معرفی 4 استان دارای بیشترین قبولیهای کنکور 1400

حجم درسنامه از آنجا که به صورت تفصیلی و با زبان توضیح نوشته شده و به صورت نکته ای و مختصروار نیست، مناسب است و چون در میان درسنامه از تست هایی به عنوان مثال استفاده شده است، این حجم منطقی است. اما باید به این نکته هم دقت کرد که ممکن است خیلی از دانش آموزان روش غلطی را انتخاب کرده باشند. وی عنوان میکند: عوامل بیرونی این متقلبین ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه میخواستند سیگنال پاسخ را به داوطلبان ارسال کنند ولی از آن زمان هر تلاشی که کردند که پاسخها را ارسال کنند سیگنال یابی که ما استفاده کردیم توانست آنها را پیدا کند. قصد داشتیم در کنکور ۱۴۰۱ نیز دفترچه ها را بارگذاری کنیم اما نیروهای حفاظتی امنیتی توصیه کردند با توجه به فعالیت ویژهای که متقلبان برای گروه تجربی داشتند، دفترچه در سایت قرار نگیرد چون مونتاژ میشود.

وی ادامه داد: درس خواندن به صورت غیرحضوری در سال آخر دبیرستان معایب و مزایایی داشت که با سعی و تلاش و اتّکا به خداوند توانستم از این مرحله عبور کنم. از همان ابتدا ساعت مطالعه بالا را در نظر نگیرید و بر حسب توانایی خود از ساعت مطالعه پایین شروع کرده و به مرور آن را افزایش دهید. تذکر: کسانی که مدرک کاردانی (پزشکی و غیر پزشکی) دارند باید تعهد قانونی خود را گذرانده باشند. همانطور که مشاهده کردید رشتههای دانشگاهی که میتوان از طریق کنکور تجربی به آنها راه یافت فقط شامل رشتههای پزشکی و کشاورزی و شیمی نمیشود بلکه حتی برخی رشتهها مثل رشتههای نزدیک به معارف، حسابداری، هتلداری، ورزشی، سیاسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نظایر اینها را هم شامل میشود.

حتماً جواب تستها را بررسی کنید و نکات آنها را در یادداشتها و یا در حاشیه کتاب خود بنویسید تا هنگام مرور مطالب آنها را هم دوره کنید. توصیه میکنم قبل از انتخاب رشته حتماً تمام رشتههایی که امکان انتخابشان را دارید بررسی کنید تا بعداً افسوس نخورید. از تکنیک همآوایی کمک بگیرید: اگر آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور شروع کرده باشید حتماً نام این تکنیک را شنیدهاید. لازم به ذکر است این دسته از داوطلبان می بایست در صورت پذیرش، از رشته قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی آن را به موسسه آموزش عالی مربوطه تحویل دهند.

وی با بیان اینکه سال اولی است که کنکور میدهد، افزود: از کلاسهای آموزشگاهی برای تمام دروس به جز زبان استفاده کردم. ولی هر فرد علاوه بر رشته خود می تواند در هر یک از رشته های هنر و زبان تخصصی ثبت نام کند. یک نکته ی مهم: ما هر ساله در صفحه ی دانلود سوالات کنکور به این مسئله اشاره می کنیم که، این فایل ها بهترین نمونه سوال ها برای کنکور سال آینده می باشند. بهترین کتاب در بخش ژنتیک ، کتاب ژنتیک دکتر آرام فر می باشد. موسسه حرف اخر از با تجربه ترین کادر اساتید برخودار است که آموزش ها و دوره های فراوانی جهت تسلط کامل بر روی نرم افزارهای ساخت انیمیشن جهت شهودی سازی مطالب گذرانده اند و مدت زمان زیادی را صرف ساخت بهترین انیمیشن ها و تبدیل مطالب کتاب درسی به انیمیشن کرده اند. زیرگروه 2 کنکور هنر نسبت به زیرگروه 1 دارای تنوع رشته ای کمتری است ولی دروس تخصصی ضریب داری چون خلاقیت تصویری و تجسمی، درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی – فیزیک و ترسیم فنی را در خود گنجانده است لذا داوطلبان می بایست در برنامه ریزی درسی خود به تناسب ضرایب، وقت لازم را به مطالعه این درس ها اختصاص دهند.

تا جایی که رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز معترف است که ابزار عکس گرفتن و ارسال آن خیلی پیچیده است و هنوز ابزاری نداریم که بتوانیم آن را کشف کنیم. امرایی با اشاره به مسئولیت رئیس سازمان سنجش میگوید: «رئیس فعلی سازمان سنجش سابقه حضور در این سازمان را دارد، اما پیشرفت علم و تکنولوژی خیلی بیشتر از زمانی است که ایشان در سازمان بودند. بسته های مکاتبه ای شامل ؛ جزوات ، کتابهای کنکور هنر ، مشاوره تحصیلی و آزمون های هماهنگ ماهیانه است. بسته معلم خصوصی کنکور تجربی اوج یادگیری بسته های آموزش های مفهومی مباحث و تدریس روش های تست زنی، توسط اساتید برتر و برگزیده کشور، چهار درس اختصاصی سه پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم تجربی را شامل می شود. من به عنوان مثال، کسی هستم که امکاناتی از معلم خصوصی و مشاور و غیره را نداشتم و در مدرسه خاصی هم نبودم. می توانید به استفاده از این نرم افزار کنکور تجربی 1399 را امتحان داده و خود را ارزیابی کنید. اگر امکان شرکت در آزمون های حضوری را ندارید ، می توانید در آزمون های آنلاین نیز شرکت کنید. برای آشنایی با منابع کمک آموزشی در دروس عمومی می توانید به مقاله مربوط به آن در سایت دور خیز سری بزنید.

مروتی تأکید کرد: فقط در گروه تجربی، متقاضیان رشته بهیاری علاوه بر دو دفترچه اختصاصی، یک دفترچه سؤالات ویژه بهیاران را لازم است پاسخ دهند و داوطلبان گروههای آزمایشی زبانهای خارجی و هنر علاوه بر دفترچه سؤالات عمومی یک دفترچه اختصاصی با پاسخنامه مجزا دارند. این تقسیمبندی بر اساس میزان اهمیت دروس در آن رشتهها صورت گرفته است. این کار به صورت مقایسهای تکنیکی انجام میشود. ماده ۵ ـ پذیرش دانشجو در دانشگاهها به روش ظرفیت رشته ـ محل و تقاضای داوطلبان بر اساس «سابقه تحصیلی» یا «سابقه تحصیلی و آزمون (عمومی یا عمومی ـ اختصاصی)» صورت میگیرد. این ناامیدی ممکن است به خاطر عدم کسب نتایج مطلوب در یک دوره و یا به خاطر شرایط روحی فرد باشد. با توجه به اینکه منبع سوالات درس زبان و ادبیات فارسی کنکور هنر، کتاب درسی است اما پیشنهاد مشاوران دانتل استفاده از کتب کمک درسی نیز به عنوان مکمل کتاب درسی همچون ادبیات موضوعی میکرو طبقه بندی گاج و یا کتاب نشر الگو میباشد. مواد یا دروس عمومی کنکور سراسری که شامل زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی، زبان انگلیسی و عربی است، در همه گروه های آزمایشی مشترک بوده و تفاوت آن ها در دروس اختصاصی می باشد.

خب همانطور که میدانید ثبت نام کنکور سراسری تجربی97 توسط سازمان سنجش و بصورت یکپارچه با رشته های دیگر انجام می شود یعنی تقریبأ در اواسط بهمن ماه میباشد. این کار به صورت مقایسه ای تکنیکی انجام میشود. در مجموع ميزان تاثير سوابق تحصيلي حداكثر 30 درصد است و به صورت تأثير مثبتدر نمرهكل نهايي آنان لحاظ ميشود. درصد تأثیرگذاری هر یک از این دروس در تراز و رتبه نهایی داوطلبان در زیرگروههای مختلف متفاوت است. توصیه می شود که با نهایت اطمینان و آرامش به حل سوالات هر مبحث پرداخته و حواس خود را به سایر دروس و مباحث پرت ننماید. بانکی از سوالات توسط همه معلمان در استانها، شهرها و روستاهای کشور طراحی خواهد شد و ما دیگر هیئت طراح سوال نداریم، بلکه یک هیئت ممیزی داریم که سوالات این بانک را دستهبندی و از بین آنها انتخاب میکنند. در این مقاله نکاتی را در زمینۀ روش تدریس کنکور، برای معلمان خصوصی که قصد تدریس در حوزۀ کنکور دارند، بیان کردهایم. بنابراین به هیچ وجه این درس را کنار نگذارید. بنابراین آزمون های آزمایشی فرصت خیلی خوبیه تا از سال یازدهم با روند آزمون دادن آشنا بشید، به شرایط آزمون عادت کنید و بتونید تکنیک های مدیریت آزمون و مدیریت زمان در آزمون رو هم یاد بگیرید.

تاکنون زمان انتخاب رشته کنکور سراسری هنر ۱۴۰۱ اعلام نشده است. گروه دانشگاه خبرگزاری آنا – پروین طالبیان؛ تقلب در کنکور ۱۴۰۱ به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات تبدیل شده تا جایی که دیگر مسئولان قسم میخورند که سؤالات قبل از آزمون به بیرون درز نکرده است. از سوی دیگر علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در روز سیزدهم تیرماه جاری در یک گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد که در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با حضور رییسجمهور تصویب شده است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در مورد تاثیر سوابق تحصیلی است، برای کنکور سال ۱۴۰۲ اعمال نشود. فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره سرانجام سوالات سخت و اشتباه کنکور ۱۴۰۰، اظهار کرد: در کنکور سراسری ۱۴۰۰، حدود ۷۱ عنوان درسی در پنج گروه آزمایشی، مورد آزمون قرار گرفته است که براساس برآورد اولیه این سازمان، بهغیر از درس ریاضی، بقیه دروس ۱۰ تا ۱۵ درصد آسانتر بوده است. تقلب و تخلف در هر آزمونی ممکن است و حتی ابزارهای قانونی برای آن در نظر گرفته شده که میتوان به جزای نقدی از ده میلیون ریال تا یک میلیارد ریال یا حبس از یک تا پنج سال، محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ۱۰ سال بعد اشاره کرد اما نکتهای که نباید از نظر دور داشت این است که وقوع تقلب گسترده در یک آزمون نشان میدهد که تدابیر در نظر گرفته شده مناسب یا کافی نبوده که تا این حد متخلفان توانستهاند نفوذ کنند.

البته با اطلاع از بودجه بندی کنکور هنر کارتون برای رسیدن به هدفتون سایت ahmadikonkoor راحت تر میشه. البته قبل از هر اقدامی ابتدا دفترچه راهنمای آن را بررسی کرده و مدارک ثبت نام کنکور سراسری را فراهم نمایید. یک مورد از این شبکهها توانست بعد از آزمون عکس را بفرستد بیرون و سؤالات را پخش کرد. تا پیشاز سال ۱۳۹۲ کنکور دانشگاه های آزاد توسط مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و به صورت جداگانه از کنکور سراسری برگزار می شد و پس از آن با کنکور سراسری ادغام شد. قطع به یقین همه ی دروس به یک سبک مطالعه نمی شوند ، ممکن است از درسی به صورت ترکیبی سوال مطرح شود بنابراین باید به صورت ترکیبی نیز مطالعه شود و یا ممکن است سوالات مفهومی باشد که در این حالت نیز نحوه مطالعه متفاوت است : زیست شناسی : از درس زیست شناسی 55 سوال مطرح می شود که شامل ژنتیک ، بخش گیاهی ، بخش جانوری و …

مثلاً زیرگروه شماره 1 شامل رشتههای پزشکی و سایر رشتههای مرتبط با آن است که طبیعتاً در آنها درس زیستشناسی اهمیت بیشتری دارد و درنتیجه ضریب بالاتری هم به آن اختصاص یافته است. با توجه به اعتراض معلمان و داوطلبان کنکور سراسری 1400 به طرح برخی سؤالات دروس ریاضی و فیزیک در گروههای آزمایشی علوم ریاضی و علوم تجربی موضوع نظارت قانونی وزارت آموزش و پرورش بر سؤالات کنکور سراسری را از محمدرضا سیدصالحی سرپرست حوزه تربیت و یادگیری ریاضیات سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی پیگیری کردیم؛ وی در پاسخ به این پرسش که “آیا سؤالات درس ریاضی کنکور 1400 در چارچوب محتوای کتاب درسی و تمریناتش بوده است؟” اظهار کرد: برخی سؤالات کنکور در درس ریاضی دارای اشکالاتی است و حتماً در این باره گزارشی تهیه خواهیم کرد. همین انتقادها باعث شده شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهاد متولی «تصویب ضوابط کلی گزینش مدیران، استادان، معلمان و دانشجویان، دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی و فرهنگی و مدارس کشور و تعیین مرجع برای گزینش آنان» بر اساس قانون جایگاه، اهداف و وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوب سال ۱۳۷۶ مجلس شورای اسلامی به موضوع کنکور از منظر کارشناسی ورود کند. تصور خودِ دانش آموز از این آزمون مهم که تنها راه ورود به دانشگاه است از یک طرف و فشارهای خانواده برای کسب نتیجه قابل قبول در این آزمون، همگی میتوانند از عواملی باشند که نوجوان مضطرب را به سوی تقلب سوق میدهند.

شیمی : برای درس شیمی ابتدا کتاب و سپس درسنامه کتاب کمک آموزشی خود را مطالعه کنید و پس از آن یک خلاصه نویسی از آنچه که خوانده اید انجام دهید ، سپس تست های هماند مبحث را بزنید و سعی کنید نکاتی که در تست ها قرار دارد را درک کنید. همین الان و در همین لحظه هر کاری انجام دهید، تأمین کننده بخشی از هدفتان است. است. برای تسلط در مبحث ژنتیک زیست شناسی فقط باید تمرین روزانه داشته باشید تا بتوانید با تکنیک های مختلف حل هر سوال آشنا شوید. حاشیه نویسی نکات مهم ، هایلایت کردن قید ها ، خلاصه نویسی ، نکته برداری از تست ها ، مطالعه دقیق پاسخ نامه مخصوصا تست های ژنتیکی ، تسلط بر قید های زیست شناسی از جمله اغلب ، بیشتر ، تعداد کمی ، بسیاری ، تسلط بر روی شکل های کتاب درسی ، آشنایی با فصل های تست خیز و …

عوامل بیرونی این متقلبین ساعت ۹:۴۵ دقیقه میخواستند سیگنال پاسخ را به داوطلبان ارسال کنند ولی از آن زمان هر تلاش کردند که پاسخ ها را ارسال کنند سیگنال یابی که ما استفاده کردیم توانست آنها را پیدا کند. حالا کتاب را به حالت درستش برگردانید، می بینید که سرعت خواندنتان تا ۵۰ درصد زیادتر شده است. زمان استاندارد برای پاسخگویی به سوالات درس عربی 20 دقیقه در نظر گرفته شده است. همچنین یک دوره آموزشی کاملا رایگان برای برنامه ریزی کنکور تجربی ، ریاضی و انسانی حرفه ای برای شما در نظر گرفتیم، که حسابی تو این مسیر بهتون کمک می کنه. این مسیر موفقیت، همون برنامه ریزی اصولی و دقیقی هست که میتونه بسیاری از مشکلات شما رو برطرف کنه.بنابراین نباید نا امید شد. توصیه های مشاوره ای و برنامه ریزی ایشان نیز به طور رایگان برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور قابل مشاهده است. بطور کلی هدف از برنامه ریزی تابستان برای کنکور ، تسلط بر دروس پایه است. هدف از مشاوره کنکور تجربی 99 برای برنامه ریزی صرفا فقط مطالعه مستمر نیست ، توجه داشته باشید که شما ربات نیستید و حتما باید برای خود تفریح و استراحت نیز در نظر داشته باشید و در غیر این صورت حتما پس از مدت کوتاهی مطالعه ، بازدهی مغز شما کاهش می باید.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی