تبلیغ سایت در گوگل

برای کنترل هزینههای تبلیغ در گوگل نیازی نیست که شما حتماً روی چنین کلمات کلیدی سرمایهگذاری سفارش تبلیغ در گوگل کنید. ما تبلیغات گوگل را پیشنهاد میدهیم زیرا دیگر نیازی به داشتن بودجه تبلیغاتی هنگفت مانند آنچه در تبلیغات رسانههای جمعی مرسوم است، ندارید. اگر بهتازگی شروع به کار کردهاید، احتمالاً زمان، پول و منابع دیگری را برای راهاندازی یک وبسایت برای کسبوکار خود و دیگر نیازهای کسبوکار صرف کردهاید، اما هنوز باید افراد را وادار کنید تا شروع به بازدید از وبسایت شما کنند. اگر میخواهید برای نمایش تبلیغات آنلاین کسبوکار خود دستبهکار شوید، بهترین گزینه هزینه کردن در جای درست برای مخاطب درست است با گوگل ادز است.

به نقل از ادستیتو در یک جواب کوتاه باید بگوییم “بله”، اما درعینحال باید بدانید منظور از تبلیغ رایگان سایت در گوگل، استفاده از کد پروموشن یا ووچر گوگل ادز است. این مجموعه همچنین بالاترین سطح اعتبار کد پروموشن را به مشتریان خود ارائه میدهد که امکان ثبت رایگان آگهی در گوگل را در اختیار شما قرار میدهد. گوگل ادز به دلیل ارتباطات کاری بالا با این مجموعهها تعدادی کد پروموشن برای تبلیغات رایگان گوگل در اختیار آنها قرار میدهد. ثبت تبلیغات رایگان در گوگل به چه معناست؟ از سویی تبلیغ در گوگل نیازمند مدیریت و کارشناسی است که کارشناسان مدیریت گوگل ادوردز در ایران وجود نداشتند و از سویی تحریمهای بانکی اجازه پرداخت هزینه تبلیغات به صورت ارزی و آنلاین را نمیداد و به این دلایل شرکتها و فروشگاههای اینترنتی ایرانی، از تبلیغ در یکی از موفقترین روشهای تبلیغاتی دنیا محروم مانده بودند.

گوگل ادوردز یک سیستم کاملا انعطاف پذیر می باشد که شما می توانید سایت خود را از طریق آن در معرض نمایش کاربران قرار دهید و با توجه به کلمات کلیدی مهم و پر کاربرد مرتبط با زمینه فعالیتتان ، در زمان و ساعت مشخص با هزینه مورد نظر شما ، سایت شما در رتبه های بالای جستجو قرار می گیرد . تبلیغات در گوگل بسیار انعطافپذیر است و میتوانید هر زمان که بخواهید شروع کنید، متوقف کنید، مکث کنید یا حتی قیمت پیشنهادی خود را تغییر دهید. و در زمان کوتاهی شاهد افزایش فروش و افزایش بازدید در وب سایت خود خواهید بود . زمان را غنیمت بشمارید و با ما از رقبای خود پیشی بگیرید. این روش به شرکتها این امکان را میدهد تا به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. گوگل ادز (Google Ads) یکی از مهمترین و پر کاربرترین سرویسهای گوگل در بخش تبلیغات است که حتی با وجود تحریمهای اعمال شده برای کاربران ایرانی، بسیاری از شرکتها به روشهای مختلف از آن استفاده میکنند، زیرا ارزش بسیار زیادی در تبلیغات دارد. آیا این شرکتها از پس هزینههای گوگل ادز برمیآیند؟

گوگل ادسنس همانطور که گفته شد یکی از سرویس های رایگان تبلیغات گوگل می باشد که به تبلیغ دهندگان در یک فضایی مانند Display Network اجازه میدهد تا تبلیغات خود اعم از متنی، تصویری/بنری، ویدئویی یا هر نوع تبلیغ دیگر با محتوای مورد نظرشان را بر روی وب سایت خود قرار دهند و از طریق نمایش این تبلیغات به کسب درآمد برسند. همچنین در شبکه جستجو یا موتور جستجوی گوگل (Search Network) هم شیوه کار به این صورت است که مخاطبان در موتور جستجوی گوگل یا بعضی سرویسهای همکار گوگل نیازها و درخواستهای خود را جستجو کرده و براساس جستجوها، نتایج تبلیغاتی مختلفی را خواهند دید. البته باید از او بپرسید که براساس نیازها و اهداف شما کدام نوع کمپین را پیشنهاد میدهد، با این حال، حداقل کمپینی که باید بلد باشد، کمپین Search یا همان کمپین جستجو در موتور جستجوی گوگل است که براساس کلمات کلیدی «ران» میشود. چرا باید از فضای تبلیغاتی گوگل استفاده کنید؟ موضوع مورد توجه دیگر فضای تبلیغاتی گوگل که نمی توان از آن چشم پوشی کرد، تعداد جستجوهای انجام شده کاربران در موتور جستجوی غول مارکتینگ جهان است. مترجم می تواند از اصل کلمه در ترجمه استفاده کند، که اینکار فضای خارجی را وارد ترجمه کرده و مطابق اصول ترجمه نیست.

شما برای تبلیغ به سیستمی احتیاج دارید که در آن تبلیغتان را ایجاد کنید، تنظیمات لازم را بر روی آن انجام دهید و پس از راه اندازی آن را مدیریت کنید، همین سیستم یا پلتفرم در گوگل، گوگل ادوردز (با نام جدید گوگل ادز) نام دارد. خیلی از مقاله ها و منابعی که در سطح اینترنت وجود دارد بر این موضوع اذعان دارند که استفاده از خدمات گوگل ادز بسیار ساده و راحت است. نقشه گوگل انقدر کامله که همه کم و بیش مجبورن ازش استفاده کنن . تبلیغ در گوگل از طریق یک اکانت مدیریت شده گوگل ادز این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که تمرکز خود را بر روی جامعه مخاطبان هدف کسبوکار خود قرار بدهید و روی همه کاربرانی که در سطح نت موجود است سرمایهگذاری نخواهید کرد.

بازاریابی محتوایی، مواردی همچون کلمات کلیدی (key words) ارزشمند، آنالیز رقبای مربوطه، تنظیم استراتژی های محتوایی، ارائه محتوا های با ارزش، دسته بندی ها و برچسب گذاری ها و… در واقع موتورهای جستجو الگوریتم هایی دارند که به کمک آن سایت ها و نتایج هر عبارت جستجو شده را رتبه بندی می کنند. در این روش، تبلیغات دهندگان در گوگل به ازای نمایش آگهی خود در گوگل مبلغی پرداخت نمیکنند، در واقع نمایش آگهی متنی در گوگل رایگان است اما به ازای کلیک بر روی آگهی مبلغ از اعتبار اکانت گوگل ادز کسر میگردد. افراد با جستجوی عبارت انتخابی شما یا عبارتی مشابه آن می توانند تبلیغ شما را ببینند و بر روی آن کلیک کنند. با کلیک بر روی تبلیغ، هزینه تعیین شده از قبل، از حسابتان کسر می شود. کارشناسان شرکت افراک، پس از بررسی بر روی مشتریان و شرایط شرکت سفارشدهنده، هدفگذاریهای لازم را انجام داده و طیف مشتریان مورد نظر سفارشدهنده را به وبسایت مورد نظر هدایت میکنند. حتما در گوگل بارها تبلیغات شرکت های مختلف را دیده اید و همین نشان دهنده میزان کیفیت و بازدهی این پلتفورم تبلیغاتی است و اگر قصد دارید که پلن تبلیغات کلیکی داشته باشید باید حتما از گوگل ادز استفاده کنید.

در این صورت است که شما می توانید از این بخش برای کم کردن هزینه ها و بالابردن هدفمندی تبلیغ استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل و کلمات کلیدی منفی برخی از روشهای کاهش هزینههای تبلیغ در گوگل هستند. گوگل ادز به عنوان پلتفرم اصلی شرکت گوگل برای ایجاد آگهی های تبلیغ دهندگان شناخته میشود. این روزها ممکن است با عناوینی مانند: تبلیغات سایت در گوگل رایگان، تبلیغات در گوگل رایگان و ثبت آگهی رایگان در گوگل در فضای اینترنت روبهرو شوید و ممکن است این سؤال برای شما هم پیشآمده باشد که مگر تبلیغات رایگان در گوگل هم امکانپذیر است؟

گوگل ادز دارای افزونههای پیشرفتهای است که می توان علاوه بر تنظیمات اصلی از آنها استفاده کرد. وقتی در نتایج جستجوی گوگل علاوه بر لینک سایت شما، شماره تلفن هم باشد افراد می توانند بدون ورود به سایت و جستجو برای شماره تلفن به سادگی با شما تماس حاصل کنند. برای بهرهمندی از این خدمات و دریافت خدمات مشاوره کافی است از طریق کانالهای ارتباطی ذکر شده در سایت با کارشناسان مجرب ادستیتو تماس برقرار کنید. همچنین شما میتوانید برای دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ با ما تماس بگیرید. به نظر ما، پیش از شروع تبلیغات در گوگل، تماسی رایگان با مشاوره متتخصص ادوردز20 داشته باشید، تا با توجه به نوع کسب و کار شما و هدفتان از تبلیغ کردن، راهنمایی تان کرده و بهترین مسیر را پیش رویتان قرار دهند. اگر اکانت تبلیغ گوگلی شخصی خود را دارید، انتقال اکانت به حساب افراک به راحتی انجام می گیرد و ساخت اکانت تبلیغ در گوگل و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در افراک کاملا رایگان صورت می گیرد. شما برای اینکه بتوانید در ایمیلی به کسی بفرستید، باید وارد شبکه یاهو شوید، عضویتی انجام دهید، ایمیلی بسازید و کار خود را انجام دهید.

بلکه کلیک بر روی آن توسط مشتری است که باعث کسر شدن مبلغ میشود. تفاوت این شبکه با شبکه جستجو در این است که تبلیغات جستجو فقط دارای متن هستند، اما تبلیغات نمایشی علاوه بر متن عکس هم شامل می شوند؛ منتها معمولا برای تبلیغات گوگل ادوردز از این شبکه استفاده نمی شود و تقریبا عموم مردم این شبکه را با تبلیغات PPC می شناسند. گوگل برای رتبه بندی آگهیهای مربوط به یک عبارت کلیدی، ابتدا از سیستم مزایده Auction استفاده میکند. این مدل تبلیغات، همانگونه که اشاره کردیم تبلیغات کلیکی نام دارند، یعنی تبلیغاتدهندگان به ازای کلیک هزینه پرداخت میکنند.

اهمیت این سبک تبلیغاتی را میتوانیم با ایمیل های دریافتی روزانه خود متوجه شویم. از طریق ایمیل مارکتینگ میتوانید کمپین های شخصی سازی ایجاد کنید. در پاسخ به بخش اول سوال، یعنی چرا تبلیغات در گوگل باید بگوییم که با بررسی های صورت گرفته چند ساله در زمینه دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی، از جمله عمده ترین و اصلی ترین روش های برای افزایش فروش و برندینگ تبلیغ کسب و کار در اینترنت است، چرا؟ یک کلیک ساده ممکن است، کلید ورود یک مشتری باشد که به سایت شما بیاید و برای همیشه بماند؛ همین مسئله کافی است که تبلیغات کلیکی یکی از شیوههای پرطرفدار بازاریابی اینترنتی شود، چون همه کسبوکارها دوست دارند با این روشِ محبوب بهتر و سریعتر دیده شوند و مشتریها را به سایتشان دعوت کنند. برای مثال با افزودن دکمه تماس، یا استفاده از تبلیغات ویدیویی می توانید کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنید.

به احتمال زیاد با خود می گویند: من چرا باید تبلیغ کنم، وقتی میدونم هیشکی رو تبلیغ کلیک نمیکنه! با استفاده از امکانات این مجموعه، هم اکنون شرکتها و فروشگاههای ایرانی نیز میتوانند همانند شرکتهای خارجی تبلیغات خود را از طریق شرکت افراک در گوگل ادروردز نمایش دهند. در صورتی که کمتر از 200 دلار استفاده کرده باشید، آستانه برای ماه بعد نیز همان 200 دلار خواهد بود. بهاینترتیب، شرکتهای نوپا و کوچک نیز میتوانند نام خود را بدون نیاز به سالها انتظار برای سودآوری، در دنیای وب مطرح کنند. اما آیا این روش برای کسبوکارهای متوسط و کوچک نیز مناسب است؟ در واقع کسبوکارهای متوسط، کوچک و نوپا با چنین مشکلاتی در تأمین هزینهها مواجه هستند و ممکن است نتوانند هزینه بالایی برای روشهای تبلیغاتی گرانقیمت پرداخت کنند. همچنین مدل قیمتگذاری پرداخت هزینه بهازای عملکرد یک مزیت فوقالعاده برای مشاغل کوچک با بودجه بازاریابی محدود است.

بهطور مثال کمپینی برای فروش لباس زمستانه راهاندازی میکنید و در این کمپین در گروههای مختلف لباس زمستانه مردانه و لباس زمستانه زنانه وجود دارد و هر کدام ممکن است شامل محصولات متفاوتی باشند که همان تبلیغات ما در این سلسه مراتب هستند. این کد دارای یک اعتبار اولیه است که فقط به افرادی تعلق میگیرد که نخستینبار یک اکانت گوگل ادز ایجاد و یک کمپین تبلیغاتی را راهاندازی کرده باشند. کلیک کنید. در آخر کد را وارد میکنید و روی گزینه SUBMIT کلیک میکنید تا اکانت گوگل ادز شما به مقدار اعتبار ارائه شده شارژ شود. چونکه وب سایتWordstream ، تحقیقی انجام داده و به این نتیجه رسیده که بیش از 64 درصد کاربران هنگامی که قصد خرید دارند روی نتایج تبلیغاتی کلیک می کنند؛ چون معقتدند که نتایج مناسبی دریافت میکنند. چون اکثریت هم وطنان عزیزمون وقتشان را در این فضا می گذرانند، به خصوص اکنون که با شیوع جهانی کرونا و قرنطینه شدن های گاه به گاه و رکود انواع و اقسام بیزینس ها رو به رو هستیم. بسیاری از سایت ها شعارشان خرید فالوور واقعی اینستاگرام است و این ادعا را دارند که فالوور های واقعی و فعال برای پیج شما می گیرند. ربات اینستاگرام برنامه ای است که می توانید از طریق آن فالوور هایی واقعی برای پیج اینستاگرام خود جمع آوری کنید.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی