خرید کلاهک دودکش H از تولیدکننده گروه صنعتی شایان فن

این نوع از دودکش مورد تایید کارشناسان رسمی شرکت گاز نیز بوده و با به‌کارگیری از آن تاییدیه این اداره را برای تاسیسات گرمایشی ساختمان‌های نوساز به‌دست خواهید آورد. دودکش سیمانی در اندازه، قطر و به شکل گرد یا چهارگوش قابلیت تولید را خواهد داشت. محاسبه ی دقیق ارتفاع کلاهک کلبه ای و نیز تعداد پره های آن از جمله مواردی است که در ارتقای بازدهی آن موثر می باشد. اما در صورت نیاز به مکش بیشتر و تخلیه ی سریع دود و آلاینده از محوطه ی داخلی حجم آن،به تناسب فشار هوای خروجی می توان تعداد پره های آن را را به هر تعداد که لازم باشد افزایش داد. وجود کلاهک دودکش برای حفظ ایمنی ساختمان ها اعم از تجاری و مسکونی مهم و ضروری می باشد.

کلاهک دودکش پره‌ای گرد

خرید کلاهک دودکش H از تولیدکننده گروه صنعتی شایان فن کلاهک گرد را نیز می توان از ورق گالوانیزه ،،سیاه، روغنی ،ورق رنگی و همچنین از ورق استیل توللید نمود. شکل ظاهری این نوع دودکش ها از یک استوانه و یک تاج توخالی تشکیل شده است که ارتفاع و قطر استوانه هیچ محدودیتی ندارد و کارفرما می تواند بر اساس نیاز خود استوانه مورد نظر خود را سفارش دهد. این نوع کلاهک نیز مشابه کلاهک اِچ گرد می باشد و تنها تفاوت آن در شکل ظاهری و ساختارش است به طوری که تمام قسمت های این دودکش به شکل چهارگوش ساخته شده است . در ادامه می خواهیم انواع مختلف دودکش های پشت بام را بررسی کرده و در انتخاب دودکش مورد نیاز برای منزلتان ،شما را راهنمائی کنیم .لطفا تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید. سیستم دودکش باید با روش های اصولی و به صورت مهندسی شده اجرا شود تا دود ناشی از وسایل گاز سوز خانگی یا صنعتی را به طور کامل از محیط خارج نماید تا خدای نکرده برای افراد حاضر در محل حوادثی رخ ندهد. از جمله مواردی که در حفظ ایمنی منازل ،ادارات و شرکت ها باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد .تعبیه ی سیستم دودکش مناسب در هنگام ساخت بنا است.

مخصوصا در صنایعی که کار آن ها تولید مواد غذایی است، کیفیت و نبود مواد زائد محیطی حرف اول را می زند. قرار است ارائه شود و یا ارزش مادی یا معنوی بالایی داشته باشد، حتماً باید سعی کنید از یک مترجم متخصص برای ترجمه فارسی به انگلیسی استفاده نمائید. کلیه اصطلاحات تخصصی مهندسی عمران را در دیکشنری تخصصی عمران گنجانده ایم.

  • از این محصول بر روی لوله های دودکش موتورخانه با مقطع گرد استفاده می شود.
  • این کلاهک بوسیله یک پایه که به بخش H شکل متصل می شود هوای داخل لوله های دوکش را به کلاهک منقل و از آنجا در هوای آزاد تخلیه می گردد.
  • کانال فلکسیبل کومبی یکی از پرکاربردترین انواع کانال فلکسیبل هوا، قابل استفاده در سیستم های تهویه مطبوع مکانهای مسکونی،تجاری،صنعتی و اداری می باشد.
  • کلاهک دودکش اچ گرد، از انواع ورق گالوانیزه، روغنی، سیاه، رنگی و استیل نیز تولید می‌شود.
  • کلاهک‌های نام برده به افزایش راندمان خروج گازهای سمی و تهویه جریان هوا کمک بیشتری خواهند کرد.
  • این دسته از کلاهک ها برای تخلیه دود از دودکش موتورخانه ، شومینه ، هود، بخاری و آبگرمکن ها کاربرد دارد.

کلاهک دودکش اچ گرد از مدل های بسیار قدیمی کلاهک دود کش ها کلاهک دودکش محسوب می شود. ظاهر و شکل این مدل دود کش به شکل حرف اچ لاتین می باشد که توسط پایه ای که به این اچ وصل می شود و هوایی که در درون لوله های دود کش می باشد را به داخل کلاهک دود کش هدایت می کند و در هوای آزاد خالی می گردد. کلیه مقاطع این محصول به شکل گرد و استوانه ای می باشند و از چهار قسمت گردی که به شکل تو در تو به هم دیگر وصل شده اند ساخته شده است. نکته ی مهمی که باید رعایت کرد این است که همه ی اجزای کلاهک، باید دارای قطری هم اندازه با لوله اصلی دود کشی که دود از آن خارج می گردد، باشند. به این دلیل که اگر قطر کلاهک دود کش کوچک باشد باعث خفه شدن مسیر و ایجاد اختلال در جریان مکش دود، از کلاهک دود کش می شود. از استفاده کردن تبدیل هایی که قطر آن ها نسبت به قطر لوله ی اصلی کمتر می باشد جدا خودداری کنید، ولی استفاده کردن از تبدیل هایی برای اینکه قطر لوله ی کلاهک دودکش را بزرگتر کنید مشکلی ندارد.

در واقع نصب غیر استاندارد و غیر اصولی دودکش باعث می شود که دود به خوبی خارج نشود. نصب دودکش از پنجره ساختمان یا دیواره های جانبی و همچنین دودکش هایی که ارتفاع آنها از بام ساختمان کمتر است و غیر اصولی خارج شدن دودکش، از موارد غیر استاندارد نصب دودکش است که گاها با سردی دودکش خود را نشان می دهند. در این وضعیت دودکش به جای اینکه هوای داخل را به بیرون منتقل کند بطور عکس عمل کرده و سرد می شود.

اندازه گیری ارتفاع بلندترین دودکش برای اطمینان از این است که کلاهک حداقل پنج اینچ از بلندترین دودکش بلندتر باشد تا در جریان دودکش شما قطع نشود. درپوش Multi-Flue را می توان به اندازه ای تنظیم کرد که دقیقاً در اطراف دودکش ها قرار گیرد یا کل تاج دودکش را بپوشاند. کلاهک‌های دودکش از لحاظ مدل، اندازه و هارمونی با نوع دودکش به انواع مختلفی تقسیم شده و در ادامه با هر کدام از آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد. مهم‌ترین شاخصه کلاهک هر دودکش افزایش سطح ایمنی و بازدهی در روند کارکرد دودکش است. از زمان‌های گذشته طرح‌های فانتزی و مدل‌های خاص در این وسیله نشان از خلاقیت معمار نیز بوده است. تقسیم شده و هر کدام از آن‌ها بنا به دلیل خاصی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نکاتی در رابطه با ساخت کلاهک پره ای

از کلاهک‌های دودکش صنعتی در کارخانه، انبار و کارگاه‌ها استفاده خواهد شد. تمام مدل‌های کلاهک استفاده شده برای دودکش باید استانداردهای لازم جهت حفظ امنیت دودکش یا سیستم هوای خروجی را تامین نمایند. همچنین جهت ایجاد هارمونی و هماهنگی با فضای دودکش ساختمان باید تنوع شکل گرد و چهارگوش را نیز داشته باشند. در ضمن هر کدام از این اشکال نیز در جنس‌های مختلف فلزی و سیمانی نیز قابل تهیه خواهند بود. دودکش دوجداره در گروه دودکش‌های استیل قرار داشته و از دو لوله با قطر متفاوت درون یکدیگر ساخته شده است.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی