نابودی امید در نوجوانات و جوانان؟

غلط املایی و علمی در بررسی اولیه این کتاب به چشم نمی خورد. همچنین تست های این کتاب کاملاً در مسیر کنکور سراسری هستند و هیچ تستی خارج از رویکرد کتاب درسی در این قسمت به چشم نمی خورد. اما شورای عالی انقلاب فرهنگی به تازگی لوایحی را تصویب نموده است که نحوه برگزاری این آزمون پر حاشیه را دستخوش تغییراتی خواهد کرد. سهمیه مناطق در کنکور سراسری جزء پر جمعیت ترین سهمیه است که شامل تمامی داوطلبان می شود. که می تواند کمک شایانی به قبولی در رشته های پرطرفدار و پر رقابت تجربی بکند. می ترسم بهمن ماه که بشود دیگر ما کنکوری ها را تنها بگذارید. لذا بهتر بود از هر تیپ 2 الی 3 تست بیان می شد. کلاسها از هفته آخر فروردین برای ماندگاری بهتر در ذهن دانشآموزان شروع میشود و امکان مشاهده آفلاین کلاسها تا روز کنکور برای آنها وجود دارد.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم پس از قبولی در کنکور هنر، برای برخی از رشته ها آزمون عملی هم برگزاز می شود که بسیاری از داوطلبان در این خصوص اطلاعات کافی را ندارند و سوالات بسیاری در رابطه با آزمون عملی برایشان مطرح می شود. کتاب آبی قلمچی با پاسخ تشریحی و مجموعۀ میکرو طبقهبندی گاج با نکات تستی مکمل آموختههای شما هستند و مهارت شما را برای پاسخگویی به سوالات چهارگزینهای بالا میبرند. کتابهای آبی قلمچی نیز بهترین منابع برای جمعبندی خواندهها و افزایش مهارت تستزنی محسوب میشوند. عید فرصت مطالعاتی بسیار طلایی برای شما محسوب می شود تا زمانی که افراد مشغول مسافرت و مهمانی هستند، درس های عقب افتاده خودتان را جبران کنید. ایستگاه آموزش، سایت نیازمندی های آموزش یک بستر مناسب در فضای اینترنتی است که بستری امن را برای شما فراهم آورده تا بتوانید با بهترین مراکز و موسسات برگزاری کلاس های کنکور آشنا شوید برای این امر تنها کافی است بر روی لینک تبلیغات تدریس کنکور کلیک کنید.

به طور مثال فصل هشتم این کتاب (حرکت بر خط راست) به سه بخش 1- شناخت حرکت 2- حرکت با سرعت ثابت 3- حرکت با شتاب ثابت تقسیم شده که بخش 1 نیز به سیزده درس، بخش 2 به یک درس و بخش3 به شش درس تفکیک شده و در مجموع، این فصل شامل 20 درس می باشد؛ بقیه فصول نیز به طور مشابه تقسیم بندی شده اند. بدون شک یکی از مهمترین درسهای کنکور تجربی که داوطلبان باید به آن توجه زیادی داشته باشند، درس زیست شناسی است. گروه آموزشی جوکار (گاج) نیز با دو دهه سابقه یکی از معتبرترین ناشران کنکور تجربی در کشور است. رشته های ارائه شده در تمام واحد های دانشگاه آزاد کشور در دفترچه انتخاب رشته آزاد 1401 قرار داده شده است و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کدرشته محل متناسب با گروه آزمایشی خود از داخل دفترچه مذکور می باشد.

انتشارات الگو، خوشخوان و مهر و ماه نیز آثاری ارزشمند برای شرکتکنندگان در این آزمون تدوین کردهاند. مدت زمان کنکور تجربی 250 دقیقه است و شرکتکنندگان باید در این بازه به 100 سوال عمومی و 170 سوال تخصصی پاسخ دهند. داوطلبان آزمون سراسری در رشته تجربی برای پاسخ به صد پرسش عمومی 75 دقیقه و برای پاسخ به 170 پرسش تخصصی 175 دقیقه زمان دارند. در کنکور نیز از مفهوم شکل ها سوال می آید پس به آن ها در آموزش شیمی کنکور باید توجه کرد و از صفر تا صد شیمی کنکور را مطالعه کرد. پس از وارد کردن اطلاعاتی که سایت سازمان سنجش نیاز دارد، ثبت نام کنکور رشته عکاسیخود را انجام دهید.

موسسه حرف آخر در مقایسه با آموزشهای سنتی مزایای بسیار زیادی دارد. ماه آخر را با هر وضعیت درسی که هستید جدی بگیرید و آن را بی برنامه و بی هدف از دست ندهید. برای انتخاب رشته مورد نظر خود و هدفگذاری کردن، بهتر است که از یک مشاور خوب کمک بگیرید. ویژگی مثبت درسنامه کتاب های زیست خیلی سبز این هست که برخلاف بعضی کتاب های کمک درسی زیست، بیش از حد سراغ حاشیه های بی اهمیت و حجم زیاد کن نرفته. یکی از ویژگی خوب درسنامه های این کتاب استفاده از نمودارها، جداول و اَشکال مختلف است و سعی شده تا جای ممکن با استفاده از این ابزارها، یادگیری برای دانش آموزان تسریع شود. این میشود برنامه ریزی برای تابستان که بهترین بازدهی را برای یک دانش آموز ضعیف به همراه دارد. سازمان سنجش اسامی نفرات برتر کنکور 1400 به همراه رتبه و تصویر منتشر میکند. به عنوان مثال شاید اختلاف تنها ده رتبه شما را از یک دانشگاه تاپ در شهر تهران به شهرستان های دوردست بفرستد. تمام تست های موجود در متن درسنامه ها تألیفی هستند و سعی شده است در طراحی این تست ها از مثال ها و تمارین کتاب درسی الهام گرفته شود.

بیشتر ناشران معتبر کشور فروشگاههای اینترنتی خود را راهاندازی کردهاند و مرجع مطمئنی برای خرید کتاب کنکور تجربی هستند. در صورت داشتن تجربه، تبحر و سرمایهی کافی نیز میتواند شرکتهای طراحی یا تولید لباس راهاندازی کند. ضرایب امتحان عملی برای کنکور هنر به ترتیب برای رشته های ارتباط تصویری، نقاشی، هنرهای تجسمی و طراحی لباس ۴ – مجسمه سازی ۴ – طراحی صنعتی ۴ – نمایش ۴ – ساز و موسیقی ۶ و آهنگ سازی ۴ است. ترتیب تست های پایان فصل ها منطبق بر روند درس نامه می باشد، برای مثال در فصل دما و گرما ابتدا تست های مربوط به انبساط گرمایی قرار داده شده، سپس تست های مربوط به تعادل های آب و یخ و در پایان نیز تست های رسانش و قانون گازها قرار داده شده است.

این تست ها به صورت آزمونی هستند و سؤالات این بخش اکثراً از کنکورهای سراسری داخل و خارج از کشور سال های اخیر انتخاب شده اند و تعداد کمی تست تألیفی نیز در کنار تست های کنکور قرار داده شده اند. کتاب فیزیک جامع کنکور تجربی منتشران، مجموعه ای از سوالات تألیفی، تست های کنکورهای سراسری (داخل و خارج از کشور) و سوالات آزمون های قلم چی است. با همکاری ایرانسل و بنیاد علمی آموزشی قلم چی و ، هزینه استفاده اینترنت در این مناطق برای مشاهده این فیلم ها رایگان می باشد. کنکور تجربی 1400 در روز جمعه، یازدهم تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد که حدود 555 هزار نفر در این کنکور آزمایشی تجربی ثبت نام کرده بودند.

راه حل تمام تست ها نیز منطبق بر آموزه های درسنامه است. تمامی تست ها از راه های تشریحی اما کوتاه منطبق با آموزش های درس نامه حل شده اند و از هیچ نکته ی تستی در این قسمت بیان نشده است. پاسخ تشریحی این تست ها نیز بسیار خوب و کامل نوشته شده و تمامی سوالات به صورت گام به گام حل شده اند. اگر ابتدا سوالات سخت را حل کنید زمانی که از شما میگیرد باعث ایجاد استرس می شود. در حقیقت، اگر تعداد تست ها بسیار زیاد باشد داوطلب از عهده حل تمام آن ها برنمی آید. موضوعی که روز گذشته خیلی مسالهساز شد این بود که قرار بر این بود طبق اعلام رسمی مسئولان سازمان سنجش که سوالات دفترچههای کنکور پس از برگزاری کنکور دراختیار داوطلبان قرار نگیرد درحالیکه همیشه این نوع پنهانکاریها باعث بروز رانت و فساد میشود، یعنی اگر سازمان سنجش در سالهای گذشته این ابتکار را به خرج داده بود، بهمحض پایان یافتن آزمون سوالات را دراختیار عموم مردم قرار میداد به این خاطر بود کسانی سوالات را با روشهای غیرقانونی از سالنها خارج نکنند و الان هم کار سادهتر شده و نیاز نیست بهصورت فیزیکی خارج کنند بلکه کافی است از آنها عکس بگیرند.

همه ما از اهمیت و تاثیر کلاس های کنکور به خوبی واقف سایت ahmadikonkoor هستیم. این امتیاز دهی اولولیت های شما را بیان می کند. بر اساس این قانون، همیشه درصدی (حداکثر 15 درصد) از پذیرش دانشگاهها وابسته به نمره کنکور خواهد ماند؛ زیرا با وجود تقاضای بالا برای ورود به برخی رشته – محلهای خاص، همیشه برگزاری یک آزمون سراسری از نوع گزینشی ضروری است. اسماعیلی ادامه داد: البته گاهی برای تثبیت آنچه مطالعه کرده بودم از برخی کتب کمکی نیز بهره میگرفتم اما بیشتر تمرکز من روی کتب درسی بود. تست های کتاب جمع بندی فیزیک کنکور تجربی مهر و ماه بیشتر تیپ ها را پوشش می دهند، اما به دلیل محدودیت در تعداد تست نتواسته اند تمامی تیپ ها را پوشش دهند.

در اين مبحث هم مرور چندبارهي متن كتاب درسي ميتواند مؤثر و راهگشا باشد. مخاطب این کتاب دانش آموزانی هستند که در طول سال تحصیلی مطالب درسی را به خوبی مطالعه کرده اند و برای هر مبحث به تعداد کافی تست حل کرده اند. حجم کتاب جمع بندی فیزیک مهروماه و محتوایی که ارائه کرده است، بسیار خوب و عالی می باشد و دانش آموزان می توانند با مطالعه ی این کتاب مطالب لازم را به سرعت مرور کنند. از ویژگی های خاص و منحصربه فرد این کتاب می توان به قرار دادن جمع بندک های هر فصل اشاره کرد. یکی از ویژگی های بسیار خوب کتاب جمع بندی فیزیک کنکور تجربی مهروماه قرار دادن جمع بندک ها در پایان هر فصل است. به طور مثال برای فصل فیزیک و اندازه گیری که یک سؤال در کنکور دارد، 15 تست در پایان این فصل قرار داده شده، اما برای فصل الکتریسیته ساکن که 3 تست در کنکور سراسری دارد، 20 تست قرار داده شده است. بعد از حضور در این کلاسها به جزوهها و فایلهایی که سر کلاس استفاده شده، دسترسی خواهید داشت. جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس کمیسیون آموزش مجلس با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر با بیان اینکه هر سال بعد از کنکور حاشیه ها و اخبار تقلب را داریم، گفت: امسال شرایط امنیتی کنکور نسبت به سال های قبل پررنگ تر بود و در تامین امنیت هم موفق عمل شد.

و محتویات بسته آموزش کنکور خود را با جدیدترین تغییرات کتب درسی، به روز رسانی می کند تا بتواند بهترین خدمات را برای متقاضیان خود ارائه دهد. در این قسمت کلیه ی مطالب فصل به صورت نموداری در یک صفحه ارائه شده است تا دانش آموز بتواند کلیه ی مفاهیم را خیلی سریع مرور کند. اما تعداد سوالات در نظر گرفته شده برای برخی از تیپ های مختلف کم است و گاهی فقط یک سوال از یک تیپ سوالی خاص مطرح شده است که این تعداد محدود برای به تسلط رسیدن دانش آموزان ضعیف کافی نیست. سوالات درس زبان و ادبیات فارسی در 25 تست برای داوطلبان کنکور هنر طراحی میگردد که در نمره نهایی داوطلب با ضریب 4، محاسبه میشود و منابع طراحان این سوالات، از کتابهای درسی جدول زیر، میباشد. دکتر خدایی در ادامه در مورد تعداد داوطلبان در هر گروه آزمایشی اظهار کرد: 181 هزار و 299 داوطلب در گروه علوم ریاضی و فنی، 497 هزار و 845 داوطلب در گروه علوم تجربی، 181هزار و 719 داوطلب در گروه علوم انسانی، 10 هزار و 700 نفر منحصرا در گروه هنر که با احتساب ثبت نام داوطلبانی که در گروه آزمایشی هنر به عنوان گروه آزمایشی دوم ثبت نام کردهاند این تعداد به 56 هزار و 250 نفر افزایش یافته است، 6272 داوطلب منحصرا در گروه زبانهای خارجه با احتساب داوطلبان از گروههای آزمایشی دیگر که زبان را به عنوان گروه آزمایشی دوم یا سوم انتخاب کردهاند این تعداد به 112 هزار و 154 داوطلب میرسد، ثبت نام کردهاند.

دانش آموزان برای استفاده مفیدتر از کتاب فیزیک جامع منتشران باید ابتدا به جلد دوم مراجعه کنند و پس از مطالعه درسنامهی هر درس، به سراغ تست های مربوطه در جلد اول بیایند و سپس دوباره در جلد دوم پاسخنامه تشریحی را مطالعه کنند. و دانش آموز را از هر نوع کتاب و جزوه و کلاس کمک آموزشی بی نیاز می کند. حل تست های درسنامه به دانش آموزان کمک می کند با روش حل مسائل آشنا شوند و توضیحات درسنامه برایشان تثبیت گردد. البته شرایط هر دانش آموز با دیگری متفاوته و شما باید با توجه به شرایط خودتون برنامه دقیقی داشته باشید. با وجود این، معلمان باتجربه به دانشآموزان خود توصیه میکنند از منابع ارزشمند دیگری نیز بهره بگیرند.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی