ایرادات دستگاه تصفیه آب خانگی و روش حل آنها

اسمز معکوس فرآیندی فیزیکی است که میتوان از هر محلولی به کمک یک غشاء نیمه تراوا، حلال تقریباً خالص تهیه کرد به طوری که به کمک این روش میتوان از آب شور، آب آشامیدنی تهیه کرد. بهترین فیلتر ممبران از بخشهای مختلفی چون مجرای آب، غشای نیمه تراوا و مجرای فاضلاب تشکیل شدهاند. دستگاه تصفیه آب از اجزا مختلفی تشکیل شده، که فیلترها یکی از اصلیترین اجزای آن هستند. تمامی محصولات تصفیه آب فروشگاه واتر فامیلی در قیمتی مناسب به بازار ارائه می شوند، زیرا این فروشگاه هم وارد کننده دستگاه تصفیه آب و انواع قطعات آن از کشور های مطرحی چون تایوان است و هم تولید کننده ی دستگاه تصفیه آب می باشد. فیلترهای اینلاین طوری طراحی شده اند که محفظه و فیلتر با هم تلفیق شده اند و به شکل یک کپسول درآمده اند. این فیلتر نیز از جمله فیلترهای مهم دستگاه به حساب میآید به طوری که اگر به درستی کار نکند باعث آسیب به فیلتر اصلی میشود.

بررسی فیلتر تصفیه آب

البته در صورتی که 3 فیلتر قبل به صورت منظم و هر 6 ماه تعویض شوند این فیلتر تا3 نیز کار میکند. همچون فیلتر قبل مدت زمان تعویض آن هر شش ماه یکبار است. دستگاه تصفیه آب خانگی پیوریتک CE4 ؛ دستگاه تصفیه آب خانگی شش مرحله ای بوده و اینکه ظاهرش یک مقدار با دیگر دستگاه های تصفیه آب متفاوته . عدم اقدام به موقع برای تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی نه تنها کیفیت آب آشامیدنی را کاهش میدهد، بلکه به دیگر فیلترهای دستگاه نیز آسیب وارد میکند. لذا نصب دستگاه تصفیه آب و حذف نمکها عامل بسیار مهمی در کیفیت تولید به شمار می رود. با توجه به اینکه فیلتر تصفیه آب خانگی نقش مهمی در عملکرد این دستگاه ایفا میکند، بهتر است اقدام به خرید بهترین فیلتر تصفیه آب کنید. این فیلترها برخلاف قیمت ارزانی که دارند، نقش مهمی در فرایند تصفیه آب ایفا میکنند. خوشبختانه دستگاههای تصفیه آب خانگی، به کمک فیلترهایی که دارند، این املاح و میکروبها را به طور کامل تصفیه میکنند.

هنگام خرید فیلترهای تصفیه آب باید به برند آن توجه کرد و از اصل بودن توجه کرد. قبل از خرید تصویه آب باید به این نکته توجه کنید که این دستگاه را برای چه میخواهید؟ عمر مفید فیلتر تصفیه آب آکواجوی تقریبا حدود 6 ماه است و بعد از گذشت این مدت، فیلتر های کربنی ای که وظیفه جذب کردن مواد را به عهده دارند به نوعی خاصیت جذب کنندگی خود را از دست می دهند مهم ترین موضوعی که شما به هنگام خرید هر نوع فیلتری باید به آن توجه داشته باشید این است که فیلتر تصفیه را به چه منظوری که می خواهید تهیه کنید. فیلترها وظیفه دارند تا آب لوله کشی را کاملا تصفیه کنند تا زلال شوند.

به طور معمول اکثر مدلهای دستگاه های تصفیه آب خانگی قابلیت تصفیه آب در 4 الی 5 و 6 مرحله را دارا میباشند که در هر مرحله قسمتی از آلودگیها و ناخالصیها حذف میشوند. معمولا این فیلتر به طور دلخواه بر روی دستگاه نصب میشود. علاوه بر دستگاه ۶ مرحله ای ، مدل دیگری از اسمز معکوس وجود دارد که ۷ مرحله ای می باشد. یکی دیگر از مدل های پر فروش مینروا تصفیه آب خانگی هفت مرحله ای یونیزه قلیایی ساز مینروا مدل Minerva است که یک مرحله کم تر از مدل قبلی دارد و عدم وجود فیلتر اکسیژن ساز باعث شده این مدل قیمت ارزان تری نسبت به مدل ۸ مرحله ای داشته باشد. دستگاه تصفیه کننده آب صنعتی که با نام دستگاه آب شیرین کن صنعتی در بازار عرضه می شود، یکی از محصولات بسیار پر کاربردی است که امروزه در مدل های مختلفی در بازار عرضه می شود و هدف از استفاده این دستگاه، به دست آوردن آب شیرین و شرب به شمار می رود.

به دلیل تقاضای بسیار زیاد افراد برای خرید این دستگاهها، امروزه قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی کمی افزایش پیدا کرده است. یکی از راه های فروش دستگاه تصفیه کننده آب به صورت اینترنتی می باشد شما با ارتباط برقرار کردن در سایت های معتبر می توانید به راحتی از آن ها خرید نموده و در اسرع وقت این کالا را تحویل گرفته و خود شرکت هم به راحتی آن را در اختیار شما قرار می دهد یا در منزلتان نصب می کنند و شما با خیال راحت می توانید از این وسیله برای پاکسازی آب مورد نیاز خود استفاده نمایید.

وظیفه اصلی این فیلتر، تکمیل کردن کار فیلتر خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب کربن پودری است. شیوه کار آن به این صورت است که با تابش اشعه uv میکروبهای موجود در آب را از بین میبرد. در صورتی که آب به باکتری و میکروب آلوده باشد، با تابش اشعه فرابنفش این آلودگیها از بین میرود. دستگاه های تصفیه آب دارای فناوری UV از اشعه ماوراء بنفش برای از بین بردن میکروب های موجود در آب استفاده می کنند. عملکرد آن به این شکل است که دارای یک غشا نیمه تراوا است و ذراتی که قطر آنها 0.0001 میکرون است را عبور میدهد و ذرات بزرگتر را به فاضلاب میفرستد.

لیست دستگاه های تصفیه آب

نوع دوم دستگاه تصفیه آب رومیزی روی لوله سینک آشپزخانه متصل میشوند و یک شیر آب جداگانه دارند. تا هنگام خریدن دستگاه تصفیه آب، به سادگی بتوانید یک دستگاه کاملا مناسب را انتخاب کنید. بنابراین توصیه میشود ابتدا یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت مناسب را انتخاب کنید و بعد به دنبال مناسب ترین قیمت آن در بازار باشید . حذف ذرات معلق در آب و سایر سیالات با انواع فیلتر کارتریجی یکی از اصلی ترین دلایل برای مانع از آسیب وارد شدن به ممبران های RO می شود. برای درک بهتر عملکرد فیلترها توصیه میشود یک لیوان آب تصفیه شده را با یک لیوان آب تصفیه نشده مقایسه کنید. تا تفاوت رنگ، بو و مزه این دو لیوان را متوجه شوید. پس از عبور از این فیلتر میتوان یک لیوان آب زلال و تمیز نوشید. شفاف و زلال کردن آب یکی از وظایف دیگر فیلتر کربن بلاک است.

یعنی طبق عمر مفید فیلتر، فیلتر تصفیه آب تعویض شود. هوزینگ فیلتر کارتریج به مجموعه ای از مخزن استوانه ای شکل و چند فیلتر کارتریجی در داخل آن گفته می شود که بیشتر در مرحله پیش تصفیه سیستم های تصفیه آب با روش اسمز معکوس کاربرد دارد. فیلتر ممبران اسمز معکوس یک فیلتر بسیار ریز بافت بوده که تمام املاح مضر آب آشامیدنی تا ابعاد 0,0001 میکرون را حذف و تصفیه مینماید . مهمترین و اصلیترین فیلتر موجود در دستگاه تصفیه آب خانگی است، زیرا 99 درصد املاح مضر را حذف میکند. اما این ماده برای بدن مضر است. برای تعویض انواع فیلتر تصفیه آب میتوانید اقدام به خرید پک کامل فیلتر تصفیه آب کنید.

اگر آب داخل مخزن آب شیرین بسیار آرام و کم باشد علت پر نشدن مخزن تصفیه آب خانگی به این دلیل است که یا آب حاصل از شیر دارای TDS بسیار بالایی است یا یکی از فیلترها بسته می شود. فیلترهای کربنی توانایی بالایی در حذف کلر و مواد آلی موجود در آب دارند. جدول زیر نمایش دهنده لیست فروشگاه های تصفیه آب در اصفهان به همراه آدرس و شماره تلفن آن ها می باشد؛ ردیف هایی که برچسب VIP دارند دارای صفحه اختصاصی در وبسایت پی جو می باشند. انواع فیلترهای تصفیه آب خانگی بسته به کارکردشان، دارای ویژگیهای منحصربهفردی نیز هستند. شما می توانید از مرکز خرید تصفیه آسا دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس با مارک های معتبر تایوانی را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.

خرید فیلتر تصفیه آب

بهترین نوع فیلتر را معمولا در بین فیلترهای دیگر دارد و عمر مفید طان حدود 2 سال است. یکی دیگر از فیلترهایی است که طبق خواست مشتری نصب میشود. یعنی طبق عمر مفید فیلتر، فیلتر تصفیه آب تعویض شود. فیلتر پلی پروپیلن به دلیل جذب شن و ماسه هر 6 ماه یکبار باید تعویض شود. فیلتر مرحله اول پلی پروپیلن pp : فیلتر الیافی در شماره یک و ورودی دستگاه قرار میگیرد. فیلتر رسوب گیر الیافی که با عنوان فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب نیز شناخته میشود، تصفیه فیزیکی آب را بر عهده دارد. فیلتر الیافی یا فیلتر PP پرکاربردترین فیلتر دستگاههای تصفیه آب خانگی است. دستگاههای اورجینال معمولا فیلتر UV به صورت پیش فرض روی آنها قرار ندارد ( بعضی از دستگاه های اورجینال به این فیلتر مجهز هستند ) .

اما این ماده برای بدن مضر است.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی