حمل و نقل چیست؟ چگونه انجام میشود؟【انواع حمل و نقل】 بانی راه توس | transemartlogistics

حمل و نقل هوایی برای کالاهایی که وزن و حجم زیادی ندارند و یا کالاهایی که باید مسیرهای طولانی را در مدت کمی طی کنند و به مقصد برسند بسیار مناسب است. این روش برخلاف روش حمل و نقل بار دریایی که مقرون به صرفه ترین روش بود؛ پرهزینه ترین روش محسوب می شود. همانطور که اشاره شد، یکی از انواع روش حمل و نقل، حمل و نقل دریایی می‌باشد. این روش همواره یکی از روش‌های جدی مورد استفاده برای حمل و نقل، به خصوص قبل از توسعه حمل و نقل هوایی، بوده است. پیش از توسعه حمل و نقل هوایی که در ادامه به انواع آن خواهیم پرداخت، تنها راه ارتباطی بین قاره‌هایی که از طریق خشکی به هم متصل نبوده‌اند یا راه ارتباطی با جزایر، حمل و نقل دریایی بوده‌است.

حمل‌ونقل مواد خطرناک در مسیرهایی که شرایط مناسبی ندارند، کار هر کسی نیست و باید با دقت و توسط متخصصان مربوطه حمل و نقل شود. این روش به اندازه حمل‌ونقل ریلی، از نظر زیست‌محیطی روشی مناسب و دوست‌دار طبیعت نیست. این مورد از انواع روش های حمل و نقل بار دریایی جهت نقل و انتقال کالا به شکل ویژه و خصوصی است که حمل و نقل محصولات صادر شده و یا وارداتی را به شکل پروژه ای و از راه دریا انجام می شود. انواع روش های حمل و نقل بار دریایی نسبت به انواع روش های حمل و نقل دیگر ارزان تر است و علاوه بر این آلودگی زیستی کمتری نیز تولید می کند. اگر به این سوال برخوردید که برای انتخاب شرکت حمل و نقل از شرکت ایرانی استفاده کنید یا غیر ایرانی، گزینه ما حتما شرکت ایرانی است.

شرکت حمل و نقل خارجی شنل، از دیگر شرکت های موفقی است که در این حوزه تخصص بالایی داشته و در حمل و نقل بین المللی زمینی، دریایی و هوایی از شرکت های باربری پیشرو محسوب می شود. این که یکی از شرکت های بزرگ در حمل و نقل ریلی نیز محسوب می شود، با تکیه بر نیروی متخصص خود، خدماتی در سطح عالی را ارائه کرده و رضایت مندی مشتریان خود را کسب نموده است. حمل ‌و نقل جاده‌ای جزو قدیمی‌ترین و کم‌ هزینه‌ترین شیوه‌های جابجایی انواع مختلف محصولات است. انسان‌ها در ابتدا برای رفع نیازهای روزمره‌شان فقط به منابع اطراف خود بسنده می‌کردند و به همین جهت، در زمان‌های گذشته نیاز چندانی به حمل کالا احساس نمی‌شد و مردم نیز به طور جدی به دنبال آن نبودند. اما با گذشت زمان، ظهور تکنولوژی و همچنین با تغییر سبک زندگی مردم و حرکت از غارنشینی به سوی زندگی شهری، نیازهای انسان‌ها تغییر پیدا کرد و سیر تغییر و تحولات صنعت حمل ‌و نقل نیز بسیار سریع اتفاق افتاد. حمل و نقل کالا از طریق انواع حمل و نقل هوایی اصول و قواعد خاصی است که باید حتما رعایت شود.

پیشنهاد نصب مونیتور اختصاصی اعلام سامانه هواشناسی در پایانه بار بندرعباس

حمل و نقل چیست؟ چگونه انجام میشود؟【انواع حمل و نقل】 بانی راه توس | transemartlogistics

به طور کلی قراردادهای مربوطه شامل نام، مشخصات کالا، نشانی فرستنده و گیرنده، بیمه و غیره می‌شود. در این قراردادها تمامی مبالغ و شرایط ارسال قید می‌شوند و در صورتی که شرکت ترابری به یکی از آن‌ها عمل نکند موظف به جبران خسارت خواهد شد. در قرون وسطی صنعت به اندازه‌ای پیشرفت کرده بود که شیوه‌های سنتی حمل و نقل دیگر پاسخگو نبودند و صنعتگران در تلاش بوند تا راه‌های نوین و موثر را جایگزین کنند. در سال 1556 میلادی بود که چندیدن مهندس آلمانی برای سهولت جابجایی ذغال‌سنگ اقدام به ساخت ریل‌های کوچکی کردند تا به کمک آن بتوان ارابه‌های حمل ذغال‌سنگ را از درون معدن به خارج آن هدایت کرد. در ابتدا ریل‌ها از جنس چوب بودند که مقاومت زیادی نداشتند؛ از این رو، ریل‌های چوبی رفته‌رفته جای خود را به نوارهای چودنی دادند و اینگونه بود که واگن‌های غول‌پیکر transemartlogistics.com اختراع شدند.

  • مثلاً شرکت حمل و نقل با اتوبوس، شرکت حمل و نقل سواری بین شهری، شرکت حمل و نقل با موتور، شرکت حمل و نقل با وانت، شرکت حمل و نقل با کامیون، شرکت حمل و نقل با تریلی، شرکت حمل و نقل با کشتی‌، شرکت حمل و نقل با قطار.
  • از مواردی که سبب رضایت مشتریان از این روش حمل‌ونقل شده تنوع مسیر و زمان‌بندی حرکت کامیون‌ها بنا به درخواست مشتریان هست.
  • حمل و نقل با کامیون های کنترل شده با دما تأثیر فزاینده ای بر زندگی روزمره ما دارد.
در این روش برای کالاهایی که حجیم و یا بدون بسته بندی هستند کشتی هایی به‌صورت دربست اجاره و یا رزرو می‌شوند. در روش چارترینگ انتقال بار تحت قرارداد چارتر صورت می گیرد که این قرارداد در اعتبار سندی مورد قبول بانکها نمی باشد. ترابری دریایی عمدتا برای کالاهایی با حجم زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو کالاها باید به گونه ای باشند که این زمان بر روی کیفیت آنها تاثیری نداشته باشد. در ضمن حمل و نقل مرکب ترکیبی از انواع روش های حمل و نقل بوده و نیازی به توضیح ندارد، بنابراین از توضیح و پرداختن به آن خودداری میکنیم. کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت ترکیب حمل و نقل می‌باشد.

ترابری؛ انرژی، و محیط زیست[ویرایش]

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی