زیست یازدهم تجربی – معرفی منابع کمک درسی: خیلی سبز، نشر الگو و

داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 (در شاخه های نظری، فنی و حرفهای و کاردانش) که بایستی تا 31 شهریور 1402 دریافت شود همچنین افراد می توانند دیپلم 4 ساله نظام قدیم آموزش متوسطه یا مدرک کاردانی خود را در هنگام ثبت نام ارائه نمایند. شرکت در آزمون سراسری مانند کلیه آزمون هایی که هر ساله در کشور برگزار می شوند، مستلزم پرداخت هزینه است. ثبت نام کنکور سراسری کلیه گروه های آزمایشی از جمله علوم انسانی، به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. پس از آپلود عکس در سامانه بایستی فرم ثبت نام را دریافت نموده و آن را به دقت تکمیل نمایید. پس از درج اطلاعات مورد نیاز در فرم نام نویسی و بارگذاری عکس پرسنلی داوطلب و تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی، برای ذخیره اطلاعات وارد شده گزینه “تایید نهایی” را بفشارید. در نهایت لازم است که عکس خود را مطابق با نکات ذکر شده در سامانه بارگذاری نمایید و سپس گزینه “تایید و ادامه” را بفشارید.

هنوز بودجه بندی مربوط به کنکور انسانی 1402 منتشر نشده است اما شما می توانید جهت کسب اطلاعات از طریق جدول های زیر از بودجه بندی سال گذشته باخبر شوید. در جدول زیر گلچینی از بهترین کتب کمک آموزشی موجود فراهم گردیده است تا داوطلبان با مطالعه این منابع، شانس خود را برای کسب رتبه های برتر کنکور انسانی افزایش دهند. کادرهای موجود در تصویر را با اطلاعات صحیح کامل کنید و در نهایت گزینه “تایید و ادامه” را بفشارید. لازم است بدانید یکی از دروسی که مطالعه آن ممکن است برای بسیاری از داوطلبان دشوار باشد درس ریاضی است اما پاسخگویی به سوالات مربوط به این درس به دلیل ضریب بالای آن در کنکور، بسیار مهم و سونوشت ساز می باشد. این طرح در دهه ۴۰ بنا به مشکلاتی که داشت، متوقف شد.

داوطلبانی که تحصیلات خود را در مقطع کاردانی رشته های آموزش پزشکی به پایان رسانده اند، در صورتی مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری هستند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 1401 و یا 31 بهمن ماه 1400 دریافت نمایند. داوطلبانی که در کنکور سراسری 1400 شرکت نموده اند و در یکی از رشته های دانشگاه روزانه پذیرفته شده باشند، در آزمون سال 1401 مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه نمی باشند و تنها می توانند در دوره های غیر روزانه کنکور 1401 شرکت کنند که منظور انجام این فرآیند می بایست تا قبل از 25 اسفند 1400 انصراف قطعی خود را از دانشگاه محل تحصیل اعلام کنند. به محض اعلام در این بخش بروزرسانی خواهد شد. در حقیقت داشتن هدف می تواند اشتیاق شما برای رسیدن به موفقیت را دوچندان کند. در پاسخ به این سوال نمی توان جواب قطعی ارائه نمود چرا که این مسئله همچنان در دست بررسی می باشد و تا کنون نیز هیچ گونه تصمیم قطعی درمورد آن گرفته نشده است.

کلیه دارندگان مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید ( 6 – 3 – 3 ) یا دانش آموز سال آخر پایه دوازدهم نظام جدید که تا تاریخ 31 شهریور 1400 فارغ التحصیل شده می توانند در کنکور 1400 شرکت سایت ahmadikonkoor نمایند . کلیه بسته های آموزشی اوج یادگیری توسط اساتید مجرب و با سابقه کشور و مطابق با آخرین تغییرات کتاب درسی تدریس می شود . بسیاری از داوطلبان، در زمان انجام فرآیند ثبت نام خود، بدون مطالعه دفترچه ثبت نامی کنکور سراسری، نسبت به نام نویسی در آزمون اقدام می نمایند و در بسیاری از موارد، با مشکلاتی به جهت کمبود اطلاعات مواجه می شوند.

آشنایی با رشته های ارائه شده در هر گروه آزمایشی می تواند باعث افزایش آگاهی داوطلبان از مسیر تحصیلی آینده خود و همچنین زمینه ساز موفقیت در انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 شود. در ابتدای مسیر برای خود هدف ترسیم کنید. یکی از فواید این آگاهی جلوگیری از بروز هر گونه اشتباه در انتخاب رشته می باشد تا بدین وسیله متقاضیان را در رسیدن به اهداف تحصیلی خود یاری دهد. شایان ذکر است با توجه به اینکه محتوای کتاب های درسی نظام جدید نسبت به سیستم آموزشی قدیمی تغییر کرده است و اطلاعیه سازمان سنجش خبر از حذف کنکور نظام قدیم از کنکور سراسری را می دهد، داوطلبان ملزم هستند منابع خود را با نظام جدید تنظیم نمایند. بنابراین کتاب های کمک آموزشی متنوعی به منظور ارائه این خدمات برای داوطلبان کنکور سراسری مهیا گشته است و از بین آن ها برخی از این منابع آموزشی که از نظر دیگر شرکت کنندگان مفید واقع شده را در جدول زیرگرد آوری نموده ایم. اکنون می بایست با مراجعه به صفحه اول سامانه، عبارت “تایید و ادامه – گام بعدی” را انتخاب نمایید. هنوز دفترچه راهنمای ثبت نام برای سال 1402 منتشر نشده است اماجهت آشنایی شما عزیزان در ادامه لینک دانلود مستقیم دفترچه راهنمای نام نویسی آزمون سراسری 1401 برای شما داخل جدول قرار داده شده است.

نکته ی مهم: حتما لیست خود را با دفترچه انتخاب رشته کنکور چک کنید چون ممکن است اشتباها رشته یا دانشگاهی تغییر کرده باشد و یا رشته ای در دانشگاهی اضافه شده باشد که در نرم افزار ها وجود نداشته باشد.خود داوطلب یا مشاور او حتما باید این موارد را چک کنند. لازم به ذکر است در زمان اولیه، تمدید و مهلت مجدد ثبت نام این آزمون، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد. به خاطر متفاوت بودن ضریب درسهای تخصصی در زیر گروه های مختلف کنکور ریاضی، رتبه های شما در زیر گروه های متفاوت، مختلف خواهد بود. این بدین معنیست که در جدول زیر، تمامی ضرایب ارائه شده دروس تخصصی را در 3 ضرب کنید! شایان توجه است که تفاوت در ضرایب دروس تخصصی در هر زیر گروه، میزان تاثیر آن درس را تراز اکتسابی داوطلب نشان می دهد. البته باید به این نکته توجه کرد که میزان تاثیر گذاری کلاس های کنکور تجربی با کیفیت خدمات کنکوری که یک موسسه کنکوری به شما ارائه می دهد، رابطه مستقیم دارد و هر چقدر آموزش و خدمات آموزشی حرفه ای تر باشد و تاثیرگذاری بهتری در کنکور شما خواهد داشت.

بنا بر اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور از سال 1401، سوالات مجزایی برای داوطلبان نظام قدیم طرح نخواهد شد و تنها یک دسته سوال تحت عنوان سوالات کنکور نظام جدید 1401، برای تمامی شرکت کنندگان تدوین می گردد. از آن جا که سازمان سنجش قبل از برگزاری کنکور، منابع کنکور سراسری را کتب درسی اعلام کرده است، بنابراین در صورتی که در کنکور سراسری کلیه گروه های آزمایشی با سوالی که منبع آن از کتاب درسی نبوده و مفهوم آن نیز در کتاب درسی مطرح نشده است، مواجه شدید و یا با پس از دانلود و مشاهده پاسخنامه متوجه شدید که پاسخ صحیحی که در پاسخنامه مشخص شده، اشتباه می باشد، می توانید با مراجعه به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش و آموزش کشور اعتراض خود را نسبت به سوالات و یا پاسخنامه کنکور سراسری 1401 ثبت کنید. اطلاع از بودجه بندی کنکور می تواند در زمان بندی مطالعه و برنامه ریزی داوطلبان نقش بسیار موثری را ایفا کند، چرا که به وسیله آن می توان متناسب با میزان اهمیت هر درس، زمان لازم را برای مطالعه و پاسخ به پرسش های چهار گزینه ای را در نظر گرفت.

داوطلبانی که از مقطع کاردانی رشته های آموزش غیرپزشکی فارغ التحصیل شده اند، در صورتی مجاز به شرکت در کنکور می باشند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1402 و یا 30 بهمن 1402 اخد کنند. همان طور که گفته شد، مطابق روند معمول نام نویسی برای کنکور سراسری 1402 احتمالا اواسط بهمن ماه آغاز شود، اما از آن جایی که هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است، پیشنهاد می شود با عضویت در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره از آخرین اخبار در زمینه تاریخ و همچنین مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 1402 اطلاع حاصل کنید. به داوطلبان توصیه می کنیم برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام کنکور سراسری 1401 در اسرع وقت به کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره بپیوندند. داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور سراسری 1402 می باشند، می بایست در ابتدای امر در این آزمون به صورت الکترونیکی ثبت نام نمایند.

بنابراین متقاضیانی که دوره آموزشی نظام قدیم را گذرانده اند، تنها می توانند با مطالعه بودجه بندی درسی نظام جدید، در کنکور سراسری 1401 شرکت نمایند. در این رابطه پیشنهاد میشود: با دیپلم کاردانش میشه کنکور انسانی داد ؟ نویسندگان این کتاب آقان دکتر کمیل نصری، دکتر ابوذر نصری، دکتر سینا شمسی بیرانوند، دکتر محمد حسن نشتایی و دکتر سینا رضازاده سرابی هستن. منبع اصلی کنکور سراسری در هر یک از گروه های آزمایشی، کتب درسی دوره دوم متوسطه می باشند اما استفاده از کتاب های کمک آموزشی به ویژه کتاب هایی که تکیه بر ارائه پرسش های چهارگزینه ای دارند، می تواند تاثیر بسزایی در آمادگی داوطلبان و تقویت توانایی آن ها در امر تست زنی داشته باشد. از این سه نفر، یک هد (مسوول) گروه میشود و در دو – سه جلسه پرسشهای اصلی آن درس مشخص میشوند. پذیرش در رشته های پرمتقاضی کنکور سراسری انسانی مانند حقوق و روانشناسی علاوه بر تلاش و پشتکار، مستلزم مطالعه بهترین منابع کنکور انسانی در کنار یک برنامه ریزی کنکور هدفمند و اصولی می باشد. این آزمون هر سال یک بار در ماه تیر (غیر از سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع کووید-۱۹) به صورت یک مرحلهای و برای پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی (شامل داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون با منابع رشته علوم انسانی یا منابع رشته علوم و معارف اسلامی)، زبانهای خارجی و هنر بهطور جداگانه برگزار میشود.

عواملی مانند استفاده از کتاب های کمک آموزشی مناسب، اطلاع از بودجه بندی کنکور، تسلط کامل بر مباحث کتب درسی و برنامه ریزی دقیق و هدفمند، داوطلبان را برای دستیابی به نتیجه و رتبه مطلوب در کنکور انسانی کمک خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجانغربی، از صبح روز چهارشنبه ۸ تیرماه همزمان با سراسر کشور با برگزاری آزمون سراسری رشته هنر، رقابت ۶۹۹۵۶ داوطلب کنکور در استان آذربایجان غربی آغاز شد. علاقه مندانی که در زمان ثبت نام کنکور نسبت به تکمیل فرم نام نویسی خود در سایت ثبت نام کنکور سراسری اقدام نموده اند، می بایست در زمان مقرر که معمولا چند روز قبل از زمان برگزاری کنکور سراسری می باشد، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و از کارت ورود به جلسه کنکور خود پرینت تهیه نمایند. همان طور که می دانید، چند سالی است که نظام آموزشی، از نظام قدیم (ترمی-واحدی) به نظام جدید (3-3-6) تغییر پیدا کرده است و بسیاری بر این باور بودند که با اجرای این طرح، حذف کنکور قطعی خواهد بود اما در دو سال گذشته شاهد برگزاری کنکور و طراحی سوال برای هر دو نظام قدیم و جدید بوده ایم. داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحد) تا تاریخ 31 شهریور ماه 1401، و یا دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه و یا داشتن مدرک کاردانی (فوقدیپلم) الزامی است.

برای پیش ثبت نام، جلسه مشاوره رایگان و تماس مستقیم با تیم مشاورین روی یکی از دکمه های زیر بزنید. در صورت صحیح بودن این اطلاعات، عبارت “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام” را تیک بزنید و بعد از آن، گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب کنید. بعد از هدفگذاری و مشخص کردن رشتههای مورد نظر باید شناخت مناسبی از بودجهبندی زیرگروهها و رشتههای مربوط به کنکور هنر پیدا کنید. ایجاد تعادل میان مطالعه تستی و تشریحی (به دلیل هم زمانی شرکت در امتحانات نهایی مدارس و کنکور سراسری) و همچنین متعادل کردن خواندن منابع درسی دوازدهم و پایه، نکته ای مهم در برنامه ریزی کنکور داوطلبان هوشمند به حساب می آید. از طرفی خیلی از داوطلبان سعی در آزمون و خطا کردن برای پیدا کردن یک روش خوب برای مطالعه هستند اما این کار زمان زیادی را میخواهد و زمان از فاکتورهای مهمی در کنکور می باشد که باید به آن اهمیت داد. داوطلبان باید در نظر بگیرند که سختی کنکور هنر برای تمام افراد یکسان است و همان طور که در سالهای گذشته داوطلبان از این شرایط عبور و به نتیجه مطلوبی دست یافتهاند، برای داوطلبان آینده نیز همین موضوع مطرح است.

طبق مصوبات اخیر، تاثیر 40 درصدی سوابق تحصیلی و افزایش تعداد دفترچه سوالات گروه های آزمایشی از جمله اقداماتی است که در سطح سازمان سنجش برای این آزمون اجرا خواهد شد. بر اساس آخرین اخبار و گفته ی رئیس سازمان سنجش، مصوبات شورای عالی انقلاب برای سال 1402 اجرایی خواهد شد. این مبلغ در سال 1401، 75 هزار تومان در نظر گرفته شده که بدون احتساب هزینه خدمات پیامکی (1200 تومان) بود اما مبلغ آن برای سال 1402 هنوز مشخص نمی باشد. شما می­توانید با تهیه بسته آموزشی کنکور انسانی، یک منبع کامل را در اختیار داشته باشید. سپس از فرم تکمیل شده نام نویسی که اطلاعاتی از قبیل شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام نیز در آن درج شده است، پرینت تهیه کنید و آن را تا زمان اعلام نتایج کنکور سراسری نزد خود نگه دارید. نیازی نیست که برای کسب رتبه برتر در کنکور، تعداد زیادی کتاب و جزوه را مورد مطالعه قرار دهید بلکه تنها کافی است یک الی دو کتاب آموزشی که فهم آن برای شما راحت تر است را برای درس های خود تهیه نمایید.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی