سعید جلیلی: تمام توجه امروز تمدن غرب و سلطه آن بر ملت ایران است

ایسنا/مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته مقاومت و چهارمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، همایش بصیرت و اخلاص با حضور سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد. در سالن همایش های شهید آوینی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران.

سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی امروز 20 آذرماه در همایش بصیرت و اخلاص گفت: دلیل اهمیت و عظمت سردار سلیمانی رهبری حرکتی جدید و برجسته است. مکتبی متفاوت که محاسبات رقبای خود را شکست داد و این مکتبی است که اندیشه و تمدن مقاومت را گسترش می دهد، اندیشه ای که ریشه و مبانی دارد.

جلیلی بیان کرد: امروز ملت ما در این مقطع تاریخی حرکت بزرگی را با سربلندی آغاز کرد و توانست با قدرت از بسیاری از موانع عبور کند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: کسانی که رهبران آزادی در جهان هستند و خود را مهد آزادی می نامند، خودشان ظلم می کنند و آزادی اقوام و جوامع مختلف را در جهان محدود می کنند.

همایش بصیرت و اخلاص در دانشگاه مازندران برگزار شد

جلیلی با اشاره به اینکه آنچه امروز تمدن و هژمونی غرب را نگران می کند ملت ایران است، خاطرنشان کرد: دلیل آن این است که ملت ایران آنچه را که می خواهد و به کجا می خواهد برود انتخاب کرده است. همان چیزی که باعث تولید قدرت و بقای قدرت می شود که پیوند مستحکم ملت با نظام و پشتوانه آنها برای رسیدن به آرمان های جامعه است، دلیل بر قدرت عظیم اسلام است. جمهوری ایران.

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ملتی که ایستاده و مقاومت کند نه تنها قدرت خود را نشان می دهد و پیروز می شود، بلکه می تواند منبع الهام سایر ملت ها باشد و این دقیقاً همان جایگاهی است که مردم ایران به آن رسیده اند.

همایش بصیرت و اخلاص در دانشگاه مازندران برگزار شد

جلیلی مهم ترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران را تک بعدی نبودن این انقلاب دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران دارای دیدگاه و عملکردی متناسب با همه بخش ها و عرصه های مختلف است.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با تایید اینکه در دنیای امروز اندیشمندان و کسانی که ادعا می کنند علم انحصاری نیست، اساتید دانشگاه ها و دانشمندان ارشد ایران را هدف قرار می دهند که با هدف توسعه علم فعالیت می کنند. : ترور دانشمندان هسته ای و همچنین حوادث سال گذشته در ایران شاهد محکمی بر این مدعاست.

یادآور می‌شویم: در خاتمه این جلسه از زحمات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، سازمان بسیج اساتید استان و دفتر اندیشه ورزید. از اساتید و نخبگان دانشگاه، با حضور نمایندگان نهاد نمایندگی، روسا و اعضای کانون های بسیج، اساتید استان و جمع کثیری از دانشگاهیان دانشگاه مازندران، حاضرین بر اساس موضوعات مطرح شده سوالات خود را مطرح کردند. مطرح کردند و پاسخ های خود را از رئیس جلسه دریافت کردند. تجلیل از شهدای گمنام دانشگاه و شرکت در نماز ظهر و عصر از دیگر برنامه های گالیله در دانشگاه مازندران بود.

همایش بصیرت و اخلاص در دانشگاه مازندران برگزار شد

شهید سلیمانی یک مدرسه است

بر اساس این گزارش، دکتر حشمعلی علینژاد رئیس دانشگاه مازندران با تایید مکتب بودن شهید سلیمانی گفت: این مکتب متشکل از صداقت و اخلاص است که در واقع می تواند عنوان، نماد و سیمای مکتب سلیمانی باشد.

این مسئول تصریح کرد: شهید سلیمانی علیرغم همه چیز به اسلام و انقلاب و نظام وفادار ماند و به عهدی که با خدا و امام امت بسته بود پایبند بود. با نهایت دقت و تلاش به وظیفه خود در قبال ملت ایران و ملت اسلامی وفادار بود.

همایش بصیرت و اخلاص در دانشگاه مازندران برگزار شد

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه این بزرگوار در طول زندگی صادقانه عمل کرد، تصریح کرد: تشییع پیکرهای پاک این شهید چند ده میلیونی بیانگر جایگاه وی در قلب مردم و ملت است. امروز بسیاری از جوانان جهان اسلام به ویژه در منطقه آرزوی قهرمانانی چون شهید سلیمانی را دارند.

رئیس دانشگاه مائین منطقه به فرارسیدن سالروز حماسه 18 دی اشاره کرد و گفت: حماسه 18 دی ماه نمایانگر بصیرت مردم مؤمن و آگاه دشمن دشمن و روز پیروزی بود. تجدید میثاق ملت با امام و نظام و انقلاب اسلامی.

همایش بصیرت و اخلاص در دانشگاه مازندران برگزار شد

علی نژاد یوم الله 18 آذر را نقطه عطف و تعیین کننده ای در برهه ای بسیار حساس از تاریخ انقلاب اسلامی و مقابله علنی و همه جانبه با فتنه برنامه ریزی شده نظام سلطه دانست. استکبار جهانی بر اساس بصیرت عمیق و تکیه بر ایمان و اراده الهی مردم ایران در تاریخ، ماندگار و الهام بخش بوده است.

رئیس دانشگاه مازندران گفت: دشمن در این فتنه برنامه ریزی شده همه ذخایر راهبردی خود را به صحنه آورد تا با توطئه های شیطانی آشکار با ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی مقابله کند اما این توانایی دروغین در مقابل چشمان ملت فرو ریخت و امام جامعه تا حماسه 18 دی تا ابد اراده زاییده ایمان، بصیرت، اعتقاد، هنر مردم و ولایت فقیه را به جهانیان نشان دهد.

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1402101107728/%D8%B3%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%84%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%87%D9%85%D9%87-%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AA%D9%85%D8%AF%D9%86-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D9%88-%D8%B3%D9%84%D8%B7%D9%87-%D8%A2%D9%86-%D9%85%D9%84%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی