تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 

تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت ‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای تجهیزات ورزشی مدارس حدود ۱۰۰میلیارد تومان در نظر داریم که پس از عید نوروز به آن‌ها اختصاص می‌دهیم.

وی افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی در مدارس شامل وسایل ورزشی همچون توپ، طناب، بدمینتون و فضاهای ورزشی در مدارس می‌شود.

او ادامه داد: برخی از مدارس از نظر وسایل و امکانات ورزشی بسیار خوب هستند اما برخی دیگر نیاز به توجه دارند. به همین جهت سازمان برنامه و بودجه مقداری اعتبار به ما تخصیص داده که به تازگی در مدارس توزیع کرده‌‌ایم.

او ادامه داد: این اعتبار باعث رفع بخشی از کمبود تجهیزات ورزشی مدارس می‌شود.

وی با بیان این که کمتر از ۱۰ درصد مدارس در کشور به فضاهای ورزشی مجهز هستند؛ تصریح کرد: متاسفانه کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند به همین جهت همچنان دانش آموزان مخصوصا دانش آموزان دختر از زمین‌های خاکی و زمین آسفالت استفاده می‌کنند به همین جهت مدارس دخترانه و ابتدایی در الویت مجهز شدن فضاهای ورزشی هستند و نیاز به بهسازی، استاندار سازی و متناسب سازی دارند.

او ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی استاندارد مجهز شده‌اند با این حال ما در ابتدای کار تجهیز مدارس هستیم و تا شرایط مطلوب راه زیادی داریم.

گفتنی است که طبق اعلام معاونت تربیت بدنی با برنامه‌ریزی صورت گرفته و همکاری معاونت آموزش ابتدایی، ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ساخته خواهد شد.

 

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8700260/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2-%DB%B2-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%DB%B8%DB%B0%DB%B0-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C%C2%A0