قیمت کناف در بازار چقدر است؟

قیمتهای جدول زیر بر اساس مصالح و دستمزد برای انواع سقف کناف محاسبه شده و حدودی هستن، به دلیل اینکه عوامل مهم دیگهای هم در قیمت تاثیر دارن. یعنی قیمت سقف کاذب شامل بازشوها هم هست. قیمتهای ارائه شده در بخش قبل، شامل قیمت مصالح و دستمزد است. اما به طور معمول، هزینه متریال 80-70 درصد و دستمزد اجرا 30-20 درصد از کل هزینهی سقف کناف رو شامل میشن. به طور مثال، هزینه متریال رو 75 درصد و دستمزد رو 25 درصد درنظر میگیریم. شاید اسامیِ بالا براتون ناآشنا باشه و یا بخواین شکل هر کدوم سقف کناف رو ببینین.

از این قیمت تمام شده، چند درصد متریاله و چند درصد دستمزد؟ اگه قیمت تمام شدهی سقف کناف ساده متر مربعی 90000 تومان باشه، هزینه متریال 67500 و دستمزد 22500 میشه. بسیاری از اتاق ها سقفی ساده و بدون هیچگونه تزیین دارند نهایت تزیین این سقف ها گچبری های حاشیه سقف است اما تعدادی هم از تزیینات پیچده مانند سقف کاذب کناف و پی وی سی استفاده می کنند که در طرح ها و شکل های بسیار متنوعی تولید می شوند.

اصولا طرح کناف پذیرایی دارای نورپردازی و رنگ امیزی های متنوع و خاص هست زیرا که کناف کاری سقف پذیرایی از مهم ترین مکان هر خانه به حساب میاید و بسیار توی چشم است . اما این سوال پیش می آید که طراحی سقف کاذب (سقف کناف) دارای چه مزایا و معایبی می باشد؟ طبعا هر چه فضا مسطح تر باشد برای تعیین قیمت کناف سقف پذیرایی مستطیلی و کناف آشپزخانه متریال بیشتر و نیروی کار بیشتری مورد نیاز است و در کنار قیمت کناف، اجرت کناف کار ساختمان نیز بیشتر می شود. اما این را بدانید که این نوع سقف کناف ساده کیفیت و قابلیت هایش نسبت به گچ معمولی بسیار بالا تر می باشد. خب اگه ایشون از اول همین چند نکته ساده ولی مهم رو میدونست، آخر کار اشکش در نمیومد! به چند نفر نیروی کار برای اجرا نیاز هست و در یک روز چه متراژی قابل اجراست؟

قیمت کناف سقف

به طور مثال دو استادکار و یک نفر کارگر میتونن در هر روز 40 مترمربع سقف کناف ساده رو اجرا کنن. با مطالعهی ادامه متن، نکات و فوتهای کوزهگری رو بهتون میگیم تا مشکلات گفته شده براتون پیش نیاد و به یک آدم فوق حرفهای در قیمتگیری و تحویل گرفتن سقف کاذب کناف تبدیل بشین. ورق کناف بهکار رفته در کناف کاری، نوعی سقف کاذب است که به دو صورت ثابت و متحرک ساخته میشود و به کمک پیچ و مهره، قابلیت نصب روی انواع سقف ها و دیوارها را دارد. 1. انواع گچ برگ چیه و چه قیمتی دارن؟

این نوع سقف ها را معمولا به صورت منفرد و یا ترکیبی با سقف های دیگر مورد استفاده قرار می دهند. البته این کار بودجه بیشتری می طلبد اگر مشکلی از این بابت ندارید خوب است طرح های دیگر ار امتحان کنید. به همین علت کناف سقف به عنوان یکی از بهترین راهکارهای تزئینی ساختمان شناخته می شود، زیرا بار اضافی به سازه وارد نمی کند و ایمنی بیشتری دارد. نکته 2 : در کارهای دکوراتیو با طرح های ویژه معمولاً قیمت اجرا براساس توافق طرفین و اصطلاحاً چکی میباشد ، در خصوص کارهای با متراژ کوچک نیز این گونه عمل می شود.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی