برای کنکور هنر چه کتابهایی بخوانیم

برای آشنایی بیشتر با گام دوم برنامه ریزی برای کنکور 1401 که همان برنامه ریزی برای پاییز می باشد،کافیه به صفحه ویژه برنامه پاییزه امسال مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است که در برنامه ریزی دوران جمع بندی کنکور نباید از اهمیت ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در کنکور سراسری غافل شد. جدول زیر برای سهولت در دسترسی شما عزیزان به منابع درسی هر یک از رشته های دبیرستانی می باشد. به عبارت دیگر برای قبولی در رشته های مهندسی شیمی ،شیمی کاربردی ،مهندسی پلیمر،مهندسی نفت و… دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مصوبه اصلی در رابطه با کنکور ۱۴۰۲ تحت عنوان «سیاستها و ضوابط سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی» در جلسه ۸۴۳ مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و ابلاغ شد و هرگونه تخطی از اجرای این مصوبه موجب پیگرد قانونی خواهد بود. مطمئن باشید با تکنیک هایی که در این بسته معرفی می شوند در هر سطح علمی و تحصیلی که باشید در روز آزمون بیش از معلومات علمی خود نتیجه خواهید گرفت ، ولی باید توجه داشته باشید که قطعا نمیشود فقط با تکیه بر این روشها به موفقیت رسید.

تمامی این موارد می بایست در دوران جمع بندی به دقت بررسی گردد تا بتوانید با بالاترین راندمان و بازده ممکن در کنکور سراسری سایت ahmadikonkoor شرکت نمایید. در مراحل بعدی می بایست مدارک خود را به دقت بارگذاری نموده و اطلاعات مورد نیاز را در فرم ثبت نام درج نمایید. در این حالت می بایست زمان کافی جهت رفع نقاط ضعف خود صرف نموده و با دقت بیشتری نسبت به مطالعه و مرور مفاهیم مربوطه اقدام نمایید. در نتیجه می بایست از روز اول به نحوی مطالعه نمایند که بتوانند هر دو این موارد را با موفقیت پشت سر بگذارند. لزوم مطالعه و مرور مجدد مباحثی که سوالات مرتبط با آن را به اشتباه حل نموده یا نسبت به پاسخ آن مردد بوده اید.

این روش مطالعه در کنار بهره گیری از طرز صحیح جمع بندی کنکور، می تواند مثمر به ثمر واقع گردد و هم چنین با تثبیت مفاهیم نیمسال اول در ذهن داوطلب، زمان لازم برای مرور جامع مطالب در یکی دو ماه منتهی به کنکور را نیز کاهش دهد. پیشنهاد ما به شما داوطلبان گرامی این است که در ابتدا این مطلب را به طور کامل مطالعه نمایید و سپس در صورتی که در این مطلب به پاسخ سوالاتی که در ذهن داشتید نرسیدید می توانید با کارشناسان سامانه ندای مشاور تماس حاصل فرمایید. با کمک آزمونها تا پایان پاییز تمام درسهای دهم برای بار دوم مرور کردم و درسهای نیمسال اول دوازدهم را نیز خواندم. با توج به این که حدس میزنم شما رتبه ی خوبی آورده باشین و فقط یک سال از زمان اتمام تحصیلتون میگذره شما می تونین به من کمک کنید و من رو در جریان این که چی باید بخونم قرار بدین.

منابع متعددی در رابطه با جمع بندی آزمون سراسری در بازار به چشم می خورد که از جمله مشهورترین آن ها می توان به کتاب های خط ویژه گاج، زرد قلم چی، کتاب های جمع بندی مهر و ماه، موج آزمون و دور دنیا در چهار ساعت گاج اشاره نمود که حاوی خلاصه های ارزشمند، نکات مهم کنکوری، نمودارها و جداول کلی و همچنین سوالات کنکور سال های گذشته به منظور مرور داوطلبان است و شما می توانید با توجه به وضعیت خود از آن ها بهره ببرید. داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری 1402 را دارند، می بایست در تمامی مسیر آماده سازی خود از یک برنامه ریزی درسی استاندارد و اصولی بهره ببرند. در وهله اول توجه داشته باشید که هنگام بهره گیری از مشاوره تحصیلی کنکور یا در زمان طراحی برنامه ریزی کنکور 1402، اهمیت گنجاندن زمان کافی برای جمع بندی را فراموش نکنید. در واقع یکی از موارد مهم در دوران آماده سازی کنکور، یادگیری تکنیک مرور است تا بتوان به خوبی از آن در ایام جمع بندی استفاده کرد و به طرز قابل قبولی از زمان محدود جمع بندی بهره برد.

هنر زبانی مشترک بین افراد با هر قومیت و ملیت و فرهنگ است، وسیلهای برای ابراز احساسات، علایق، درد و رنج و فرهنگ بین افراد مختلف در جهان با هنر و حیطههای مختلف آن صورت میگیرد. داوطلبان پیش از شرکت در کنکور سراسری می بایست با مطالعه منابع مورد نیاز، خود را برای این آزمون چالش برانگیز آماده سازند. روش های مشاوران مجرب را در قالب فیلم و پادکست و مقاله گردآوری و بازنشر می کنند و برای خود اعتباری می سازند . در ادامه به چند نکته مهم و اساسی پیرامون تحلیل آزمون های آزمایشی توجه کنید. در صورتی که مسئله تعویق کنکور سراسری بنا به دلایل مختلف از جمله بیماری کرونا در میان نباشد، کنکور سراسری 1401 در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه به ترتیب در تاریخ 8 ، 9 ، 10 و 11 تیر ماه 1401 برپا می گردد. به این ترتیب علاوه بر یادگیری گرامر، میتوانید دایره واژگان خود را نیز محک بزنید. مهم ترین نکات در خصوص جمع بندی دروس عمومی کنکور به این ترتیب است. هر کدام از این درس ها به نسبت ضرایب ای که در زیر گروه های مختلف رشته تجربی دارند دارای اهمیت هستند.

سپس دروس را بر حسب اهمیت دسته بندی کرده و در برنامه ریزی جمع بندی خود لحاظ کنید. در ارتباط با برنامه ریزی نیز باید عنوان کنم که من خیلی به برنامه ریزی بلند مدت اعتقاد ندارم و خودم در نهایت برای ۲ یا سه روز آینده برنامه ریزی می کردم و چند بار که برنامه ریزی بلند مدت تری داشتم، موفق به انجام آن نشدم. به همین ترتیب، من توانستم در دوره تابستان ساعت مفید مطالعه و تست زنی را افزایش دهم و یک وعده مطالعاتی هم به تحلیل تست اختصاص دهم و به این ترتیب، برنامه ریزی سازمان یافته تری داشته باشم. مطالب تثبیت شده و مطالعه عمیق، مستلزم جمع بندی کوتاه تر و سریع تری خواهد بود و همین مساله می تواند در ایام منتهی به کنکور، تعیین کننده سرنوشت افراد باشد. به طور کلی، چندماه منتهی به کنکور را دوران جمع بندی می نامیم اما مرور، صرفا یک تکنیک مرتبط با جمع بندی است و مانند سایر تکنیک ها از جمله خلاصه نویسی، تست زنی، نوت برداری و… لذا اطلاع از زمان ثبت نام کنکور سراسری یکی از مهم ترین دغدغه های متقاضیان این آزمون می باشد که سازمان سنجش در جهت اطلاع رسانی به داوطلبان، اخبار مربوط به زمان و سایر جزئیات کنکور را از طریق سایت این سازمان منتشر می کند.

این نکته را در حین درس خواندن می بایست در نظر بگیرید و مباحث ستاره دار (دروسی که احتمال طراحی سوال از آن ها زیاد است) را مشخص نموده و با تکرار و تمرین، تسلط خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهید. سایت کتاب کنکور یکی از بزرگترین و جامعترین سایتهای فروش کتاب با بیش از 10 هزار جلد کتاب کمک درسی در تمامی رشتهها، در ایران میباشد. مهمترین منبع کمک آموزشی خلاقیت نمایشی کتاب تاریخ سینما تألیف مسعود مهرابی است. پیشنهاد میگردد مباحث تئاتر و سینما را به طور موازی پیش ببرید. در این حالت، می توان با استفاده از یک برنامه ریزی جامع و حساب شده، در انتهای اردیبهشت ماه و طی خردادماه، کلیه دروس نیمسال دوم تحصیلی به همراه مفاهیم نیمسال اول را برای امتحانات نهایی مرور کرد که همین جمع بندی، تاثیر به سزایی نیز بر روند آماده سازی کنکور متقاضیان خواهد داشت. در این حالت و به دلیل محدودیت زمان، بهتر است که برنامه ریزی شما به نحوی باشد که بتوانید در کمترین زمان، مهم ترین منابع را مطابق آخرین بودجه بندی کنکور مطالعه نمایید. برای آشنایی با مباحث ریاضیات دبیرستان، پیشنهاد میکنیم به مجموعه فیلمهای آموزشهای دروس دبیرستان و پیش دانشگاهی فرادرس مراجعه کنید که لینک آن در ادامه آورده شده است.

علاوهبر آن از بخش بلاغت (معاني، بيان و بديع) كه در كتاب عربي عمومي سال سوم آمده است، در اين قسمت سؤال طرح ميشود. اگر دست ها و پاهای سردی دارید یک محل گرم و دوستانه را در نظر آورید و آن ها را گرم کنید. مانند سایر کنکور ها برای حل ۱۰۰ سوال دفترچه عمومی ۷۵ دقیقه زمان دارید. نهایتا از سوی سامانه یک شماره پرونده و یک کد پیگیری صادر می گردد که لازم است آن را دریافت نموده و تا اتمام مراحل پذیرش نزد خود نگه دارید. هر سال ده هزار نفر در گروه آزمایشی تجربی معدل کتبی بالای 19 و نزدیک به 20 دارند و توقع تاثیر معدل در کنکور 1400 را دارند و عدهای با معدل کم که نگران تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۰ هستند؛ اما اگر تاثیر معدل به صورت مثبت باشد هم گروه معدل بالا راضی خواهند بود و هم گروه معدل پایین از تاثیر منفی متضرر نشدهاند و هر دو دسته را راضی نگه خواهد داشت.

درصد گیری و تحلیل آزمون گاها از خود آزمون مهم تر است و متقاضی را نسبت به اشکالات خود آگاه می سازد و گاها نیز نکات جدید و بدیعی را در اختیار وی قرار می دهد. آن چه شما را به کسب درصد قابل قبول از این دروس نزدیک می کند، تمرین زیاد، به کار بردن فرمول های مختلف در قالب تست های آموزشی و تحلیلی و جمع بندی قابل قبول در ایام منتهی به کنکور است. بسیاری از مشاوران، دوران طلایی جمع بندی را برای دانش آموزان پس از پایان امتحانات نهایی می دانند و توصیه می کنند که این رویه تا یکی دو روز منتهی به آزمون سراسری با قوت پیگیری شود. همچنین، از آن جا که برای شرکت در کنکور سراسری با حجم بسیار زیادی از مطالب درسی مواجه هستیم، مطالعه این منابع در زمان آماده سازی را می بایست به نحوی پشت سر بگذاریم که در زمان جمع بندی، صرفا بتوان با مرور سطحی و گذرا، به عمق مفاهیم دست پیدا نمود و نیاز به یادگیری مجدد مطالب فراموش شده نباشد. افرادی که در بیش از یک گروه آزمایشی کنکور سراسری ثبت نام نموده اند، باید برای هر کدام از آن ها یک کارت ورود جلسه جداگانه دریافت کنند.

نحوه مطالعه منابع کنکور در زمان یادگیری و جمع بندی با یکدیگر متفاوت است، چرا که در زمان جمع بندی، مدت زمان اندک و حجم زیاد از مطالب پیش روی ما قرار دارد. اگر به دنبال قبولی در رشته های ممتاز و دانشگاه های پرطرفدار هستید، نمی توانید نسبت به دروس تخصصی بی تفاوت باشید و یادگیری یا جمع بندی مباحث تخصصی کنکور را سرسری بگیرید! بلکه بیان دردهایی است که کمک می کند تا شما با چشمان بازتری وارد دانشگاه شوید. جامع بودن این آزمون ها به متقاضی این امکان را می دهد که سطح آمادگی خود در کلیه مباحث مرتبط با آزمون سراسری را بسنجد و سطح علمی خود را با ضریب اطمینان بیشتری اندازه گیری نماید. اما این ضریب ها برای هر یک از زیر گروه ها متفاوت خواهد بود بنابراین شما می توانید جهت اطلاع از مهم ترین دروس هر زیرگروه به مطلب ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در کنکور سراسری مراجعه نمایید. در کنکور هر کدم از گروه های آزمایشی برخی از دروس عمومی و تخصصی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و تعیین کننده این اهمیت، ضریب هر یک از این دروس می باشد. بهتر است که آزمون های جامع را در محیط شبیه سازی شده کنکور برگزار کنید و زمان آن را نیز عینا مطابق بودجه بندی کنکور تعیین نمایید تا نتیجه به دست آمده از اعتبار بیشتری برخوردار باشد.

لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده در کاهش زمان جمع بندی، شیوه مطالعاتی داوطلب در طول سال تحصیلی است. شاید برای شما هم این پرسش مطرح شود که در حین جمع بندی کنکور سراسری، اولویت مرور را می بایست به بررسی کدام مطالب اختصاص دهیم؟ دوران جمع بندی کنکور، زمان یادگیری مطالب تازه نیست و تمرکز داوطلب در این ایام، می بایست کاملا به مرور مطالعات پیشین معطوف گردد. 80درصد زمان جمعبندی درسهایی مثل ریاضی و فیزیک باید به تست زدن بگذرد. محتوای آموزشی فیزیک جامع کنکور تجربی با در نظر گرفتن نیازهای آموزشی دانش آموزان و داوطلبین کنکور گردآوری و تالیف شده است. سوالات دروس پایه، بخش مهمی از کنکور سراسری را به خود اختصاص می دهد و داشتن تسلط کافی بر مفاهیم مربوطه، با وجود گذشت چند سال از فارغ التحصیلی در پایه های دهم و یازدهم، نقش به سزایی در بهبود رتبه و تراز افراد خواهد داشت.

آن دسته از داوطلبانی که در زمان نام نویسی و همچنین در هنگام تمدید مهلت ثبت نام کنکور، نسبت به ثبت نام کنکور سراسری 1401 اقدام کرده اند، می بایست با اطلاع از زمان برگزاری آن، خود را برای حضور در جلسه آزمون آماده نمایند. کسب درصد قابل قبول از این دروس می تواند تاثیر به سزایی در بهبود وضعیت رتبه و تراز داوطلبان داشته باشد و آن ها را نسبت به متقاضیانی که در مطالعه و جمع بندی دروس عمومی کوتاهی کرده اند، متمایز نماید. دسته اول شامل تست هایی می باشد که موفق شده اید به آن ها پاسخ صحیح دهید و بر مفاهیم مرتبط با آن تسلط کافی دارید. پس از پایان هر آزمون شبیه سازی کنکور، با سه دسته سوال مواجه خواهید شد.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی