جاهای دیدنی قم فهرست جاذبه‌ها، تفریحات، آدرس ️ این تودی | behgardi

جاهای دیدنی قم فهرست جاذبه‌ها، تفریحات، آدرس ️ این تودی | behgardi

تزیینات گچبری زیبا و تحسین‌برانگیزی در این مقابر مشاهده می‌شود که می‌توان آن را نمونه‌ای کم‌نظیر و ستودنی در نظر گرفت. این مجموعه یک مجتمع توریستی تفریحی برای استراحت مسافران و زائران به شهر قم است که در فاصله 60 كيلومتري از شهر قم در نزدیکی شهر دستجرد مركز بخش خلجستان قرار دارد. شهر دستجرد، شهری ييلاقي از استان قم و داراي آب و هوايی كوهپايه‌ اي و معمولا دمای هوای آن از شهر قم پایین تر است. از جمله مزایای این مجموعه نزدیک بودن به چهارراه اقتصادي سلفچگان است.

زیرا کشورهای مذکور از داشتن این نعمت الهی بی بهره اند. بازار سنتی قم که همواره بوی عطر از آن به مشام می‌رسد سال‌هاست میزبان مسافرانی است که سوهان و مهر و سجاده را می‌خرند تا به‌عنوان یادگار هدیه کنند. در دامنه این کوه نیز چندین شهید گمنام به خاک سپرده شده‌است که فضای روحانی تری به این مکان مقدس داده‌است. سلام امیرعلی عزیز، متأسفانه اطلاعاتی کاملی از این مکان جایی ارائه نشده. منطقه ییلاقی خلجستان قم را می‌توان بهترین منطقه ییلاقی قم دانست.

  • تیمچه بزرگ بازار قم در شمال بازار نو قرار دارد که یکی از سه تیمچه بزرگ قم به شمار می‌رود.
  • این اتفاق برای خیلی از ما میوفته که به جاهای دیدنی اطرافمون توجه نمی‌کنیم.
  • تاریخچه خانه یزدان پناه، به بعد از دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی بازمی‌گردد.
  • اما باید بدانید که هرچه به سمت مرکز دریاچه پیش بروید، سطح زیر آن گلی خواهد شد و ممکن است پای شما به راحتی در آن گیر کند.
  • عمر آدمی اجازه نمی‌دهد تا به همه جا سفر کند، اما می‌توان بر بال قلم نشست و بر فراز آسمان خیال پرواز کرد.

این کاروان‌سرا شامل بخش‌های مختلفی از قبیل اتاق‌های استراحت، محل استراحت حیوانات، آب‌انبار و انبار آذوقه می‌شود. شهر قم یکی از شهرهای مذهبی در ایران است، زیرا حرم حضرت معصومه (س) در این شهر قرار دارد. در اطراف این منطقه، جاهای دیدنی منحصر به فردی مانند دریاچه نمک یا دریاچه حوض سلطان را می‌توان دید که جذابیت خاصی جاهای دیدنی قم برای گردشگران دارد. قدمت تاریخی این شهر به پیش از دوره ساسانیان برمی‌گردد. اگر دوست دارید در کنار زیارت، از دیدن اماکن تاریخی و هنر به کار رفته در بناهای مذهبی لذت ببرید، این مقصد مناسب شما خواهد بود.

معرفی ایرلاین های داخلی و خارجی 3

پیشنهاد می‌کنیم فصل‌های بهار و پاییز را برای سفر به قم انتخاب کنید چرا که آب و هوای قم خشک و کویری است و در این فصل‌ها بیشترین لذت را می‌توانید از جاهای دیدنی قم ببرید. خلجستان هم از آن دسته مکان های دیدنی قم است که می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. باغ سرسبز و آب و هوای نسبتاً خنک آن می‌تواند راه فرار خوبی از گرمای جاده قم باشد. به ویژه اگر بخواهید تجربه خوبی از طبیعت داشته باشید، می‌توانید در این منطقه به سراغ درخت ۱۵۰۰ساله روستای دستجرد بروید. با فاصله کمی در این بخش، می‌توانید سری هم به تنگه قاهان بزنید که این روزها شهرت بسیاری پیدا کرده و جای خوبی برای حس کردن خنکی در روزهای گرم تابستان است.

حمام تاریخی عشقعلی

خلجستان نیز با روستاهای اطراف آن، آب و هوای معتدل کوهستانی دارد و از مناطق ییلاقی استان قم به شمار می رود. کتیبه‌ای در این مدرسه وجود دارد که نشان می‌دهد این مدرسه متعلق به شاه طهماسب بود؛ اما بنای امروزی‌اش را در دوره حکومت فتحعلی شاه ساختند. خیلی از علما و مراجع ایرانی در این مدرسه تحصیل کرده‌اند.

دیدنی های اطراف شیراز

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی