قالب بندی بتن چیست و دستورالعمل کلی استفاده قالب ها؟

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری – موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی آبا … در صورتی كه تركهایی كه بایستی پر شوند غیر فعال (DORMANT) باشند، می توان از ملات ساخته شده از سیمان پر تلند و یا ملاتی كه خاصیت انبساطی داشته باشد استفاده نمود. تشكیل حفره های هوادار و یا وجود ذرات خاشاك و غیره از استحكام پوشش كاسته و در نتیجه رسیدن به یك پوشش كامل و بی نقص را تقریباً غیر ممكن می سازد. در این تکنیک برای حمل از میلگردهای تقویت کننده استفاده میشود. سیستم قالب تونل فرم – سازه گستر مدحت: تولید کننده قالب های بتن … ایران قالب | تولید کننده انواع سیستم های قالب بندی ، جک های سقفی ، اسکافلد های مثلثی ، چکشی ، کاپلاک ، قالب های ویژه مانند قالب تونلی فرم ، قالب نیوجرسی ، قالب منهول ، قالب کول و بسیاری قالب های دیگر و تولید و توزیع عمده انواع ملزومات قالب بندی نظیر پین و گوه ، گیره ، بولت ، واشر ، مهره بلت ، میان بلت و سایر ملزومات قالب بندی . دستگاه جوش CO2 که برای تولید جک سقفی استفاده می شود به صورت اتوماتیک اجرا می شود و کمترین جرقه برای جوشکاری را خواهد داشت.

در صورتي كه آزمايش نمونههاي آگاهي (نگهداري شده در كارگاه) حاكي از رسيدن مقاومت بتن به (۷۰%) مقاومت ۲۸ روزه موردنظر باشد، ميتوان قالب سطوح زيرين را برداشت، ولي برداشتن پايههاي اطمينان در صورتي مجاز است كه علاوه بر رعايت ساير محدوديتها، مقاومت بتن به مقاومت ۲۸ روزه رسيده باشد. انواع این رزینها بسیار زیاد و گسترده بوده ولی از جمله آنهایی كه بیشتر در این صنعت معمول هستند، می توان اپوكسیها (اپوكسیدها نیز گفته می شوند)، پلی استرها، پلی یورتانها، اكریلیك ها، پلی وینیل استاتها و استیرن بوتادین ها، را نام برد. همچنین در جاهایی كه عمل آوری لایه تعمیری مشكل بوده و یا روشهای عمل آوری معمول در صنعت بتن، اثر مطلوب را نداشته باشند، می توان از این سیستم بهره جست.

مشتریان قالب بنیامین برای خرید قالب فلزی بتن یا جک سقفی یا هر یک از محصولات این مجموعه مانند سولجر، اسکافلد، داربست و اتصالات آن، انواع اتصالات قالب و دستگاه و تجهیزات می توانند از سه روش حضوری، تلفنی و خرید و ثبت سفارش به صورت اینترنتی اقدام نمایند. قالب لغزنده در امتداد قائم با سرعتی یکنواخت حرکت میکند و این سرعت به اندازهای است که هر مقطع از بتن در طول مدت زمان لازمی که برای گیرش اولیه نیاز دارد درون قالب میماند. اگر این روش برای تعمیرات زیر آبی به كار گرفته شود، قسمتی از مواد تعمیری هر سطل به علت شسته شدن (WASH- OUT) از بین رفته و در نتیجه حفره های لانه زنبوری در سیستم تعمیر شده به وجود می آید. این روش یكی از روشهای بسیار معمول در تعمیرات سازه های بتنی بوده و مناسب جاهایی است كه عامل خرابی تكرار نشده و یا كاملاً از بین رفته باشد. در این بخش موادی كه در تعمیرات بتنی معمول است، شرح داده شده اند.

به همین دلیل است که در زمان خرید قالب بتن دست دوم باید به سلامت آن توجه ویژهای شود. برای اینكه مقاومت بتن را در مقابل عوامل مخرب و مزاحمی كه باعث خرابی و خرد شدن آن می شود، بالا بریم، می توانیم از مواردی از قبیل فلزات، لاستیك، پلاستیك و یا بتن با مقاومت بالا، جهت پوشش دادن سطح بتنی مورد نظر استفاده كنیم. در این روش نازكی به حالت مایع یا پلاستیك روی قسمتهایی از سطح بتن آسیب دیده و یا در معرض خرابی است اعمال می گردد. با ماده ای پر می شود كه حالت پلاستیك دارد. در این روش ادعا شده است كه از طرفی به دلیل ایجاد خلأ در قسمتهای اطراف منطقهء آسیب دیده و از طرف دیگر به دلیل اینكه رزین و یا سایر بارور كننده (IMPREGNANT) به توسط فشار اتمسفر درون منافذ و خلل و فرج تزریق می گردند، مواد بارور كننده به درون منافذ كاملاً نفوذ كرده و حتی تركهای مویی را نیز به واسطه عمل موئینگی CAPILLARY پر می نماید، لذا پس از انجام باروری (IMPREGNATION) هیچگونه حفره ای باقی نمی ماند.

نام اپوكسی از این واقعیت منشأ می گیرد كه مولكولهای این سیستم از رزینها، دارای كربن و اكسیژن هستند و به همین علت اپوكسیدها خرید قالب بتن دست دوم نامیده می شوند. اتم اكسیژن به دو اتم كربن اتصال دارد كه خود این اتمهای كربن نیز به طرق دیگری به یكدیگر متصل هستند. از خصوصیات این مواد آن است كه نه مثل ملات روان و دوغاب، جاری می شود و نه مثل ملات خشك، سفت می ماند، بلكه حالت پلاستیكی دارد. 13. طراحی و ساخت قالب ها باید به نحوی باشد که به سرعت بتوان آن ها را نصب یا باز کرد، در این صورت به طور چشمگیر در وقت و هزینه صرفه جویی خواهد شد. در این صورت میلگردبند هنگام نصب شبکه میلگردهای سقف، به اشتباه میلگرد طولی را از این محلها عبور نمیدهد.

از سال 1940 كه اپوكسی ها در صنعت راه و ساختمان به كار گرفته شدند، از آنها برای چسباندن قطعه های ساختمانی، تزریق تركها، پوششها، تعمیرات تكه ای (PATCH)، تحكیم پیچها، تحكیم پایهء ماشین آلات، به كارگیری در سطوح قابل سایش، اعمال در كارهای زیر آبی و به عنوان ماده چسباننده استفاده شده است. انتخاب مواد و مصالح مصرفی در بهسازی سازه های بتنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بتن آماده یکی از انواع مصالح ساختمانی است که به راحتی در قالب بتن به محل اجرای پروژه منتقل می شود. این قالب ها براساس نوع سازه و تشخیص مهندس پروژه انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند.

می باشد. تفاوت این روش با روش مذكور در آن است كه در این سیستم سنگدانه های درشت درون قالبی قرار داده شده و سپس فضاهای خالی بین سنگدانه ها با تزریق ملات روان یا دوغاب پر می گردد. 5- اغلب سیستمهای اپوكسی در مقابل رطوبت حساس می باشند. بنابراین هنگام استفاده از سیستمهای اپوكسی، رطوبت و خیسی محیط، بایستی مورد توجه و مطالعه قرار گیرد. قبل از شروع پروژههای ساختوساز، خاک و زمین مورد آزمایش قرار میگیرند. با اینكه در شروع عملیات، خروجی لوله بر روی كف قرار می گیرد، اما به تدریج كه جریان مواد تعمیری ادامه می یابد، خروجی لوله پایین تر از سطح مواد واقع شده و امكان تماس مواد را با آب كه ممكن است در اطراف وجود داشته باشد، قطع كرده و یا به حداقل می رساند. مواد و مصالحی كه برای سازه های بتنی زیرآبی مورد نیاز است نیز مبسوط تر مورد بررسی قرار گرفته است. به طور کلی، هنگامی که بتن استحکام کافی را به دست آورد، برداشته میشود؛ اگرچه ممکن است گاهی در جای خود نیز باقی بماند. اجرای این پروژه ها از لحاظ مکانی محدودیت خاصی نداشته ولی در صورت اجراء در فضاهای مسطح و غیر شیبدار و با مقاومت بستر مناسب ؛ دارای شرایط مناسبتری از لحاظ ایجاد در سرعت کار و عملیات جابجائی در ماشین الات می باشد.درحال حاضر امکان اجرای این روش تا ۱۶ طبقه در کشور ایران و در سایر کشورها تا حدود۶۰ طبقه منعی نداشته ولی اجرای پارکینگ ها پیشنهاد می گردد در فضائی جداگانه از بلوک های مسکونی اجرا گردد.

طریقه نصب دیوارهای باربر ابتدا به فواصل لازم از میله گردهای انتظار یک عدد ناودانی جهت قرار دادن یکی از قالبهای پلی استایرن داخل آن بر روی پی نصب گردیده و از یکی از گوشههای ساختمان دیوارگذاری آغاز میگردد. هر واحد قالب پرنده از اجزا سازهای مختلفی از جمله: خرپاها، تیرها، تیرچهها و رویه فلزی یا پلاستیکی تشکیل و مونتاژ میشود تا چندین بار مورد استفاده قالب بندی دالهای ساختمان قرار گیرند. با این حال رزینهایی كه در عمل مورد استفاده قرار می گیرند هر كدام حاصل اختلاط و تركیب چند سیستم می باشند كه با نسبتهای دقیق مخلوط و تركیب شده اند. بستهای مختلفی به جهت اجرای داربستهای فلزی وجود دارد که هرکدام برای کاربرد خاصی و برای قسمتهای مختلف داربست مورد استفاده قرار میگیرند.

اگر می خواهید به تنوع زیادی از قالب های بتن ریزی و سایر ابزار آلات ساختمان سازی و بتن ریزی دسترسی داشته باشید، توصیه می کنم محصولات ما را در وب سایت مدرن سازان بررسی کنید، با بررسی محصولات تولیدی ما به این نتیجه خواهید رسید که آنها از آلیاژ مقاوم و با کیفیت و درجه یک تولید شده اند، بنابراین طول عمر بالایی برای شما خواهند داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه خرید انواع قالب و داربستهای فلزی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما به سوالات شما پاسخ دهند. ۹۴/۰۸/۳۰٫ در این پروژه ، علاوه بر معرفی و روش اجرا و ذکر محاسن و معایب استفاده از قالب های تونلی … داربست مدولار مثلثی یکی از پرکاربردترین انواع داربست ها است و در پروژه های عمرانی در کنار قالب های بتن استفاده می شود.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛لنجهای فایبر گلاس به دلیل ساخت سریع، هزینه کمتر ودر دسترس بودن مواد اولیه مورد توجه قرار گرفته است. مخروطی ها : مخروطي ها قطعات فلزي هستند كه در بين دو قالب بوسيله بولت و واشر قرار ميگيرند و وظيفه آن ها اين است كه اجازه ندهند قالب ها كه بوسيله بولت و واشر به شدت تحت فشار هستند بيش از اندازه به هم نزديك شوند نام آنها بخاطر شكل مخروطي آنها است و شكل آنها براي سهولت در بيرون آمدن از ميان بتن ديوار اينگونه انتخاب شده است. اگرچه چسبندگی خوب و جمع شدگی كم (LOW SHRINKAGE) از جمله خصوصیات این روش می باشد، معذالك خلل و فرجهایی در داخل ین بتن یافت می شود. در این روش المانهای “U” شكل با پایه های كوتاه در عرض تركها در درون حفره های تعبیه شده، قرار گرفته (ANCHORED یا مهاری) و سپس این حفره ها با ملاتهای روان یا دوغاب كه خاصیت جمع شدگی ندارند، پر می شود. پس از اطمینان كامل از هوابند و آب بند بودن سیستم، موادی كه قرار است بر روی سطوح و خلل و فرج آسیب دیده اعمال شود، مورد مصرف قرار می گیرند.

از آنجا كه سه گروه آخری اساساً برای باروری (IMPREGNATION) و یا همراه سیمان پرتلند معمولی به كار گرفته می شوند، تنها به شرح سه گروه اولی یعنی اپوكسی ها، پلی استرها و پلی یورتانها در این بخش می پردازیم. اصولاً روش بتن پاشی و یا شاتكریت به دو گروه «تر» و «خشك» تقسیم می شود. در حال حاضر انواع جک سقفی به صورت صلیبدار و ساده در گروه صنعتی گروه صنعتی ریحانی تولید می گردد که مشخصات آنها در جدول پایین قرار داده شده است که با مطالعه اون جدول از ابعاد و اندازه جک ها ، ضخامت لوله ها ، کیفیت مواد اولیه و هچنین وزن جک ها مطلع خواهید شد که اطلاعات کلی و ریزی به شما می دهد که در انتخاب بهترین نوع جک با شرایط شما کمک خواهد کرد. با وجود امتیازات فوق الذكر اپوكسیها، عوامل محدود كننده ای نیز وجود دارند كه موقع انتخاب این سیستمها بایستی دقیقاً مد نظر قرار گیرند.

بایستی یادآور شد كه اهمیت این مطلب در نظر افرادی كه دائم با مواد سیمانی معمولی سر و كار دارند به قدری نیست كه توجه دست اندكاران را آن گونه كه شایسته است به خود معطوف دارد. این پوششها اغلب برای جلوگیری از نفوذ آب، محافظت در برابر عوامل مخرب شیمیایی و ایجاد پایداری و دوام بیشتر برای سطح بتن در مقابل آمد و شد زیاد و سنگین كاربرد داشته و یا ممكن است پوشش فقط جنبه ظاهری و زیبایی داشته باشد. رس است. بنتونیت در تماس با آب تا حدود 30 برابر حجم اولیه خود آب جذب نموده و منبسط می گردد. شك كه در درون حفره ها و منافذ سطوح قرار داده می شود و یا به صورت ژل، به كار برد.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی