لوله فلکسی چیست و چه کاربردی دارد

لوله فلکسیبل فلزی بخاطر مقاومت در برابر رطوبت و پوسیدگی یا جویدگی توسط موزیان در بسیاری از صنایع دوربین مداربسته و تابلو برق و سیم کشی ساختمان و صنایع دیگر کاربرد دارد و از همین جهت به این کانال ها لوله فلکسیبل صنعتی گفته میشود که در سایز های مختلف تولید لوله فلکسی میشود. امروزه این کانال های فلکسیبل خرطومی انتقال هوا و یا کانالهای خرطومی فلکسی بل هوا یا کانال های فنری هوا بهترین گزینه برای کانال کشی دستگاه های داکت اسپیلت به شمار رفته و به دلیل سرعت بالا در نصب و اجرا، قیمت تمام شده مناسب تر نسبت به کانال های سنتی گالوانیزه، انعطاف پذیری بالا و … در بسیاری از پروژه هایی که سیستم تهویه مطبوع آن ها دستگاه داکت اسپیلت می باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد لوله فلکسی برق

فلکسی پلی استر عایق‌دار از سه لایه تشکیل شده که دو لایه داخلی و خارجی آن را فلز آلومینیوم و بخش میانی را عایق پلی استر خواهد بود. لایه داخلی آلومینیوم همراه با فنر نگهدارنده بوده، سپس عایق پلی استر جهت ایجاد پوششی برای دفع و عدم‌جذب رطوبت است. سطح بیرونی این لوله فلکسیبل نیز با متریال آلومینیوم ضخیم برای افزایش توان مقاومت در برابر ضربه، فشار و اصطکاک ایجاد شده است.

اگر بخواهیم میزانِ کمیتِ مصرف در انواع لوله فلکسیبل صداگیر را با یکیگر مقایسه کنیم به صراحت می توان گفت پُرمصرف ترین نوعِ لوله فلکسیبل صداگیر ، لوله فلکسیبل صداگیر ی کومبی می باشد. لوله فلکسیبل صداگیر ی کومبی، در مسیر های رفت و برگشتِ هوا و همچنین بعنوان رابط و اتصال هوایی، بین داکت اصلیِ هوا و پلنیوم باکس جهت تکمیلیِ سیستمِ مکش و دمش بکار می رود. ساختار لوله فلکسیبل صداگیر ی کومبی، به لحاظ ساختار دارای یک لایه فویل آلومینیومیِ تقویت شده با پلی استر در داخل و یک لایه پوشش pvc در بیرون و یک شبکه ی منسجمِ فنری از جنس فولاد در میانه ی خود می باشد که این فنرِ فولادی باعثِ انسجام و شکل گیریِ لوله فلکسیبل صداگیر ی کومبی می گردد. انعطاف پذیری و استحکام ِ خوب و مقاومتِ مناسبِ لوله فلکسیبل صداگیر ی کومبی در عینِ وزن سبکِ این لوله خرطومی ،باعث گردیده این نوع لوله فلکسیبل صداگیر در برابر نفوذ هرگونه رطوبت و شبنم و انواعِ بخارات، بیشترین مقاومت را از خود نشان دهد. محدوده ی قطرهای تولیدی در لوله فلکسیبل صداگیر ی کومبی ۱۰-۱۵-۲۰-۲۵-۳۰-۳۵ و ۴۰ سانتیمتر می باشد. لوله فلکسیبل صداگیر ی کومبی در شاخه های ده متری تولید،بسته بندی و عرضه می گردد.

از لوله خرطومی PL در مسیر رفت هوای در سیستم دریچه داکت اسپلیت، چیلرها و دستگاه‌های هواساز استفاده نمود. مزیت دیگر استفاده از لوله خرطومی فلکسی، در زمان خرابی و آسیب‌دیدگی کابل و سیم است. به طوری که بعد از آسیب دیدن و یا قطعی سیم، می‌توانید به راحتی آن‌ها از درون لوله بیرون بکشید و سیم را تعویض کنید.

  • عایقی که بر روی قسمت بیرونی این لوله ها قرار دارد در برابر انواع فشار و حرارت مقاومت ایجاد می کند.
  • این لوله فلکسی ها معمولا از روکش پلاستیکی PVC برخوردارند و رایج ترین کاربرد آنها در نصب دوربین های مدار بسته می باشد.
  • لوله فلکسیبل صداگیر در چند مورد از انواعِ خود، نقش عمده ای را در مکشِ هوا،گردوغبار و همچنین ذراتِ ریز و سبک از جمله ذراتِ چوبِ حاصل از برش و سایش چوب در کارخانجات چوب ایفا می کند که به این گونه از لوله خرطومی ، لوله خرطومی مکش یا لوله فلکسیبل صداگیر گفته می شود.
  • شرکت صنعتی نظری تولید کننده انواع لوله خرطومی مناسب واحدهای ساختمانی مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی است.
  • قیمت لوله فلکسیبل ها با توجه به نوع استفاده ، نمره مقطع یا سایز ورودی و کیفیت روکش آن محاسبه می شود.

اما بست لوله فلکسی با قرارگیری در طول مسیر نقش نگهدارنده و نظم‌دهنده را ایفا کرده و در فواصل مشخص (طبق سایز فلکسی) نصب خواهد شد. مقاومت بالای لوله خرطومی برزنتی در برابر اسید و مواد شیمیایی موجب به‌کارگیری از آن در سطح کارگاه، شرکت، سیلو و آزمایشگاه‌های پتروشیمی شده است. تنها یک لایه برزنت مسلح نخ‌دار همراه با فنر نگهدارنده موجود در فلکسیبل برزنتی موجب کاهش وزن، افزایش طول عمر و تحمل دمای منفی 20 الی مثبت 80 درجه سانتی‌گراد شده است. همچنین از این فلکسی به صورت روکار و برای تخلیه هوای گرم و آلوده محیط بسیار مناسب خواهد بود. لوله فلکسیبل عایقی IFD مانند کمبی از سه لایه تشکیل شده است که دو لایه بیرونی آن از جنس آلومینیوم و لایه درونی آن پلی استر می‌باشد. لوله فلکسیبل هوا دارای انواع مختلفی می‌باشد که یکی از انواع آن لوله فلکسیبل ضد انفجار است از این لوله‌ها به دلیل مواد موجود در بافتشان که انواع فشار‌های ناشی از انفجار را تحمل می‌کنند در محیط‌هایی مانند پتروشیمی و یا کارخانه‌های تولیدی صنعتی استفاده می‌کنند.

مقاومت دمایی این محصولات، از منفی ۱۰ درجه تا مثبت ۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد است. این محصولات را با نام لوله خرطومی نرم تابلویی، و لوله خرطومی پلاستیکی صنعتی هم می‌شناسند. همچنین جنس فلز و روکش پی وی سی خرطومی فلکسی خود از مقاومت بالایی در برابر ضربه، حرارت ناشی از سیم و کابل درون آن، فرسایش و رطوبت برخوردار می باشد.

به این ترتیب لوله های فلکسی روکش دار عموما طول عمر بیشتری نسبت به سایر لوله های برق موجود در بازار دارند. قیمت لوله فلکسیهمچنین با حذف افراد واسطه و دلالان اقتصادی شاهد کاهش هزینه خرید به شکل چشم‌گیری خواهید بود. سابقه 25 ساله در تولید انواع محصولات سیستم تهویه، سرمایش و گرمایش هوا با استفاده از تجهیزات نوین و به‌روز جهانی موجب اعتماد و انتخاب مشتریان همیشگی شرکت تهویه سان گشته است.

لوله فلکسی چیست و چه کاربردی دارد بسته بندی و قابلیتِ فشردگی بالا و حمل آسانِ بسته های لوله فلکسیبل صداگیر فویلی آلومینیومی از دیگر مزایای این محصول به شمار می آید. آخرین و مهمترین ویژگیِ لوله فلکسیبل صداگیر فویلی آلومینیومی قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودنِ ان برای کاربردِ ان در فضاهای سربسته برای انواع سیستمهای تهویه مطبوع می باشد. از لوله فلکسیبل صداگیر فویلی الومینیومی بیشتر برای تهویه مکان های مسکونی و تجاری استفاده می گردد. ساختار لوله فلکسیبل صداگیر باعایق پلی استر از سه لایه درونی،میانی و بیرونی تشکیل یافته است.

لوله فلکسی روکش دار

لطفا برای اطلاع از لیست قیمت با شماره های زیر تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره رایگان توسط کارشناسان ما از قیمت روز کالای مورد نظرتان آگاه شوید.

لوله فلکسی پلی اتیلن

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی