و آیا موافق بازگشایی مدارس هستید؟

📌 ابتدا دفترچه ثبتنام را کامل مطالعه کنید و سعی کنید بی اطلاع از داوطلب ثبتنام در سایت ahmadikonkoor کنکور انجام ندهید. در کنکور سال 1400، داوطلبان رشته انسانی در درس ریاضی، ضعیف ترین نتیجه را داشتند و میانگین پاسخگویی آنها به این درس 5/1 درصد بوده، و بیش از 53 درصد داوطلبان، یا به سؤال های ریاضی پاسخ ندادند، یا پاسخ های مثبت به خاطر بیشتر بودن پاسخ های منفی بی تاثیر شده و نمره صفر را کسب کردند. در کارنامه کنکور اطلاعاتی درج شده است که در نگاه اول داوطلب می تواند متوجه شود که چه رتبهای در سهمیه ، چه رتبهای در سطح کشوری و چه نمره و ترازی به دست آورده است همچنین وضعیت مجاز بودن او برای انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد به چه صورت است.

از همان نخستین روز برگزاری کنکور 1401 یعنی رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر، سؤالات در کانالهای تلگرامی منتشر شد و حتی رئیس سازمان سنجش با اعتراف ضمنی، ضعیفتر بودن کنترلها در روز برگزاری این آزمون را پذیرفت و گفت: ساعت 12.30، عکس از یک صفحه دفترچه منتشر شد! کنکور ۱۴۰۱ در حالی به خط پایان خود رسید که با حاشیههای فراوانی درباره لو رفتن سؤالات گروههای آزمایشی همراه بود؛ در این گزارش تسنیم به بررسی ابعاد مختلف این مسئله پرداخته است. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ کنکور 1401 در شرایطی به نقطه پایان رسید که با حاشیههای بسیاری بهویژه در ماجرای لو رفتن سؤالات گروههای آزمایشی همراه بود. حواشی کنکور 1401 و انتشار گسترده سؤالات، دو شائبه را پیش میکشد؛ نخست، سؤالات کنکور قبل از برگزاری آزمون در اختیار عدهای از افراد بوده است که حتی اقدام به فروش آن کردند. از طرفی برای درس «ترسیم فنی»، سؤالات، خارج از کتاب، و در برخی از موارد، غیرمنطقی بود. سپس در حدود 10 روز الی دو هفته باید آن یک پایه تحصیلی که برای نیم سال اول انتخاب شده مرور و جمع بندی شود. سلام بچه ها سلام کنکوری های عزیز قراره ما کل ریاضیات رشته ریاضی رو ببندیم و خیالمون از اون راحت بشه چه ریاضی پایه چه دیفرانسیل چه گسسته و چه تحلیلی ما در قسمت های قبلی 49 تا تست از کنکور سراسری داخل 95 رو تحلیل و بررسی کردیم و پرونده آزمون رو بستیم همچنین 49 تا تست از کنکور سراسری خارج از کشور 95 تحلیل و بررسی کردیم و 30 تا تست از کنکور سراسری داخل 96 تحلیل و بررسی کردیم امیدوارم تا اینجا خسته نشده باشید حالادر این قسمت قراره 10 تا تست دیگه از کنکور سراسری داخل 96 رو تحلیل و بررسی کنیم با اتمام این جلسه ما کل کنکوری سراسری داخل 96 رو تحلیل و بررسی کردیم پس با ما همراه باشید .

با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز و کنکوری های خوب قراره ما در همایش طلایی زیست شناسی سوالات کنکور 94-95-96 رو توضیح بدیم و هر تست رو کامل بحث کنیم و نکات خاص رو بگیم و جاهای ریز کتاب زیست شناسی رو با هم صحبت کنیم در قسمت های قبلی ما در 35 تا تست کنکور سراسری 94 داخل رو تحلیل و بررسی کردیم در ادامه ما 33 تا تست از کنکور سراسری داخل 95 رو بررسی کردیم و بستش دادیم حالا قراره در این قسمت ما سوالات کنکور سراسری 95 داخل رو تحلیل و بررسی کنیم قراره ما 9 تا تست رو با هم تشریح کنیم با اتمام این جلسه ما کل کنکور سراسری داخل 95 رو تکمیل کردیم و بستش دادیم پس با ما همراه باشید .

پس اگر کنکوری ۹۷ هستی و دنبال دفترچه D برای بررسی کردن کنکور هستی درست اومدی ! آخرین قسمت دفترچه عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۱ به زبان خارجی اختصاص یافته، از این درس 25 سوال طراحی شده و زمان در نظر گرفت شده برای آن 20 دقیقه است که در حالت عادی و داشتن مدیریت آزمون، مدت زمان مناسبی برای پاسخگویی به این درس می باشد. تحلیل سوالات ادبیات و زبان فارسی کنکور تجربیادبیات فارسی کنکور اولین درس دفترچه عمومی کنکور سراسری تجربی می باشد که دارای 25 سوال و 18 دقیقه زمان پاسخگویی است. انتشار سؤالات گروه ریاضی ساعت ۹ صبح و سوالات گروه تجربی حوالی ۱۰ صبح، حواشی جدیتر کنکور ۱۴۰۱ بود از سوی دیگر سازمان سنجش در اقدامی عجیب قبل از پایان آزمون گروه تجربی دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی شماره دو را در سایت خود بارگذاری کرد. اما در روزهای بعد به ویژه در روز آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی، انتشار سؤالات در گروههای تلگرامی ابعاد گستردهتری یافت.

علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد در یک آزمون شرکت می کنند اما پس از اعلام نتایج کنکور سراسری و در صورت مجاز شدن داوطلبان به انجام انتخاب رشته، مسیر انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد، از یکدیگر جدا می گردد. انتخاب رشته از دهه سوم مرداد انجام و نتایج نهایی اواخر شهریور اعلام خواهد شد. داوطلبا می تونن قبل از این که وارد سایت سازمان سنجش برای تکمیل انتخاب رشته خودشون بشن، از فرم پیش نویسی که در آخر دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی قرار داده شده، به عنوان فرمی که خطای انتخاب رشته رو کم میکنه، استفاده کنن. بیشتر داوطلبای شرکت کننده در این آزمون به دنبال این هستن که ببینن سطح سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۱ از نظر بقیه داوطلبا چجوری بوده چون وضعیت همه داوطلبا در تعیین رتبه همه داوطلبا تاثیر مستقیم داره . در واقع این مافیا بدون در نظر گرفتن علاقهی دانش آموزان همه را به یک چاه میاندازد. داوطلبای شرکت کننده در آزمون تجربی 1401 و همچنین متقاضیای کنکور سال آینده ، بعد از برگزاری این آزمون ، پیگیر نظرات سایر دانش آموزی شرکت کننده در کنکور تجربی و هم چنین نظر کارشناسای کنکور سراسری درباره این آزمون هستن.

داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر بودند که در ۴۱۷ شهر، بخش و شهرستان کشور همچنین ۱۷ حوزه خارجی در ۱۵ کشور دنیا در ۶۱۵ حوزه امتحانی اصلی و دو هزار و ۹۱۱ حوزه فرعی آزمون خود را پشت سر گذاشتند. رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی شبهات مطرح شده درباره کنکور ۱۴۰۱، گروهی به ریاست معاون اول رئیس جمهور را مأمور تحقیق و بررسی دقیق ابعاد این موضوع کرد و گفت: کنکور نقطه اطمینان مردم به سازوکارهای سنجش و پذیرش دانشجو در کشور است و نباید اجازه دهیم هیچ خدشهای به این اعتماد وارد شود. رئیس جمهور بر همین اساس وزرای جهاد، صنعت، معدن و تجارت و دادگستری را مأمور کرد با بررسی دقیق وضعیت بازار با کارخانهها، اصناف و تولیدکنندگانی که با افزایش بدون منطق قیمت، در راستای بیثباتی و ایجاد تلاطم بازار و اقتصاد گام برداشتهاند، برخورد قاطع کنند. بر اساس اعلام سازمان سنجش پیش بینی می شود نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در اواسط مرداد ماه اعلام شود. از سوی دیگر کتابهای درسی هر سال تغییر میکند و این منجر به تغییر کتابهای کمک درسی خواهد شد درنتیجه همه هر ساله مجبور به خرید این کتابها میشوند.

طی ده سال اخیر نمره منفی در کنکور 40 برابر شده و این در حالی است که مردم هر ساله میلیاردها تومان برای رفتن دانش آموزان به این موسسات کنکور و خرید کتابهای کنکور هزینه میکنند. در واقع مافیای کنکور، تب کنکور را افزایش میدهند تا از این طریق درآمد خود را داشته باشند و سیستم آموزشی اصلا به نفع و به فکر دانش آموزان و مردم نیست. کنکور تبدیل به یک صنعت شده است و تبلیغات مافیای کنکور در این زمینه به قدری زیاد شده که به طور حتم مردم و حتی دانش آموزان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. بنابراین باید دقت کافی در این مورد بنمایند تا آگاهانه انتخاب درستی را انجام دهند .قابل ذکر است که از ویژگی های دیگر انتخاب رشته کنکورهنر دانشگاه آزاد می توان به عدم تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اشاره کرد.بسیاری از داوطلبان به دنبال پذیرش راحت تر در رشته دلخواه خود می باشند که دانشگاه آزاد این امکان را برای داوطلبان فراهم نموده است . به عبارتی داوطلبان با اطلاع از ضرایب دروس در کنکور تجربی می توانند از اهمیت این درس در زیر گروه مورد نظر خود مطلع شده و با توجه به آن پاسخ دهند.

سازمان سنجش هر ساله برای ثبت نام آزمون سراسری، دفترچه ای با عنوان دفترچه ثبت نام کنکور سراسری برای داوطلبان در سایت منتشر میکند تا متقاضیان با مطالعه کامل و دقیق بتوانند از شرایط و جزئیات ثبت نام و بقیه موارد کنکور مطلع و آگاه شوند. در این قسمت بودجه بندی کامل درس های دفترچه عمومی کنکور هنر نظام جدید 1400 رو به ترتیب دفترچه سوالا قرار دادیم تا با مطالعه این بودجه بندی از اهمیت همه مباحث دروس عمومی مطلع شده و با آگاهی بیشتری برنامه ریزی تون رو انجام بدین . سوالاتی که به آنها پاسخ صحیح دادیم که بهتر است نگاهی سریع به پاسخ آن داشت تا مطلب تثبیت شود و بیشتر در ذهن ماندگار شود. از اونجایی که نحوه طراحی سوالات کنکور از یک قاعده کلی پیروی می کنه و تغییرات زیادی نداره ، بیشتر داوطلبای کنکور سال آینده برای آشنایی با نحوه طراحی سوال و مباحث پرتکرار به دنبال تحلیل سوالات کنکور 1401 و تعیین درجه سختی تموم مباحث این آزمون هستن.

در چندین سال اخیر مباحث مختلفی در رابطه با حذف کنکور مطرح شده است، و در رابطه با این موضوع نظام آموزشی ایران به صورت کلی تغییر کرد. مربی: من نیاز دارم کل مباحث هر سه سال کنکور رو با درسنامۀ فشرده و ترکیبی و کلی تست یکجا جمعبندی کنم. برای پیدا کردن جواب صحیح سوالات عربی 20 دقیقه زمان دارید؛ یعنی برای هر سوال 48 ثانیه وقت دارید. توجه داشته باشید که با مفهومی تر شدن سوالات، برای رسیدن به پاسخ صحیح وقت بیشتری صرف می شود، بنابراین تمرین کردن و تسلط روی این درس به تمامی داوطلبان کنکور 1400 توصیه می گردد. به خاطر اهمیت تحلیل سوالای کنکور تجربی ۱۴۰۱ و تعیین میزان دشواری سوالات در روند تخمین رتبه برای داوطلبایی که در این آزمون شرکت کردن، در این مقاله سوالای کنکور گروه آزمایشی تجربی رو بطور کامل تحلیل کرده و نظر داوطلبای شرکت کننده در این آزمون رو هم براتون گذاشتیم. انتشار سؤالات گروه ریاضی ساعت 9 صبح و سؤالات گروه تجربی حوالی 10 صبح، حواشی جدیتر کنکور 1401 بود از سوی دیگر سازمان سنجش در اقدامی عجیب قبل از پایان آزمون گروه تجربی دفترچه سؤالات عمومی و اختصاصی شماره دو را در سایت خود بارگذاری کرد.

در ضمن پاسخ تشریحی این سؤالات در جلد دوم کتاب گنجانده شده است. این روش در جهت نزدیک کردن آزمون تستی کنکور به آزمونهای تشریحی و کاستن از میزان اضطراب زایی آن و همچنین رعایت عدالت علمی بیشتر میان پاسخگویان بسیار مؤثر است. دانشآموزان مقاطع تحصیلی مختلف با استفاده از مجموعه کتابهای IQ، از بانک گستردهی سوالات به همراه پاسخنامههای کاملا تشریحی بهره خواهند برد. تحلیل شیمی کنکور تجربی در دو سال اخیر که طراحی سوالات بر مینای نظام جدید (6-3-3) صورت گرفته است، نشان دهنده مفهومی تر شدن این سوالات می باشد. دین و زندگی : در خواندن این درس میانه روی نقش مهمی دارد زیرا افراط و تفریط بیش از حد در مطالعه دین زندگی منجر به نتیجه معکوس می شود با توجه به اینکه درس دین و زندگی بیشتر رنگ وبوی حفظی دارد حتما بایستی در برنامه ریزی کنکور تجربی به صورت هفتگی گنجانده شود و پس از مطالعه دقیق کتاب درسی به صورت منظم و در به درس فرآیند تست زنی در دستور کار قرار گیرد پیشنهاد مبدا برای این درس مهم کتاب جامع انتشارات خیلی سبز است. مثلا کتاب گاج نقره ای بیشتر تست محور است و اگر به دنبال کتابی هستید که درسنامه کاملی داشته باشد، این کتاب مناسب شما نیست و یا کتاب نشرالگو تست های سخت تری دارد و داوطلبی که تسلط کافی در فیزیک دارد، می تواند از این کتاب برای تمرین و تسلط بیشتر استفاده کند.

با توجه به این موضوع که سبک سوالات کنکور در سال های اخیر تغییر کرده و سوالات در تمامی درس ها به سمت مفهومی شدن پیش می روند، برای رسیدن به درصد های بالا و کسب تراز قابل قبول تنها خواندن کتاب درسی کافی نیست و به آموزش هایی جهت درک عمیق تر و مفهومی تر مطالب برای پاسخ به سوالات کنکور نیاز است. 5. مشترک شدن کتاب درسی عربی عمومی و عربی اختصاصی. برخی افراد مدعی شدند کل سؤالات عمومی و اختصاصی کنکور تجربی امسال در ساعت ۹:۴۹ (چند دقیقه پس از توزیع دفترچه اختصاصی شماره ۲) روی یکی از کانالهای تلگرامی قرار داده شد.

دوم؛ عدهای از افراد با بردن گوشی به جلسه آزمون موفق به گرفتن عکس از سؤالات و انتشار آن در فضای مجازی شدند. بطور مثال بررسی سطح سوالات آزمون تجربی ۱۴۰۱ مشخص کرد که مباحث زیست و شیمی یکی از سخت ترین و پیچیده ترین مباحث آزمون های دهه اخیر بوده و همین مسئله تغییرات زیادی رو در شرایط پذیرش داوطلبا ایجاد می کنه. تحلیل سوالات آزمون تجربی، هر سال توسط کارشناسای کنکور سراسری انجام میشه تا وضعیت این آزمون و میزان سختی سوالات رو مورد سنجش قرار داده و به اطلاع داوطلبا برسونن. مدارس شاهد به خاطر شرایطی مثل سطح علمی بالا، پرداختن به مسائل تربیتی و نداشتن آزمون ورودی، هر ساله مورد توجه خیلی از دانش آموزا و خانواده ها قرار می گیره. پیش بینی می شود که در سال های آتی نیز بیشتری قسمت سوالات شیمی کنکور از مباحث مفومی و مسائل باشد تا بخش حفظیات این درس! با توجه به سوالات و پاسخنامه کنکور تجربی سال گذشته، کارشناسان هیوا معتقدند که این سوالات نسبت به دو سال اخیر متوسط و در حد انتظار بوده است.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی