بررسی تحلیلی آزمون سراسری (کنکور) و ارائه ی راهکارها – انتشارات علمی فار

برای آشنایی با آزمون های آزمایشی کنکور می توانید بر روی این لینک سایت ahmadikonkoor کلیک نمایید. انجام بدید تا حس حالتون عوض بشه و بهتر روی برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۰ متمرکز بشید.چالش بعدی بچه ها اینه که به شرکت در کنکور سال بعد فکر می کنند. ما در دیجی کنکور برای شما دانش آموزان عزیز به صورت فصلی برنامه ریزی انجام می شود. ما تمامی درس ها را مانند پادرس و گاجینو در اختیار شما می گذاریم به همراه جزوه، ویدیو و انیمیشن. • ابداع الگو های خاص مانند دایره مثلثات برای بخش نوسانات، سیستم برای مبحث نیرو و. تحصیل شما در مقاطع مختلف که 12 سال به طول انجامیده است برای شما و هر دانش آموز دیگری سختی های خاص خود را داشته است. در مطالعه کنکوری تمامی نکات، مطالب ریز و درشت، محتویات اصلی و پاورقی و حتی موارد کمتر اشاره شده، اهمیت خاص خود را دارد و نباید از هیچ مطلبی به آسانی و بدون تفهیم کامل موضوع، گذر کرد. تدریس های ریاضی و حسابان امیر مسعودی در قالب مجموعه های مختلف تستی، آموزشی، جمع بندی همراه با جزوات چاپ شده، مناسب داوطلبانی است که قصد یادگیری پایه ای درس مهم و تاثیر گذار ریاضی و ۱۰۰ زنی در کنکور را دارند.برای استفاده از پکیج های ریاضی امیر مسعودی میتوانید به صورت سال به سال یا مبحث به مبحث اقدام به سفارش محصولات کنید.

1- مهم ترین ویژگی های یک مشاور کنکور مناسب چیست؟ از جمله بارز ترین ویژگی های مشاور ایده آل می باشد. از جمله رشتههای هنری موجود در دانشگاههای ایران هستند که در ادامه به معرفی چند رشته پرطرفدار این شاخه نیز خواهیم پرداخت. آزمون های شبیه ساز کنکور موسسات علمی آموزشی گاج، گزینه دو، قلم چی و سنجش را می توان از جمله معتبر ترین آزمون های آزمایشی سراسر کشور برشمرد. پس از طراحی یک برنامه اصولی، انتخاب منابع مناسب را در اولویت بعدی خود قرار دهید که در این راستا استفاده از بهترین دی وی دی های کنکور 1401 و سایر منبع کمک آموزشی معتبر را به شما پیشنهاد می کنیم.

در بحث قبل به معرفی منابع گوناگون و روش انتخاب بهترین منبع پرداختیم. از آن جایی که استفاده از منابع کمک آموزشی متعدد تنها باعث آشفتگی ذهن شما خواهد شد، بنابراین توصیه می شود که پس از تسلط کامل بر مباحث کتاب درسی، با استفاده از یک منبع کمک آموزشی مناسب، مطالب خوانده شده را در ذهنتان تثبیت نمایید. سایر منابع کمک آموزشی زیست شناسی فقط برای درک بهتر و تسلط بیشتر بر مطالب کتاب درسی هستن. هرچند کتاب های درسی برای پاسخ به سوالات کنکور سراسری تجربی 97 کافی هستند ولی باید توجه داشت که استفاده از کتاب های کمک آموزشی هم برای تسلط بیشتر بر منابع کنکور سراسری تجربی 97 توصیه می شود که برای انتخاب این منابع کمک آموزشی میتوانید با بهترین منابع کنکور سراسری تجربی 97 و همچنین منابع برگزیده کتاب های کمک آموزشی کلیک کنید. برای هر یک ساعت مطالعه 10 الی 15 دقیقه به خودتان استراحت دهید و برای تسلط بر هر مبحث درس اختصاصی بلافاصله بعد از مطالعه آن و برای هر درس عمومی 24 ساعت بعد از مطالعه، تست بزنید. تست زدن دروس تخصصی، بلافاصله بعد از مطالعه و برای دروس عمومی، خداکثر تا 24 ساعت پس از زمان مطالعه دروس مورد نظر انجام گیرد.

همچنین در نظر گرفتن زمان کوتاهی در برنامه برای جبران وقت های تلف شده، نکته ای شایان توجه است. جلد اول کتاب “IQ ریاضیات تجربی جامع کنکور” که توسط انتشارات بینالمللی گاج منتشر شده، منبعی پربار از پرسشهای چهارگزینهای تألیفی و سراسری همراه با پاسخنامهی تشریحی است. از آن جا که پروسه ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی انجام می شود، به همراه داشتن اطلاعات و مشخصاتی در قالب مدارک ثبت نام کنکور سراسری برای داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور ضروری است. اما با توجه به حجم بسیار زیاد سوالات در زمان انتخاب رشته، فرآیند پاسخگویی کمی طولانی تر شده و شاید کمی دیرتر از زمان های دیگه سوالاتتون رو پاسخ بدیم. البته هنوز تاریخ دقیق این فرآیند برای سال جاری مشخص نشده است، اما از آن جایی که سال گذشته داوطلبان، در نیمه دوم مرداد ماه به انتخاب رشته پرداخته بودند، پیش بینی می شود، این اتفاق برای سال جاری نیز در همین تاریخ انجام شود. شرکت در کنکور نظام جدید مستلزم آگاهی کامل نسبت به تمامی موارد ذکر شده در این مطلب می باشد، چرا که هر چه داوطلب با اطلاعات بیشتری اقدام به برنامه ریزی کنکور 1401 نماید، موجب می شود تا با ذهن آرام تری فرآیند مطالعه خود را پیش برده و هوشمندانه تر عمل کند.

در نتیجه، داوطلبان کنکور هنر باید درسهای عمومی و تخصصی پایه دهم چاپ 1398، پایه یازدهم چاپ 1399 و پایه دوازدهم چاپ 1400 نظام جدید را به طور کامل مطالعه نمایند. شما به عنوان یک داوطلب کنکوری در قدم اول باید هدف خود را از قبولی در دانشگاه و ادامه تحصیل مشخص کنید. برای دانلود جزوه دستور و آرایه ادبیات فارسی پایه به ادامه مطلب مراجعه فرمایید. منابع ادبیات کنکور به دلیل اهمیت بالای درس ادبیات در کنکور و کسب رتبه و تراز عالی بسیار مهم است. دروس عمومی در همه گروه های آزمایشی کنکور سراسری 1402 یکسان است و شامل زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی، زبان عربی و انگلیسی می باشد.

مدارک لازم جهت تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری سال 1402 شامل اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی متقاضیان می باشد. برای هر 1 ساعت مطالعه، حدودا 15 دقیقه استراحت لازم است. در این شرایط ذینفعان از این خوان پرنعمت از هر ابزاری قدرتی استفاده می کنند تا مانع برچیدن یا کم اثرشدن کنکور سراسری می شوند. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می توانند به شما کمک کنند تا بهترین نتیحه را برای خود رقم بزنید، برای دریافت مشاوره از طریق شماره مندرج در انتهای مقاله با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید. برای ثبت نام آزمون سنجش می توانید از مشاوران ما راهنمایی بگیرید. ضمن اینکه از یادداشت برداری و نکته برداری هر مطلب و مرور آخر شب نیز غافل نشوید و همیشه 1 روز یا نصف یک روز (مثل جمعه) را برای جبران عقب ماندگی و مرور درس ها در نظر بگیرید. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که تعداد داوطلبان منطقه 2 معمولا از مناطق 1 و 3 بیشتر است.

بسیار مهم است که در این مباحثه ذهنی، فرد کاملا با خود صادق باشد تا گزینشی آگاهانه، روشن بینانه و واقع گرایانه را به انجام برساند. به همین جهت لازم است که این مشخصات در حین تکمیل فرم های مذکور کاملا در دسترس باشد تا متقاضیان در انجام این روند دچار مشکل نشوند. لازم به ذکر است که مشمولین سهمیه ایثارگران می بایست برای قبولی در کد رشته محل های مورد نظر، حداقل 70 درصد نمره گزینش آزاد در آن رشته محل را کسب نمایند. شرط لازم برای استفاده از این سهمیه، کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد همان رشته می باشد و در صورتی که ظرفیت رشته ای با داوطلبان 25 درصدی پر نشود از داوطلبان 5 درصدی برای تکمیل ظرفیت استفاده می شود. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به کدرشته های دانشگاه آزاد در پذیرش کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: از سال ۹۳ که بحث آزمون سراسری دانشگاه آزاد به طور مشترک با دانشگاه های سراسری مطرح شد، انتخاب رشته دانشگاه آزاد به طور جداگانه در روزهایی که این دانشگاه اعلام می کند، انجام خواهد گرفت. در کنکور سراسری 1401، میزان 30 درصد ظرفیت پذیرش رشته های دندان پزشکی، پزشکی، داروسازی و چند رشته دیگر مرتبط با پزشکی به داوطلبان بومی استانی و شهری اختصاص داده می شود.

2 ـ ظرفیت پذیرش شرکتکنندگان در آزمون سراسری به شکل چشمگیری افزایش یافته و از مرز 000,700 نفر گذشته است؛ یعنی حدوداً تعداد داوطلبان با تعداد صندلیهای دانشگاهی برابری میکند. این سهمیه به متقاضیان بومی استان های دارای امکانات رفاهی کم، شامل ایلام، بوشهر، چهار محال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان و به میزان حداقل 40 درصد ظرفیت کد رشته محل های ناحیه ای، کشوری و قطبی دوره های روزانه اختصاص می یابد. البته تعهد خدمت پذیرفته شدگان این سهمیه به میزان دو برابر مدت تحصیل می باشد و امکان تغییر رشته و انتقالی نیز برای این افراد وجود ندارد. تعداد و درصد قبولی هر کد رشته محل از مناطق سه گانه در هر کنکور سراسری متفاوت است و یکی از دلایلی که این تفاوت را رقم می زند، تفاوت میزان شرکت کنندگان هر منطقه در آزمون سراسری هر سال با سال های گذشته است. با توجه به این که شرکت کنندگان این آزمون در رقابت سختی باید برای قبولی در رشته محل های برتر تلاش کنند، می توان اهمیت و حساسیت نحوه برنامه ریزی درسی و مطالعه دروس را دریافت.

البته فراموش نکنید که یک برنامه ریزی استاندارد، توازنی متعادل میان ساعات مطالعاتی و ساعات استراحت فرد می باشد. اصول مطالعه صحیح مهم است و شاید بسیاری از شما بلد باشید، اما خطاهای مطالعاتی که می توانند در بازده و پیشرفت شما تاثیر داشته باشند، نکته ای است که کمتر کسی به آن می پردازد. بنابراین علاقه مندان شرکت در کنکور، می بایست از تمامی تکنیک ها و روش های صحیح مطالعه کنکوری مطلع باشند تا با آگاهی کامل برای ثبت نام کنکور سراسری 1401 و تصاحب صندلی در دانشگاه مورد نظر اقدام نمایند. نتیجه چنین رویکردی این می شود که با تمام این سختگیری ها و صرف بودجه های سرسام آور برای برگزاری مقوله ای به نام کنکور، وضعیت و رتبه دانشگاه های ما در سطح دنیا ناامید کننده است. متاسفانه در خیلی از جلسات مشاوره حضوری که در منزل داوطلبان برگزار می شود با حجم زیادی از کتاب های کمک درسی مواجه می شوم . متقاضیانی که اسامی آنها به عنوان پذیرفتهشدگان نهایی این آزمون اعلام شده است، لازم است برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت نام حضوری کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای (علاوه بر مدارک مندرج در این مقاله) در تاریخ 99/07/19 به درگاه اطلاعرسانی دانشگاه فنی و حرفه ای یا موسسه محل قبولی مراجعه نمایند.

چنانچه قصد دارید پس از اتمام تحصیل با توجه به مدرک رشته مورد نظر نسبت به یافتن شغل اقدام کنید، لازم است علاوه بر علاقه، استعدادهای خود را نیز بسنجید تا بتوانید موفقیت خود را در رشته انتخابی تضمین نمایید. داوطلبان علاوه بر ثبتنام در رشته دلخواه، باید از واحدهای دانشگاهی ارائه دهنده نیز مطلع باشند تا انتخابهای خود را به ترتیب اولویتبندی کرده و بهترین رشته و دانشگاهها را براساس شرایط خود انتخاب کنند. یعنی نمرات امتحانات نهایی و درصد های کنکور سراسری را طی فرآیندی به تراز تبدیل می کنند تا بتوانند نمره نهایی متقاضیان را محاسبه و رتبه های این آزمون را مشخص کنند بنابراین نمره کتبی نهایی و رتبه کنکور به تراز تبدیل خواهد شد. به عبارت دیگر برای ارتباط دادن نمرات نهایی دروس به نمرات کنکور از واحدی به نام تراز استفاده می شود. داوطلبان برای اطلاع از این مدارک می بایست دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را به دقت مورد مطالعه قرار دهند. البته سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله با تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری و تعیین مهلت مجدد نام نویسی آزمون سراسری به افرادی که در وارد نمودن اطلاعات خود دچار خطا و اشتباه شده اند، این فرصت را می دهد تا نسبت به ویرایش مشخصات درج شده در سامانه سنجش اقدام نمایند.

حضور دروس عمومی در میان ساعات مطالعه دروس تخصصی می تواند باعث استراحت ذهن داوطلب و آمادگی آن برای مطالعه مجدد محتویات سنگین آموزشی گردد. مناطق کشور بر اساس امکانات آموزشی به سه منطقه 1، 2 و 3 تقسیم بندی می شوند و داوطلبان با توجه به منطقه خود جزء یکی از این سهمیه ها می باشند. اما نکته حائز اهمیت این است که برای مثال داوطلبان رشته علوم انسانی که قصد شرکت در کنکور رشته تجربی را دارند چون دروسی مانند فیزیک، شیمی و زیست را نخوانده اند، نمرات این دروس جزء سوابق تحصیلی آن ها محسوب نخواهد شد. مراکز استان ها مانند تهران، مشهد، اصفهان جز منطقه 1، شهر ها و شهرستان ها جز منطقه 2 و روستاها و مناطق محروم در منطقه 3 دسته بندی می شوند.

هر یک از شرکت کنندگان براساس سه سال آخر دوره دبیرستان خود در یکی از مناطق 1، 2 و 3 دسته بندی می شوند و در کارنامه اولیه همه داوطلبان بخشی با عنوان رتبه در سهمیه وجود دارد که این رتبه از نظر سازمان سنجش تعیین کننده وضعیت قبولی داوطلب در دانشگاه های سراسری می باشد. سلام. جدای از اینکه تعداد شرکت کنندگان کنکور 1400 چقدر بوده در زمان ثبت نام کنکور باید گروه آزمایشی خود را ریاضی انتخاب می کردید. زمان پیشنهادی برای مطالعه هر درس اختصاصی 2 الی 2 ساعت و نیم و برای درس عمومی 1 الی 1 ساعت و نیم است. در جداول زیر اطلاعات کلی مربوط به هر کدام از دفترچه سوالات را مشاهده می کنید. شما کاربران گرامی نیز می توانید جهت مشاهده بهترین منابع کنکور هر کدام از گروه های آزمایشی، بر روی لینک مربوطه در داخل جدول ذیل کلیک نمایید. شما می توانید با کلیک بر روی لینک های موجود در جدول زیر از رشته های ارائه شده در هر یک از گروه های آزمایشی کنکور و بازار کار آن ها مطلع گردید. مشاورانی که بر روی انتخاب رشته ی تضمینی تاکید می کنند لیست خود را تضمین می کنند نه هر رشته و دانشگاهی که شما بخواهید با این نکات متوجه می شوید که این دسته تعداد انتخاب های بد بینانه و کف قبولی را افزایش می دهند.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی