ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

ضمن اینکه پاسخنامه هر گروه آزمایشی رنگی متفاوت از دیگر گروه آزمایشی دارد و تمام پاسخنامهها هم به همین ترتیب، حتی پوشش هر سری دفترچه و پاسخنامه هم رنگ متفاوتی دارند که کاملاً مشخص باشند. افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو. به همین خاطر دپارتمان مشاوره تحصیلی طلوع شیراز، مجموعه محتواهایی در قالب مقاله که شامل بانک اطلاعاتی کاملی از سوالات دانش آموزان در سال کنکور و شروع برای درس خواندن برای این آزمون مهم است، جمع آوری کرده است. از جمله مطالب مهم درس زیستشناسی که شاید کمتر موردتوجه داوطلبان قرار گیرند بخش زیست جانوری کنکور و زیست گیاهی کنکور است که اگر بهخوبی مطالعه شود میتواند موجب تمایز داوطلب از سایر داوطلبان شود. کمتر از ۱۰ درصد غایب داشتیم که نشان می دهد داوطلبان واقعی با تعداد خروجی های دبیرستان ها همخوانی دارد.

تو سالهای گذشته دیگه بر همگان ثابت شده که بدون برنامه ریزی نمیشه درس خوند چه برسه برای کنکور و حتما باید برنامه منظم داشته باشیم ، بعضی از داوطلبای کنکور خودشون از پس برنامه ریزی بر میان ، اما اکثرا ترجیح میدن دغدغه این کار رو نداشته باشن و از افراد متخصص کمک بگیرن و تمرکز خودشون رو فقط بزارن روی درس خوندن ، علاوه بر برنامه ریزی یه مشاور تو شرایط و روزهای سخت از نظر روحی هم شما رو پشتیبانی می کنه که خیلی مهمه .از همه مهمتر اینه که وقتی قرار باشه به کسی غیر خودت کاراتو ارائه بدی ، احتمال کم کاری و به قول خودمون پیچوندن هم میاد پایین .

پس از ورود به سایت سنجش از منوی موجود در سمت راست صفحه بر روی گزینه “کنکور سراسری” کلیک نمایید. چنانچه داوطلب به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون نمی شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات شماره پرونده و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام کنند و به باجه رفع نقص مراجعه نکنند. به طور مثال یک درس از شماره ۱۰۱ آغاز شده در پاسخنامه از شماره ۱۰۱ آغاز شده تا داوطلب به راحتی گزینهها را بزند.

داوطلبانی که به تحصیل در رشته و دانشگاه های سراسری با آزمون تمایل دارند می بایست پس از انجام روند نام نویسی خود در زمان ثبت نام کنکور برای شرکت در آزمون کتبی پیش رو آمادگی لازم را کسب نمایند. مشتریان ۳۰ درصد مبلغ را پیش از آزمون و مابقی را پس از اعلام نتایج پرداخت میکنند». براساس مصوبات هفدهمین جلسه (۲۶ اسفند ۱۳۹۷) و بیست و چهارمین جلسه (۲۲ مهر ۱۳۹۹) و بیست و پنجمین جلسه (۲۰ آبان ۱۳۹۹) شورای سنجش و پذیرش دانشجو، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ و آزمونهای پس از آن، فقط بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ برگزار میشوند. آزمون اختصاصی: سوالات دروس تخصصی در سطح اطلاعات علمی کتابهای مربوط به نظام جدید آموزشی ۶-۳-۳ طرح میشود. سوالات آزمون به لحاظ دشواری متوسط می باشد. چنانچه سهمیه درخواستی متقاضی غیر از سهمیه مناطق است و در بند ۱۸ کارت شرکت در آزمون سهمیه مناطق درج شده است لازم است متقاضیان استفاده از سهمیههای بنیاد شهید و امورایثارگران، رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی و رزمنده متقاضی بسیجی و همچنین همسر و فرزندان آنان جهت اعلام مغایرت و تکمیل اطلاعات مربوط به سهمیه حداکثر تا تاریخ ۱۱ تیر منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

روش اول: برای رویت کارنامه از طریق روش اول، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره شناسنامه، سال تولد و شماره داوطلبی می باشد، پس از وارد کردن این اطلاعات ،عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستوجو ” کلیک نمایید. وی تأکید کرد: ضمن اینکه دستگاههای حفاظتی و امنیتی بر فضای مجازی هم تسلط دارند و میدانند که داوطلبی که فعالیت مجازی دارد در کجا نشسته است. شرط اختصاص این سهمیه به داوطلبان این است که بلایای طبیعی موجب بروز آسیب ها و خسارات جانی و مالی به آن ها شده و وقفه و خلل در سیر تحصیلی دانش آموزان را ایجاد کرده باشد. این موضوع در انتخاب فصل ها برای دانش آموزان بسیار اهمیت دارد که بتوانند دانش آموز را در انتخاب بهترین سرفصل یاری کنیم.

فلسفه اصلی این تصمیم، بها دادن به عمق یادگیری دانشآموزان عزیز و تقویت جایگاه نظام آموزش و پرورش کشور و جایگاه مقدس معلمان پرتلاش این بخش میباشد، که متاسفانه در سالهای اخیر در سایه مهارتهای تستزنی و کلاسهای کنکور، گم شده و بتدریج در خطر اضمحلال کامل قرار گرفته بود. دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: همانطور که در مصاحبههای مکرر دبیر محترم شورایعالی و اینجانب از تاریخ این مصوبه یعنی 15 تیرماه 1400 و بعد از آن اعلام شده است، فلسفه اصلی این تصمیم، بها دادن به عمق یادگیری دانشآموزان عزیز و تقویت جایگاه نظام آموزش و پرورش کشور و جایگاه مقدس معلمان پرتلاش این بخش میباشد، که متاسفانه در سالهای اخیر در سایه مهارتهای تستزنی و کلاسهای کنکور، گم شده و بتدریج در خطر اضمحلال کامل قرار گرفته بود.

متقاضیانی که قبلاً برای شرکت در آزمون عملی این رشتهها در بازه زمانی ۶ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ اعلام علاقمندی کرده و در آزمون عملی آنها شرکت کرده اند، در صورت تمایل لازم است در بین ۱۵۰ انتخاب خود در فرم انتخاب رشته، این رشتهها را در هر اولویتی که علاقه دارند، قرار دهند. در «بسته جامع کنکور هنر»؛ در پایان هر درس، تستهای طبقهبندی شده 25 دوره کنکور گذشته همراه با پاسخنامه آورده شده. تنها تفاوت در گروه علوم تجربی است که یک دفترچه بهیاری به همراه پاسخنامه هم برای داوطلبان این گروه دارند. تمامی داوطلبان تا زمان دریافت کارت موظف هستند که معدل خود را کنترل کنند و معدل خود را بر اساس سازوکاری که در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده است، تصحیح کنند چرا که هر گونه تفاوت اعم از پایینتر یا بالاتر بودن معدل کتبی درج شده در فرم ثبت نام منجر به لغو قبولی در کنکور سراسری میشود. پورعباس درباره پروتکلهای بهداشتی کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ و تفاوت آن با کنکورهای دو سال اخیر گفت: فاصله داوطلبان با یکدیگر یک متر است ولی توصیه کردیم که همه داوطلبان ماسک داشته باشند. وی درباره سهمیههای کنکور سراسری و طرحی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور ساماندهی سهمیههای آزمونی در جریان است، گفت: طرح ساماندهی سهمیهها هنوز نهایی نشده است و برای کنکور سال ۱۴۰۱ سهمیهها هیچ تغییری ندارد و همچنان سهمیههای مناطق، ایثارگران، ۲۵ درصد و ۵ درصد اجرا میشود.

این مسئله با انتشار خبرهای رسمی درباره تلاشهای تعداد زیادی از داوطلبان برای تقلب در کنکور با وسایل عجیب و غریب و جدید و دستگیری مدعیان فروش سوالات کنکور گره خورد و بعضی از مسئولان را به واکنش واداشت. پروژه 40 یا بیست آزمون حرف آخر به دلیل وجود پاسخنما در میان داوطلبان به شدت محبوبیت پیدا کرده است و یکی از دلایل آن تطابقات زیادی است که با سوالات کنکور دارد و دلیل دوم هم وجود پاسخنماست؛ برای تک تک سوالات اساتید هر درس به صورت تصویری سوالات را تحلیل و بررسی خواهند کرد که باعث می شود داوطلب در قالب هر آزمون بتواند یک دور دروس خود را مرور کند و در 40 روز می توانید 20 مرور جامع بر تمامی دروس داشته باشد. هر کدام از درسها زمان خاصی برای پاسخگویی دارند و داوطلبان باید در مدت زمان مشخص به سوالات پاسخ دهند. رئیس سازمان سنجش یادآور شد: امسال یکی دیگر از تغییرات دفترچهها این است که تعداد سوالات و تعداد گزینهها یکی است و کاملاً با هم تطبیق داده شده است. وی افزود: برخی از گروههای آزمایشی در مدت ۸۰ دقیقه و برخی دیگر در مدت ۹۰ دقیقه میتوانند به سوالات پاسخ دهند و پس از آن دفترچهها به همراه پاسخنامهها جمع آوری میشود.

هر کشوری متناسب با شرایط خودش، برای جذب دانشجو در دانشگاهها اقدام میکند و مطمئنا مطالعات تطبیقی برای کپی کردن مدل کشورها نیست بلکه باید از تجارب دیگر کشورها استفاده کرد و مدل بومیسازی شده در کشور به اجرا درآید. شما همه نکات برای موفقیت در کنکور تجربی را میدانید بنابراین برای موفقیت هر چه زودتر دست به کار شوید. از کنکور هنر چه میدانید ؟ با چه روحیه ای باید برود سراغ سایر دروس آیا فکر نمی کنید در چنین شرایطی با دست های لرزانی که دیگر احساس می کند چیزی برای از دست دادن ندارد شروع می کند به تست زدن شانسی.

دیگر خوداظهاری کرونا برای داوطلبان کنکور نداریم و با توجه به اینکه بیماری تا حد زیادی کنترل شده و بسیاری از استانها آمار صفر کرونا دارند، اگر فردی خودش احساس بیماری کند و یا تست کرونای قطعی دارد در همه حوزهها مکانی مختص این افراد در نظر گرفته شده تا بتوانند به راحتی آزمون خود سایت ahmadikonkoor را انجام دهند. رئیس سازمان سنجش با تأکید بر اینکه نتایج امسال نسبت به سال گذشته زودتر اعلام میشود در مورد سهمیه ایثارگران نیز اظهار کرد: سهمیه ایثارگران از 20 درصد به 25 درصد افزایش پیدا کرد. چنانچه متقاضی یکی از بندهای مذکور را علامتگذاری کرده لیکن معلولیت ایشان مورد تایید قرار نگرفته است بند معلولیت وی حذف شده، لذا لازم است در یکی از روزهای اعلام شده با توجه به گروه آزمایشی خود با همراه داشتن گواهی معلولیت مراتب را سریعاً به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص براساس جدول شماره ۲ اطلاع دهد تا قبل از برگزاری آزمون وضعیت وی مشخص شود. د- برای آن دسته از متقاضیانی که یکی از بندهای ردیف ۲۹ (بند معلولیت) تقاضانامه ثبت نام را علامتگذاری کرده و پس از استعلام از سازمان بهزیستی معلولیت آنان مورد تایید قرار گرفته است در مقابل عنوان معلولیت در کارت شرکت در آزمون، نوع معلولیت و شدت آن درج شده است.

خودم چند بخش فیزیک که بعضی هاتون دهم و بعضی ها یازدهم میخونیدش رو واستون معرفی میکنم (بخش هایی که با نظام جدید مشترکه) تا بتونید راحت تو سایت پیدا کنید و دانلود کنید.اگه دنبال شیمی،ریاضی،فارسی،عربی،زبان گشتید و پیدا نکردید زیر همین پست کامنت بزارید تا راهنماییتون کنم. صحبت هاتون رو در مورد اهداف و شرایط کاملا قبول دارم و برای خودمم موردی که اشاره فرمودین بارها پیش اومده، خیلی خوب تحلیل کردین. باقی نمی ماند. شما میتوانید با آزامش خاطر فقط برنامه بگیرید و طبق آن پیش بروید! طی سالهای اخیر و به خصوص با شیوع کرونا، سبک زندگی مردم تغییر کرده و استفاده از خدمات آنلاین بیش از پیش رواج یافته است. البته داوطلبان تغییر ظرفیت پذیرش دانشگاهها و همچنین تغییر گرایش داوطلبان نسبت به یکرشته خاص در انتخاب رشته کنکور تجربی برای آن سال را باید مدنظر داشته باشند. هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامههای متقاضیان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون. دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان یا استفاده غیرمجاز از آنها. استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظهدار.

فیزیک یک درس مفهومی و تحلیلی است که البته مثل همه درس های این روز های کنکور است! متقاضیانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شدهاند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد، باید کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه های آزمایشی دوم و سوم (گروه های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود را نیز پرینت کنند. 20 سوال که برای پاسخگویی به آن حدود 26 دقیقه زمان خواهید داشت. ● زبان انگلیسی : زبان انگلیسی که شامل ۲۵ سوال و ضریب ۲ است. محمدی: من یک چیز بگویم؛ هنری که الان در ایران هست و مردم جامعه می شناسند، یک چیز غربی است و از زمان رضا شاه هم این گونه شده است. هنوز جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نشده و سازمان سنجش ایران نیز به این گزارش واکنشی نشان نداده است. تبصره: دانش آموزان سال آخر که مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند برای اطلاع از زمان مشاهده سوابق تحصیلی لازم است به اطلاعیه ای که در تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش منتشر می شود، مراجعه کنند.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی