوادهها نیز باید با مباحث تربیتی آشنا شوند تا با توقعات بالا از فرزندانشان به آنان لطمه وارد نکنند. ایران هم وارد مسیر نخبهپروری شده است و لازم است تا سیاستگذاران برای عبور از مشکلات و پیامدهای کنکور پیشنهادهایی بدهند.

در کنار این میشود کنکوری برای ۱۰ درصد رشتهها و دانشگاههای پرطرفدار مثل پزشکی دانشگاه تهران و یا رشتههای فنی دانشگاه شریف برگزار کرد اما واقعاً بسیاری از رشتهها نیاز به صف کنکور ندارند. در حال حاضر ما میتوانیم به این سمت حرکت کنیم که شرایط قبولی در دانشگاه را برای ۹۰ درصد از دانش آموزان تغییر دهیم و تا پایان حل معضل کنکور، ۱۰ درصد قبولی رشتهها از راه کنکور باشد. وی تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد از رشته محلها را میتوانیم بدون فرایند کنکور با توجه به پیشینه آموزشی دانشآموزان سنجش و پذیرش کنیم زیرا ما صندلی خالی دانشگاه داریم تا دانشآموزان بدون کنکور وارد شوند. ما باید از همان مسیری که وارد کنکور شدیم، از همان مسیر خارج شویم چنانکه در دهه ۴۰ تنها رشتههای پزشکی و حقوق و بعد رشتههای فنی کنکور داشت. نمیتوان انتظار داشت همه ی دانش آموزان با یک روش به نتیجه ی یکسان برسند و برای همه دانش آموزان راهکار یکسان تجویز کرد، پس دانش آموز هرچه زودتر به آن پی ببرد بازدهی او بالاتر و نتیجه ی بهتری خواهد داشت. اگر دانش آموز سال دوازدهم هستید و به مدرسه می روید، در روزهای مدرسه بین 6الی 7 ساعت مطالعه الزامی است.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی