مصاحبه با رتبه ۳۳ کنکور ۹۸

مجاز بودن به دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی: تمامی شرکت کنندگان کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی می باشند و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود سایت ahmadikonkoor ندارد. بسیاری از دانشآموزان تمامی مطالب درسی را یاد میگیرند اما در جلسه کنکور بیش از حد استرس دارند. مرور به روش زیر (که بر اساس منحنی ذهن نوشته شده است) مطالب را در ذهن شما تا روز کنکور تثبیت می کند. توصیه می شود علاوه بر علاقه موارد دیگری مانند دوری مسافت دانشگاه، شهریه دانشگاه (دانشگاه های غیرروزانه دارای شهریه می باشند)، امکانات و خوابگاه را نیز در نظر بگیرید. سیستم پروژه 6040 حرف آخر کاملا متفاوت با دیگر منابع است و دانش آموزان در پروژه ۱۰۰ کل درسهای سه پایه خود را به آمادگی ۹۰ تا ۱۰۰درصدی میرسانند، در بخش 40 روزه نیز 20 ازمون جامع شرایط کنکور را بیست بار برای خود تجربه و اجرا کرده که شامل بیشتر از ۵۰۰۰ تست از سوالات احتمالی پیش بینی با تطابق بالا را با تحلیل و بررسی توسط اساتید برتر کشور پاسخ میدهند. مجموعه دکتر آیکیو با بهرهگیری از اساتید برتر در سراسر کشور از ابتدای مهر ماه اقدام به برگزاری تدریس کامل کلاس آموزشی در اوقات مشخص نموده است؛ همچنین دانشپژوهان عزیز که قصد شرکت در کنکور و المپیادهای کشوری را دارند، از این مهم بیبهره نبوده و میتوانند از تحصیل آفلاین برخوردار شوند.

انجام دادن این کارها موجب میشوند تا شما به راحتی رتبه قابل قبولی در کنکور کسب کنید. مجاز بودن به دوره های روزانه و نوبت دوم: وضعیت همه شرکت کنندگان آزمون سراسری برای انتخاب رشته دانشگاه های روزانه و نوبت دوم مجاز نبوده و فقط تعدادی از داوطلبان که حدنصاب لازم را کسب کرده باشند، می توانند انتخاب رشته این دوره ها را انجام دهند، بنابراین اگر کلمه غیرمجاز در کادر مربوط به دوره های روزانه و نوبت دوم درج شده باشد، یعنی رتبه داوطلب برای ثبت نام در این دانشگاه ها کافی نیست. مجاز بودن به دوره های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد: دانشگاه های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد، دوره های غیردولتی دانشگاه های روزانه می باشند و تحصیل در رشته های پرمتقاضی این دانشگاه ها نیز نیازمند کسب رتبه مناسبی خواهد بود، بنابراین فقط داوطلبانی که عبارت مجاز در کادر مربوط به دانشگاه پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد در کارنامه ایشان درج شده است، می توانند انتخاب رشته این دانشگاه را انجام دهند. شما باید در آزمونهای مشابه کنکور نیز شرکت کنید. آزمونهای آزمایشی نقش بسیار مهمی در موفقیت دانشآموزان دارند. دانشآموزانی که زمان خود را به خوبی کنترل میکنند شانس بیشتری برای موفقیت در کنکور تجربی دارند.

البته توصیه می شود که اگر یک داوطلب سعی دارد در دو رشته مختلف تحصیلی مانند رشته تجربی و رشته ریاضی اقدام به ثبت نام نماید، باید برای هر رشته کارت های اعتباری جدا از سایت سنجش و آموزش کشور خریداری نماید و بر اساس دستور العمل های داده شده اقدام به ثبت نام نماید. دانش آموزای غیر شاهد با داشتن امتیاز و شرایط ثبت نام مدارس شاهد این مدارس، ثبت نامشون قطعی میشه. اما نکته مهمی که در نامه حسن ملکی وجود دارد این است که طراحی اینگونه سؤالات موجب داغ شدن بازار مؤسسات کنکور و بیاعتمادی به نظام آموزشی میشود و تأکید کرده است: «از آنجا که تخطی سؤالات آزمون از برنامههای درسی رسمی کشور باعث از بین رفتن اعتماد جامعه به نظام آموزش رسمی کشور، تحت الشعاع قرار گرفتن اهداف برنامه درسی، ترویج کتب کمک آموزشی و جزوات غیر استاندارد و مراجعه دانشآموزان به مؤسسات کنکور را در پی خواهد داشت». اما این اشتباه بسیار مهلک است و باید بدانید روش های غیر اصولی میتواند منجر به اتلاف وقت زیاد و خرد شدن اعصابتان شود.

انتخاب های خوش بینانه : همانطور که می دانید، قبولی در رشته های علوم پزشکی نیازمند کسب رتبه های عالی می باشد و احتمال پذیرش داوطلبان با رتبه های نه چندان مطلوب در این رشته ها بسیار کم است؛ با این حال توصیه می شود که 20 الی 30 درصد انتخاب های ابتدایی را به رشته های مورد علاقه خود که شانس قبولیتان در آن ها کم است، اختصاص دهید. البته علاوه بر رتبه و تراز کسب شده در آزمون، سوابق تحصیلی داوطلب نیز برای شرکت در این دانشگاه ها اثرگذار است. البته توجه داشته باشید که در انتخاب رشته های دانشگاه روزانه حتما علاقه خود را مدنظر قرار دهید و از انتخاب رشته هایی که علاقه چندانی به آن ها ندارید، خودداری کنید؛ زیرا در صورت پذیرفته شدن در دانشگاه روزانه حتی اگر انصراف دهید، به مدت یکسال از شرکت در کنکور محروم خواهید شد.

همچنین برای داوطلبانی که فرصت و یا هزینه کافی جهت شرکت در کلاس های موسسات آموزشی را ندارند، دی وی دی های کنکوری می تواند پیشنهاد مناسبی باشد. وی با انتقاد از مصاحبههای مکرر پور عباس رئیس سازمان سنجش آموزش ادامه آنرا عاملی برای تشویش اذهان عمومی و ایجاد استرس دانست و گفت: این در حالی است که طبق سیاستهای نظام نباید به گونهای رفتار و عمل کرد که اخبار ناامید کننده مستمسک رسانههای بیگانه بشود اما کنکور امسال آنچنان برگزار شد که حتی تیتر رسانههای خارجی و عاملی برای سرافکندگی شد. بسیاری از دانشآموزان در ایام کنکور از ادامه مسیر ناامید میشوند و از آرزوهای خود منصرف میگردند. اگر نتیجه قابل قبولی کسب نکردهاید از تلاش ناامید نشوید.

در مسیر مطالعه برای کنکور، رعایت چند نکته می تواند نتیجه مطلوبی را به همراه داشته باشد. مطالعه طبق بودجه بندی کنکور، باعث می شود که شما فصل های پرتکرار و پراهمیت را بشناسید و سعی کنید همه مطالب آن فصل ها را دقیق یاد بگیرید. آنها روزانه، ساعات طولانی درس مطالعه میکنند و از سرگرمیهای زیادی صرف نظر میکنند. روشهای سریع تست زنی را یاد بگیرید و از آنها در جلسه کنکور استفاده کنید. دانشآموزان میتوانند در زمانهای استراحت از اینترنت و فضای مجازی استفاده کنند. آنها میتوانند با یک برنامهریزی دقیق هم مطالعه کافی داشته باشند و هم استراحت کنند. یک نکته مهم که همواره به داوطلبان کنکور متذکر می شویم، در رابطه با مطالعه کامل و دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری است، بنابراین لازم است که به محض انتشار، آن را مطالعه نموده و پس از آگاهی از رشته ها و سایر نکات مندرج در دفترچه، برای این منظور اقدام کنید.

با توجه به این که سوالات به سمت مفهومی شدن و شیوه ای نو رفته اند، باید استاد و اموزشی را انتخاب کنید که به شیوه های مدرن تدریس کند نه شیوه های قدیمی. و بعد سپری شدن مدت زمان سوالات عمومی، دفترچه های عمومی را جمع آوری کرده و از دسترس دانش آموز خارج می کنند تا سوالات تخصصی را پخش کنند. دیگه به خاطر این چیزا هم بود که من قبلا فکر میکردم مدت زمان کمی قبل کنکور باید برم دنبال منابع، چون ممکنه هر ساله یه سری چیزارو عوض کنن، بعد تازه متوجه شدم شاید همون چند ماه پیش میودم تحقیق و بررسی میکردم بهتر بودش! فیزیک از کنکور دیروز کمی سخت تر بود. مجاز بودن به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی: حداقل تراز قابل قبول برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی 6500 است و داوطلبانی که تراز پایین تر از 6500 دارند، مجاز به انتخاب رشته این دانشگاه نمی باشند.

به عنوان مثال داوطلبانی که به دنبال رشته داروسازی هستند باید به ضرایب این درس و تراز شیمی کنکور توجه زیادی داشته باشند. انتخاب های واقع بینانه : انتخاب های واقع بینانه انتخاب هایی هستند که با توجه به آمار رتبه های قبولی سال های گذشته می توان گفت، شانس پذیرش شما در آن رشته ها با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید، زیاد است. دانشآموزانی که رشته مورد علاقه خود را انتخاب میکنند موفقیت بیشتری در دانشگاه کسب مینمایند. عواملی مانند فونت مناسب، عکسهای رنگی و صحافی مناسب نقش بسیار مهمی در موفقیت دانشآموزان دارد. مهمترین عواملی که همه روانشناسان برای موفقیت در کنکور معرفی میکنند تلاش، پشتکار، هوش و استعداد فردی است. موفقیت در هر کار و شرایطی، نیازمند یک برنامهریزی دقیق است. موفقیت در هر رشته و شغلی، دشواری و سختیهای خاص خود را دارد. اما آنها باید متوجه شوند که راه موفقیت با دانستن رازهای موفقیت در کنکور امکانپذیر است. فراهم ساختن مجموعهای از انتشارات برتر در زمینه تولید کتاب کنکور، باعث شده تا کتاب کنکور، لقب بهترین سایت در زمینه خرید کتاب های کنکوری همچون: کانون قلم چی، کتاب های انتشارات گاج، کتاب های خیلی سبز، انتشارات مبتکران، انتشارات مهر و ماه، کارنامه کتاب، انشارات راه اندیشهو .

دانشآموزانی که برای کنکور تجربی مطالعه میکنند باید اطلاعات دقیقی در مورد رشته تحصیلی خود داشته باشند. عدم پرداخت هزینه سبب ثبت نشدن اطلاعات شما در آزمون عملی می شود. اگر قصد دارید از دورههای پیام نور، غیرانتفاعی و یا دانشگاه فرهنگیان، رشتههایی را انتخاب کنید و تازه هزینه آن را پرداخت کردهاید. اینطوری اگر ساعت مطالعه توی یکی از قسمت های روزم کم می شد دیگه انرژی منفی اون به باقی ساعات منتقل نمی شد! در صورتی که چیدمان رشته های خود را به ترتیب فوق قرار دهید، به احتمال زیاد در یکی از رشته های انتخابی خود پذیرفته خواهید شد.

هر دانشآموزی با توجه به گروه تحصیلی که دارد یک رشته مناسب برای خود انتخاب میکند. بنابراین مشاور کنکوری که می خواهید انتخاب کنید در درجه اول به اطلاعات آن شخص توجه کنید و در درجه دوم به رتبه برتر بودن مشاور کنکور خودتان توجه داشته باشید . جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با راهنمای انتخاب رشته تجربی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی صدای سنجش تماس بگیرید . برای انتخاب رشته کنکور تجربی، آگاهی از رتبه های مورد نیاز برای پذیرش در هر رشته بسیار موثر می باشد تا داوطلب با دریافت اطلاعات و دارا بودن یک دید کلی، اقدام به انتخاب رشته نماید. در این محصول جدید، خط به خط کلیه دروس لازمه برای کنکور در پک جامع بصورت کامل و دقیق به سبک انیمیشن – تصویری، با الگوهای سرنوشت ساز و نقشه راه تدریس میشوند، از بهترین مزیتهای پروژه ۶۰۴۰ نظام جدید اتمام آن فقط در ۱۰۰ روز و بی نیاز کردن داوطلبان از رفتن به کلاس یا استفاده از منابع وقت گیر است که مناسب دانش آموزان سال دوازدهم و یا فارغ التحصیلان نظام قدیم و جدید رشتههای تجربی و ریاضی است.

کلاس کنکور تجربی به شما در بدست آوردن نتیجه مورد نظر خودتان می تواند بسیار کمک کننده باشد و باعث موفقیت شما در کنکور بشود. و پایه درسیم از سال دهم ضعیف شد.و داخل شهرستان زندگی میکنیم معلم کنکور نداریم و من شرایط مالیش ام ندارم بروم استان کلاس… تاثیر قطعی 60 درصدی سابقه تحصیلی در کنکور 1402 مربوط به پایه دوازدهم، در کنکور 1403 مربوط به پایههای یازدهم و دوازدهم و در کنکور 1404 مربوط به پایههای دهم، یازدهم و دوازدهم خواهد بود. شیمی پایه دهم تجربی از سه فصل تشکیل می شود و داوطلبان باید به سوالات این سه فصل در کنکور پاسخ دهند. تعداد دروس اختصاصی کنکور انسانی از کنکور ریاضی و تجربی بیشتر است و شامل موارد زیر می باشد. برای ضرایب کنکور انسانی در بخش دروس اختصاصی، درس ریاضیات در زیر گروه یک ضریب ۲، در زیر گروه دوم و سوم ضریب ۴، زیر گروه چهار و پنجم ضریب ۳ را دارد.

سپس کدی ارسال شده به شماره همراه خود را در کادر مشخص شده وارد نموده و سپس تصویر مربوط به درخواست خود را در سامانه بارگذاری نمایید. این دانشآموزان میتوانند برای دریافت برنامه مطالعاتی کلمه (پزشکی) را به سامانه ۱۰۰۰۹۸۳۳ ارسال کنند. باید در سازمان سنجش برای بررسی این موضوع کارگروه تشکیل شود و کارشناسان ذیربط با حضور در آن توضیحات لازم را بدهند. بر اساس اعلام سازمان سنجش تعداد یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کردند که از این تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سراسری یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر در جلسه آزمون حاضر شدند و در نهایت یک میلیون و ۹۲ هزار نفر نیز در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند. متقاضیان زیادی که بنا به هر دلیل در کنکور سراسری شرکت نکرده و یا موفق به قبولی در رشته مورد علاقه خود نشده اند، می توانند بدون ثبت نام کنکور سراسری در دو نوبت مهر و بهمن ماه برای شرکت در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری اقدام نمایند. همانطور که اشاره کردیم متقاضیان برای اطلاع از زمان و نحوه شرکت در کنکور و همینطور کدرشته محلهای ارائه شده بایستی که دفترچه راهنمای انتخاب رشتهکنکور را دانلود و مطالعه کنند.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی