جزئیات این طرح هنوز مشخص نیست

بهترین مشاوران کنکور، هیچ گاه یک برنامه روتین و از پیش نوشته شده را برای استفاده تمامی مراجعه کنندگان ارائه نمی نمایند و هر کسی را در وهله اول با توانایی های فردی و ظرفیت درونی خود می سنجند و پس از آن نسبت به ارائه برنامه ای شخصی و کاملا اختصاصی اقدام می کنند. مبادا ظرفیت در رشته محل مورد نظر تکمیل شود و دیگر جایی برای ثبت نام شما با وجود داشتن زمان برای ثبت نام، باقی نماند. با شناخت کافی پیرامون بهترین منابع کنکور و بودجه بندی کنکور پیش رفته و از حذفیات کنکور سراسری مطلع شوید تا زمان خود را بر سر مطالعه بخش های حذف شده آزمون سراسری هدر ندهید. این روش به طرز قابل توجهی در زمان شما صرفه جویی می کند و امکان پاسخگویی به تست های بیشتری را فراهم می نماید. دفترچه عمومی نیز شامل 100 سوال بوده و مدت زمان پاسخ دهی به آن ها 75 دقیقه است. داوطلبان گروه ریاضی باید به این 35 سوال در 35 دقیقه پاسخ دهند. بنابراین حتما پیش از این که انتخاب کنید که قرار است برای قبولی در چه رشته ای زمان و انرژی صرف کنید، از بازار کار آن رشته مطلع شوید. در این بین دیگر سطح دانش آموز اهمیتی ندارد یعنی دیگر مهم نیست که دانش آموز امسال فارغ التحصیل خواهد شد یا بعد از چندین سال دوری از کنکور قصد شرکت مجدد در این آزمون را دارد زیرا تمامی آموزش های حرف آخر از صفر صفر شروع شده است.

بنابراین در سال 1400 فقط یک مجموعه سوال و با مبنا قرار دادن کتاب های درسی نظام جدید طراحی خواهد شد و پرونده کنکور نظام قدیم در سال 99 بسته شده سایت ahmadikonkoor است. کبگانیان به متقاضیان سنجش و پذیرش سال 1402 تاکید کرد: با آرامش کامل در سال تحصیلی آینده به یادگیری عمیق متون درسی رسمی بپردازید و برای اطلاع از ابعاد مختلف مصوبات فوقالذکر صرفا به بیانات دبیر محترم شورای عالی و اینجانب توجه نمایید. سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد؛ آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی، همانند آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار میشود.

به این معنا که دقت خود را به بالاترین حد ممکن برسانید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که شیوه طراحی سوالات دین و زندگی در کنکورهای اخیر، پیچیده تر از گذشته بوده و صرفا حفظ کردن، نمی تواند شما را در پاسخگویی به تست های آن یاری کند. با وجود این که تعیین ساعت مطالعه، شدیدا بستگی به توانایی ها و شرایط متقاضی دارد اما حداقل ساعت مطالعه برای مباحث عمومی در روز، 2 ساعت توصیه می شود. چه بسا کسانی که سطح علمی شان در زبان، بسیار بالا بوده اما به دلیل عدم آگاهی از نحوه تست زنی، به درصدهای خوبی دست نیافته اند.

زیرا در برخی سال ها کلید های نامعتبری توسط برخی موسسات و اساتید منتشر شد! توصیه می کنیم به هیچ عنوان از اهمیت حل سوالات چهار گزینه ای و تست زنی غافل نشوید، زیرا این امر موجب می شود به نقاط ضعف خود پی برده و در اسرع وقت، در جهت رفع آن ها گام بردارید. آخرین گام نیز شامل تطابق گزینه ها و پیدا کردن پاسخ صحیح سوال است. دومین گام نیز داشتن یک نقشه راه و یا به قولی چراغ هایی است که با ایجاد انگیزه و هدف گذاری واقع بینانه، ناجی شما در شرایط سخت و اصطلاحا پر چاله چوله کنکور باشد. رشته علوم تربیتی از رشتههای دارای مصاحبه کنکور سراسری است که در دانشگاه فرهنگیان ارائه میشود. قواعد قواعد زبان انگلیسی، سوالات مستقیم کمتری را در کنکور به خود اختصاص می دهد اما آشنایی با آن، حتی در حین پاسخگویی به سوالات ترجمه و معنی نیز کاربردی خواهد بود.

لازم به توضیح است آمار ظرفیتهای اعلام شده در جداول فوق بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در پذیرش رشتههای با آزمون یا پذیرش براساس سوابق تحصیلی بوده است و تنها ظرفیت ۴ رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی آن دانشگاه در این ظرفیتها لحاظ شده است. جی پلاس؛ نفرات برتر هر یک از گروههای آزمایشی پنجگانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان آزمون سراسری سال 1400 به شرح ذیل اعلام می گردد. اعلام نتایج کنکور سراسری 1402 حدودا یک ماه بعد از برگزاری کنکور در سایت سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند در صورت تمایل با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402،انتخاب رشته خود را انجام دهند.

دروس عمومی کنکور سراسری برای تمام رشته ها یکسان بوده و شامل زبان و ادبیات فارسی، عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی می شود اما توجه کنید که شیوه مطالعاتی هر کدام از آن ها برای هر داوطلب متفاوت است به همین دلیل کلیه افراد می بایست با بهره گیری از تجربیات کنکوری های موفق، نظر معلمان و مشاوران و پس از در نظر گرفتن وضعیت و شرایط خود به یک جمع بندی مهم در خصوص نحوه صحیح و مفید درس خواندن دست یافته و به مرور زمان به تقویت، اصلاح یا حتی تغییر این شیوه بپردازند. در خصوص پاسخگویی به سوالات درک مطلب زبان کنکور، بهتر است که ابتدا به صورت چشمی و روزنامه وار، یک مرتبه متن را بررسی کرده و سپس سوالات را بخوانید و کلمات کلیدی را استخراج کرده و در متن بیابید. برخلاف گذشته که سوالات دین و زندگی، عموما آیه محور بوده؛ شما جدیدا برای حل سوالات کنکور این درس، نیاز به تسلط کافی به متن ها و سرفصل ها دارید و نه فقط آیات و روایات! کتاب های کمک آموزشی مختلفی از جمله “از متن نترسیم دکتر رضا کیاسالار” در این زمینه تالیف شده است که می تواند موجب تقویت قدرت reading و درک مطلب داوطلبان شود.

دفترچه اختصاصی از 180 سوال تشکیل شده بود که داوطلبان بایستی در مدت 165 دقیقه به آن ها پاسخ می دادند. تمامی داوطلبان باید بتوانند در طی زمان گفته شده به سوالات دفترچه عمومی پاسخ دهند. کاملاً اشتباه است اگر قبل از اطمینان از پاسخ همه ی تست های ساده حتی 1 ثانیه وقت خود را برای پاسخ تست های مشکل مصرف کنید. حتی اگر شما جز آن دسته از دانش آموزانی باشید که علاقه ای به دروسی مثل ریاضی و فیزیک و هندسه ندارید ، به شما قول می دهیم که با استفاده از دی وی دی های استاد امیر مسعودی و تدریس جذاب ایشان ، این علاقه در شما ایجاد می شود . یکی دیگر از نگرانیها و شایعهها نیز قوانین بالقوهای است که ممکن است از طرف مجلس باعث لغو کنکور 1400 یا نهایتا تغییر زمان و شرایط برگزاری کنکور امسال است. زیرا در این زمان قدرت یادگیری و حفظ مطالب بیشتر از سایر اوقات روز است. این روش، توانایی شما در حل سوالات ترکیبی و کنکاش ارتباط میان مباحث مختلف را به طرز قابل توجهی بالا می برد.

این دفترچه شامل ۱۰۰ سوال است که در مدت زمان ۷۵ دقیقه باید به آن ها پاسخ دهید. کنکور سراسری انسانی 1401 از 280 سوال تشکیل شده بود و سوالات مربوطه در قالب دو دفترچه عمومی و اختصاصی در اختیار داوطلبان قرار گرفت که داوطلب می بایست در مدت زمان 240 دقیقه به آن ها پاسخ می داد. درواقع برای فتح قله موفقیت در کنکور نیاز به اسبابی داریم که مسیر ما را هموارتر سازند. تا از راهنماییهای آنها استفاده کرده ومشکلاتش را حل کند. کلاس های کنکور در شیراز با مشاوره تحصیلی مناسب هر ساله دانش آموزان بسیاری را وارد دانشگاه ها کرده و یا با برنامه ریزی تحصیلی آنها در دوران دانشگاه باعث پیشرفت دانشجویان میشوند. اگر بتوانید با یادگیری پیش نیازهایی مانند قواعد ترجمه، معنی لغات و فنون قواعد و دستور زبان، پایه خود را در این درس تقویت کنید، عربی به مبحثی شیرین و نمره آور مبدل می شود که پاسخگویی به تست های آن مستلزم تلاش و صرف وقت زیادی نخواهد بود. قواعد: پس از ترجمه، بهتر است یادگیری عمیق و مفهومی قواعد را در اولویت قرار دهید. عربی شامل بخش های ترجمه، قواعد و درک مطلب است که مشکل عمده متقاضیان در قسمت سوم است.

افرادی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند، گاها از تجربه و تخصص کافی در زمینه نحوه مطالعه دروس، شیوه صحیح تست زنی، بهترین منابع کنکور، چگونگی مدیریت زمان، اهمیت جمع بندی و مرور در ماه های پایانی، بودجه بندی کنکور و نحوه صحیح تطابق با آن و… در آزمون های آزمایشی کنکور سراسری شرکت کنید و با نحوه تست زنی و مقوله مدیریت زمان، به خوبی آشنا شوید. مشاوره تحصیلی کنکور می تواند جامعه آماری بزرگ متقاضیان شرکت در آزمون سراسری را در مراحل مختلف یاری نماید. زیرا با توجه به هدف و نحوه ی تألیف این کتاب می توان گفت دانش آموزان مطلب جدیدی یاد نمی گیرند و فقط مطالب را مرور می کنند. در نتیجه نمی توان در این مسیر از ده ها مشاور مختلف و چندین شیوه مشاوره ای گوناگون بهره برد و خود را در مسیر هر موجی قرار داد. روش حذف گزینه که به صورت متدی مبتنی بر توجه به اشتباهات و غلط های مشهود گزینه ها تفسیر می گردد، اصلی ترین شیوه حل تست های عربی کنکور است و با تمرین و تکرار در این زمینه می توان به تبحری مثال زدنی در حل سوالات این درس رسید.

آن دسته از دروس عمومی که نقاط ضعف شما هستند و معمولا تمایلی به مطالعه آن ها ندارید را در صدر جدول زمانی مطالعاتی خود قرار داده و با اهتمام ورزیدن به مفاهیم آن، خود را در این زمینه تقویت کنید. به عبارتی پس از 2 الی 3 مرتبه خواندن و بررسی مفاهیم دروس مختلف کتاب دین و زندگی، می توانید شروع به تست زنی نمایید. لیست قیمت محصولات حرف آخر را می توانید در این مطلب از سایت رسمی حرف آخر مشاهده کنید. بهتر است این دسته بندی ها را برای خود یادداشت کرده تا در هنگام مطالعه به راحتی قابل فهم باشد. مشکلاتی که دانش آموزان غالبا با مطالعه در این فصل به آن بر می خورند را در ادامه بررسی می کنیم.

در ابتدا باید کتاب ها و منابع مهم تر را که سهم و ضریب بیشتری در سوالات کنکور دارند، را با کمک مشاوره کنکور هنر 1402 شناسایی کنید. برخلاف سیستم تکنیک محور که برای باز کردن ۱۰۰۰قفل، ۱۰۰۰ کلید نیاز است. به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرفا با وارد کردن اطلاعات ضروری در کنکور تجربی، ثبت نام کنکور نمایند. سوالی که ممکن است برای تمام داوطلبان کنکور ایجاد شده باشد، این مسئله است که رمز موفقیت در کنکور سراسری چیست؟ زبان انگلیسی جزو دروسی است که بسیاری از داوطلبان، از قبل با آن آشنا بوده و در کلاس های آموزش غیر درسی زبان شرکت کرده اند اما افرادی هم هستند که از سطح پایینی در این درس برخوردار اند. بنابراین اگر شما جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارید، نگران نباشید؛ چرا که شما در کنکور سراسری شرکت می کنید نه آزمون تافل! با صرف وقت کافی بر روی نقاط قوت، خود را فریب ندهید که آماده کنکور هستید. از جاهایی که خوب بلد هستید سریعتر بگذرید و بخشهایی را که درشان ضعف دارید بادقت بیشتری مطالعه کنید. استفاده از مشاوره کنکور یکی از بهترین و توصیه شده ترین روش های کسب اطلاعات کمکی پیرامون آزمون سراسری با هدف پیشرفت تحصیلی می باشد که در آن، داوطلبان به مشاوران مدارس، موسسات کنکوری، مراکز مشاوره ای تحصیلی، رتبه های برتر کنکور سال های گذشته و…

متقاضیان بایستی توجه نمایند که جدول زمان بندی خود را به گونه ای طراحی کنند که پس از مطالعه هر درس اختصاصی، یک درس عمومی قرار گیرد. به این ترتیب که داوطلبان، کلیه حواس، وقت و هزینه خود را صرفا بر بخش هایی از محتویات درسی متمرکز می کنند که احتمال طرح پرسش کنکور از آن وجود دارد. از این رو شناخت ویژگی های ایده آل یک مشاور برتر، می تواند متقاضیان را در راه انتخاب مشاور، راهنمایی کند و تاثیر به سزایی در کسب بهترین رتبه قبولی کنکور داشته باشد. البته در نظر داشته باشید که یک مشاوره غلط و نابجا می تواند سهم به سزایی در جا ماندن داوطلب از قافله کنکور داشته باشد! به همین علت برنامه ها با توجه به نقاط قوت و ضعف داوطلب در هر درس ، مدت زمانی که قرار است به طور هفتگی صرف مطالعه کند و همینطور رشته ی موردنظر ، کاملا متفاوت است.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی