دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۱

سالانه داوطلبان زیادی برای آن آماده می شوند، اما اگر شما بخواهید جزء دسته کسانی باشید که در کنکور سربلند شوید باید آموزش کنکور را کمی متفاوت نسبت به دوران سایت ahmadikonkoor مدرسه اجرا کنید. کنکور برای برخی رشتههای اصلی مهم است؛ زیرا نمیتوانید بگویید اگر شما به علمی علاقه دارید به دلیل معدل نمیتوانید بخوانید؛ این فضا سبب میشود کشور پیش نرود. به طور کلی معلومات داوطلبان از محتوای آموزشی دوره متوسطه و دوره تکمیلی ملاک پذیرش آنها اما در برخی از رشتههای خاص و همچنین در دانشگاههای طراز اول، از آزمونهای استعداد بهره گرفته می شود ضمن اینکه در برخی از رشتههای خاص، داوطلبان باید توانایی بدنی یا استعداد هنری خود را نیز به نمایش بگذارند. ۶۰۴۰ از دو قسمت تشکیل شده ، در واقع به دو بازه ی زمانی مختلف تقسیم می شود ، یک بازه زمانی ۶۰ روزه برای مطالعه و یک بازه زمانی ۴۰ روزه برای تست زنی و آزمون دادن. مؤسسات آموزش عالی آمریکا بر اساس روند پذیرش به دو دسته «پذیرش آزاد» و «گزینشی» تقسیم میشود.

برای این کار تنها کافی است که در همین صفحه فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود. مجددا به صفحه نخست سامانه بازگردید و از بین آیکون های در نظر گرفته شده در سمت راست سایت، گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید. نظام سیاسی حاکم بر اسپانیا و در نتیجه نظام آموزشی آن بسیار غیرمتمرکز است، قدرت تصمیمگیری در بین ایالتهای خودمختار توزیع شده است و دولت تنها چارچوب و سیاستهای کلی را تعیین میکند. تعداد سؤالات این بخش بین 3 الی 4 تست است. بخش سنجش در نظام پذیرش دانشجو در فرانسه به طور عمده در آزمونهای گواهینامه باشلیه صورت میپذیرد و بیشتر مؤسسات آموزش عالی و فنیوحرفهای و رشتههای کم طرفدار، این گواهینامه را ملاک پذیرش قرار میدهند. با توجه به اینکه داشتن گواهینامه باشلیه از جمله مهمترین ملاکهای نظام پذیرش دانشجو در فرانسه است، میتوان گفت در این کشور، آزمون سراسری با مختصات ویژه خود برگزار میشود که بنا به اطلاعات موجود این آزمون، در هر سال یکبار اجرا میشود و دانشآموزانی که در برخی دروس نمره قبولی کسب نکنند، میتوانند در آزمون جبرانی شرکت کنند. از سوی دیگر مکانیابی دوره و مؤسسه آموزش عالی متناسب با تقاضای داوطلبان به صورت متمرکز انجام میشود اما دانشگاهها و سایر مؤسسات در مورد پذیرش، تصمیمگیرنده نهایی هستند و لذا در مجموع میتوان نظام پذیرش دانشجو در فرانسه را نیمه متمرکز محسوب کرد.

شماره 2: متقاضیانی که قصد دارند با سازمان سنجش ارتباط برقرار کرده و هر نوع درخواست خود را در خصوص آزمون با این سازمان در میان بگذارند، با توجه به نوع تقاضای خود می توانند هر یک از گزینه های موجود در این بخش را انتخاب نموده و درخواست خود را مطرح و پیگیری نمایند. در پایان دوره دوم متوسطه، آزمونی سراسری به عنوان پایان تحصیلات دوره تکمیلی برگزار میشود که آموختههای دانشآموزان را در دوره مذکور می سنجد. ناگفته نماند در برخی دانشگاهها برای پذیرش دانشجو در ترم دوم هر سال، آزمونی به عنوان آزمون بهاره گرفته میشود که به دلایلی با استقبال چندانی روبرو نبوده است در نتیجه این تعداد محدود به همان دانشگاههای خاص است. پورعباس اینطور ادامه داد: «ما بیش از ۷۰۰۰ صحت سنجی موبایل انجام دادیم چون ممکن بود برخی از داوطلبان فقط با نیت خاصی در آزمون شرکت کرده باشند و کار پیچیده و سنگینی انجام شد.

یعنی هم دانش و مهارتهایی که داوطلب در دوره دوم متوسطه کسب کرده و هم توانایی و صلاحیتهای علمی وی برای تحصیل در رشته مورد نظر در دانشگاه را میسنجند. با این همه داوطلب در انتخاب مواد مورد آزمون برای پاسخ دادن، آزاد است. با توجه به این انحصار پذیرش دانشجو به آزمون سراسری و نیز مواد آزمون و محتوای آن میتوان نتیجه گرفت که مؤلفه اصلی در ارزیابی داوطلبان در روند پذیرش دانشجو، معلومات و قوه تحلیل آنهاست. از این رو هیچ یک از دو بخش «سنجش» و «پذیرش» در آن پررنگ نیست؛ از آنجا که تنها شیوه پذیرش داوطلبان، «آزمون سراسری» است، نمره و رتبه این آزمون نقشی تعیین کننده در موفقیت داوطلبان دارد. در آزمون سراسری تأکید به طور عمده بر «دانش و اطلاعات» است زیرا هدف از این آزمون، ارزیابی موفقیت داوطلب در یادگیری برنامه درسی دورههای گذشته به ویژه دوره دوم آموزش متوسطه است و در نتیجه در سؤالات آزمون سراسری، بخشی برای سنجش هوش و خلاقیت در نظر گرفته نشده است.

دولت مرکزی، سیاستهایی را درباره اصول و شیوه پذیرش دانشجو اعلام کرده است و ایالتهای خودمختار هرکدام بر اساس این رهنمودها، با همکاری مدارس و دانشگاهها، به برنامهریزی و اجرای مرحله عمومی و اختصاصی پذیرش اقدام میکنند. نسبت تعداد متقاضی به ظرفیت پذیرش در دانشگاهها، پلی تکنیکها و رشتههای مختلف بسیار متفاوت است. تعداد متقاضی به ظرفیت پذیرش بسیار متنوع است. از سوی دیگر، نسبت متقاضی به ظرفیت پذیرش در دورههای دانشگاهی با دورههای حرفهای متفاوت است. شدیدترین رقابت مربوط به دانشگاههای دولتی و معتبر است که در آنها تقریباً از هر 20 تا 30 متقاضی فقط یک نفر پذیرفته میشوند که با توجه به فراوانی و تنوع دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، الگوی یکسانی وجود ندارد. از لحاظ علمی و تجربی راهکارهایی وجود دارد که میتوانید با انجام آنها علاوه بر مطالعه بهتر درصد موفقیتتان در کنکور را بیشتر کنید. اگر کنکور نباشد احتمال رانت بیشتر میشود. یعنی اگر اساسنامه و سیاست گذاری در این شورا انجام شده است بازنگری آن هم در آن باشد.

تعداد سوالات شیمی برای داوطلبان گروه ریاضی 35 سوال است. در رشته هنر و زبان جدا از شرکت کننده های این رشته خیلی از داوطلبان رشته های تجربی و ریاضی هم در کنکور هنر و زبان شرکت می کنند، و نباید به هیچ وجه کنکور هنر و زبان را ساده فرض کرد و به اندازه کنکور باقی رشته ها نیز به تلاش و تمرین نیاز دارد. در صورت استفاده از عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد. در این مرحله نیاز پیشنیازهای لازم برای ورود به دانشگاه سنجیده میشود که مهمترین آنها، «میزان موفقیت داوطلب در دروس دوره دبیرستان» است. در چین موفقیت دانشآموزان در دروس دوره دوم آموزش متوسطه، پیش نیاز شرکت در آزمون سراسری است. دقایقی پیش هیات منتخب رئیس جمهور برای بررسی شبهات کنکور، سلامت برگزاری تمام رشته های کنکور سراسری 1401 را تایید کرد.

زبان فرار است پس سعی کنید در طول زمان آن را مرور کنید نه اینکه در یک روز یک درس را کامل بخوانید. در حال حاضر آزمون سراسری در هر سال یک بار به طور ملی و در مدت سه روز برگزار می شود. این آزمون هر سال یکبار و طی دو روز در سراسر ژاپن برگزار میشود. میزان تکرار این آزمونها به مؤسسه برگزار کننده بستگی دارد که معمولا چند بار در سال برگزار میشوند. هر مؤسسه حدنصاب مورد نظر خود برای برسی تقاضانامه داوطلبان را تعیین میکند. نظام آموزشی و نظام پذیرش دانشجو در آمریکا به طور کلی غیرمتمرکز است، یعنی هر مؤسسه درباره ظرفیت پذیرش، معیارهای موردنظر و فرایند پذیرش تصمیم گرفته و اقدام میکند. یعنی معطوف به گذشته است. با توجه به اینکه کتاب های نظام قدیم در سال 96 – 97 آخرین چاپ آنها مربوط به پیش دانشگاهی بوده لذا منبع طرح سوالات این دسته از داوطلبان پشت کنکوری همان منابع کنکور سراسری سال گذشته است و از این منابع در کنکور سراسری 98 استفاده می شود. با این حال در رقابتیترین مؤسسات یعنی مدارس مهندسی، این نسبت 12 به یک است البته باید توجه داشت سالانه درصد بالایی از متقاضیان در دورههای مختلف پذیرفته می شوند.

براساس تحلیل این درس توسط کارشناسان ادبیات کنکور سراسری، این درس برخلاف سال گذشته یکی از دروس ساده در کنکور تجربی بوده است. مراکز آموزش عالی که آزمون سراسری سنتاشیکن را به عنوان یکی از مراحل و ملاکهای پذیرش دانشجو در نظر میگیرند، تعیین میکند که چه موادی از موضوعات آزمون و با چه ضریبی تشکیل دهنده نمره نهایی داوطلبان باشد. با توجه به اینکه داشتن «گواهینامه عمومی آموزش متوسطه» که شرکت در آزمونهای آن اجباری است و به صورت ملی توسط نهادهای اعطای مدرک برگزار میشود و داشتن «گواهینامه عمومی آموزش سطح پیشرفته» که شرکت در آن اختیاری است و به صورت ملی توسط نهادهای اعطای مدرک برگزار میشود، از جمله مهمترین ملاکهای نظام پذیرش دانشجو در انگلیس هستند؛ میتوان گفت در انگلیس، آزمون سراسری با مختصات ویژه خود برگزار میشود که منابع اطلاعات موجود، این آزمون سالانه یکبار اجرا میشود. در سال تحصیلی ۱۳۷۲ـ۱۳۷۱ امکان گزینش دانشجو در رشتهها به صورت بومی در استان یا ناحیه و قطب آموزشی انجام شد در سال ۱۳۷۵ فارغالتحصیلان نظام جدید آموزش متوسطه نیز به داوطلبان کنکور اضافه شدند و در سال ۱۳۷۶ آزمون سراسری برای داوطلبان نظام جدید در یک مرحله به داوطلبان نظام قدیم به همان شیوه سابق در دو مرحله اجرا شد؛ همچنین سال ۱۳۷۷ آخرین سال برگزاری کنکور نظام قدیم بود و پس از آن کنکور برای همه داوطلبان در یک مرحله برگزار شد.

یا با خود اینگونه فکر کنند که این منابع کمک آموزشی، مطالب کتاب درسی آموزش و پرورش را در خود دارند و حتی مطالبی فراتر از آن دارند پس دیگر مطالعه کتاب درسی واجب نیست درحالیکه این تفکر کاملا غلط است. با توجه به ارتباط محکمی که میان اعتبار دانشگاه و تضمین آینده شغلی وجود دارد، اغلب افراد تمایل دارند و در دانشگاههای معتبرتر ملی پذیرفته شوند و از این رو بیشتر رقابتها برای تصاحب صندلیهای دانشگاههای معتبر است و در مرحله بعدی دانشگاهی رده دوم است. علاوه بر این، داوطلبان برای ورود به دانشگاه باید حد نصاب لازم را در آزمون سراسری کسب کنند و محتوای این آزمون هرچند در حد برنامه درسی دوره متوسطه است اما دروس اجباری آن یعنی زبان چینی، زبان خارجه و ریاضیات جزو موارد ضروری تحصیل در دانشگاه در نظر گرفته شده است و سایر دروس که انتخابی و اختیاری هستند با توجه به علاقه داوطلب و رشتهای که قصد ادامه تحصیل آن را دارد، متغیر است. در فیزیک دوازدهم مبحث حرکت شناسی یا سینماتیک یعنی فصل 1 دوازدهم دارای 4 سوال در سوالات فیزیک کنکور تجربی بوده است که البته باتوجه به اهمیت این فصل اصلا غیرقابل پیش بینی نبوده است!

آزمونهای مربوط به صلاحیتهای ورود به دوره آموزش عالی یعنی گواهینامههای عمومی آموزش متوسطه و گواهینامههای آموزش سطح پیشرفته به عنوان مهمترین ملاکهای پذیرش اکثر مؤسسات در سطح ملی است و البته توسط نهادهای غیردولتی برگزار میشود و چارچوب سیاستهای کلی آنها توسط اسناد آموزشی تهیه شده توسط دولت تعیین میشود اما از سوی دیگر علیرغم ملی بودن آزمونها و گواهینامههای اعطایی، در نهایت این مراکز آموزش عالی و دانشگاهها هستند که اقدامات و صلاحیتهای مورد نیاز برای پذیرش در رشتههای خود را تعیین میکنند و در رابطه با پذیرش داوطلبان، آزادانه عمل میکنند. این آزمون در هر سال، دو بار برگزار میشود و دانشآموزان باید حداکثر در سه دوره متوالی یعنی یک سال و نیم، نمرات قبولی را در بخشهای زیرمجموعه این آزمون کسب کنند. رتبه سه کنکور سراسری، نقش والدین را در کسب این موفقیت بسیار زیاد دانست و گفت: بعد از خداوند، بهترین و مهترین نقش را خانواده داشتند که با حمایتهای تأثیرگذارشان بسیار کمککننده بودند. به طور کلی دانش و مهارتهای کسب شده، ملاک اصلی در مراحل عمومی و اختصاصی پذیرش است.

در بحث تحلیل تست و آزمون به طور جامع راجع به اینکه با هر دسته از این سوالات باید چه کرد خواهیم پرداخت. مسئله ای که ممکن است داوطلبان را با ابهامات بسیاری رو به رو سازد، طراحی مفهومی سوالات کنکور است که آیا شرکت کنندگان صرفا با مطالعه کتب درسی خود می توانند از پس سوالات عمومی و تخصصی برآیند؟ از این روز بسیاری از دانشگاهها مشابه هم هستند و انعطاف و آزادی چندانی در تصمیمگیری ندارند. با توجه به اینکه عمدهترین شیوه پذیرش دانشجو در چین، «آزمون سراسری» است و بسیاری از دانشگاههای دولتی و خصوصی در سطوح مختلف باید نتایج این آزمون را ملاک پذیرش دانشجو قرار دهند، میتوان گفت پذیرش دانشجو در چین متمرکز است. خیلی خوشحال میشدیم کسی اعلام همکاری با پایگاه میکرد تا تمام با مدیریت آن روی دوش آقای مهرداد موردینی نباشد پس تمامی کسانی که در زمینه ی فتوکاتور فعالیت میکنند دعوت به عمل می آوریم که آدرس فتوکاتورهای آپلود شده ای که خود ساخته اند را در قسمت نظرات قرار دهند تا در پایگاه بزرگ طنز کنکور هنر در معرض دید همگان قرار گیرد پس برای یک مدت که شاید خیلی هم کوتاه باشد خدا نگهدار!

تعیین میکند. با این وجود یکی از معیارهای مهم در روند پذیرش، معلومات وی یعنی آموختههای مقاطع قبل، دانش قبلی فرد در ارتباط با موضوعات رشته است. یعنی تا زیست سال دوم رو نخونید مطالب زیست سال سوم رو متوجه نمی شید و تا زیست سال سوم رو نخونید مطالب زیست سال چهارم رو نمی تونید درک کنید! از این رو معمولا بخشی از ظرفیت رشته هایی که محبوبیت کمی بین داوطلبان دارند، خالی میماند. اگر بخواهید این موضوع را سر جلسه پیاده کنید، ممکن است که کمی سخت باشد. هر چه 6 سال اول مفید و با نیازهای بچهها مرتبط است 6 سال دوم اگر به دانشگاه نینجامد به لحاظ درسی نامرتبط و تنها از حیث زیست اجتماعی مفید است. تندخوانی کردن یکی از روش های بسیار مفید برای موفق شدن در کنکور است. به عبارت دیگر چین از جمله کشورهایی است که در پذیرش دانشجو از آزمون سراسری بهره میگیرد و میتوان گفت که این شیوه تقریباً تنها روش پذیرش دانشجو در این کشور است. کاظم قلم چي در اين قسمت با بيان برنامه ها و هدف هاي پيش بيني شده در پروژه هفتم و کارهايي که بايد دانش آموزان در جريان اين پروژه انجام دهند گفت : کامل کردن درسهاي نيمسال دوم ، کامل کردن درسهاي پايهاي که در نيمسال دوم ميخوانيد و تقويت درسهاي عمومي، برنامه ها و کارهاي اين دوره است و شما برخي کارها را هم نبايد در اين مدت انجام دهيد مانند : خواندن درسهاي نيمسال اول و خواندن درسهاي پايه که در نيمسال اول خواندهايد.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی