بهینه سازی محیط اداری با پارتیشن‌ بندی دیکا آسیا-آلموتکنیک طاهری

به همین علت ساخت پارتیشن نه تنها وابسته به دانش تئوری و دقیق می‌باشد بلکه تجربه عملی در کنار استادکاران این فن را نیز لازم دارد. نوع دیگر پارتیشن که از محصولات شرکت می باشد پارتیشن شیشه ای می باشد که از آلیاژ آلومینیوم سنگین و استیل پروفیلی بدست آمده که از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است. در پارتيشن بندی اداری نكاتی ميبايست رعایت گردد تا بالاترين كارايی از تقسيم بندی حاصله بدست آيد . تحقيق و بررسی و مطالعه دقیق فرآيند كاری بخشهای مورد تفكيك از مهمترين پيش نيازهايی است كه مي بايست قبل از اقدام به پارتيشن بندی اداری صورت گيرد .

در طراحی دکوراسیون پارتیشن، یکی از مقرون ‎به‎صرفه‎ترین روش‎ها استفاده از پارتیشن‏های آلومینیومی است. پارتیشن‎های آلومینیومی در انواع دوجداره، تک‎جداره، شیشه‎دار و ساده، قابل سفارش هستند. یکی از دلایل استفاده از آلومینیوم در طراحی دکوراسیون پارتیشن، وزن سبک، مقاومت و دوام این فلز است. نصب پارتیشن آلومینیومی، نسبت به انواع دیگر پارتیشن، آسان و سریع است. یکی از محبوب‎ترین چیدمان‎های اداری با استفاده از طراحی دکوراسیون پارتیشن، ساخت اتاق های مجزای شیشه ای یا چوبی است.

انواع صفحه کابینت

همانطور که گفته شد در افزایش کارایی کارمندان بسیار موثر است و این امر باعث آزادی عمل آنها می‌شود. در جهان امروز پارتیشن بندی به دلیل ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان به کار می‌رود. همانطور که گفته شد پارتیشن‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف، جنس و متریال‌های گوناگون ساخته می‌شود که در بخش‌های مختلف ادارات و شرکت‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. کاربرد اصلی این پارتیشن ها پیشگیری از مزاحمت های دیداری و شنیداری می باشد. در ساخت این پارتیشن ها به دلیل زیبایی عایق صوتی و آکوستیک بودن از شیشه های دو جداره مات استفاده می شود. ام دی اف مورد استفاده در این پارتیشن ها دارای ضخامت 16 میلیمتری می باشد.

پارتیشن اداریدر محیط های اداریموجب سازماندهی فضا، افزایش راندمان و کارایی کارکنان یک قسمت می شود و موجب میشود محیط کاری افراد در ارتباط مستقیم با هم نباشند. مورد اخر اینکههزینه ساخت و نصب پارتیشن نسبت به ساخت دیوار، گزینه به صرفه تری است و در زمانکوتاه تری اجرا و نصب می شوند. انواع ساخت پارتیشن شیشه ای به دو صورت فریم دار و فریم لسساخته می شوند.

با این تفاسیر می‌توان گفت جداسازی دفتر کار با کمک پارتیشن‌های شیشه ای از هر نظر مقرون به صرفه‌تر است. این پارتیشن از اسکلت ،فریم یا کلاف ام دی اف با قطر 13 سانت ساخته می شود و یک لایه ام دی اف و شیشه در وسط اسکلت آن قرار می گیرد که پارتیشن تک جداره را تشکیل میدهد و قابل اجرا در هر شکل و اندازه ای می باشد. در طراحی پارتیشن اداری به فرم نیز بسیار توجه می‌شود، به عنوان مثال می‌توانید از گره چینی، منبت‌کاری و دیگر هنرهای تزئینی برای قسمت‌هایی از پارتیشن استفاده كنید. قسمت هایی از محیط اداری که فعالیت خاصی انجام میشود توسط پارتیشن‌های چوبی و شیشه‌ای که می‌تواند از نوع سندبلاست باشد و روی زمین پیچ شود، از یکدیگر جدا می‌شوند.

طریقه نصب و اجرای پارتیشن ‌های اداری

بهینه سازی محیط اداری با پارتیشن‌ بندی دیکا آسیا-آلموتکنیک طاهری

پارتیشن‌بندی در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با مواد متنوع مانند چوب، آلومینیوم یا شیشه طراحی و ساخته می‌شود. طراحی دکوراسیون پارتیشن به شما امکان می‎دهد که محیط کار را بر اساس ابعاد فضا، نوع فعالیت و تعداد افراد، به قسمت‎های مختلفی تقسیم‎بندی کنید. در سیستم پارتیشن‎بندی، برای انواع سبک‎های مدرن، کلاسیک و مینیمال، پارتیشن‎های متنوعی وجود دارد. در ضمن، این روش نسبت به روش قدیمی ساخت دیوار، کم‎هزینه‎تر بوده و نصب آن آسان و سریع است. پارتیشن های شیشه‎ای علاوه بر ایجاد فضای خصوصی و نظم دادن به محیط دفتر کار، موجب می‎شوند که شما حداکثر استفاده را از نور طبیعی داشته باشید. سیستم پارتیشن ‎بندی شیشه ای قابلیت جابه جایی ندارد و منحصرا برای یک فضا طراحی می‎شوند و شما نمی‎توانید آنها را در دفتر کار دیگری اجرا کنید.

  • یکی از متداول ترین راهکارها مات کردن شیشه (سندبلاست) میباشد که باعث میشود فضای داخل اتاقها دیده نشود.
  • با آگاهی از انواع اجرای پارتیشن بر اساس جنس و فریم، مزایا و مراحل نصب آن، می‌توان انتخاب درست‌تری برای پروژه جداسازی محیط اداری داشت.
  • ما در افرا پارتیشن ، دیوار های کاذب با کیفیت از بهترین متریال را تولید کرده و میسازیم .
  • بهتر است پیاده سازی پارتیشن اداری خود را به افراد مجرب این حوزه بسپارید.
  • در اجرای پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیومی از شیشه‌های دوجداره، تک جداره و منحنی به صورت شفاف و پارتیشن بندی اداری در کاشان مات استفاده می‌شود.
  • پارتیشن دوجدارهدارای ساختاری است که هم موجب کاهش رد و بدل شدن صدا می شود و هم عایق حرارتیمحسوب می شوند.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی