بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون

این بازی که آن را به یکی از بهترین لپتاپهای ارزان قیمت تبدیل کرده، تغییر بهترین لپتاپ های گیمینگ کرده است. برخی از انواع بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون تومان را در این مطلب معرفی کردیم. امروزه کمتر خانهای پیدا میشود که در آن معاملهگر بورس و بازارهای سرمایه جهانی وجود نداشته باشد به همین دلیل؛ ما در مقاله راهنمای خرید لپتاپ دست دوم، نکاتی برای تریدرها نیز ارائه کردیم. اگر بودجه شما کمتر از 70 میلیون تومان است پیشنهاد می کنیم این سیستم را خریداری کنید. در حالی که هر کدام از این لپ تاپ ها هم تعدادی زیرمجموعه در داخل خود دارند، ولی ایسوس همه آنها را با هم تحت تب لپ تاپ های ایسوس عرضه می کند. مهمترین تفاوتی که بین لپ تاپ های گیمینگ و لپ تاپ های معمولی وجود دارد این است که لپ تاپ های گیمینگ برای انجام کارهای سنگین مانند بازیهایی با گرافیک و پردازش بالا طراحی شدهاند، در حالی که لپ تاپ های معمولی یا لپ تاپ های مهندسی بیشتر برای انجام کارهای روزمره مانند چک کردن ایمیل، استفاده از مرورگر، تایپ اسناد، کار با پاورپوینت یا حتی کار با نرم افزار های مهندسی و… این در حالی است که اکثر لپ تاپ های مهندسی یا اُلترابوک ها چنین ویژگی ندارند.

این لپ تاپ به طول مثال از 5 درگاه USB استفاده میکند که 2 عدد از آنها از نوع Type C هستند! به طور مثال نمایشگر ۱۴۴ هرتزی آن تجربه منحصر به فردی را به ارمغان می آورد. اگر بیشتر بصورت آنلاین بازی می کنید و قصد دارید چند برگه مرورگر را به طور همزمان باز کنید و چندین بخش متحرک را مدیریت کنید ، به حداقل 16 گیگابایت رم اضافی احتیاج دارید. این فروشگاه اینترنتی خیال شما را بابت خرید تمامی محصولات نام آشنا و معروف بازار جهان راحت کرده است که خود این امر نشان دهنده اصالت و قابل اعتماد بودن این فروشگاه آنلاین می باشد. این لپتاپ دارای یک کارت گرافیک از نوع Intel UHD Graphics است که میتواند نیازهای ضروریتان را به خوبی تامین کند. اگر از ما سوال کنند که مهمترین ویژگی یک لپ تاپ گیمینگ چیست پاسخ می دهیم که کارت گرافیک (GPU) و پردازنده (CPU).

اگر شما به درگاه های لپ تاپ هایی مثل Lenovo Legion 5 نسخه 2021 با پردازنده Ryzen 7 5800H نگاهی بیا اندازید احتمالا اول خیالتان بابت درگاه ها راحت خواهد شد، سپس شگفت زده نیز خواهید شد! در بعضی از لپ تاپها کارت گرافیکی مجزا وجود دارد در برخی از این لپ تاپ ها MX450 ، در بعضی MX330 و MX350 و MX450 بوده که در این میان MX450 از سایرین قویتر میباشد. رقابت اینتل و AMD در این نسل به شدت بیشتر نیز خواهد شد؛ پردازنده های نسل 12 اینتل نیز بعد از مدت ها به جای لیتوگرافی 14 نانومتری با لیتوگرافی 10 نانومتری به بازار عرضه شده اند. پردازنده های نسل 12 اینتل با عنوان Alder Lake به عنوان آخرین نسل پردازنده های دسکتاپ و لپ تاپ در ۴ نوامبر 2021 به بازار عرضه شدند. به طور کلی این محصول با پردازنده 1005G1 اینتل، حافظه رم 4GB و پردازنده گرافیکی از نوع Integrated Intel UHD Graphics لپتاپ میانردهای با قیمت و کارایی مناسبی عرضه کرده است. در لیست لپ تاپ های از 20 تا 25 میلیون تومان لپتاپ Asus VivoBook R565EP که محصول شرکت ایسوس است توانسته رتبه دوم را در میان بهترین لپ تاپ ها تا 25 میلیون کسب کند که در بخش مشخصات فنی این محصول میتوانید ویژگی های بارز آنرا مشاهده کنید.

مشخصات فوق به اندازه کافی خوب است تا بتواند اکثر وظایف روزمره زندگی دانش آموزان را بدون هیچ مشکلی انجام دهد. اصلا وقتی که اسم از لپ تاپ گیمینگ به میان می آید همه به فکر کارت گرافیک میگفتند برای اینکه کارت گرافیک شما بتواند به بیشترین بازدهی برسد و اصطلاحاً گلوگاه نشود باید از CPU مناسبی نیز استفاده کرد. این بازه قیمتی مربوط به لپ تاپ های گیمینگ میان رده و به نوعی لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی است. Asus Chromebook Flip C436: این کروم بوک ممتاز ایسوس اغلب در میان مدل های مورد علاقه مخاطبان لیپک قرار دارد. کدام مدل لپ تاپ ایسوس بهتر است؟ لپ تاپ های این شرکت در صورت مراقبت صحیح، 5 سال به بالا دوام بیاورند. این لپتاپ شگفتانگیز ایسوس دارای یک صفحهنمایش دوم بالای صفحهکلید است که میتواند کمک شایانی به طراحان و میکس و مستر کاران بکند. کیفیت لپ تاپ های ایسوس چطور است؟ این راهنما به طور کلی در مورد راهنمای خرید لپ تاپ های ایسوس است، اما این زیربخش به لپ تاپ های ایسوس اختصاص دارد که خارج از خط تولید برجسته تر ایسوس قرار دارند. ایسوس در این لپ تاپ از پردازنده سری Core i5 اینتل استفاده کرده است و حافظه رم ۸ گیگابایتی دارد.

این مدل جزو لپ تاپهای تبدیلپذیر است که توانایی تبدیل شدن به تبلت را دارد. این فروشگاه اینترنتی با چند سال سابقه درخشان در حوزه توزیع قطعات اورجینال در سراسر ایران، تلاش دارد تا بهترین و باکیفیت ترین محصولات الکترونیکی برندهای مختلف از جمله گوشی های موبایل، لپ تاپ و تبلت را عرضه نماید. علاوه بر این، VivoBook Flip، یک لپ تاپ 2 در 1 است که مزایای تبلت و لپ تاپ را با هم ترکیب می کند. فرضا دانشجویان رشته گرافیک یک دسته از این افراد هستند. لپتاپ Dell Inspiron 3501 – PD1 با استفاده از پردازنده های کم مصرف گزینه خوبی برای افرادی است که بعد از خرید بدنبال فاکتور انداختن نیستند و عملا بدنبال کارایی هستند که پیشنهاد میشود این محصول دل را از دست ندهید. برای بستن این برنامه ها در صفحه Windows Task Manager گزینه Startup را بزنید و برنامه هایی که نمیخواهید در هنگام روشن شدن در سیستم اجرا شوند را راست کلیک کنید و گزینه Disable انتخاب نمائید. این لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت در دنیای تکنولوژی با نام قاتل پرچمدار (flagship killer) نیز شناخته میشوند. دومین لپ تاپ نیز Legion S7 از برند Lenovo است.

در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ ما به شما معیار های بسیار مهمی را که باید در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ به آنها توجه کنید و همچنین بهترین لپ تاپ های گیمینگ بر اساس هر بازه قیمتی معرفی کرده ایم.جدا از معیار های معرفی شده در بالا و همچنین در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ، توجه کردن شما به نکات دیگری که معرفی میشوند نیز بی سود نیست. در جدیدترین لیست از «بهترین لپ تاپ های پیشنهادی» که برای «مرداد 1401» تدارک دیدهایم، به سراغ بهترین لپ تاپهای موجود در دسته بندیهای استفاده روزمره و مولتی مدیا، مهندسی و طراحی و در نهایت بازی رفتهایم و در هر بخش چند لپ تاپ برتر بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. لپ تاپ های ایسوس سهم زیادی نیز در بازار ایران دارند و خرید لپ تاپ ایسوس یکی از کار های منطقی است که گیمر های مختلف انجام میدهند. برند ایسوس یکی از بهترین تولیدکنندههای لپتاپهای گیمینگ است، که به عنوان آخرین سری بهترین لپتاپهای به شما معرفی خواهیم کرد. شرکت اچ پی توانست طی این 24 سال فعالیت، تجارب زیادی در ساخت لپتاپها کسب کرده و بهترین مدلها را روانه بازار بکند.

حسگر اثر انگشت این لپ تاپ ایسوس هم یک لایه راحتی اضافه می کند. حسگر اثر انگشت، باتری با ظرفیت 45 وات ساعت و بلوتوث داخلی نسخه 5.1 از دیگر ویژگیهای مهم این محصول بهشمار میروند. باتری این لپتاپ از نوع شش سلولی است و بین6 تا 7 ساعت شارژدهی خواهد داشت. پردازنده نسل دهم اینتل، گرافیک Nvidia MX250 استفاده شده در این لپ تاپ باعث شده به یک لپ تاپ چند منظوره تبدیل شود البته باید درنظر بگیریم که این لپ تاپ برای طراحیهای سه بعدی و کار با نرمافزارهای سنگین مناسب نیست اما میتوان اکثر بازیهای ویدیویی را برروی این لپ تاپ نصب کرد و کیفیت FULL HD اجرا کرد و برای رسیدن به فریم ریت 60 باید مقداری گرافیک را پایین آورد. پردازنده Core i5 یا Core i3، کدام یک برای یک لپ تاپ دانشجویی مناسب تر است؟ به جرات می توان گفت که این لپ تاپ یک نیروگاه 14 اینچی است.

بنابراین پیشنهاد میکنیم اگر در جواب این سوال شک دارید تعلل نکنید و یک لپ تاپ گیمینگ با مشخصات سخت افزاری مناسب خریداری کنید. چه لپ تاپ هایی مناسب گیمینگ هستند؟ به شما پیشنهاد میکنیم برای این موضوع حتما از مقاله «برای گیمینگ لپ تاپ بخریم یا PC» را ببینید. با این دستگاه قدرتمند هر جا بروید، می توانید دست به کار شده و بیزینس خودتان را شروع کنید. بنابراین ما در این قسمت فقط به اختصار نام آنها را با هم ذکر می کنیم و به صفحات اختصاصی خودشان ارجاع می دهیم. اما این ذهنیت تا حدی اشتباه است؛ اگر شما قصد دارید در کنار انجام کار های خود کمی هم به بازی کردن بپردازید، لپ تاپ های گیمینگ بسیار برای شما مناسب تر هستند. لپتاپ Nitro 5 یکی از محصولات باکیفیت ایسر به حساب میآید که از هر نظر برای گیمرها مناسب است. همانطور که میدانید شرکت شیائومی نیز اخیراً به بازار لپ تاپهای گیمینگ قدم گذاشته و در یک سال اخیر محصولات خوبی معرفی کرده است.

لیپک کاربردی ترین و باکیفیت ترین محصولات الکترونیکی را از برندهای معتبر با قیمت هایی استثنایی در وبسایت خود عرضه می کند. ایسوس یک برند لپ تاپ استثنایی است. از نظر پردازنده گرافیکی، ایسوس انتخابی از تراشه های RTX 2060، Quadro RTX 3000، 5000 و 6000 را ارائه می دهد. در مقایسه با لپ تاپ Nitro5 AN515-55-58HK PACK GAIMING از ایسر (Acer) که 8 گیگابایت رم و پردازنده Core i5 دارد، محصول لنوو به جرئت انتخاب مناسبتری است. ضمنا نمودار نارنجی رو با نمودارهای خاکستری مقایسه کنید . در کیبوردهای معمولی ممکن است چند کلید با هم عمل نکنند و در بازی دچار مشکل شوید. اگر رم را ارتقا بدم مشکل حل میشه؟ همیشه یادتان باشد که لپ تاپی که میخرید حتماً گارانتی داشته باشد تا در صورت ایجاد مشکل برای لپ تاپ تان بتوانید لپ تاپ را تعویض و یا تعمیر کنید. همچنین شما می توانید لپ تاپی که در آن هارد اس اس دی به کار رفته را خریداری کنید و بعداً هارد ساتا به آن اضافه کنید تا ظرفیت آن را بالا ببرید.

ما به اکثر مشتریانمان که خواهان لپ تاپ های عادی یا اقتصادی هستند پیشنهاد میکنیم که لپ تاپی انتخاب کنند که وزنش بیشتر از 2.2 کیلوگرم نشود؛ اما وزن لپ تاپ های گیمینگ به دلیل سختافزار بالا و متریال خوبی که توسط شرکت سازنده استفاده میشود اکثرا بین 2 تا 2.5 کیلوگرم است. بدیهی است که اگر شما لپ تاپی با سایز صفحه نمایش کوچک تر فرضا 13 اینچ تهیه کنید وزنش هم کمتر خواهد بود و شما در حمل و نقل آن راحت تر خواهید بود اما توجه کنید که شما لپ تاپ گیمینگ را میخرید تا با خیان راحت بازی کنید بنابراین وزن بین 2 تا 2.5 کیلوگرم و سایز صفحه نمایش 15.6 اینچی بهترین حالت ممکن است. لپ تاپ آیدیاپد گیمینگ 3 این شرکت یکی از بهترین و ارزانترین مدلهای مخصوص بازی محسوب میشود. همانطور که احتمالاً میدانید، لپ تاپهای سری ROG ایسوس پرچمداران این برند محسوب میشوند و به بهترین سخت افزارها مجهز هستند.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی