جدیدترینهای «فیلم ایفای نقش»:

جرجی که از ملاقات با دلقک هراسان شده، میخواهد از آن مکان برود ولی پنیوایز به جرجی حمله کرده و دستش را قطع میکند و سپس او را با خود به درون فاضلاب میبرد. شوالیه تاریکی گاتهام از آن دسته از شخصیتهای کمیک بوکیست که قدرت و توانایی فرا انسانی ندارد اما با همین حال توانسته در جاستیس لیگ، گروهی که متشکل از قدرتمندترین قهرمانان زمین است، عضویت داشته باشد و حتی یکی از مهمترین اعضایش باشد. شاید علاوه بر محبوب بودن بتمن در بین مخاطبان، این حقیقت که به تصویر کشیدن یک انسان عادی با ابزارهای فراوان که قدرتهای فرا انسانی ندارد برای سازندگان بسیار راحتتر از شخصیتهای خداگونه با قدرتهای عجیب و غریب است و برای همین نیز شوالیه تاریکی بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.

تعقیب و گریزی که با بتموبیل انجام میشود، مبارزههای تن به تن، وجود تجهیزات فوق پیشرفته و روبهرو شدن با چندین شخصیت معروف کمیک و در انتها پایانی که فرصتی برای شروع قسمت بعدی پدید میآورد به نوعی است که نشان میدهد مت ریوز روی تمام این مسائل فکر خرید لباس بتمن برای کودکان کرده است. بیل که هیچوقت مرگ برادرش را قبول نکرده و گمان میکند او گم شدهاست تصمیم میگیرد که در طول تابستان به دنبال برادرش برود و ناپدید شدن تعدادی دیگر از بچههای شهر نیز انگیزه او را بیشتر میکند که جرجی مثل هزاران بچه دیگر به طرز مرموزی ناپدید شدهاست. در بخش همه منتقدان سریال موفق به کسب ۷۷ درصد از ۱۰۰ درصد شدهاست. در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۶ اعلام شد که نیکلاس همیلتون نیز به گروه بازیگران اضافه شدهاست. جیدن لیبرهر، بیل اسکاشگورد، فین ولفهارد، سوفیا لیلیس، چوزن جیکوبس، جک دیلن گریزر، جرمی ری تیلور، وایات اولف، نیکلاس همیلتون و جکسون رابرت اسکات از جمله بازیگران فیلم هستند. اگر کمی با این شخصیت آشنا باشید نام برخی از دشمنان خاص بتمن را میشناسید. نقطه مشترک همه این افراد غیر از خاص بودنشان این است که همه آنها توسط دانشآموز جامعهستیزی به نام هنری باورز و نوچههایش مورد آزار و اذیت قرار میگیرند.

این ابرقهرمان دوست داشتنی به جهت اینکه بتواند در وضعیت های خطر آفرین و در برابر دشمنانش تندرست بماند لباس های متعددی را طراحی کرده می باشد که هر کدام اهمیت توان ها و توان های عجیبی هستند. ولی در جنگ ابدیت لباس آهنی مرد عنکبوتی را به قدری خوب طراحی کرده بودند که کمتر کسی شک میکرد واقعی نیست و آن را به صورت دیجیتالی روی تن تام هالند گذاشتهاند. چه کسی نمونه بارز یک قهرمان است؟ باب کین کسی بود که ایده اولیه شخصیتی به نام بت من (The Bat-Man) را مطرح کرد. شخصیتهای زیادی وجود دارند ماسک خفاش گاتهام را به صورتشان زدهاند اما شناخته شدهترین و مشهورترین آنها بروس وین نام دارد. پس از او هم بن افلک در DCEU و با انتخاب زک اسنایدر نقاب خفاش گاتهام را به صورت زد.

البته نباید کوین کانروی را فراموش کرد که صداگذاری شوالیه تاریکی را در سریال انیمیشنی Batman: The Animated Series بر عهده داشت تا تبدیل به محبوبترین ایفاگر نقش بتمن از نظر بسیاری از مخاطبان شود. این بازیگر تفسیر اعطا کرد از آنجایی که تمامی بازیگران دیگر «نوعی ویژگی خشن» داشتند، او میخواست به سمت دیگری برود و کاری تماما بدیع انجام دهد، البته به هر اکنون چیز دیگری از او خواسته شد. سپس دیگر آثار دیسی که شوالیه تاریکی در آنها حضور داشته است را نیز به ذهن بیاورید تا ببینید که بتمن چقدر خارج از دنیای کمیکها فعال بوده و به نظر خواهد بود.

همانطور که میبینید لباس مختلف بتمن در سایز بندی متفاوت برای رده سنی ۳ سال تا ۱۲ سال موجود می باشد. البته شخصيت مثبت بتمن ميتواند با پوشيدن اين لباس در بچهها تقويتشده و در كنار بازي كودكانه اثرات مثبتي را نيز در آنها رشد دهد. و البته شخصیت مهم بتمن که پشت این لباس نهفته شده چه کسی است؟ 10-detective vision اشعهای که در کنار ماسک بتمن (تقریباً جای گیج گاه) است و برای دیدن دشمنان در محیط بسته و پشت دیوارها و دیدن ضربان قلب دشمن یا … روحش رو. ضیافت شما تقریباً تمومه. شما ثروت گاتهام رو خوردید… بازیها، فیلمها، سریالها، انیمیشنها و مدیومهای فراوان دیگری را میتوان پیدا کرد که شوالیه شنلپوش گاتهام در آنها به تصویر کشیده شدهاند.

معمولا اکشن فیگور شخصیتها بر اساس ظاهر آنها در فیلم ساخته میشود و به همین دلیل تمام کسانی که از این جوکر عجیب و غریب عکس گرفته اند، انتظار دارند که جوکر با این ظاهر خاص در بخشی از فیلم هم حضور داشته باشد. علاوه بر این، پیش از این در کمیک های بتمن هم بروس وین نقش خود را به دیگران واگذار کرده و حتی در عین حال دو بتمن هم به پاکسازی خیابان های گاتهام مشغول شده اند. نخستین فیلم «لیگ عدالت» از همین حالا به مشکلات بسیاری برخورده: زک اسنایدر کارگردان اواسط تهیه فیلم کناره گیری کرده و نفر بعدی یعنی جاس ودون هم دارد بخش های قابل توجهی را دوباره فیلمبرداری می کند. در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره شد که بسیاری از افراد به دنبال تهیه و خرید یکی از بهترین لباس های بتمن هستند. لباس بتمن برای کودکان و کلمات مشابه به این فروشگاه وارد شده اید. تحقیقات بعدی آنها مشخص میکند که پنیوایز (که باشگاه بازندگان به اسم آن صدایش میکنند) موجودی اهریمنی است که هر ۲۷ سال یکبار، از خواب برمیخیزد و در طول حضور یک سالهاش، بچهها را شکار کرده و از ترس آنها تغذیه میکند تا بتواند به حیات خود ادامه دهد.

و ممکن است سال ها طول بکشد تا یک فیلم «لیگ عدالت» دیگر ساخته شود. حالا دیگر مدیومها را کنار این آثار بتمن بگذارید. با این که در طول زمان چند شخصیت لباس شوالیه تاریکی را به تن کردهاند اما اولین، اصلیترین، مهمترین، شناخته شدهترین و محبوبترین بتمن همواره بروس وین بوده؛ فرزند خانواده وین که جزو ثروتمندترین خانوادههای شهر گاتهام محسوب میشدند. رأي دهندگان «اسپايدرمن» را جايگاه دوم و پس از وي «سوپرمن» را به عنوان قهرمانان محبوب خود انتخاب کردهاند. از این لحظه به بعد.. بری کیوگان، یکی از ستارگان فیلم Eternals، برای ایفای نقش شخصیتی مرموز که به عنوان “زندانی دیده نشدهی آرکام” شناخته میشود، به سر زبانها افتاد! سری بازیهای Batman: Arkham را هم میتوان موفقترین بازیهای ویدیویی ساخته شده از بتمن و حتی یکی از برترین سری بازیهای اقتباس شده از شخصیتهای کمیک بوکی معرفی کرد که در برخی از نسخههایش خود کوین کانروی صداگذاری بتمن را برعهده داشت. خیلی از مخاطبان به واسطه بتمن به دنیای کمیکها معرفی شدهاند. دلقک خود را پنیوایز معرفی میکند.

آن (انگلیسی: It؛ که با عنوان آن: بخش اول نیز شناخته میشود) یک فیلم آمریکایی در ژانر فراطبیعی ترسناک به کارگردانی اندی موسکیِتی است که در سال ۲۰۱۷ اکران شد. بت من یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی سی کامیکس است که تاکنون در فیلم، مجموعه تلویزیونی و بازی های ویدئویی بی شماری حضور یافته است. همکاری این دو شرکت با دیسی کامیکس به انعکاس هرچه بیشتر جزئیات شخصیتی کاراکترهای این آثار کمک کردند. پل دانو همه چیز خود را به این اجرا آورد و یک قاتل سریالی باهوش و حسابگر را که از نظر ذهنی آشفته و بیحرکت است، زنده کرد که نخبگان شهر گاتهام را آزار میدهد. کدام ویلنهای بتمن بیش از همه او را عذاب دادهاند؟ روز بعد همه آنها اتفاقاتی که برایشان افتاده را برای یکدیگر تعریف میکنند و متوجه میشوند که دلقکی ناشناس منبع ترسهای آنهاست. پدید اورندگان کاراکتر های ابر قهرمانی حیاتی شخصیت و منظور های کودکان آشنا میباشند و در هنگام طراحی ابرقهرمان ها شخصیت هایی را که آرمان کودکان هست را به وجود می اورند.در اصل کودکان در شخصیت ابر دلاور ها به دنبال کار هایی میباشند که خود توانا به انجام شان نمیباشند.

در سوی دیگر، ماسک بتمنِ پتینسون، تنها نیمهی بالایی صورتش را میپوشاند و نیمهی پایین صورت او به طور کامل دیده میشود؛ در نتیجه در کنار دهان و چانه، گونههای او را نیز میبینید. ایفای نقش بتمن از سوی بل اغلب به عنوان یکی از بهترین شخصیتهای فیلم در نظر گرفته میشود. بروس وین، فرزند یکی از خانوادههای ثروتمند شهر فاسد گاتهام بود که بعد از یک تراژدی، هویت بتمن را برای عدالتخواهی خلق میکند. پس از مدتی، آلفرد پنی ورث (به انگلیسی: Alfred PennyWorth) خدمتکار او شد و پس از اطلاع از هویت مخفی بروس وین، دستیار او در فعالیتهای مخفی اش گشت. در ۲۵ مه ۲۰۱۵ فوکوناگا از کارگردانی فیلم انصراف داد. می خواهیم تا جایی که می توانیم او را در این لباس نگه داریم.» و مت ریوز که مسئولیت کارگردانی فیلم «بتمن» این استودیو را بر عهده دارد که هنوز تاریخ اکرانی برای آن مشخص نشده و فیلمنامه ای هم ندارد، گفته می خواهد افلک را در این نقش نگه دارد.

هنگامی که پلیس شهر گاتهام سیتی به بتمن نیاز دارد، از نورافکنی که بر روی شیشهاش علامت خفاش است را به سمت آسمان شب روشن میکند تا بر روی ابرها نقش خفاش نمایان شود. دلایل بسیار زیادی برای محبوبیت آنها وجود دارد، اما یک از چیزایی که همیشه توجه طرفداران را به آنها جلب کرده، یونیفرمهای جذاب و دیدنی آنها است. حال که به طور کلی و به طور دقیق به بررسی اسباب بازی و شخصیت بتمن پرداخته شده ، لازم است تا توضیحات کوتاهی هم درمورد شخصیت جوکر خدمتتان عرض کنیم.چرا که بسیاری از کودکان برای خرید اسباب بازی بتمن و یا هر شخصیت دیگر آنرا برای ذهن خود تصور میکنند و دوست دارند که تا به طور کامل به بازی کردن بپردازند.بنابراین این کودک وقتی میخواهد با اسباب بازی بتمن بازی کند،دوست دارد تا با دشمنان بتمن بجنگند و آن اسباب بازی را هم در تخیلاتش شریک کند. بازیگران زیادی هستند که ایفاگر نقش شوالیه شنلپوش بودهاند؛ چه به صورت صداگذاری و چه به صورت بازی کامل.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی