همه چیز درباره سحابی ها، محل تولد ستارگان شرکت خلاق شباهنگ

سحابی انکساری که ذرات غبار نور را منعکس نمی کنند، بلکه متواری می کنند. نور قرمز می تواند آسانتر از نور آبی از ابر غبار بگذرد، پس نور آبی بیشتر پراکنده می شود، این امر موجب آبی شدن آن ابر می شود. سحابی سیاره از اولین مشاهداتی که از این اشیا-ظاهری دایره ای شکل گرفته ناشی می شود. هنگامی که عمر یک ستاره به پایان می رسد ، بیشتر در منطقه ماوراrav بنفش طیف الکترومغناطیسی می درخشد.

چرخه زندگی سحابی سفر بی‌پایانی از غبار ستاره‌ای به ستاره‌ها وبرعکس

کهکشان ما کهکشان راه شیری است و در کنار همسایه ما ، آندرومدا واقع شده است. خاموشی ایجاد شده توسط یک سحابی تاریک را می‌توان به کمک نمودار ولف توضیح داد و مورد مطالعه قرار داد.این نمودار بر مبنای شمارش ستارگان رسم می شود. در یک سحابی مورد نظر، تعداد ستاره‌ها را در یک درجه مربع و در یک بازه قدر،مثلا بین قدر ۱۴ و ۱۵ می شمرند و با تعداد ستارگان خارج از سحابی مقایسه می کنند. علت این است که بیشتر ستاره‌های ضعیف در پشت سحابی قرار گرفته اند و روشنایی آنها به اندازه ی ثابت دلتا m کاهش می‌یابد.

مقاومت گل پیچک می تواند به شکل گیری حیات در سیارات دیگر کمک کند!

همه چیز درباره سحابی ها، محل تولد ستارگان شرکت خلاق شباهنگ سحابی جبار در کمربند صورت فلکی شکارچینمونه‌ای از سحابی گسیلشی است. به عقیده دانشمندان سحابی‌های گسیلشی در واقع زایشگاه ستاره‌ای هستند. محلی که در حدود 100 هزار ستاره با اندازه‌ای برابر خورشید در سحابی چگونه تشکیل میشود آن متولد می‌شوند. در تعدادی از موارد سحابی های بازتابی در عرض های جغرافیایی کهکشانی بالا مشاهده می شوند. اینها ابرهای گاز-غبار (اغلب مولکولی) با اندازه ها، شکل ها، چگالی و جرم های مختلف هستند که توسط تابش ترکیبی ستارگان در قرص کهکشان راه شیری روشن می شوند.

منعکس کنندهسحابی ها معمولاً به دلیل پراکندگی رنگ آبی دارند رنگ آبیموثرتر از قرمز (این رنگ آبی آسمان را توضیح می دهد). اینها ابرهای گازی و غباری هستند که توسط ستاره ها روشن می شوند. گاهی اوقات منبع اصلی تابش نوری از یک سحابی نور ستاره ای است که توسط غبار بین ستاره ای پراکنده شده است.

  • وقتی ستاره‌ای با حداقل هشت برابر اندازه خورشید به پایان عمرش می‌رسد، به جای تبدیل شدن به کوتوله سفید منفجر می‌شود و مقدار زیادی ماده و انرژی را در فضا آزاد می‌کند.
  • ستاره های موجود در آنها پنهان هستند ، زیرا هیچ نوع تابشی از آنها ساطع نمی شود.
  • رنگی مایل به قرمز دارد و از نظر شکل شبیه خطوط کلی ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده است.
  • خاموشی ایجاد شده توسط یک سحابی تاریک را می‌توان به کمک نمودار ولف توضیح داد و مورد مطالعه قرار داد.این نمودار بر مبنای شمارش ستارگان رسم می شود.
  • تحت تأثیر یک میدان گرانشی قوی، غبار و گازهای پراکنده در یک سحابی به آرامی با تشکیل توده ها شروع به جمع شدن می کنند.

سحابی‌هادر واقع ابرهایی از ذرات گاز و غبار در فضا هستند، که پیرامون هم گرد آمده‌اند. گازها بطور عمده از هیدروژن و ذرات غبار از کربن و سیلیس تشکیل شده‌اند. سحابی آندرومدا یکی از نزدیک ترین همسایه های کهکشان راه شیری است. کهکشان آندرومدا درخشان ترین کهکشانی است که با چشم غیر مسلح دیده می شود. ابعاد سحابی‌ها به اندازه ما گسترش می‌یابد، اما به نظر می‌رسد که ترکیب و شکل ستاره‌ای مشابه را به تصویر می‌کشد.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی