تعامل حوزه پزشکی و رسانه در راستای ارتقا سواد سلامت جامعه علوم پزشکی قم-دراگمد

تعامل حوزه پزشکی و رسانه در راستای ارتقا سواد سلامت جامعه علوم پزشکی قم-دراگمد

جراحتو با دارا بودن بیش از میلیون ها بازدید ماهانه، به عنوان یکی از برترین و پر بازدیدترین وب سایتهای تخصصی در زمینه سلامتی و زیبایی می باشد.تمامی بازدیدکنندگان مجله جراحتو علاقه مند به حوزه های زیبایی و سلامتی هستند. کلینیک های زیبایی و شرکتهای فعال در حوزه پزشکی و زیبایی میتواند کاملا هدفمند باشد. مجوز راه اندازی مرکز پزشکی ایران پنجم شهریور 1354 در یکصد و سومین نشست شورای گسترش آموزش عالی صادر شد.

  • سازمان هاي سلامت با كمك مهارت هاي رسانه اي مي‌توانند به توانايي هايشان براي چهارچوب بندي كردن پيام ها اطمينان پيدا كنند و در استفاده موثر از رسانه به درستي عمل نمايند.
  • بیانیه سازمان بهداشت جهانی درباره ایمنی واکسن آسترا زنکا کووید ۱۹ برخی کشورها در…
  • شواهد حاصل از این بررسی سیستماتیک زنده و متاآنالیز شبکه حاکی از آن است…
  • ✅ اگر بخواهید با کلمات کلیدی حوزه فعالیت خود، سایت خود را سئو کنید نیازمند طی کردن فرایند سئو و گذشت حداقل 6 ماه هستید؛ جراحنو کار را برای شما ساده کرده است به دلیل دارا بودن تیم قوی سئو سایت و واحد تحریریه، تمام کلمات کلیدی حوزه شما سئو شده و در صفحه اول گوگل قرا گرفته است.
  • رسانه هاي جمعي قدرت قابل توجهي در ساختن الويت ها -اين كه ما بايد به چه مسائلي بينديشيم- و چهارچوب بندي كردن مسائل – و اين كه چگونه بايد به آن مسائل بينديشيم، دارند.
  • رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی معرفی شد طی حکمی از سوی رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه، دکتر آرمان لطیفی به عنوان ” رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی” دانشکده علوم پزشکی مراغه منصوب گردید.
رسانه‌ها بويژه رسانه هاي نوين با انتشار اطلاعات سلامت، به افراد را در پذيرش مسئوليت سلامت خود و نيز مديريت سلامت خود كمك شاياني مي‌دهند. رسانه با توجه به قابليت هاي بي نظيرش مي‌تواند بعنوان يك مكانيسم ارتباطي نقش مهمي را در زمينه سلامت ايفا كند. رسانه همواره در نمايش و معرفي تازه ترين نوآوري هاي پزشكي، تغيير در رفتار سلامت، توليد اطلاعات سلامت، نمايش تصاوير مربوط به سلامت، سبك زندگي، پزشكي، دارو و درمان و بيماري سهيم بوده است. رسانه هاي جمعي قدرت قابل توجهي در ساختن الويت ها -اين كه ما بايد به چه مسائلي بينديشيم- و چهارچوب بندي كردن مسائل – و اين كه چگونه بايد به آن مسائل بينديشيم، دارند. مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور را اعلام کرد.

از طرفی نمی توان چشم بر پیشرفت تکنولوژی و گسترش روزافزون استفاده از آن در زندگی فرو بست، این تکنولوژی ها به گونه ای جای خود را در زندگی مردم باز کرده اند که هر فرد در طول روز به طور متوسط بیش از دو ساعت از زمان خود را صرف استفاده از دستگاه‌های هوشمند می‌کند. با توجه به گسترش جوامع و افزایش هزینه های درمان، لزوم آموزش دائمی شهروندان در جهت پیشگیری از بیماری ها و ایجاد فرهنگ خودمراقبتی، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. کمیسیون ویژه ماساچوست در زمینه ارتقای سلامت رفتاری و پیشگیری بالادستی (کمیسیون ترویج پیشگیری) وظیفه بررسی «روش‌ها، برنامه‌ها و سیستم‌های مبتنی بر شواهد برای جلوگیری از اختلالات سلامت رفتاری و ارتقای سلامت رفتاری در سراسر کشورهای مشترک المنافع را بر عهده داشت. کمیسیون پیشگیری از ترویج خود را منتشر کرد گزارش پنج شنبه، 5 آوریل. درمورد پشتیبان سایت و رسانه های اجتماعیمقاله مربوط به آن را مطالعه کنید . مراقبت های بهداشتی و ایمنی هم از این قاعده مستثنی نمی باشد و بیشتر افراد به دنبال اپلیکیشن های بهداشتی و مراقبتی می باشند .

واکنش رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ به اظهارات رئیس جمهور در خصوص جامعه پزشکی و کادر درمان

مجله جراحنو به دلیل سئو بسیار قوی و میلیون ها بازدید ماهانه باعث میشود بهترین سایت برای رسانه ی تخصصی پزشکی در ایران شما عزیزان باشد. اما استفاده از رسانه های اجتماعی به خصوص در این زمینه نیازمند داشتن آگاهی کافی می باشد ، یک پزشک و متخصص نباید با انتشار مطالب غیرمناسب ارزش و اعتبار خود را از دست بدهد که برای این کار می تواند پشتیبانی را به افراد متخصص بسپارد . با ایجاد یک گروه آنلاین برای پاسخ به بیماران می توانید اعتماد آن ها را جلب کنید و در آن روش های حفظ سلامتی و ایمنی های بهداشتی و مراقبتی را آموزش دهید . ۵۲% از بیماران از وب‌سایت‌های اطلاعات درمانی و سلامتی به منظور جستجو و تحقیق استفاده کرده اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه درپیامی فرارسیدن روز پرستار را تبریک گفت

بنابراين بايد گفت كه در اين موارد رسانه ديگر ارزش اطلاع رساني يا آگاهي دهي ندارد بلكه صرفا يك ايدئولوژي خاص را منعكس مي‌سازد، يا آن را حفظ و جاودانه مي‌كند. اهميت اين مهم بايد در برنامه هاي آموزش سلامت و كمپين هاي تبليغاتي، حمايت رسانه اي و حتي فعاليت هاي آموزش سلامت لحاظ شود (Kline، 2006). بنابراين محققين حوزه سلامت و رسانه بايد به مطالعه الويت ها، تصاوير و اظهاراتي كه در رسانه به نمايش گذاشته مي‌شود بپردازند، همچنين واكنش مخاطبان رسانه به پيام هاي آن را نيز مورد توجه قرار دهند.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی